Anglofil Skrevet 4. mai 2004 #61 Del Skrevet 4. mai 2004 Min vakre sønn heter Tor, og det er så kult for det er ikke en unge i mils omkrets som heter det samme! Men mine barn har tre fornavn, da.... I barnehagen vår har vi fire som heter Ida, tre som heter Thea, tre som heter Eirik, to Siljer og tre Celiner. Kjempekjipt å hete det samme som alle andre, da jeg gikk på barneskolen var det tre til i min klasse som hadde samme fornavn som meg! :evil: Hvis vi skulle hatt flere barn -noe vi IKKE skal (tror jeg) ville jeg ha tenkt på navn som Elisabeth og Marius.... Kjenner foresten ei jente som het Gro som syns det var så grusomt at hun byttet. Til Susanne Henriette. Ikke akkurat i samme gata.... Helt enig! Har faktisk aldri opplevd å gå på skolen hvor noen har hett det samme som meg! Gjennom både barne,- ungdom og nå videregående skole. Kjempe kult Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 4. mai 2004 #62 Del Skrevet 4. mai 2004 India Alandra, Ada Italia, Atlanta Lara & Ylva.... Det kunne jeg tenke meg å kalle mine barn.... Clea Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 4. mai 2004 #63 Del Skrevet 4. mai 2004 Da sønnen ble født for 13 år siden, ville jeg at han skulle hete Felix. Det ble ikke godtatt (eller tatt alvorlig), men får jeg en sønn til, SKAL han hete Felix! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
'Lilly' Skrevet 4. mai 2004 #64 Del Skrevet 4. mai 2004 Torine Helene Oline Kristina Even Jørgen Oliver Sivert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 11. mai 2004 #65 Del Skrevet 11. mai 2004 Gøy å lese om navn! Jeg vil også lage liste Jeg tar meg i at det er lettere å finne jentenavn enn guttenavn....so here goes: Eivor (jeg har nesten ikke turt å fortelle til folk om dette navnet fordi jeg synes det er så nydelig - og så har jeg vært redd for at noen i min omgangskrets skulle "ta" det..men det er vel ingenting å frykte for har jeg forstått det som...) Eirin Linnea Selma (semla self-sit, som kjæresten min sier når jeg nevner det navnet) Johanne Ylva Regitze og gutter.... Lukas Elias Johannes - oj ble bare bibelske navn her... og Sander Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lullu Skrevet 11. mai 2004 #66 Del Skrevet 11. mai 2004 I barnehagen vår har vi fire som heter Ida, tre som heter Thea, tre som heter Eirik, to Siljer og tre Celiner. Kjempekjipt å hete det samme som alle andre, da jeg gikk på barneskolen var det tre til i min klasse som hadde samme fornavn som meg! :evil: Helt enig. Var fast bestemt på å gjøre det samme med mine barn. Men så endret det hele seg.... Har helt siden jeg var liten ønsket at min datter skulle hete Celin. Kallte meg selv som dette da jeg gikk på barneskolen Dette navnet var jo "ukjent" tidligere. I det siste har det bitt veldig populært (el. Celine/Celina). Min mann har alltid elsket Ida, etter lillesøsteren til Emil i Lønneberget. Dermed slo vi de sammen til Ida-Celin istedet. Vanlige navn begge to, men "uvanlig" sammensetning. Det var ingen annen utvei - måtte bare bli disse navnene. Dersom man forelsker seg i et navn, så er det vanskelig å velge noe annet selv om navnet er utrolig vanlig og sikkert halve nabolaget vil hete det samme Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
la Flaca Skrevet 11. mai 2004 #67 Del Skrevet 11. mai 2004 Men jammen er det vanskelig å helgardere seg. Man vet jo aldri hva som skyter fart på popularitetsstatistikken... :-? Jeg hadde det forresten andre veien da jeg gikk på barneskolen! Måtte som regel fortelle hva jeg het minst 3 ganger før det ble oppfattet. Drømte om å hete Lena eller Marianne eller no sånt. Har forresten opplevd noe tilsvarende i voksen alder også - en kompis av meg som jeg har kjent i mange år avslørte at han hele tiden hadde trodd navnet mitt var et "kallenavn" og at jeg egentlig het no annet... :o Forøvrig har vi landet på Marielle som navn til det kommende vidunder. Faren insisterer videre på Marielle Amidala! Det verste er at jeg begynner å like det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ellapille Skrevet 11. mai 2004 #68 Del Skrevet 11. mai 2004 sunniva,sara,lone,lena,inglen anders,michael,tommy,steffen,petter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 11. mai 2004 #69 Del Skrevet 11. mai 2004 Vi har alle tenkt over hva barna våre skal hete. Og de fleste av oss har vel kanskje lagd en liste også, over navn en kunne tenkt seg at sine egne, fremtidige barn skal hete. Jeg har lyst til å se din liste. Her er i hvert fall mine all time favorites (tilfeldig rekkefølge) Gutt; Trygve Alexander Sindre Simen Kristian) Markus Kristoffer) Fredrik Espen Even Erlend Nicholas Patrik Jente; Ann-Kristin Kristin Kirsti Kjersti Kristine Sofie Eva Ingrid Gudrun Emma Emily Emilie Elisabeth Lisbeth Marie (evt Ida Marie) Jannike Julie Karin Gudrun Malin Marianne Marit Ulrikke) Synnøve Pernille (... Merk hvordan "i" går igjen... har ikke tenkt over det før ...) :-) Hvis kjerringa jeg får mine med ikke liker, i hvert fall en av disse, får hun jaggu meg bare knipe igjen. (eller komme med et bedre forslag). De oransje :o Både mitt, min manns og min datters navn er med på listen din. Jeg og datteren min er til og med ekstra "hotte" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 11. mai 2004 #70 Del Skrevet 11. mai 2004 Mine navn er: Gutt: Elias Emil Johannes Jacob Jente: Vilja Aurora Anna Embla Ylva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Phair Skrevet 11. mai 2004 #71 Del Skrevet 11. mai 2004 Hvis jeg av en eller annen merkelig grunn skulle fått barn igjen og det ble en gutt skal han hete Lukas. Det er så pent. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. mai 2004 #72 Del Skrevet 11. mai 2004 Ser at storparten av dere har typiske topp20navn på listene deres, altså navn som var veldig populære i fjor/de siste åra. Hadde vært artig om man ikke fikk velge navn fra fjorårets topp20liste, bare for å få litt mer variasjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 11. mai 2004 #73 Del Skrevet 11. mai 2004 Ser at storparten av dere har typiske topp20navn på listene deres' date=' altså navn som var veldig populære i fjor/de siste åra. Hadde vært artig om man ikke fikk velge navn fra fjorårets topp20liste, bare for å få litt mer variasjon.[/quote'] Æsj! Sjekket navnestatestikkene nå, og jeg som trodde Elias var spesielt/ uvanlig. Men nei! Det er visst veldig populært. Vilja er i alle fall ikke topp 20,- det er det under 100 som har som eneste fornavn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 12. mai 2004 #74 Del Skrevet 12. mai 2004 Jente: Kristine Aurora Sophie/Sofie Ingvill Emilie Emma Ida Gutt: Ole Kristian Aleksander Fredrik Nicolai Joakim Philip Aslak Ask Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vakre navn:-) Skrevet 12. mai 2004 #75 Del Skrevet 12. mai 2004 Mine barn skal hete: -Sigvor-Ragnhild -Liv-Marie -Lene-Monica eller -Sissel-Monica Alle flotte og verdige navn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #76 Del Skrevet 12. mai 2004 Silje, Sondre og Kristoffer. Og då reknar eg sjølvsagt med at eg får to gutar og ei hente. Noko anna ville vore krise. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 12. mai 2004 #77 Del Skrevet 12. mai 2004 Jeg er dypt imponert over at navnet mitt faktisk er nevnt to ganger her!! :o Og det er et navn som forlengst har fallt av lasset... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Pet Skrevet 12. mai 2004 #78 Del Skrevet 12. mai 2004 Og då reknar eg sjølvsagt med at eg får to gutar og ei hente. Mener du adopsjon? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madley Skrevet 12. mai 2004 #79 Del Skrevet 12. mai 2004 Mener du adopsjon? h'en står ved siden av j'en og da får du jente...skriveleif;) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 12. mai 2004 #80 Del Skrevet 12. mai 2004 h'en står ved siden av j'en og da får du jente...skriveleif;) Godt du tok den for meg! Gjekk litt fort her... Men hente er jo heller ikkje utelakka dersom det skulle bli behov for det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå