Gå til innhold

Hvorfor er det galt å bruke jenter for sex?


tom1986

Anbefalte innlegg

Så lenge jeg ikke lyver eller gir falske forhåpninger til de. De er jo voksne mennesker som selv velger å ha sex med meg.

Jeg spør fordi jeg ser flere tråder her der gutter som bruker jenter kun for sex blir sett på som drittsekker. Men på andre siden ser jeg flere tråder der kvinner skriver at de ser på menn som enten kun et enkelt ligg der og da eller som potensielt noe mer, noe langsiktig.

Hva er forskjellen? Hvorfor er det greit at kvinner bruker menn for sex, men ikke greit at menn bruker kvinner for sex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen av delene er greit, med mindre man er enig på forhånd om at det kun dreier seg om sex. Så enkelt er det faktisk.

Hva mener du med at man er "enig på forhånd om at det kun dreier seg om sex"? Har du noensinne møtt noen på byen og hatt en ons?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er galt med å bruke jenter for sex?

hva er galt med å bruke menn for penger?

hva er galt med å bruke mennesker?

Ingen vil føle seg brukt, og her er stikkordet

Å føle seg brukt betyr gjerne å føle seg utnyttet eller ført bak lyset.

Å ønske seg kun sex og ingenting mer er ikke det samme,syns jeg.

Derfor sier vi at menn/kvinner som bruker andre er "drittsekker"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva mener du egentlig med at du bruker noen for sex da? Så lenge man er ærlig så ser jeg ikke problemet?

Tror han prøver å lage et problem av et ikke-eksisterende problem.

Anonymous poster hash: ad940...81b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du sier rett ut til jenta at du kun vil ha en ONS, og ingenting annet, ikke kos etterpå eller noe sånt, så er det jo greit så lenge det er frivillig fra begges side.



Anonymous poster hash: ca648...f7c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot å "bruke" mennesker, men at man har uforpliktende sex synes jeg er helt ok så lenge begge er inneforstått med at det er nettopp det.

Jeg bruker ting, ikke mennesker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet heter KVINNEGUIDEN. Det er en stor overvekt av kvinner og feminister her så det er håpløst å diskutere noe objektivt her tom. Her er kvinner offer samtidig som de kan snakke i frekke lag om menn. Heldigvis er KG-verden en helt annen enn den virkelige verden. Og tom damer leter like mye etter ONS og uforpliktende seg som menn. Damer nyter sex de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er imot å "bruke" mennesker, men at man har uforpliktende sex synes jeg er helt ok så lenge begge er inneforstått med at det er nettopp det.

Jeg bruker ting, ikke mennesker.

Kan du si hva forskjellen på at to personer bruker hverandre til for eksempel ONS, og det at de har frivillig sex med hverandre. Er det ikke frivillig og 'bruk' fra både kvinnen og mannens side? Hvorfor kjøper mange kvinner sex i Afrika eller har sex på sydenferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wanderlust

Hva forventer man da, når man på første møte kaster seg i senga med noen? At man skal sveve på rosa skyer med hjerter boblende rundt hodene på begge for så å leve lykkelige som par resten av livet?

Liker ikke at du sier "bruke", men jeg tar poenget ditt, TS. Det er faktisk mange jenter som blir latterlig fornærmet om ONS-en deres ikke vil ha mer kontakt eller at de skjønner at han kun var ute etter sex.

Arter det seg ikke som en ONS er det selvfølgelig nødvendig å klarere at man ikke er interessert i noe mer enn sex, slik at man ikke får feil inntrykk.

Ellers er det vel ingenting galt i å kun ville ha sex. Ingen er drittsekker av den grunn, så lenge man er ærlig om det er mer enn en ONS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vil ikke kalle uforpliktende sex for gjensidig bruk. For meg er å bruke noen negativt ladet, og at den ene kan sitte såret igjen. "Jeg føler meg brukt" har nok noe de fleste jenter hørt sagt når vi har trøstet en venninne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette forumet heter KVINNEGUIDEN. Det er en stor overvekt av kvinner og feminister her så det er håpløst å diskutere noe objektivt her tom. Her er kvinner offer samtidig som de kan snakke i frekke lag om menn. Heldigvis er KG-verden en helt annen enn den virkelige verden. Og tom damer leter like mye etter ONS og uforpliktende seg som menn. Damer nyter sex de også.

Hvor objektivt er det å bruke folk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ganske sikker på at du med ordet "bruker" ikke vil bli tolket rett. Jeg er usikker på om jeg tror du har gjort dette med vilje eller ei for å skape en opphetet diskusjon. Med tanke på din historie på forumet heller jeg mot det siste.

Uansett så er det ikke greit å bruke noen til noen ting som helst, med mindre det er avtalt på forhånd. Som f.eks. når man mottar lønn for å jobbe. Om man lurer noen til å ha sex med seg, og det er altså slik jeg tolker "bruker" i spørsmålet ditt, så er det veldig galt. Da lyver man for egen vinnings skyld. Om man derimot treffer noen på byen, tar dem med hjem og har sex med dem uten å love gull og grønne skoger om å treffes videre så er det en helt fair sak. For begge kjønn.

Ingen har rett til å gå ut i fra at sex betyr forpliktelse, spesielt ikke når man møtes i fuktig lag på byen, men alle har rett til å kreve forpliktelse før sex.



Anonymous poster hash: e002c...337
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor objektivt er det å bruke folk?

bruk er tosidig. Sex er like motivert av menn som kvinner. Husker den friends episoden der Ross og Racheal har hatt sex og krangler i ettertid om hvem som tok første steget. Det var snakk om et sjekketriks om backpackertur til et fjell i Barcelona.

Men du gjest er så mannehater at jeg tror ikke du vil se dette fra et objektivt(mann og kvinne) perspektiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du med at man er "enig på forhånd om at det kun dreier seg om sex"? Har du noensinne møtt noen på byen og hatt en ons?

Ja. Da er det i utgangspunktet underforstått at det er en ONS, mener jeg. Når man møter en random på byen, napper han med hjem og har sex. Jeg har i hvert fall aldri hatt forhåpninger om noe mer etter en sånn affære. Bondeanger i blant, ja vel, men ikke noe mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bruk er tosidig. Sex er like motivert av menn som kvinner. Husker den friends episoden der Ross og Racheal har hatt sex og krangler i ettertid om hvem som tok første steget. Det var snakk om et sjekketriks om backpackertur til et fjell i Barcelona.

Men du gjest er så mannehater at jeg tror ikke du vil se dette fra et objektivt(mann og kvinne) perspektiv.

så helt utrolig saklig og objektivt å trekke inn Friends eller på stå at jeg er en mannfolkhater uten å argumentere for påstanden. :icon_lol:

Endret av Gjest
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rimelig sikker på at TS debatterer mot Immanuel Kant som mente at man blir brukt ved kjærlighetsløs, men frivillig sex.

Han burde kanskje presisert det i åpningsinnlegget.

Endret av Arbeider
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...