Gå til innhold

Linn Malen og Thomas


Solstrålen

Anbefalte innlegg

Jepp, samme som sist! Sendte det igår.. Du har kanskje fått det allerede??

Sendte med en ferdiglaget så du ser lengden!

Jeg kom nettopp hjem fra siste innspurt på klesfronten til brudgommen :ler: 25 dager før finner brudgommen seg ENDELIG klær!!! Yippi!

Han var så flott! Men buksen var litt rar.. De brukte svarte "smokingbukser" med sånn stripe på beinet.. Det brukte de til både smoking, sjakett og diplomatfrakk. Men har var utrolig fin :Nikke:

Han har som sagt sjakett i svart (både buksen og jakken er svart), hvit skjorte og isblå vest + tørkle! Den isblå vesten var prikken over i'en! Sto flott til øynene hans + til litt av perlene på kjolen min! Tenkte på alt.

De hadde ikke inne stripete bukser i hans størrelse den dagen, så da måtte vi gå for svart. Tror han hadde ønsket seg stripete, men men 25 dager igjen, hva kan man ønske seg!?!? Nå har han iallefall klær! *Og bruden puster lettet ut :ler: *

Jeg sitter å gruer meg nå.. Skal til tannlegen om en time :grine: Gjett hvem som har mest tannlegeskrekk i hele verden?? Vi har bladd i telefonkatalogen i flere dager og ringt litt rundt (Les: Thomas har ringt,... Jeg tørr ikke :roll: ) og har nå funet en tannlegeklinikk som har spesialisert seg på behandling av mennesker med tannlegeskrekk og som har fokus på smertefri behandling.. Tør ikke tenke på hva det vil koste, hehe.. håper det blir ok :roll:

jaja, får gå å pusse tennene mine jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sunshine-t

nå er jeg ferdig med perletrådene. så jeg hiver pakken opp i posten i dag så blir den sendt i morgen. så jeg regner med du har den i overmorgen. jeg var ikke sikker på om det var 13 stk INK den du sendte eller om det var 13 stk JEG skulle lage. så jeg gjorde sistnevnte.

lov ya!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du er vennen :o Er jo helt sjokket over hvor fort det gikk!! Tuuuuusen takk!

Idag er nederlaget et faktum... Jeg er syk, har tannverk, er sliten og lei og alt er bare pyton. Eksamen skal leveres på fredag, jeg har ikke orket å begynne.. Har sett på oppgaven og det er det.. ORKER rett og slett ikke! Har ikke sovet ordentlig på nesten 3 uker, og nå får jeg det rett i fleisen.. Jeg har rett og slett ikke tatt godt nok vare på meg selv i det siste, og nå sier kroppen stopp... At jeg ikke så dette komme???

Så har jeg og så tannverk at jeg holder jo på å dø!! Visdomstennene mine holder på å drepe meg! Jeg må rotfylle en annen tann, men den er ikke så vond lengre, etter sånn akutt smertebehandling i går hos tannlegen.. Skal rotfylle 13/6... Fredag 13.. Kunne jo ikke blitt bedre :grine:

Idag har jeg laget ferdig gjestepresentasjonen som skal være inne i festprogrammet.. Og så har vi fått bestilt bryllupskake.. ENDELIG! Mye som gjøres i siste liten her :ler:

Nå skal jeg gå å legge meg å PRØVE å sove, sukk :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann vennen min!

Uff da, stakkars deg ! Får så vondt av deg..

Har også tannlegeskrekk, og jeg tar masse beroligende før jeg går til tannlegen hver gang, er helt hysterisk og hyperventilerer.. he he!

Gikk ikke til tannlegen fra jeg var 15 til jeg var 19.. Turte ikke. Så når jeg endelig gikk, så var det skikkelig masse å gjøre.. kjipt!

Men nå har jeg funnet en tannlege som er litt bedre, men er enda redd.

Bare tenk så deilig det blir å bli ferdig med det, sant?

Husk at jeg tenker på deg vennen!

Du skal se at alt ordner seg vettu!

Ja, nå er det under en mnd igjen.. hi hi hi.. JIPPI!!!!!!

Gleder meg så!

Svigers og de var inne å fant brudepikekjoler igår, blir gøy å se hvordan de blir..

Og i dag skal vi ut i kirka og se hvordan vi skal feste alt tyllet til benkeradene.. bllir gøy!

Åja.. Vi fikk vår første gave fra 3 jenter i klassen i dag. Det var så koselig, hadde ikke regnet med å få noe av de, sant. Så det var så gøy!! Åpnet den jo med engang da, he he.. klarte ikke vente!

Det var en kjempe skjønn ramme!

De er så snille atte!

Du får ha lykke til videre , det er jo ikke lenge igjen nå!

Skulle ønske at jeg kunne ha vært der i bryllupet ditt og sett deg, hadde vært så kos! Men vi får treffes etterpå ja, å vise frem bilder.. he he.. koselig det og da!

Er kjempe glad i deg vennen!

Klem Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

det går nok så bra hos tannelgen skal du se! synd ikke jeg kan være der å holde deg i hånden sånn som jeg gjorde før!hehehe!!! men det går nok greit. selv om det er på fredag den 13`ende.. *ler enda mer* :erter:

neida, det gikk fort å lage trådene. tok meg en kveld. du vet, jeg er blitt en racer på dette vet du!!! ser kanskje en liten buissness i dette? :wink: eeeeeller kanskje ikke alikevel..hehehehe!!!

jeg ville bare si hvor glad jeg er i deg, vennen!! du betyr ufattelig møøøøe for meg og jeg er utrolig æret for å være vennen og søsteren din og jeg er sååå stolt av å kunne være din forlover. du betyr alt for meg og vårt vennskap har overlevd sååå mange år og såå møe og dette holder livet ut!

er utrooooolig glad i deg!!!!!!!!!!!!!

:hjerter::hjerte::hjerter::hjerte:

kjempekos fra din 3mnd mindre søster.

( tror du noen gjør sånn nå? :forvirra: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Nå er det ting som har kommet seg på stell her hos oss!!

Som skrevet tidligere, har vi nå ENDELIG fått bestilt bryllupskake! Under en måned før dagen :ler: . Det er en venninne av en kollega av Thomas som skal bake den *bruden ønsket seg VEEEELDIG en hjemmebakt kake, og er SÅÅÅÅÅ fornøyd nå :wink: * Det blir en 3 etasjes marsipankake med lilla roser, sølvkuler og litt kremgreier på. Kaken står på sånne sølvfargede papirduker og vi skal ha 2 hjerter i hvit sjokolade som topp på den. Har ikke sansen for disse plastikkdukkene med tyll og blomster på... De ser jo HELT på trynet ut! Heldigvis har de kjølerom på lokalet, så alle kakene settes inn der! Praktisk.

Imorgen skal vi ha øving med presten, og det skal bli litt morro! Jeg kommer sikkert til å begynne å sippe litt :cry: .. Er sånn oversensitiv, hehe.. Nei, det skal seriøst bli godt å få akkurat det med vielsen på plass! Det er jo litt betryggende å ha gått gjennom hva som skal skje før en står der!

Idag, har vi vært i byen og hentet gifteringene våres!!!!! Yippi :hoppe: De var rett og slett mer lekre enn jeg husket de! Utrolig, utrolig nydelige! Vi fikk de egentlig for et par uker siden, men så var min ring for stor :roll: SEFF! Har jo verdens tynneste fingre.. Så dermed måtte de målforandre de, og det skulle de som har laget ringene gjøre. De hadde egentlig lagt ned, og våre ringer var de siste som ble laget, så dermed ble det litt stress... MEN, nå er det iallefall kommet, og jeg har vært å superhumør hele dagen! Sist da vi så på de (når de var kommet 1.gang) ble jeg litt skuffet, må innrømme det.. Synes de var mindre fin enn vi hadde tenkt oss, og at de var klumpete og rare.. Det var de kanskje og, for min ring var jo ALTFOR stor. Fikk jo nesten tuppen på lillefingeren min mellom ringen og fingeren :o Men nå satt den perfekt! Thomas bare lo av meg, for jeg hadde ikke lyst å ta den av :ler:

Så nå har vi levert de inn til gravering, og får de hjem i slutten av neste uke (grunnet pinsen tar det litt lengre tid!) Vi måtte levere de inn til en annen gullsmed enn den vi bestilte de gjennom, for vi ønsker ikke BLOKKBOKSTAVER.... Synes det er penere og nettere med små bokstaver eller løkkeskrift, og det kunne ikke den gullsmeden skrive. Iallefall.

For ringene, tegnet selv, min med diamant, tofarget, børstet gull betalte vi 7500kr. Så kommer graveringen på 250kr. Så ringene våre kommer totalt på 7750kr. VEL VERDT DET! Vi lurte på å bruke de vi har, eller kjøpe nye, helt enkle glatt i hvitt gull til ca 2000kr. Men fant ut at vi ønsket å kjøpe nye, selvom det blir dyrt. Og idag var vi ikke i tvil om at det var et riktig valg av oss!

Idag er det landskamp mellom Norge og Danmark, og den skal Thomas se ute et sted. Da skal jeg sette sammen et festprogram (så langt det er kommet) og lage endel bordkort. ER BARE 3 UKER IGJEN NÅ!

Å, som tiden går!!! Gleder meg :hjerter:

Bryllupsreisen er bestemt og den varer i 24 dager. Gjett hvem som er kjempeglad??? Vi skal til Bali, Lombok og være noen dager i Singapore eller Bangkok (det måtte vi bestemme innen midten av neste uke! Vi heller mest mot Bangkok da det er minst vestlig og billigst!) 10 dager på Bali, 10 dager på Lombok og 4 dager i S eller B....

Idag kjøpte vi solkrem :ler: En solkrem til ansiktet fra Bioterm. Jeg må begynne å ta sol nå, og da kjøpte vi et godt merke som ikke er fett! HATER Nivea og Natusan og Piz Buin osv.. De er så utrolig feite! Og når vi kjøpte den solkremen, fikk jeg med et reisesett med bioterm produkter som er YPPERLIG å ha med på ferie! Pluss at vi fikk en MINTGRØNN strandbag, som sikkert er praktisk og stilig i syden, men å gå rundt med den som veske i Bergen var ikke fult stilig igjen :ler: Folk trodde sikkert vi var turister eller noe!

Så nå skal jeg titte på litt sommerklær til Thomas! Kjøpte 2 kortarmede skjorter idag. Så nå trenger han sandaler, en skjorts til og litt flere t-skjorter. Jeg har vel igrunnen sommertøy nok... Har gått hardt utover HM-kontoen vår det siste halvåret :ler:

God pinse alle sammen :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå sitter jeg her og skal lage bordkort... Og så mister jeg helt inspirasjonen!! Finner ingenting jeg er 100% fornøyd med! Har hatt planen klar lenge, men nå synes jeg ikke det var så fint likevel.. Åh... FORTVILELSE :forvirra: Skal ta å lete litt på nettet og se hva jeg finner...

I går var vi i kirken og hadde øving. Det var utrolig ok, og det føles trygt og godt å vite hva som skjer. Jeg har aldri truffet presten før, så det var utrolig koselig å endelig treffe han jeg har hørt mye om og sett bilder av! Han er en god venn av familien til Thomas. Han var veldig "løs og ledig", men likevel meeeget høytidelig og passet veldig godt til oss.

Det var utrolig godt å snakke med han om endel ting iallefall jeg har lurt på! Fikk vite hva side jeg skal gå på opp og ned av kirken, hvordan vi skal sitte (får det ikke slik som vi ønsker :cry: ), hvordan vi skal gjøre det med de få som får lov til å ta bilder i kirken, brudepikene; hvor de skal sitte... Og det som var så flott for min del var at han sa: TA DEG TID! Ikke stress, bare prøv å vær så naturlig som mulig! Ikke stress med å gå inn, komme deg opp trappen, knele på alterringen, få på ringen hans, gå nedover.. Bruk tid! Det er deres dag og dette er eneste gangen dere skal oppleve dette.. Bruk tiden dere har fått denne dagen og nyt den! Det var godt å høre :D

Å, idag er det bare 19 dager igjen! Tiden går så fort!!! Husker da vi drømte om det som skulle skje 15 måneder senere... Nå er det 19 dager igjen!! Å jeg gleder meg så utrolig!!! Jeg har bestilt pent vær, så nå er det bare å krysse fingrene og håpe!!! :ler:

Får skikkelig kriblinger i magen når jeg tenker på det!! Om 19 dager er jeg fru...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Det er bra dere er trygge på presten. Thomas har jo møtt han før, men det er nok litt mer betryggendes for din del også og ha møtt han før selve dagen. dette går nok bra skal du se!

takk for at du ringte og forklarte meg alt i kirken vet du. det er alltid litt greit å vite litt på forhånd..

glad i deg!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå sitter jeg her.. Helt nummen i hele ansitket, og FULL av tannlegedop :sjarmor: Jepp, rotfyllingen er unnagjort, og det gikk strålende! Thomas, skjønningen, var med og satt og holdt mg i hånden HELE timen!! Han er jo bare så god :kyss:

Og, når jeg var ferdig og vi var på vei hjem, gikk vi inn og hentet ringene våre :hoppe: De har blitt gravert, og nå har vi fått de hjem!! HERREGUD så fine de er! Alle blir betatt av de :ler: "Gubban, de var flotte og spesielle" sa damen idag.. Det er utrolig godt å ha fått de hjem! Skal sette de på nattbordet eller legge de i skapet så jeg vet hvor de er! Gleder meg til å stå i kirken, å ta på de nye ringene... Håper bare jeg får på ringen hans :roll:

Og, når vi var inne på Gullsmeden FANT JEG SMYKKE! JESS!!! :hoppe: ENDELIG!! Har leitet og leitet i flere måneder... Har ikke helt funnet ut hva jeg har villet ha.. Ville ikke ha perler i halsen, og det var egentlig det.. Har prøvd å unngå lange smykker og.. Jeg er utrolig tynn i halsen, så sånne "hele" smykker (som f.eks perlehalsbånd og lenker) blir ALT for stort for meg! Men, iallefall, dette var da et sett med smykke og øredobber! Fikk øredobber i gult gull med diamanter på til jul av Thomas som jeg egentlig skal bruke.. Så vi får se! Smykket er i sølv, men en stor zirkona (heter det det??) midt i, med en bøyd plate av sølv bak som holder steinen.. Vanskelig å forklare! Steinen skinner og glinser likt som steinene på kjolen min, og ligger i halsgropen der og skinner.. Perfekt!!

Igår fikk jeg bundet sammen noen av serviettene! Skal gjøre de ferdig idag. Bretter servietten i 3, puffer den litt opp, så den blir litt rund og legger rundt perletråder 3 eller 4 ganger som serviettring! Blir så flott!!! Serviettene er champagnefarget og de lilla og blanke perlene står flott til!

Snakket med svigermor igår ifht de pengene de har egentlig lovet oss, men nå dratt bort igjen! De har lovet oss å betale for festen. Bare send fakturaen til de, så skal de ta den... men nå har de bestemt at de bare skal gi en viss sum med penger... Som er 10-15000 kr mindre enn det festen kommer på.. De skulle snakke om det, og se hva de skulle gjøre! Er ikke det at vi ikke er fornøyde med de pengene vi får, men når de har lovet oss en viss sum med penger, så har jo vi planlagt og brukt pengene våres deretter på andre poster i budsjettet! 10-15000kr er jo ikke bare å spa opp for oss (ikke noe prob for de det.. Tur i minibanken liksom :ler: ) Får se hva de sier.. vi skulle uansett få låne de pengene vi trengte av de, så vi har de jo iallefall!!

Så har v bestemt oss for inn- og utgangsmarsj! Vi skal ha Mendelssohn inn, uten trompet, og Intrada ut, med trompet. Jeg ville ha Mendelssohn, Thomas ville ha Intrada = to fluer i en smekk!! :ler:

Igår var jeg og fornyet passet mitt! Kanskje litt greit å huske på det FØR vi står på farten til å dra! Kom ca 1 time etter at passkontoret var åpnet, og jeg trakk kølapp nr 126!!! Ventet og ventet og ventet.. Da jeg endelig kom frem fikk jeg jo den beskjeden jeg IKKE ville ha!! Når vi kommer hjem fra bryllupsreisen så må jeg få meg nytt pass igjen.. Fordi de har sluttet å ordne navneendringene direkte i passet! Så da må jeg faktisk KJØPE meg et HELT NYTT pass om 6 uker.. Til FULL PRIS.. 700kr! Og siden Thomas og bytter navn, må han og ha nytt pass... Samlet pris for pass på 6 uker: 2100kr! HVA ER DET FOR IDIOTI?? "Nei, det er kommet nye pass, og de kan vi ikke fikse sånne ting i"! HERREGUD! Sånne ting burde vært en SELVFØLGE å få byttet i de nye passene! Skal ikke nye ting være lettere enn de gamle?? Jævla byråkrati!

Jaja, jeg tenkte jeg skulle shine over stuen og badet idag jeg.. Kanskje en ide og begynne nå før bedøvelsen gir seg :grine: Har fått med litt pille-dop.. Håper de funker! Følte meg som DEN lunien når jeg satt der.. Med stativ og gummidekke over hele kjeften.. Men, HELDIGVIS ingen vondt! Det som kan bli morro, er at jeg skal tilbake og gjøre siste finish 25.06... 3 dager før! Får håpe det ikke blir noe vondt etterpå! Greit å få det gjort.. Kjipt å sitte nedi Indonesia og så faller den midlertidige løsningen av :o Å, herregud!! Får angst!

Jepp, ryddingen kaller!

Ps: Anette, har sendt brev til deg idag, med bilde av meg i kjolen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest sunshine-t

så har vi endelig kommet tilbake fra ferien. og det var herlig! vi ble noen dager ekstra i krsand i tillegg.. men jeg fikk nå endelig ringt deg! det var så morsomt når jeg skulle ringe øyvind! larsen holdt jo på å få fnatt!!hehehe!!! "hø?? du har jo ikke snakket med han før, og så skal du begynne nå? kan du ikke vente til bryllupet..?" :ler: enkelte mannfolk vet du!*:)*

det var godt brudepikekjolene kom nå! og så i tillegg til når jeg var på telefonen med deg! :P og det var det jeg sa, det lå to stykker oppi.. så slapp jeg å begå mord via telefonen fra norge til "over dammen" hehehe!!!!!

så nå sitter jeg å øver på diktet og holder på for harde livet.. er flink jente jeg vet du!hihihi!!!!!

du. jeg sjekket når vi var på sørlandet, menjeg fant ikk enoe svart bibel. men jeg skal se etter hos audtove i henes "bibliotek" om hun har en bok med helt svart skinnomslag eller noe liknendes. du skulle sett blikket hennes når jeg spurte om en bibel... :o herreguud, så morsomt det var!!!! :hoho:

men vi snakkes seinere vennen!! glad i deg!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Hallois!

Ville bare si LYKKE TIL på lørdag!

(Så annonse i Vårt Land, og navnene minte om noe jeg hadde lest her på KG... og så så jeg at bryllupsdatoen stemte... Så da måtte jeg huske å skrive en hilsen.

Ikke glem å nyte dagen i fulle drag!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest sunshine-t

Nå holder vi på å pakke de siste tingene før vi skal dra i morgen. jeg gleder meg som en liten unge!!! det skal bli så godt å se deg igjen!!!!!!!!!!

jeg prøvde å ringe deg tidligere i dag, men jeg regnet ikke med at dere var hjemme. lisbeth er vel og` kommet, så. men jeg ville bare si hei og høre at alt gikk bra. så viss det er noe så er det barae til å ringe, du vet det. når som helst!!

men nå må jeg pakke videre!!

jeg er kjempeglad i deg!!!!!!!!!!!!!

sees i morgen, sjønnasen min!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest sunshine-t

nå er det gjort og dere er blitt gift!!

dere hadde verdens nydeligste bryllup og alt gikk jo strålendes!!

takk for at jeg fikk være din forlover og at vi fikk komme i bryllupet! jeg er kjempeglad i dere begge!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann alle sammen!

Nå er det allerede blitt tirsdag, og jeg har vært gift i 3 dager! Det er helt herlig! :hoppe:

Dagen vår var perfekt fra morgen til kveld, iallefall etter at jeg hadde spydd fra meg nervøsiteten min 4 ganger før jeg kom meg i kirken :roll: Jepp... Var passelig nervøs og hadde den største klumpen i magen!

Dagene før lørdag var veldig slitsomme for oss, da vi fikk problemer med prest, lokale og fotograf osv. Det var helt sykt hvordan ting plutselig bare noen få dager før bryllupet gikk feil! Så jeg klarte ikke helt å kjenne på hvor spent jeg var før jeg våknet opp på lørdagen.. Og DA kjente jeg det godt, for å si det sånn :blunke:

Hos frisøren spydde jeg som sagt endel ganger, men det gikk bra etterhvert. Jeg var der klokken 09, min forlover kom rett før 09.30 og min mor kom 10.30. Hun hadde med seg brudebuketten min, som bare altså var helt nydelig! Jeg ble sminket helt nydelig! Fikk i slør, diadem og så var det på med kjolen.. Sto der i fult brudeutstyr og fikk helt roen over meg.. Begynte å digge litt til musikken på radioen, mens min mor og forloveren min begynte å bli overnervøse :ler:

En kamerat av svigerfamilien hentet oss, og mens vi gikk til bilen kom dagens første (av MANGE!!) fotografer løpende og skulle ha bilde av meg! Hele dagen løp det turister rundt meg og skulle ha bilde. Når vi kjørte i bilen og når vi tok utebilder ropte og hoiet folk etter oss. Masse tyskere, franskmenn og amerikanere løp rundt der med kamera og videokamera!

Da vi kom til kirken, og kirkeklokkene begytne å ringe kjente jeg et sug i magen, men det gikk helt fint. Husker jeg hørte trompeten begynte å spille Mendelssohn, og at jeg fikk skubbet i brudepikene så de begynte å gå nedover... Så så jeg masse folk.. Klarte å holde tårene tilbake til jeg fikk øyekontakt med familien min, da presset et par tårer seg fram. Husker jeg fikk øyekontakt med Thomas der han sto og at jeg la hode på skjeive og smilte. Jeg var kjempekaos på innsiden, men da jeg fikk tak i hånden hans, ble jeg helt rolig!! Allt kaos og nervøsiteten forsvant og jeg satt der oppe som en smilende, lykkelig sol hele vielsen! Folk har sagt at jeg så knusende rolig ut og at jeg så DØNN lykkelig ut! Jeg visket jeg elsker deg til Thomas (vi satt på hver vår side av alteret før ekteskapsinngåelsen) for han så helt i svime ut! Han har siden sagt at han kunne ikke skjønne at det var meg, den som han skulle gifte seg med, som satt der. Han trodde han drømte, for det gikk rett og slett ikke ann å se så vakker ut i virkeligheten :hjerte:

Vielsen var vakker, og begge forloverne våre gjorde en knalljobb. Min forlover leste "Lyset" av Halldis Moren Vesaas og forloveren hans leste fra 1.Kor i Bibelen. Solosangene var nydelige! "Mitt hjerte er ditt" og "Hymne på en bryllupsdag".

Utenfor kirken hev vennene våre konfetti på oss, som lillesøsteren til Thomas hadde laget. Brukt farget papir og hullemaskin og hullet istykker ark etter ark :hoho:

Da vi kom til fotografen oppdaget vi at Thomas og forloveren hans ikke hadde fått brystbukettene sine!! Brudepikene hadde og gått uten sine i kirken! Men svigerfar ordnet det og kom susende inn til byen med de. Vi tok bilder på Bryggen og i Nordnesparken. Været var jo bare HELT SUPERT! Strålende sol og 25 grader og knallblå himmel!!! Fotografen vår var bare knallherlig! ANBEFALES på det sterkeste! Fotograf Hanne Solheim! Var bare helt utrolig å ta bilder med henne!

Da vi kom til lokalet, fikk vi noe å drikke, før vi gikk ned i for å spise middag. Maten var bare helt nydelig!!!! Det er helt seriøst det nydeligste jeg har smakt i hele mitt liv! Menyen var:

Forret: Sprøstekt andebryst med appelsin og fennikel kompott, vårløk med friske urter.

Hovedrett: Krydderstekt svinemedaljonger på kremet sopp, balsamico sirup og små grønnsaker. Servert med fløtegratinerte poteter.

Dessert: Chibboust med jordbærsorbet, pasjonsfruktsaus, friske bær og sprøtt bakverk.

Talene var helt nydelig! Min mor åpnet det hele med en nyyyydelig tale til meg/oss. Så fulgte Thomas med en helt vidunderlig tale! Så var det min tur, og jeg var veldig nervøs! Holdt en veldig personlig tale, og jeg klarte ikke helt å holde tårene tilbake! Særlig ikke da jeg så at det rant tårer nedover kinnet til Thomas. Forlovertalene var og nydelige!! ALT var bare flott!

Så holdt katastrofen på å skje!!!! Etter middagen bestemte vi oss for å ta masse bilder utenfor! Jeg hadde lagt buketten min igjen der vi spiste, og min mor løp med for å hente den. Fikk den i hånden, og ser ned på kjolen... Der renner det oransje blomstersaft nedover kjolen.. Kjente jeg ble helt kald!! "MAMMA, HJELP!!" Hun hadde våtservietter i vesken og faktisk så fikk vi det vekk!! Ingen flekker eller noen ting! Hadde kjolen min vært i et annet stoff, så hadde jeg fått masse oransje striper og flekker på.. IKKE særlig bra!

Under kaffen kuttet vi kaken. Den var supergod! Vi tok av 3 ringer på kransekaken, og det skal visstnok bety at vi kommer til å bli velsignet med 3 barn :ler: Under kaffen, som forøvrig gikk utrolig flott hadde vennene våre litt innslag og de hadde blandt annet laget sang til Thomas på melodien "smak av honning" av DeLillos. Den var så stilig! Holdt på å le meg ihjel! Når kaffen var ferdig danset vi litt. Vi danset ikke vals, slik vi egentlig skulle, for det gikk dårlig med kjolen min (sniktrente litt for å se!) Men vi satt på sangen vår og danset litt rudnt. Var helt oppslukt i hveradre.. Men det hadde vi liksom vært hele kvelden :wink: Så danset de fleste parene etterhvert sammen med oss. Når vi skulle til å gå, stilte alle gjestene seg rudnt oss og det kom masse musikk! Alle hadde fått flagg og 17-mai blåser og masse annet som lagde lyd. og de bråkte og sang og opp på stoler osv. Det var skikkelig stilig!

Så bar det til hotellsuiten hvor vi fikk champagne og roser og frukt osv. Forloverne våre hadde sneket seg inn tidligere på kvelden og lagt kondomer, pornoblader, engangskamera og masse roseblader der :ler:

Det ble en vakker kveld, selvom vi var helt utslitt! Tror jeg sovnet 4 ganger før han hadde fått utav alle hårspennene mine!! På morgenen fikk vi frokost på rommet og den var helt nydelig!

Så reiste vi opp på Flesland for å si hadet til endel av gjestene våre (familien min), så dro vi hjem til svigers for å hente gavene våre. Vi fikk helt sjukt med gaver! To stasjonsvogner hadde vært fulle, og nå er stuen vår full :o

På torsdag drar vi på velfortjent bryllupsreise til Bali, Lombok og Singapore. Skal være vekke i litt over 3 uker.

Jeg er helt nyforelsket og svever på masse skyer! Idag får vi noen av bildene og jeg gleder meg veldig til å se de! Vi hadde rett og slett et helt perfekt bryllup, og jeg ville ikke ha forandret på noen ting om jeg kunne! Absolutt ingenting!! (ja, kanskje bortsett fra all spyingen på morningen :roll: )

Til alle vordende bruder og brudgommer: Alt styret rundt dagen, TRO MEG, det er verdt det! Alle detaljene vi bruker mye tid på; folk legger merke til de!! Nyt dagen deres, og kjenn på alle følelsene! Ikke steng for de! Det er helt nydelig å bli så fylt med følelser som jeg ble den dagen! Men jeg trodde jeg skulle bli sentimental og sippete, men jeg var det største smilet der! Smilte hele dagen og var SÅ lykkelig!!

Jeg vil bare få sagt takk til alle som har sendt meg gratulasjoner og lykeønskninger på mail, pm og sms og også til Helenius som har lagt igjen gratulasjon her i dagboken.

Lykke til ALLE sammen!! :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Helenius

Å, Solstrålen, det høres ut som en vidunderlig dag! Nå fikk jeg sommerfugler i magen. Ha en kjempefin tur på bryllupsreise, og hell og lykke for samlivet deres!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Alle detaljene vi bruker mye tid på; folk legger merke til de!!

Litt morsomt å høre, for jeg har gjordt meg en helt annen erfaring i de bryllupene jeg har vært i! :ler:

GRATULERER SÅ MYE SOM FRUE!

Kos deg i dagene som kommer og nyt den deilige følelsen det er å være nygift!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk så mye skryt for alt! Serviettringene, bordkortene, sløyfene osv osv! Men så var det MEGAgjennomført! til og med kameratene til Thomas la merke til det og var helt sjokket! Og DE legger ikke merke til sånne ting :ler:

Tusen takk for hilsner!

Skal se om jeg ikke får lagt ut noen bilder litt utpå sommeren!

Nå er det 12 timer til taxien henter oss.. Faktisk litt mindre!

*reisefeber, reisefeber :hoppe: *

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...