Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Likevel nydelig :rodmer: Men blodbegerene får du jo glede av lenger og vil fylle den ja :yvonne: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp, tenkte jeg og. Ser for meg et fossefall med blodbeger der. :strix:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir sikkert kjempefint! :ninuskapus: Har du erfaring med å så georginer? Jeg lurer på om det er vanskelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Frøkensina skrev:

Blir sikkert kjempefint! :ninuskapus: Har du erfaring med å så georginer? Jeg lurer på om det er vanskelig.

Har ikke snøring! :ler: Bestilte en pose med frø fra Kina, og satte noen i ei potte med det samme. De skøyt i været, så jeg har satt dem inn på et kaldt gjesterom. Resten tenkte jeg å plante rett ut og bare ta sjansen, liksom. 

Leste litt på ei hageside om dem nå. Sies at de vil utvikle knoller i løpet av sommeren, så får vi se. :rolleyes:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj!  Har aldri handlet frø fra Kina. Blir spennende å se hva som skjer! Har ikke noe plass til et kjølig rom her, må egentlig gi opp å ville ha alt jeg ikke kan ha :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk veldig god erfaring med å handle på Ebay, der det meste er fra Kina, har jeg inntrykk av. :ler: For noen år siden kjøpte jeg en lekker glassservant derfra også. Den er hel og pen og akkurat slik jeg forestilte meg. (at jeg ikke har fått den på plass ennå, er ikke deres feil,hehe). :)

#Kaffe og kake her nå# :nori:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Frøkensina skrev:

Oj!  Har aldri handlet frø fra Kina. Blir spennende å se hva som skjer! Har ikke noe plass til et kjølig rom her, må egentlig gi opp å ville ha alt jeg ikke kan ha :ler: 

Men det foresvever meg at du har en fin terrasse der du kan "boltre" deg med planter på, eller?:nordvesta:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, hjertesukka skrev:

Men det foresvever meg at du har en fin terrasse der du kan "boltre" deg med planter på, eller?:nordvesta:

Jaa :rodmer: Den har tak over seg da, men får plass til å overfylle den en del! :ler: Spent på om vinranken min overlever og Augusta Louiserosen. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så deilig med tak over! Ønsker meg tak over nesten alle steder.

Vinranke? Hm, jeg har en som kalles "Nordica", men har ikke sett snurten av druer ennå! :ler: Den står på en lun  og solrik plass, har gjødslet og vannet, men neida, bare fine grønne blader! Tips mottas med takk.

Augusta Louiserose måtte jeg google. Vakker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Augusta Louise fant jeg pga Rumle, den er fantastisk :daane: Dufter utrolig godt også! 

Jeg plantet ranken i fjor, fikk ingen druer på den. Men blir veldig glad hvis den overlever i balkongkassen! Bare bladene minner meg masse om Italia :rodmer: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Frøkensina skrev:

Augusta Louise fant jeg pga Rumle, den er fantastisk :daane: Dufter utrolig godt også! 

Jeg plantet ranken i fjor, fikk ingen druer på den. Men blir veldig glad hvis den overlever i balkongkassen! Bare bladene minner meg masse om Italia :rodmer: 

Så gøy med den rosen! - Jeg har også den vindrueplanten mest for moro skyld og for å få et sus av sydligere strøk, venter ingen lass med druer, liksom. Men det hadde vært moro da, kanskje i år? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, hjertesukka skrev:

God helg da, dere. Her skal bare dulles, dilles og dalles. :fnise:

 

perleblomst i vase.JPG

:rodmer:

7 timer siden, hjertesukka skrev:

Oj, så flott! :rodmer: Tenkte jeg skulle ha vanlige solsikker, men nå er jeg ikke så sikker,haha.

Har sådd et lass med blodbegre og noen sommergeorginer. Har masse frø, så jeg tenkte også å så litt direkte i jorda når det blir litt varmere. Blodbegerne har jeg store planer om skal pynte opp i noen gamle krabbeteiner som jeg har. :hjerter_rundt:

Mener at jeg har sett flere steder at de selger pakker med assorterte solsikkefrø :jepp: 

7 timer siden, hjertesukka skrev:

Omtrent sånn ser jeg for meg blomsterfloret mitt i sommer; :ler:

 

Dhalia sommergeorginer fra nett.jpg

:hakeslepp::bond::strix: 

7 timer siden, hjertesukka skrev:

Ja, og så snirkler de seg inn i alle kroker og kriker, så jeg tenkte at de passer inn i ei krabbeteine med alle sine snirkler. Den ene står ytterst på en bergknaus så ser for meg at de vokser litt nedover også. I fjor hadde jeg blå stemor i den, men ikke helt optimalt. :)

 

krabbeteine med stemor.JPG

Glemte helt å kommentere dette; kjempegod ide! det kommer til å bli veldig fint! :rodmer: 

4 timer siden, Frøkensina skrev:

Augusta Louise fant jeg pga Rumle, den er fantastisk :daane: Dufter utrolig godt også! 

---

En av mine absolutte favoritter - blir like forelsket hver sesong :ler: 

Endret av Rumle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelige kommentarer! :rodmer: 

Er veldig glad i de to krabbeteinene mine, men de er litt krøkkete å plante i, smal inngang, men kan jo ha de på høykant også, slik som her:

 

bilde (189).JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Så hyggelige kommentarer! :rodmer: 

Er veldig glad i de to krabbeteinene mine, men de er litt krøkkete å plante i, smal inngang, men kan jo ha de på høykant også, slik som her:

 

bilde (189).JPG

Er det fra din hage? Det var jo kjempefint :rodmer: Jeg elsker alt mulig gammelt - blir ikke bedre enn det :strix: 

Endret av Rumle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Rumle skrev:

Er det fra din hage? Det var jo kjempefint :rodmer: Jeg elsker alt mulig gammelt - blir ikke bedre enn det :strix: 

Ja, det er fra terrassen min. Er også glad i gamle ting, i "ny drakt". :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, hjertesukka skrev:

Ja, det er fra terrassen min. Er også glad i gamle ting, i "ny drakt". :ler:

Tror vi har ganske lik smak :rodmer: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Rumle skrev:

Tror vi har ganske lik smak :rodmer: 

Ja, det kan stemme! Jeg liker også moderne saker, spørs hva det er da, eller skikkelig gamle. Men det er noe med 60 og 70 tallet som jeg ikke blir helt fortrolig med, såkalt retro. :PNoe av det kan være ok, da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Ja, det kan stemme! Jeg liker også moderne saker, spørs hva det er da, eller skikkelig gamle. Men det er noe med 60 og 70 tallet som jeg ikke blir helt fortrolig med, såkalt retro. :PNoe av det kan være ok, da.

Samme her :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Rumle skrev:

Samme her :ler: 

Så bra da. Har inntrykk av at "alle" liker den retrostilen for tida. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...