Gjest Pet Skrevet 12. mai 2004 #81 Del Skrevet 12. mai 2004 h'en står ved siden av j'en og da får du jente...skriveleif;) Skjønte det, da! Synes bare den var litt morsom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krisssi Skrevet 12. mai 2004 #82 Del Skrevet 12. mai 2004 Gutt= Kristoffer Krister Sebastian Jente= Emilie Emma Oda Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Navneforslag Skrevet 12. mai 2004 #83 Del Skrevet 12. mai 2004 Gutt: Amund Sondre Yngve Eirik Brage Runar Ørjan Tormod Jarle Gard Jente: Signe Eirill Karna Oleanna Agnes Gøril Liva Serina Synne Kanskje ikke så uvanlige, men dette er ihvertfall navnelista mi:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Piñacolada Skrevet 12. mai 2004 #84 Del Skrevet 12. mai 2004 Så dere plukker omtrent alle sammen navn fra topp ti-lista? Er det ikke greit med navn som ikke alle i barnehagen har? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 12. mai 2004 #85 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg liker generelt korte, greie navn. Gutt: Ole, Ola, Tor, Per, Even, Erik, Lars Jente: Lise, Lene, Ane, Ida Mitt absolutt favorittnavn er det min oldemor het, ingen som har nevnt det her. (3,2,1 eller 0 som heter det ifølge i SSB) Og vil ha det for meg selv så vil ikke si det... Men det er ikke et kort navn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke innlogget Emanuell Skrevet 12. mai 2004 #86 Del Skrevet 12. mai 2004 har 4 barn som heter: Nathalie Benjamin Noah Zephan Emanuel Liker veldig godt bibelske navn... Elijah, Levi, Noel, Leah Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 12. mai 2004 #87 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg ønsker meg en Simen og en Kaja. Tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lemoni* Skrevet 13. mai 2004 #88 Del Skrevet 13. mai 2004 amelia leah norah angelica emily embla aurora emma vinga sol casper caspian julian bastian theo noah leo edvard filiph severin tobias johannes jonathan marco nathaniel tristan hadde jeg fått barn nå ville de nok blitt hetende Theo Natahaniel eller Noah Johannes, og Amelia. tunge navn kanskje, men jeg synes de er så vakre :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ylajali Skrevet 13. mai 2004 #89 Del Skrevet 13. mai 2004 Jente: Johanne Johanna (Marie) Karina Karianne Maria Gutt: Johannes Alt er oppkalling. Et navn må ha noe med noe å gjøre, synes jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnnKristin Skrevet 14. mai 2004 #90 Del Skrevet 14. mai 2004 Jeg har to gutter som heter Ravn Gabriel og Alv Lukas. Synes navnene er helt utrolig vakre - akkurat som ungene mine... Ann Kristin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Torkil Skrevet 14. mai 2004 #91 Del Skrevet 14. mai 2004 -Alv-Torkil -Vår-August -Severin-Erlend Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 14. mai 2004 #92 Del Skrevet 14. mai 2004 Det er mange navn som er fine, men det er noe med at barnet skal leve med navnet også. En evt. gutt vil ganske sikkert bli hetende Aksel Andreas. Neri er også et guttenavn jeg har sans for! En jente blir garantert hetende Andrea. En evt. jente nr. 2 blir nok Alexandra. Farfaren min het Aksel og Andreas er et gammelt familienavn som "skal" gjentas i hver annen generasjon. Synes det etter hvert har blitt viktig at et navn fungerer på flere språk og det gjør jo disse. Når det kan kombineres med familetradisjoner er det jo ekstra hyggelig! Selv har jeg to fornavn og er oppkalt etter ikke mindre enn tre av mine oldemødre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2004 #93 Del Skrevet 14. mai 2004 Mine favorittnavn... Benjamin Jonathan Jonah Adrian Anders Nathaniel Mattias Sondre Theodor Julian Oliver Sander Simon Linus Herman Victor Bendik Samuel Johanna Amalie Linnea Ingrid Emilia Elena Martine Tiril Tilde Filippa Sanna Wilhelmina Tomine Mina Anna Kajsa Ingrid Andrea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristianne Skrevet 15. mai 2004 #94 Del Skrevet 15. mai 2004 et av mine utallige navn er faktisk Kristianne- Et genistrek av mine foreldre (jeg bøyer meg i støvet) , med det navnet greide de faktisk å kalle meg opp etter halve slekte: Kristen, Kristoffer, Kristine, Kristian, Anna, Anne, Kristin osv. Mange blide ansikter i dåpen min, formoder jeg. Jeg liker faktisk best enkle, norske navn. Ikke motenavn, slike at når jeg hører hva noen heter vet jeg hvilket årstall vedkommende er født - nesten. Jeg husker Jeanette - 4 stykker i samme klasse! Jeg døpte mine Espen og Anne, med klar beskjed om at jeg ikke blir fornærmet hvis de forandrer navn når de blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristianne Skrevet 15. mai 2004 #95 Del Skrevet 15. mai 2004 et av mine utallige navn er faktisk Kristianne- Et genistrek av mine foreldre (jeg bøyer meg i støvet) , med det navnet greide de faktisk å kalle meg opp etter halve slekte: Kristen, Kristoffer, Kristine, Kristian, Anna, Anne, Kristin osv. Mange blide ansikter i dåpen min, formoder jeg. Jeg liker faktisk best enkle, norske navn. Ikke motenavn, slike at når jeg hører hva noen heter vet jeg hvilket årstall vedkommende er født - nesten. Jeg husker Jeanette - 4 stykker i samme klasse! Jeg døpte mine Espen og Anne, med klar beskjed om at jeg ikke blir fornærmet hvis de forandrer navn når de blir eldre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #96 Del Skrevet 16. mai 2004 Syntes Alida er fint... Men kanskje noen har noen gode forslag til dobbeltnavn med Alida enten først eller sist??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Edie Skrevet 16. mai 2004 #97 Del Skrevet 16. mai 2004 Neri er også et guttenavn jeg har sans for! Det minner meg om noen en venninne kjenner. De kalte sønnen for Neri og dattera for Deisy. De heter Bakken til etternavn..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. mai 2004 #98 Del Skrevet 16. mai 2004 Er tilhenger av doble navn jeg, eller det vil si i både min familie og sambos familie går dette igjen. En evt jente skal ha noe med Mari/Marie, da dette har gått i gjen i mange generasjoner Ellen Marie er fint synes jeg (håper jeg en gang får en jente jeg kan kalle det og at sambo er enig) Leander Edmund (Andrè) Martin August Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå