Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

5 timer siden, SPOCA skrev:

God helg! :ninuskapus:

Noen spennende planer, eller skal du slappe av sammen med blomster og pus? :) 

Takk, det siste stemmer godt, hehe. Saken er at jeg er litt lite mobil for tiden, venter på ryggoperasjon, som jeg håper skjer fort! :link::ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 timer siden, hjertesukka skrev:

Takk, det siste stemmer godt, hehe. Saken er at jeg er litt lite mobil for tiden, venter på ryggoperasjon, som jeg håper skjer fort! :link::ler:

Krysser fingrene for at det går fort! :kose: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 I dag har jeg arbeidsfolk her, de skal fikse veien min som blir ødelagt av alt regnet. De skal også gjøre den breiere. Har ikke kunnet kjøre opp til huset mitt på en stund, så dette gleder jeg meg til. :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne sommeren er hagen min forsømt av forskjellige årsaker, så da må jeg ta fram bilder fra i fjor og kose meg med: - men neste år skal jeg ha både erterblomster og solsikker!

bilde (120).JPG

bilde (142).JPG

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nydelige bilder :rodmer: Jeg har for første gang lykkes med erteblomster :hoppe: På balkongen, ikke på hytta. Altfor lenge siden jeg har sett til hyttehagen, mye som har kommet i veien. God solfylt helg til deg og :blomst: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Frøkensina skrev:

Nydelige bilder :rodmer: Jeg har for første gang lykkes med erteblomster :hoppe: På balkongen, ikke på hytta. Altfor lenge siden jeg har sett til hyttehagen, mye som har kommet i veien. God solfylt helg til deg og :blomst: 

Takk for skryt! - Så hyggelig at du fikk til erteblomstene på balkongen! Ja, de er igrunnen greie å få til, syns jeg. Men tar litt plass.:) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg burde ha skaffet mye lengre bambuspinner til de, to meter hvertfall. Nå driver de og risikerer å brekke av hele tiden :ler: Jeg har erteblomster i den store potten med Augustarosen og en mindre en. Lurer på om det er pga erteblomstene at Augusta har nektet å gjenblomstre etter det første floret, men har ikke hjerte til å fjerne erteblomstene som blomstrer i vei og dufter så godt. Dette er min aller første erteblomstsuksess :ler: 

Hvordan går det med rosene dine?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, mange av rosene greier seg fint! Men noen har jeg plantet litt "krøkkete" til, så jeg med min vonde fot/rygg kommer ikke til hverken å gjødsle eller ta ugress. Satser på fullt flor neste år!

Men Augusta Louise kommer med masse nye knopper nå, når jeg fikk bort stokkrosene som la seg over dem. :grine: Tror ingen planter liker at andre blomster overtar territoriet! Så der har du nok synderen- erteblomstene! :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:jepp:  De liker ikke for mye konkurranse nei. Jeg har én knopp på Augusta nå og et vell av erteblomster over. Lurt å passe på ryggen/foten, håper du kommer deg sterkt tilbake til neste sommer! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

:jepp:  De liker ikke for mye konkurranse nei. Jeg har én knopp på Augusta nå og et vell av erteblomster over. Lurt å passe på ryggen/foten, håper du kommer deg sterkt tilbake til neste sommer! 

Å, den ene knoppen vokter du vel som en diamant? Da jeg kjøpte AL i juli, så var den full av blomster, men så klippet jeg dem av når de visnet, og nå kommer det en røys med nye! :yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det!

Riktig god helg til deg Spoca og alle andre. :blomst:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blomstrer da noe "småtteri" i hagen nå også: 

IMG_2250.JPG

IMG_2238.JPG

IMG_2235.JPG

Endelig kom blodbegerne mine- skulle sjølsagt sådd dem mye tidligere, men av praktiske årsaker m.m.- satser på en mild høst!

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sutreinnlegg;- for det første valget, sukk! - Dernest meg selv som ligger på sykehus. Legene sier det har liten hensikt å operere hvis nerven er ødelagt. Et lite håp er at nye nerver kan vokse ut, men det tar tid. Er mildt sagt fortvilet og fabler om å dra til utlandet for å få en second opinion og få det fikset. (Har vel sett for mange tvserier). 

I mellomtiden skal jeg få en skinne på foten som gjør deg lettere å bevege seg. Wish me good luck!  Ikke verdens undergang, men like fullt er jeg skuffa over at de ikke kunne operere. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, hjertesukka skrev:

Sutreinnlegg;- for det første valget, sukk! - Dernest meg selv som ligger på sykehus. Legene sier det har liten hensikt å operere hvis nerven er ødelagt. Et lite håp er at nye nerver kan vokse ut, men det tar tid. Er mildt sagt fortvilet og fabler om å dra til utlandet for å få en second opinion og få det fikset. (Har vel sett for mange tvserier). 

I mellomtiden skal jeg få en skinne på foten som gjør deg lettere å bevege seg. Wish me good luck!  Ikke verdens undergang, men like fullt er jeg skuffa over at de ikke kunne operere. 

 

Uffda dette var veldig leit å høre! Nerver kan gro tilbake ja, og det skader jo ikke å lese seg opp/søke utenfor lille Norge om noen har kommet lenger i behandlingen av det du har? Masse lykke til med skinnen og alt :jepp::klemmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 30. august 2017 den 11.48, hjertesukka skrev:

Solhattene mine ser flotte ut iår. Og sommerfuglene liker dem også: 

IMG_2149.JPG

Nydelig :rodmer: Håper hagen er en liten trøst og ikke til bekymmer. Jeg har enda ikke fått til å få solhatter til å komme tilbake/blomstre, forstår ikke hvorfor. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Nydelig :rodmer: Håper hagen er en liten trøst og ikke til bekymmer. Jeg har enda ikke fått til å få solhatter til å komme tilbake/blomstre, forstår ikke hvorfor. 

Takker for oppmuntrende svar. Ja, det er rett før jdg starter Kjedebrev på fb, samle inn penger til stakkars meg -not! :laugh: (Spøk)- 

Ja, det er en del som blomstrer i hagen, selv om den er dualig forsømt i år. Solhattene hadde jeg nesten gitt opp, men så kom de som et skudd! Kan det skyldes den skvetten med hønsegjødsel som de fikk? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...