Gå til innhold

Linn Malen og Thomas


Solstrålen

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

jeg har verdens beste søster!!!!!!!!!!

håper dere koser dere på bryllupsreisen dere er på nå! kos dere!!!

glad idere!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Heisann alle sammen!

Nå er vi endelig kommet hjem fra den deiligste bryllupsreisen! Har vært borte i 23 dager, og har nytt hver eneste dag (sånn bortsett fra de aller siste da Thomas fikk alvorlig matforgiftning.. Var veldig skummelt og stressende, men føltes deilig å kunne være der og pleie litt :roll: )

Vi har altså vært borte lenge, 15 dager på Bali, 5 dager på Lombok og 1 i Singapore + et døgn i reise hver vei.

Bali MÅ være verdens vakreste paradis! Alt er så vakkert der. Havet, menneskene, kulturen, naturen.. Ja alt! Vi var en liten tur og snorklet på Gili-øyene, og det skal sies at de var ENDA vakrere enn både Bali og Lombok, men de var så små og folketomme at det ikke var et sted vi ønsket å være over lengre tid.. Men der var vannet HELT turkis med masse fargerike båter som lå i den KRITThvite sanden.. *tenker tilbake og får gåsehud :ler: *

Er litt vanskelig å få ned i ord de opplevelsene vi har hatt enda. Intrykkene har liksom ikke festet seg helt enda. Savner det iallefall, det skal sies.. Savnet lukten på øyen, savnet luften, savnet folkene og stedene.. Savner det å gå gjennom poppies lane og lete etter steder og spise, savner svære frokostbuffeter med alt man kan tenke seg å spise til frokost, ja akkurat nå savner jeg det meste.. Bortsett fra noen få ting!! uansett hvor vi gikk ropte damer etter meg : "Plait your haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaair??" Begynte å bli sånn passe lei rundt dag2, etter å ha hørt det ca 50 ganger om dagen.. Og det fortsatte hele ferien.. Så savner jeg heller ikke taxiene som skal få oss til å skjønne at de er ledige.. Hver 2 bil på øyen var taxi, og for å liksom la oss se at "her kommer en ledig taxi og jeg vil at dere skal kjøre med meg"- dyter de sånn 5 ganger i strekk mens de kjører forbi.. DRITHØYT! Thomas holdt på å få hjertestans første dagen :hoho: Så det ble jo passe irritabelt etter noen dager da, hehe!

Hva har vi egentlig gjort på turen?? Hm, la meg se.. Vi dro på torsdagen etter bryllupet, så vi var enda ganske slitne. iallefall jeg! I tillegg fikk jeg spysjuke samme natten som vi skulle reise (Seff!), så jeg var DRITdårlig! Spøy 2 ganger på Flesland, 5 ganger på Kastrup og 1 gang på flyet til Singapore.. Men etter 3 timer på flyet roet det seg, og jeg var helt fin igjen. Flyturen til Singapore var ganske slitsom! Vi dro hjemmefra 05.45 så vi dro over på dagtid. Flytid fra København til Singapore var 12 timer, men det gikk veldig greit. Selvom vi hadde eget tv i hver stolrygg og deilige seter og masse mat og drikke, begynte bakdelen (iallefall min!) å bli passe fornøyd etter en 8-9 timer.. Så da satt jeg bare å vrei på meg resten av turen.. Når vi landet på Ngurah Rai, flyplassen på Bali, hadde vi vært på reisefot i 27-28 timer, og var PASSE trøtt! Så selvom klokken bare var 14 lokal tid, dro vi rett på hotellet og sov bort hele dagen!

Vi har vært på en rundttur på øyen, vært og snorklet, shoppet endel, fått sydd klær, blitt massert, hatt romantisk middag på stranden (skal fortelle mer etterpå! Def en høydare på turen!), sett endel templer og lært en god del om hinduismen (noe jeg er veldig interessert i), spist masse god mat, sett forskjellige deler av øyen... Ja, vi har gjort masse forskjellig egentlig! Vi har iallefall kost oss masse og hatt det superdeilig sammen! Bali er et typisk sted man ikke bør dra uten den man elsker!

For å ta reisens høydare! Vi flyttet til et hotel som heter Grand Balisani Suite etter 3 dager. Når vi kom dit var hele badekaret fult av blomster (og vann da) MASSE blomster! Måtte grave meg plass :ler: Jeg ble jo helt overhapppy og bare hev alle klærne og hoppet oppi! Stor drøm av min det der! Thomas var litt mer skeptisk da, men etter litt lokking med bar hud og kropp full av blomster kom han etterhvert! Det var så deilig å ligge der sammen i varmt, deilig vann med litt oljer og masse blomster... Skikkelig klisje-romantisk!!

Etter noen dager fikk vi beskjed om at vi skulle ha massasje kl 18 og middag kl 20 på hotellet. Jeg synes massasjen var urdeilig! En dame som het Made, hadde bare verdens deiligste hender! Så der lå vi på hvert vårt bord, inne en liten "hytte" uten vegger rett med stranden og så på solnedgangen mens vi ble massert.. *Sukk*

Etter massasjen hadde vi en time på å stelle oss til middagen. Vi dusjet og kledde oss i finklærne vi hadde med. Så gikk vi ned i restauranten for å spise. Når vi kom dit sto det en dame der og smilte.. "no, no.. Not dinner for you in here. Over there" Så pekte hun litt bortover. Når vi snudd oss mistet jeg nesten pusten :roll: Der sto det dekket to bord inni en paviljong. Paviljongen var pyntet med balinesisk stoff og palmeblader. Nede på bordene hadde de festet et spesielt stoff, svart og hvittrutete, som skal holde åndebalansen i sjakk. Så for at ikke de onde åndene skulle komme til oss når vi hadde middag, hadde de surret endel av dette stoffet på bordene! Himmelen var stjerneklar og det var bare helt surrealistisk å sitte der rett på stranden, med bølgelyd og varm vind og se på hverandre og bli vartet opp men de NYDELIGSTE balinesiske rettene! 4 retter fikk vi. Først var det en kylling og glassnudel salat med chilisaus men hvitløksbrød. Så fikk vi balinesisk suppe, den var og kjempegod. Til hovedrett fikk vi masse retter, som vi bare plukket fra. Alt fra krydret and til satay til svin i søt-sur saus + + +. Alt smakte helt himmelsk! Til dessert fikk vi is med karamellsaus og friske bær.. *Sukk* Namnamnam.. Og helt til slutt fikk vi en honeymoon-cake.. Av ren høflighet måtte vi jo spise litt! Var så utrolig mett!!! Vi satt der i over 4 timer og bare koste oss og spiste og snakket.. Kjempekos!

Som sagt så er det vanskelig å få ned i ord hva vi har opplevd! Den siste måneden har bare vært så overveldende! Masse følelser og masse gode samtaler! Bryllupet var helt perfekt etterfulgt av en helt perfekt bryllupsreise (som tok knekken på oss økonomisk :ler: ) Jeg har det veldig bra for tiden! Er kjempelykkelig og føler jeg smiler hele tiden! Har kommet meg etter reisen nå, og nå er det bare å komme igang og finne en ny jobb og begynne på nye studier!

Vil bare takke alle som har hjulpet meg under planleggingsfasen av bryllupet! Og selvfølgelig til Sunshine-t, som jeg ikke hadde klart meg uten på dagen! Du har vært en klippe for meg de siste 10 månedene, og jeg er så utrolig, utrolig glad i deg! Du var en engel på dagen, selvom du var litt overbeskyttende ifht kjolen min :ler: Ligger rett her ved siden av meg... Skitten og fæl! Må vente til vi har råd, så skal den rett på renseri!

Vi fikk forresten bildene fra fotografen igår. De ble veldig fine! Men jeg ser sånn overhappy ut, og smiler med alt jeg eier og har! Men det var jo sånn jeg følte jeg så ut hele dagen! Med skikkelig glis!!

jaja, jeg skal se om jeg ikke får lagt ut noen av bildene så dere kan få se på de!

Nå skal jeg ut til svigers og vaske klær og male huset.. Morro greier... Merker at ferien er over, eller hva?? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

det var sååååå godt å prate med deg igjen når du ringte!!! har savnet dere såååå møe!!!!!!!!

håper bildene ble fine! ja jeg må snart ta turen opp og mimre og grine og kikke og la snørr og tårer trille..heheh!!!

du er det viktigste i mitt liv*bortsett fra larsen og isabell :ler: * og jeg er ufattelig takknemlig for å ha deg i mitt liv!

utrolig glad i deg!!!!

lillesøss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...