Gå til innhold

Hjertesukkenes bro

hjertesukka

Anbefalte innlegg

Høres litt deilig ut med en hage som er fyldig og fin! Du merker vel ikke så mye til ugraset heller da, tenker jeg. :ler: Her er det mye ugras og jord, lissom. Foreløpig da. :unsure:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, hjertesukka skrev:

Høres litt deilig ut med en hage som er fyldig og fin! Du merker vel ikke så mye til ugraset heller da, tenker jeg. :ler: Her er det mye ugras og jord, lissom. Foreløpig da. :unsure:

Åhh dette er på terrassen - ikke masse ugress der, tror jeg har funnet 10 kanskje i kasser, men jeg liker det litt røft, så er det fint får det bli :ler: 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godmorgen, alle vakre og sprudlende sjeler der ute! 

Her er et eksempel på at det enkle er ofte det beste, nok en gang.  Blomster fra grøftekanten.

Blomster fra grøftekanten.jpg

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Envy skrev:

For en koselig dagbok :) kommer frem fra skyggene og følger tråden :ph34r: ha en flott dag!

Hyggelig å høre, takk! Ja, her koser vi oss med småprat, hageprat og det som ellers faller oss inn. Velkommen!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prosjekt i dag; fikse den ene korgstolen m.m.! Har to fine korgstoler som jeg dessverre lot stå ute i vinter. Nå skal de under tak og taes vare på. Så får jeg spraye dem med hvitmaling neste år.- Bruker bare en limpistol så jeg får beina på plass. :ler:

Ser forresten av og til slike stoler med det karakteristiske mønsteret i ryggen, på (gamle) filmer! :)

korgstol limes.JPG

korgstol hvit.JPG

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så fint med kurvstoler! :jepp: 

Jeg har kjøpt meg ett slikt sett i år, med sofa til, i samme farge som du har der. Er disse gamle?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rumle skrev:

Det er så fint med kurvstoler! :jepp: 

Jeg har kjøpt meg ett slikt sett i år, med sofa til, i samme farge som du har der. Er disse gamle?

Ja, disse stod her da jeg flyttet inn, og det er jeg som har sprayet dem hvite, mest for å bevare dem. :) Så de er nok noen år, ja. Kanskje fra 50 tallet? Aner egentlig ikke, men de virker genuint gamle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, hjertesukka skrev:

Ja, disse stod her da jeg flyttet inn, og det er jeg som har sprayet dem hvite, mest for å bevare dem. :) Så de er nok noen år, ja. Kanskje fra 50 tallet? Aner egentlig ikke, men de virker genuint gamle.

Nå måtte jeg se igjen, for jeg så ikke at de var hvite! Trodde de var helt lyse. Er den nederste sprayet også? De er veldig fine uansett, artig at de er så pass gamle :jepp: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg kjøpte bare et par bokser hvit spraymaling og sprayet i vei. Gikk akkurat en boks på hver stol. Elsker det, for det går så fort!   :danse: Men, man må stå ute, sjølsagt,helst langt fra folk, haha og ikke i nærheten av noe som ikke skal være hvitt! Og ha på stygge, gamle klær som kan gå rett i bosset. :wow: Fikk maling i håret også!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Rumle skrev:

Grønnsåpe på roser er det veldig lenge siden jeg har prøvd, den gangen synes jeg ikke det funket :vetikke: Hvor mye tar dere i en liter vann?

Tar det litt på slump, men mye mindre en en-to desiliter per liter :jepp: Synes ikke det virker så godt på potterosene med meldugg, men tror det er viktig med bakepulveret mot sopp. 

15 timer siden, hjertesukka skrev:

Tar det på en slump, men la meg si sånn ca en desiliter pr en halv liter. Altså to desiliter pr liter da, sånn cirka.

Høres mye ut? :klo: 

15 timer siden, Rumle skrev:

I dag har kanari-blomkarsen startet å blomstre! :hoppe: 

Åh hurra! :hoppe: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Frøkensina skrev:

Tar det litt på slump, men mye mindre en en-to desiliter per liter :jepp: Synes ikke det virker så godt på potterosene med meldugg, men tror det er viktig med bakepulveret mot sopp. 

Høres mye ut? :klo: 

Åh hurra! :hoppe: 

Ja, du har nok rett, er nok i meste laget. Man må nesten prøve seg litt fram. Jeg sprayer lite hver gang og er liksom litt lett på hånda.

Og ja, bakepulver mot sopp! :sprettert:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, hjertesukka skrev:

Godmorgen, alle vakre og sprudlende sjeler der ute! 

Her er et eksempel på at det enkle er ofte det beste, nok en gang.  Blomster fra grøftekanten.

Blomster fra grøftekanten.jpg

Skjønn :rodmer: Mye fint i grøftekantene dine! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Frøkensina skrev:

Skjønn :rodmer: Mye fint i grøftekantene dine! 

Takk du, men dette bildet hentet jeg fra Min Oase, glemte å skrive det.- Det kunne fint vært hjemme hos meg da! Litt min stil. :laugh:

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har veldig lyst å prøve meg på de største. Slike som du viste her tidligere. Har du mange og er de i blomst nå? :hjertesmil: Og når på året setter du knollene? Regner med at det er om våren, men spør for sikkerhets skyld.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, hjertesukka skrev:

Har veldig lyst å prøve meg på de største. Slike som du viste her tidligere. Har du mange og er de i blomst nå? :hjertesmil: Og når på året setter du knollene? Regner med at det er om våren, men spør for sikkerhets skyld.

Planter de på våren, ja. Pleier vanligvis å plante de inne like etter påske, og så ut sånn i starten av mai, hvis været ser stabilt ut fremover :jepp: Har en del ja, men er som sagt ikke så flink med å få knollene til å overleve fra år til år, så der kan jeg ikke gi mye tips. De første er akkurat begynt å blomstre nå, litt seint - men nå vil de blomstre ca. frem til frosten kommer. Da graves de opp og tas inn :Nikke: Men - snegler elsker de! Jeg har de kun på terrassen av den grunn, og selv der blir de angrepet :dry: I dag tullet jeg inn nederste del av alle stenglene til en gruppe (som står i en kjempesvær balje) i aluminiumsfolie :laugh: Aner ikke om det vil hjelpe, men nå prøver jeg alt altså! :ler: 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...