Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

hjertesukka

Anbefalte innlegg

Stappmett! Ferske reker og wok er ikke dumt, altså. Laga også noen enkle muffins med eplemos og kanel, som blei luftige og gode. Pluss is til. Så nå er jeg så mett at jeg ikke orker tanken på et glass vin engang. For et herlig luksusproblem! :essen2:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, hjertesukka skrev:

Stappmett! Ferske reker og wok er ikke dumt, altså. Laga også noen enkle muffins med eplemos og kanel, som blei luftige og gode. Pluss is til. Så nå er jeg så mett at jeg ikke orker tanken på et glass vin engang. For et herlig luksusproblem! :essen2:

Orker ikke tanken på vin? :sjokkert:

:ler: godt du koser deg :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er jo dessverre ikke så glad i noe særlig sjømat, men ferske reker med nybakt brød og majones/sitron. Det går ned! :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er altfor stappmett til vin nå! :)  Men kanskje litt seinere. Jeg spiser en del sjømat siden jeg har kutta ut kjøtt for noen år siden og her jeg bor er det god tilgang på fersk fisk og reker. I dag var de billige også- og kjempesvære. 

Ha en fortsatt god lørdagskveld, du og! :kaffekopp::digge::vin:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du verden; -hagebuen min lå flat imorges, igjen! Fatter ingenting,  sist den velta, så bolta jeg den med slike ståldingser nederst og fylte på masse stein og grus. Jaja, ser ikke ut til at noe er skadet, og den falt heldigvis "rett" vei. Men nå må jeg få kjøpt en søt, liten pose med sement, om det finnes! :)

bilde (278).JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke sant? Men hvis jeg får litt sement rundt føttene på den, så blir det bra!:)

Og så står det til liv ellers i hagen, heldigvis;

krokus mars.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åå :daane: Så koselig, og du er heldig! Men det blir vel vår her en gang også. Du har ikke dyr som spiser de opp skjønner jeg, har tittet forgjeves etter krokusene på hytta i flere år og funnet avspiste blomster :rolleyes: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, føler meg heldig når jeg ser på sosiale medier at snøen ligger tjukk noen steder! Er relativt godt inngjerdet her, men har sett bakparten på en hjort (?) en gang, så jeg er litt på vakt. :unsure:

Veldig synd når man har plantet og gleder seg til vakre blomster! - Det jeg har merket mer, er smågnagere, uvisst hvilken sort. (De gnager på selve løken.) Men så har jeg pusen da, og den er flink å ta mus og slikt. :catmilk:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inngjerdet høres smart ut :ler: Det er ikke mulig på hytta. Nå husker jeg plutselig ikke helt hvilke løker jeg plantet på balkongen, men håper de dukker opp! 

Jeg mistenker rådyrene for alt på hytta, tror jeg burde ta en tur med masse blodmel før krokusblomstringen :nigo: 

Fin og flink pus!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodmel er nok en god ide! På den hagesida jeg pleier frekventere, så går blodmel igjen som et godt råd. Noen foreslår ulltråder også, men jeg vet ikke. Og ja; gamle Cdplater som henges opp, eller var det mot fugler, montro? :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blodmel virker rimelig effektivt, jeg strødde masse i to bed i fjor sommer. Én rose ble likevel spist på, men ikke spist helt ned slik de gjorde året før :ler: Har ikke helt troen på cd-plater og lurer på det med ulltråd, lettere å strø da selv om det blir litt dyrt.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk det som virker! :lillesky2:

Som jeg pleier å si; "never change a winning horse". :fnise:

Tror nok at det CDrådet var mot fugler som spiser opp frukt og bær. Selv har jeg sansen for fugleskremsel.

:ler:  

fugleskremsel dame.jpg

fugleskremsel.jpg

Endret av hjertesukka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye spennende! :hoppe: Og så fiiiiiiiiin pus :rodmer: 

Tror du rett og slett må grave hull og støpe et slags fundament med noe solide greier nedi som du kan forankre den skikkelig til :Nikke: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Rumle skrev:

Her var det mye spennende! :hoppe: Og så fiiiiiiiiin pus :rodmer: 

Tror du rett og slett må grave hull og støpe et slags fundament med noe solide greier nedi som du kan forankre den skikkelig til :Nikke: 

Takk, ja, pusen er helt herlig, rolig og fin, men gjør jobben sin når den skal, stort sett.

Når det gjelder fundament, så må jeg nok få noen til å hjelpe meg litt, tror jeg. Er ikke så inne på murerarbeid. Tenkte jeg bare skulle tømme litt sement rundt jeg, da. :fnise:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Takk, ja, pusen er helt herlig, rolig og fin, men gjør jobben sin når den skal, stort sett.

Når det gjelder fundament, så må jeg nok få noen til å hjelpe meg litt, tror jeg. Er ikke så inne på murerarbeid. Tenkte jeg bare skulle tømme litt sement rundt jeg, da. :fnise:

Ja, jeg aner ingenting om det, men snakket litt med min far om det ang den pavljongen (som jeg aldri får opp) og han snakket i vei om planering og graving, forskaling, sement og jeg vet ikke hva. Han må i alle fall hjelpe meg :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer i med Rumle her om fundament :opplyser: Du har jo en handy handymann å ringe? ;) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Rumle skrev:

Ja, jeg aner ingenting om det, men snakket litt med min far om det ang den pavljongen (som jeg aldri får opp) og han snakket i vei om planering og graving, forskaling, sement og jeg vet ikke hva. Han må i alle fall hjelpe meg :ler: 

:rodmer: Så koselig! Ja du må få den OPP :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...