Gå til innhold

Småbarnsfamilier har ingen respekt for andre(Verre enn partysvensker og innvandrere)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fy f. Nok en morgen i helvette. Bor landlig til nå, etter å ha flyttet fra Oslo. Tiden da jeg til stadighet ble holdt våkent til morgenkvisten av partysvensker, gærne polakker med høy musikk og nachspiel er nå byttet ut med småbarnsfamilie-helvettet. Hver jævla morgen løper de rundt på byggefeltet (det er svært lytt og åpent her). Spesielt i helgene er det værst. Når folk har lyst til å sove så går smårbarnsfamiliene sammen om å gjøre det til et helvete for oss som ikke har barn.

Da steller foreldrene seg opp utenfor hvert sitt rekkehus og ser på at ungene løper fram og tilbake og skriker og hyler. Gjerne fra klokka 08:30. Det synes de er greit. Også vekker de alle oss andre som kunne tenke oss å sove. Eventuelt må vi polstre soveromsvinduet og stappe propper i øra. Da våkner man med hodepine av innestengt luft..så kanskje bedre å bare stå opp, og aldri få sove ut. Jeg gikk for hodepinen i dag..holdt ut til nå, klokken kvart på ti.

For det første. Er dette de såkalte service-foreldrene jeg opplever? De som er fullstendig ute av touch med virkeligheten? Ungene regjerer? De bare står der som noen tafatte nek ute av stand til å korrigere barna sine? "Du, lille Adolf, det er ikke greit å hyle og skrike så mye tidlig om morgenen i helga. Mange sover etter en hard uke" Men er disse foreldrene redd for å snakke til barna sine? Det ironiske er at mange av barna er sånn 4-5 år, også er det et kjempeområde BAK byggefeltet med skog, plasser osv. Men da må vel foreldrene bevege litt på seg? Praktisk å sitte på verandaen og overvåke barna sine hele tiden antar jeg?

For meg virker det som om disse barna vokser opp uten grenser og uten folkeskikk. ALT handler om de, og at de får gjøre akuratt som de vil, uten å måtte ta hensyn til andre.

Noen flere som opplever det? Kjennes ut som jeg hater barn mer og mer for hver dag som går..og det er litt trist siden jeg venter barn selv.

Kjenner jeg får lyst til å ta hevn. Når disse møkkaforeldrene endelig tror de skal få sove om mårran, når barna deres er 11-12 år gamle, så får jeg lyst til å la mine barne gå amok der ute. Kjøpe alt mulig av ting som bråker, slik at disse møkkafolka ikke får en sovemorgen de neste 8 åra.



Anonymous poster hash: 124e9...b12
  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rodion Raskolnikov

Det er fordi mange småbarnsforeldre tror at alle synes ungene de har er så søte og flinke osv

Og de innser ikke at folk ikke bryr seg døyten om ungene deres.

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Magdalene

Tror det nok er unntaket du opplever.

Jeg og mine venner med barn virker til å ha samme regel om at barna ikke får leke ute før i titiden i helgene, men vi forventer da også at naboene våre ikke holder oss våkne om natten med høy musikk og bråk.

Har du prøvd å prate med dem? Og spørre om de ikke kan ta litt hensyn til sine naboer om morgenen i helgene? At det er veldig lytt der dere bor..?

For jeg er ganske sikker på at de ikke går sammen for å lage et helvete for andre, men de går sammen for at barna skal få leke sammen, helt uten den baktanken at det plager andre.

Endret av Magdalene
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det nok er unntaket du opplever.

Jeg og mine venner med barn virker til å ha samme regel om at barna ikke får leke ute før i titiden i helgene, men vi forventer da også at naboene våre ikke holder oss våkne om natten med høy musikk og bråk.

Har du prøvd å prate med dem? Og spørre om de ikke kan ta litt hensyn til sine naboer om morgenen i helgene? At det er veldig lytt der dere bor..?

For jeg er ganske sikker på at de ikke går sammen for å lage et helvete for andre, men de går sammen for at barna skal få leke sammen, helt uten den baktanken at det plager andre.

Definisjonen på hensyn er jo nettop det at man tar hensyn til andre uten at de måtte konfrontere deg først.

Dersom de hadde hatt hensyn til andre, eller brydd seg om andre, så hadde de ikke sluppet ut ungene klokka åtte. Ja, til slutt må jeg nok konfrontere de, men det er ikke spesielt morsomt. De fleste i den retningen av byggefeltet er småbarnsfamilier, og vi som ikke har barn er de "rare".

Jeg vet det er ei dame der borte som har prøvd å snakke med de, men det fungerte ikke. Da hun selv spillte litt høy musikk en formiddag, så ringte småbarnsmafiaen politiet fordi ungene deres ikke fikk sove formiddagsluren sin. Dakar...

Så sånn er det her, og sikkert mange andre steder også :)

Anonymous poster hash: 124e9...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg.. Dessverre er det ganske vanlig. Forbanna møkkaunger og foreldre som lar de herje på uten å ta hensyn til naboene.. Fordi de selv endelig ser sitt snitt til å ha helgesexen sin eller få roa noen timer selv.



Anonymous poster hash: e2c68...068
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett ut rykter om at det har blitt observert en blotter i boligområdet deres, så holder de forhåpentligvis krapylene innendørs en stund :)



Anonymous poster hash: e2c68...068
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja du får se om du skriver det samme om noen år når du selv har fått barn.

Hvorfor kan du ikke bare legge deg et annet sted da, du skriver du bor i rekkehus så da bør det vell være mulig å legge seg på et rom som vender ut mot skogen du prater om.

Forsåvidt har du rett i at det er uhørt å klage på musikk på dagtid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får se om du skriver det samme om noen år når du selv har fått barn.

Hvorfor kan du ikke bare legge deg et annet sted da, du skriver du bor i rekkehus så da bør det vell være mulig å legge seg på et rom som vender ut mot skogen du prater om.

Forsåvidt har du rett i at det er uhørt å klage på musikk på dagtid.

Anonymous poster hash: 124e9...b12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anonymous poster hash: 124e9...b12

Ja du får se om du skriver det samme om noen år når du selv har fått barn.

Hvorfor kan du ikke bare legge deg et annet sted da, du skriver du bor i rekkehus så da bør det vell være mulig å legge seg på et rom som vender ut mot skogen du prater om.

Forsåvidt har du rett i at det er uhørt å klage på musikk på dagtid.

Så jeg skal bytte soverom til det knøttlille kottet på andre siden fordi foreldrene til drittungene ikke tar hensyn? Wow..takk for tips!

Det rommet vender for øvrig ikke ut mot noen skog heller, men ut mot en annen lekeplass hvor det også tyter av skrikerunger.

Er det virkelig normalt at unger HYLER og skriker? 5 åringer? Hva skjedde med å lage hytte i skogen? De bare løper rundt og hyler.

Anonymous poster hash: 124e9...b12

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får se om du skriver det samme om noen år når du selv har fått barn.

Hvorfor kan du ikke bare legge deg et annet sted da, du skriver du bor i rekkehus så da bør det vell være mulig å legge seg på et rom som vender ut mot skogen du prater om.

Forsåvidt har du rett i at det er uhørt å klage på musikk på dagtid.

Anonymous poster hash: 6b10c...1b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pærecider

Ja du får se om du skriver det samme om noen år når du selv har fått barn.

Hvorfor kan du ikke bare legge deg et annet sted da, du skriver du bor i rekkehus så da bør det vell være mulig å legge seg på et rom som vender ut mot skogen du prater om.

Forsåvidt har du rett i at det er uhørt å klage på musikk på dagtid.

Har ikke barn selv, men det er en selvfølge å lære barna å ta hensyn til naboer. Da jeg vokste opp fikk vi leke ute, men måtte være rolig tidlig på morran sånn at folk fikk sove. Så klart, barn er barn, liv og røre må man regne med når det er barn i nærheten, men barn har godt av å lære å ta hensyn. I mitt nabolag er det mange barn, og jeg kan innimellom høre skrik og skrål, men ser og at foreldre sier ifra hvis det blir for mye bråk. Bor man i rekkehus eller blokk må alle ta hensyn til hverandre, enten det er musikkelskere, hundeeiere eller småbarnfamilier. Jeg vet at det ikke er lett å ha barn, men må si at det fins mange tafatte foreldre, men det fins og mange flinke, så klart. Bare så synd at det er de giddaløse småbarnsforeldrene som ødelegger for de som faktisk prøver å oppdra ungene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man må tåle lyder fra naboene sine ellers så får man flytte ut i skogen.

Jeg tåler musikk fra festglade naboer sen kveld og natt, snekkring og banking på helligdager og sene kvelder, da får de tåle unger som leker ut om morgenen. Sånn er det.

Når det er sagt så hadde jeg ikke latt barna mine lekt utenfor soveromsvinduet til naboen når skogen er rett utenfor. Men jeg lar barna mine leke ute 8.30-9 i helgene ja.



Anonymous poster hash: ebae1...04b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barn er barn, det kommer du til å oppleve selv også. Det er ikke bare å fly å hysje på barn når de er ute og leker. Man må velge sine kamper, ellers får man ikke gjort annet.

Det er ikke nødvendigvis at de skriker så høyt, men når du irriterer deg til de grader du gjør så blir jo hver minste lyd superhøy.

Hvis jeg hadde hatt så store problemer med å sove hadde jeg fått meg et par ørepropper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss enn at folk er ute så ugudelig tidlig om morgenen som 08.30. Holder med de som sier at om du flytter i rekkehus med lekeplasser som nærmeste nabo må du regne med litt støy. Og om du ikke tåler det får du legge deg på et annet sted etter at barna er kommet ut for å leke. Eller forventer du at alle i nabolaget skal holde barna sine inne så du får sovet ut?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg opplever omtenksomme barnefamilier.

feks. bodde i leilighet under en familie. de sa : vis vi bråker mye om morran med unger som løper i helgene så må du bare si fra.

jeg sover uansett så er ikke så nøye. de må bare løpe så mye de vil.



Anonymous poster hash: e4085...b4b
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Du kan ikke forvente at alle barn skal holdes inne til etter kl 10 for at du skal få skjønnhetssøvnen din! Barn bråker, og de står tidlig opp, sånn er det bare. Kl 8.30/9 er absolutt ikke tidlig, det vil du selv få merke når du får barn selv. Mange småbarnsforeldre har allerede vært våkne i mange timer når kl er 9.

Hvis du ikke tåler støy fra barn i et tettbebygd boligstrøk, så burde du heller ikke flytte dit, da veldig mange barnefamilier bosetter seg i slike områder.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn er barn

Ja, men foreldrene er det drastiske forskjeller på. Er ikke tilfeldig at enkelte barnefamilier er direkte hatet av alt som heter naboer, mens andre faktisk klarer å ta hensyn.

Anonymous poster hash: 6b10c...1b9

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo før du flytter om det er mange barnefamilier der? Det sier seg jo selv at om du bor i et område med masse unger og sliter med å sove burde du være klar for å ikke sove til klokka 12 :P

Jeg er helt enig i at folk må ta hensyn, men jeg har faktisk dårligere erfaring med gamle gubber og gressklipper/sag/hva enn det er de bruker hele tiden enn jeg har med småbarnsforeldre. I helger kan folk drite i å bråke klokka 7 om morran, men rundt klokka 9 må vel alle få gjøre som de vil...

Hvis du syns det er fælt med musikk, barn og alt mulig rart så får du finne deg en hytte i skauen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn bråker, men de kan faktisk læres til å ta hensyn. Da jeg var barn var fars middagshvil "hellig" så den timen fikk vi beskjed om å enten være stille eller gå bort i parken/utenfor hørevidde dersom vi skulle leke høyrøstet. Stort sett fungerte det helt greit. Det må da gå an å lære barn at før ni om morgenen skal det lekes stille, for noen av naboene er trøtte og vil sove lenger i helgene?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...