Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Joda, Spoca- innbiller meg at denne eplekaka er litt sunn også- har bare brunt sukker på den. :ler: Pluss at man får i seg epler, jeg er ikke så glad i å knaske epler til vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ellers opplevde jeg følgende i dag; skulle til fastlegekontoret og ta blodprøver, noe som vanligvis går greit og fort. Slipper å bestille time, men går rett inn på laben som regel.  I dag sjekka jeg på nett først, om de hadde stengt eller noe, så jeg slapp bomtur, men neida, stod ingenting.

Kom fram til stengt kontor og personalmøte!  :grine: - Laben var også stengt. Jeg trodde ikke mine egne øyne. For meg som for tida har bevegelsesproblemer, betyr det at jeg bruker utrolig mye ressurser på å kle meg og komme meg avgårde. Ganske irriterende, og det var ei anna dame/pasient der også, som var rasende. :ler:

Godt å få det ut! :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.9.2017 den 21.17, Rumle skrev:

Uff .. foeler med deg altsaa. Rart det ikke staar paa nettsiden!

 

 

Takk for støtten! Ja, syns det burde stått der. Men nå vet jeg at neste gang må jeg ringe først. Sukk.

Vel, var hos kirurgen igår, og han kunne fortelle at den lange nerva fra ryggen og ned i foten, bruker 1 døgn på å vokse 1 mm! Så vet jeg det. Min tålmodighet er slutt forlengst, men jeg må jo bare innfinne meg med situasjonen. Fikk ellers noe sterkere smertestillende og dett var dett.

:blomst:

 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, hjertesukka skrev:

Takk for støtten! Ja, syns det burde stått der. Men nå vet jeg at neste gang må jeg ringe først. Sukk.

Vel, var hos kirurgen igår, og han kunne fortelle at den lange nerva fra ryggen og ned i foten, bruker 1 døgn på å vokse 1 mm! Så vet jeg det. Min tålmodighet er slutt forlengst, men jeg må jo bare innfinne meg med situasjonen. Fikk ellers noe sterkere smertestillende og dett var dett.

:blomst:

 

 

Men, sa han ikke sist at det ikke var ryggen som var problemet_

 

Haaper du har det ok, tross alt :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Rumle skrev:

Men, sa han ikke sist at det ikke var ryggen som var problemet_

 

Haaper du har det ok, tross alt :blomst:

Det stemmer at han sa det nyttet ikke å operere, selv om det er nerven(e) i ryggen som er i klem. :) Ellers har jeg det så som så, problemet er at jeg er så ute av balanse, ramler en del, men greidde å ta inn ei rosegrein i dag- nesten kry av meg selv. :alice:

Endret av hjertesukka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hjertesukka skrev:

Det stemmer at han sa det nyttet ikke å operere, selv om det er nerven(e) i ryggen som er i klem. :) Ellers har jeg det så som så, problemet er at jeg er så ute av balanse, ramler en del, men greidde å ta inn ei rosegrein i dag- nesten kry av meg selv. :alice:

Saa bra at du faar glede av blomstene mens de enda er her :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Rumle skrev:

Saa bra at du faar glede av blomstene mens de enda er her :)

Ja, syns rosene har blomstret lenge i år, har lyst å ta inn Augusta Louise, men det blåser sånn her nå at jeg er redd for å fyke avgårde. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Ja, syns rosene har blomstret lenge i år, har lyst å ta inn Augusta Louise, men det blåser sånn her nå at jeg er redd for å fyke avgårde. :ler:

Huff ja, vaer naa forsiktig! Augusta har ikke vaert saa produktiv her hos meg i aar, men jeg har naa noen som jeg stadig kan ta inn heldigvis :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble litt nysgjerrig paa den baccalao/oppskriften med cayennepepper og oliven du nevnte i en traad her, lyst til aa dele? Baccalao er den eneste fiskeretten jeg liker, saa proever aa utvide smaksloekene der det gaar :laugh:

Endret av Rumle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet ut at roser er igrunnen ganske greit å ha, relativt lite stell og man kan være borte en periode uten at de går ad dundas. Og de blomstrer utover høsten, ikke minst.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hjertesukka skrev:

Har funnet ut at roser er igrunnen ganske greit å ha, relativt lite stell og man kan være borte en periode uten at de går ad dundas. Og de blomstrer utover høsten, ikke minst.

Enig i det :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Ble litt nysgjerrig paa den baccalao/oppskriften med cayennepepper og oliven du nevnte i en traad her, lyst til aa dele? Baccalao er den eneste fiskeretten jeg liker, saa proever aa utvide smaksloekene der det gaar :laugh:

Aha- ja det gjør jeg gjerne! Men, kun fra hodet, har ikke skrevet oppskrift.:)

Kjøpte en pose med oppskåret klippfisk i terninger, uten skinn og bein, kanskje i underkant av et halvt kilo. La det i vann dagen før, kan godt ligge lenger i vann enn det står på posen! Pleier være litt salte. Så min fisk lå hvertfall 12 timer i vann.(tømmer ut vannet).

Brukte to slike kartonger med opphakka tomater- med smak av oregano, tror jeg det var. Men, startet med en stor gul løk som jeg skar opp  sammen med et par-tre hvitløksfedd. Litt olje og margarin i stor gryte og surret løken litt først. Så hadde jeg oppi de to pakkene med tomater og skar opp 5-6 passe store poteter i skiver som jeg hadde oppi. Litt honning! Salt, pepper og kajennepepper. Så oppi med fisken! Lot det koke i en snau time, kunne sikkert kokt litt til, for det er jo potetene som er problemet, de koker langsomt i olje. Hadde oppi sorte oliven tilslutt, de skal jo ikke koke så mye. Bittelitt vann også, kanskje en desiliter.

Smakte kjempegodt- har nettopp hatt en oppvarmet porsjon. :rodmer:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, hjertesukka skrev:

Aha- ja det gjør jeg gjerne! Men, kun fra hodet, har ikke skrevet oppskrift.:)

Kjøpte en pose med oppskåret klippfisk i terninger, uten skinn og bein, kanskje i underkant av et halvt kilo. La det i vann dagen før, kan godt ligge lenger i vann enn det står på posen! Pleier være litt salte. Så min fisk lå hvertfall 12 timer i vann.(tømmer ut vannet).

Brukte to slike kartonger med opphakka tomater- med smak av oregano, tror jeg det var. Men, startet med en stor gul løk som jeg skar opp  sammen med et par-tre hvitløksfedd. Litt olje og margarin i stor gryte og surret løken litt først. Så hadde jeg oppi de to pakkene med tomater og skar opp 5-6 passe store poteter i skiver som jeg hadde oppi. Litt honning! Salt, pepper og kajennepepper. Så oppi med fisken! Lot det koke i en snau time, kunne sikkert kokt litt til, for det er jo potetene som er problemet, de koker langsomt i olje. Hadde oppi sorte oliven tilslutt, de skal jo ikke koke så mye. Bittelitt vann også, kanskje en desiliter.

Smakte kjempegodt- har nettopp hatt en oppvarmet porsjon. :rodmer:

 

Supert, tusen takk! Den skal jeg proeve snart! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Frøkensina skrev:

Går det an å lage noe sånt med fersk fisk i stedet? 

Ja, sjølsagt! Da ville jeg uansett valgt en fisk uten bein og skinn. :) Og lagt den oppi gryta helt tilslutt, ellers koker den i stykker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Syns det er så herlig når jeg oppdager følgende; - igårkveld datt internettet mitt ut, just like that. Har mobilt bredbånd og sjekker at den lader osv.- men ga opp. I dag tenkte jeg at det kanskje nytter å skru den av og på - og DET gjorde det! :mynona:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, hjertesukka skrev:

Syns det er så herlig når jeg oppdager følgende; - igårkveld datt internettet mitt ut, just like that. Har mobilt bredbånd og sjekker at den lader osv.- men ga opp. I dag tenkte jeg at det kanskje nytter å skru den av og på - og DET gjorde det! :mynona:

Kjenner den foelesen .. jeg tror ALDRI at det funker, og saa bare gjoer det det av og til! :alice:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Rumle skrev:

Kjenner den foelesen .. jeg tror ALDRI at det funker, og saa bare gjoer det det av og til! :alice:

Er så glad jeg prøvde det FØR jeg begynte å ringe kundeservice etc etc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var saa glad at den kraftige vinden i forrige uke ikke tok alle bladene paa hjertetreet mitt, for det er saa fint i aar, og da var det halveis groent, litt gult og masse rosaroedt! :ninuskapus: Men, saa kom det jammen en ny kraftig vind og tok masse! :snurt: Jaja, er litt igjen da, faar nyte det :)

 

Har du mange fine hoestfarger i hagen din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...