Solstrålen Skrevet 10. juni 2002 #1 Del Skrevet 10. juni 2002 Ja, nå har jeg endelig fått somlet meg til å lage en bryllups-dagbok Ja, jeg er litt treig av meg... Har tenkt på det LEEEEEENGE! Jeg og min kjære skal gifte oss 28. juni 2003 her i Bergen hvor vi bor og studerer. Han kommer også herfra, så det var et naturlig valg for oss. Vi er 21 år gamle og flyttet sammen ifjor sommer. Vi er ikke kommet VELDIG langt i planleggingen, men det går framover! Er jo enda lenge til, så vi koser oss masse med all tiden vi kan bruke, og bruker , på alt som skal planlegges! Vi har bestilt vielse i kirken kl. 13.00. Vi skal ha 45 gjester til middag og vi blir tilsammen ca 100 gjester til kaffe. Menyen er litt uklar enda men den er nå Forrett: Blomkålsuppe Hovedrett: Hjortestek Dessert: Is med saus av et slag Vi skal se på endel lokaler denne og neste uke og det skal bli litt moro! Det kribler i magen når sånne spesifikke ting skal planlegges og ordnes... Da føles det på en måte ut som om det ikke er så lenge til alikevel Av og til så virker det som en hel evighet fram til da! Men vi koser oss glugg ihjel med dette og det er så flott at han også er oppslukt av det.. Det er en deilig følelse at han også gleder seg og kribler litt at ikke bare det er meg, den overnervøse!! Masse klemmer fra meg!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 17. juni 2002 Forfatter #2 Del Skrevet 17. juni 2002 Hei igjen! Ikke egentlig så mye som har skjedd siden sist, men jeg ville bare skrive litt selvom! Jeg har hatt endel samtaler med "svigermor" om bryllupet og det har vært ganske givende! Greit å få litt input av noen som er litt eldre og som kanskje ser ting litt anderledes enn en selv! De (svigers) skal også betale en del av bryllupet, de skal betale hotell-regningen.. Dvs mat, lokale, servering, noe av drikken og alt det andre som blir inkludert der.. Det er TOPPERS! Det tar en del av kostnadene, og det er også veldig enkelt og greit å ha det på et hotell.. Slipper mye unødvendig styr! Så nå stråler jeg litt xtra noen dager :D Har nå funnet drømmekjolen min til en BILLIG!!! penge.. Skal ut og prøve den på en brudesalong til uken.. Fant den på nett akkurat den kjolen jeg ville ha, men som var altfor dyr for meg å kjøpe her i Norge! Så jeg er SÅÅÅÅÅÅÅÅ fornøyd :D ! sparer nesten 15 000 kr, og det er helt utrolig! Det er så deilig når småting bare faller på plass uten at man stresser veldig for det.. Regner med det kommer nok av DE tingene etterhvert Jaja... Dette var en liten oppdatering! Klemmer fra Solstrålen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 19. juni 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 19. juni 2002 Nå har vi fått booket fotograf også!! Føler at vi iallefall har fått de viktigste sakene på plass nå, det er jo OVER et år igjen Synes det går litt sakte, men det går fremover! Vi har nå kirken, festlokalet med suite og fotografen booket!! Det er jo litt!! Vi har valgt fotograf Hans Jørgen Brun, og bildene skal forhåpendtligvis taes i Botanisk Hage... Men vi bor jo i Bergen, så vi stoler ikke helt på juni-været! Det høres veldig flott ut, og bildene hans derfra er Knallfine! Vi gleder oss!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anede Skrevet 7. juli 2002 #4 Del Skrevet 7. juli 2002 Heia Linn! Endelig får jeg skrevet i dagboken din.. har ikke hatt tilgang på data på en stund så du får ha meg unnskyldt at jeg ikke har skrevet før! Hvordan går det med planlegginga da?? Her jobber og strever vi for å tjene noen penger i sommer, så det blir ikke noen ferie på oss i år. Men det er jo verdt dedt når vi får et perfekt bryllup og reise neste år da.. he he. :D Men det er ganske slitsomt.. er så vant mer å reise på ferie utenlands ganske ofte, og nå har jeg ikke gjort det på 2 år.. får nesten abstinenser.. Legg ut bilde av kjolen din da!! Vet ikke hvordan jeg skal gjøre det jeg, kan jeg legge ut bilde når det er fra et blad?? Er ikke så dataflink nei.. he he! Men Kjell Ivar har peiling.. får prate med ham kanskje. ÅÅ.. Gleder meg så til bryllupet!!! Nå er det under ett år igjen til vi gifter oss..JIPPI!!!! Gleder du deg?? Det er så utrolig mye å tenke på.. har så lyst å bare planlegge absolutt ALT, men jeg kan jo ikke det enda. Skulle ønske tida gikk fortere!!! Hi hi!! Har jeg sagt hvor gamle vi er egentlig?? sier det itilfelle jeg : Jeg er 20 år og han 19 år, når vi gifter oss er vi 21 og 20! Har da vært sammen i 3 år og 6 mnd!! Gleder oss så!!! Har visst fra 1 dagen at det er oss to for alltid!!! Nei, må legge meg nå.. Snakkes. Klemz Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 19. juli 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 19. juli 2002 Nå er det en stund siden sist.. Forrige uke var besteforeldrene mine på besøk hos oss og da spurte jeg min bestefar om han ville følge meg til alters i kirken.. Og han sa JA!! Så nå er det avgjort! Jeg har ikke kjent min far under oppveksten og min morfar har vært som en pappa for meg.. Så det føles naturlig, og godt nå! Ellers så planlegger vi litt og snakker mye om bryllupet.. Jeg har lyst å gjøre alle tingene nå, med en gang, men jeg stopper meg selv vil ikke gjøre alt nå heller.. Gleder meg til alt! Planleggingen, bryllupsdagen og resten av livet med min kjære! Det føles så utrolig deilig.. Jeg er helt overbevist om at han er min tvillingsjel, og jeg takker Gud hver dag for at han har velsignet meg med et så vakkert og kjærlig menneske... Det er ganske utrolig! Midt i alt det vakre og flotte har det vært to litt mindre positive ting som har skjedd.. Guddatteren min, som er en av brudepikene våre, har blitt syk.. Hun holdt nesten på å dø! Fikk en allergisk reaksjon på vaksinene hun fikk som liten, og har vært virkelig syk.. Var veldig sjeldent og legen på sykehuset sa hun var første i Norge på 150 år!!! Så jeg var der oppe idag og hilste på, og vi snakket litt om brudepikekjolen og sånn Det hjalp :D så har jeg forlover problemer.. Min bestevenninne og min stesøster har alltid stått meg veldig nær... På to forskjellige måter.. Og nå, som jeg skal ha en forlover, klarer jeg ikke å velge mellom dem!! Det er så vanskelig.. Og den tredje jeg kunne tenke meg å spørre(etter disse to) skal gå på skole i Australia dette semesteret, og kommer ikke til å være tilstede i bryllupet... Så dette går mot to forlovere, tror jeg! ja, liten oppsummering! Og, Anette, JA!!!! Jeg gleder meg :D ! Helt enormt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 25. september 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 25. september 2002 Hei igjen! Nå har det vært sommer og bryllupet har ligget på "hold" en stund.. Synes det går utrolig treigt egentlig.. Men så er det jo så lenge til! Litt over 9 måneder til.. Det er jo et helt svangerskap!! Men jeg koser meg med blader og internettsider og tanker og ideer.. Det er jo det eneste jeg kan gjøre nå, føler jeg.. Jeg er så redd for å planlegge det hele i stykker.. At alt skal være gjort før jul... Så derfor har vi med vilje valgt å ikke gjøre så mye konstruktivt ut av det nå i sommer!! Men, go' nyhet! Forloveren min er i box :D !!!! Og det føles helt herlig å ha valgt!! Jeg bestemte meg for en liten stund siden, og spurte da vi var på besøk der nede for en pitteliten stund siden.. Jeg har valgt min søster, som heter Tone.. Og jeg er helt overbevist om at jeg har valgt riktig!! DET er deilig det! Å kunne være sikker på det etter all tvilen og alle tankene.. Det eneste som er dumt er at vi bor et stykke fra hverandre (type fly/båt avstand), men det tar vi med oss! Vi har nå planlagt et juleverksted i november, hvor vi skal lage litt juleting, bordkort ++ til min nieses dåp og kanskje vi begynner å se litt på invitasjoner, bordkort ++.. Se om vi finner fram til noe vi liker.. Ellers skal jeg til byen i løpet av uken og se på kjoler.. BARE se... Ender vel opp med å stå der i finstasen... Det er litt for typisk meg! Det gleder jeg meg til! Å kunne begynne å prøve kjoler.. Da føler man seg sikkert litt som en prinsesse, vil jeg tro.. Jaja, det var min lille oppdatering for denne gang!! Det nærmer seg, og gleden og forventningene blir større for hver dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 28. september 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 28. september 2002 Idag har jeg fått en FLOTT ide som jeg tenkte jeg skulle dele med dere alle sammen! Idag var jeg nede på Notabene og kjøpte et fotoalbum. De hadde tilbud på et flott album som jeg har suglet på en stund! Iallefall, albumet har svarte ark og dette skal vi bruke som "gjestealbum" på bryllupsdagen. Vi kommer til å få noen til å ta bilder av alle gjestene hver for seg/parvis el.l. Alle bildene taes med svart/hvitt film. Så kommer dette albumet til å ligge framme og der skal alle sammen skrive en liten hilsen. Vi kommer til å ha et felt i hvor de kan skrive på, og legger og fram en sølvpenn. Feks; vi tar bilde av en tante og onkel sammen. De skriver så en hilsen i albumet vårt, der hvor vi, på forhånd, har markert med en post-it lapp el.l at bilde av de skal stå. Så får vi fremkalt bildene, setter de inn i albumet rett over hilsenen, og VIPS! Alle gjestene med hilsen fra alle sammen! Skikkelig gøy for oss å ha til senere! Det var dagens ide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anede Skrevet 18. oktober 2002 #8 Del Skrevet 18. oktober 2002 Heisann Linn!! Hvordan går det med deg/dere?? Lenge siden sist nå! Jeg går på skole og stresser meg ihjel, holder på med så mye forskjellig! Har forresten begynt å prøve kjoler!!!! :D Var i stavanger i høstferien og en tur i Kvinesdal.( vet ikke om du vet hvor det er? ) Det rare var iallefall at det var i Kvinesdal jeg fant mange fine kjoler!! Ikke så mye fint i Stavanger egentlig! Men den ene jeg så i Kvinesdal var bare helt nydelig!!! Eller toppen på den ene og bunnen på en annen.. he he! Det var fryktelig irriterendes!!! Også har vi begynt å lage invitasjoner.. kjempe gøy!! Har dere kommet noe lengre eller?? Beklager at jeg ikke får sendt bilder, men har enda ikke fått tak i en scanner! Skal prøve alt jeg kan!! klemmer fra Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 1. november 2002 Forfatter #9 Del Skrevet 1. november 2002 Hei igjen! Nå har jeg rett og slett blitt lei! DRITTLEI! Hele bryllupet er bare et STORT ork, og jeg har ikke lyst å snakke om det, tenke på det, ha noe med det å gjøre eller noen ting! Jeg er rett og slett totalt drittlei.. Jeg får ingen hjelp fra min kjære for tiden, han er sånn; "du er jo så mye flinkere enn meg til dette, hvorfor skal jeg blande meg inn" og "jeg kan ikke noe med dette".. MEN mest av alt tror jeg at han bare ikke gidder.. Han er alltid opptatt med noe, og ALT som skal ordnes ifh til bryllupet kommer absolutt helt sist på prioriteringslisten.. Jeg synes det er så trist :cry: ... Og nå som høstmørket har satt inn for fult og vinterdepresjonene er på full innmarsj, så gjør ikke sånne ting hverdagen bedre. Jeg har skolen langt opp til halsen, og jeg bare vet at jeg kommer til å stryke på en eksamen nå og alt er bare totalt pyton! Jeg har ikke orket å begynne å prøve kjoler, for i min lille pessimistiske verden for tiden, så kommer jeg ikke til å finne noen som passer i det hele tatt! Nei, det er ikke fult så galt , men jeg orker ikke å begynne å prøve kjoler! Det skal liksom være så koselig, men nå som jeg er så lei, så er jeg redd for å ødelegge hele greia... Uff, så trasig dette ble da! Nå bare venter jeg på at eksamen skal være over, julekosen kan få satt inn med venninnekvelder, juleverksted og tid til å lage litt julegaver.. Så håper jeg på at lysten til å komme igang igjen med bryllupet kommer snikende så fort som mulig.. Nå skal jeg gå å krølle meg opp på sofaen med en kopp te og lese en god bok.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 17. desember 2002 Forfatter #10 Del Skrevet 17. desember 2002 Uff.. Så trasig alt virket i mitt forrige innlegg! Jaja, siden livet igjen smiler til meg og alt er bra, tenkte jeg at jeg ville skrive litt her! Eksamen er ferdig, jeg sto på alle, og er veldig fornøyd med det. Kjærligheten blomstrer og vi koser oss sammen nå i adventstiden. Her i Bergen er det utrolig kaldt for tden, og dermed har vi funnet frem kjærestevottene som vi fikk av min bestemor ifjor. Det er så koselig! Så nå går vi rundt med fellesvott og prøver å varme oss :D Ja, det er vel helst jeg som fryser da Det er jo litt trist og da.. Jeg reiser nemlig hjem til familien min i morgen... Skal feire jul fra hverandre siste året i år.. Det er så trist :cry: Jeg kommer til å savne han så utrolig masse.. Sånne dager blir bare verre og verre! Nesten 2 uker skal vi være fra hverandre under den mest romantiske tiden på året.. Huff så trasig! Men neste år skal vi feire jul sammen hos min familie og det skal bli kjempekoselig! Vi hadde besøk av min forlover/søster denne helgen som har gått. Kom på søndag og dro på mandag. Det var kjempekoselig! Hun har en 2,5 mnd gammel datter (som tante og onkel synes var SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ skjønn!!!) som og var med. Jeg har ikke sett lille nurket før nå, for vi bor ganske langt fra hverandre, så det var gøy! Fikk sett elsklingen min med barn.. Ble litt småsjokket over barnetekket hans... Hm.. Trenger nok ikke å bekymre meg noe for farsrollen når den tid kommer Vi fikk gjort litt bryllupsting sammen og det var veldig koselig! Tenkte litt praktisk og litt logisk... Nå er serviettringene og lysdekoren bestemt! Det blir kjempelekkert! Sølvfarget "ståltråd" med perler på som surres tre ganger rundt serviettene til seviettring og samme rundt lysene nede som pynt. Ble klasisk og lekkert! Tenkte litt på bordkort og borddekoren, men jeg har liksom ikke noen gode ideer! Noen som har tips til meg, kanskje? En annen ting som ble gjort på fredag den 13 :o (uff!): KJOLEN ER BESTEMT! Betalt litt på den og den er bestilt gjennom Brudehuset her i Bergen! Den er så vakker! Den er rett og slett nydelig! Har ikke prøvd så veldig mange kjoler egentlig, men jeg følte jeg ikke trengte det! Dette var den første kjolen jeg prøvde, og det sa bare PANG! Satt helt perfekt og den var slående vakker( det har jo selvfølglig bruden noe med og da ) Har prøvd den to ganger, men to forskjellige venninner med, og begge to har begynt å gråte :D Kan man få et bedre tegn?? Nei, den er helt perfekt! Den er litt krevende, hvis du forstår. Den er ikke helt hvit, har langt slep og et ganske stort skjørt uten armer/stropper. Er en prinsessekjole (i en del) og har knytting i ryggen og den er pyntet med krystaller og litt perler øverst på toppen og bak på sløret og litt nedover den ene siden av skjørtet.. Høres kanskje rart ut, men den er helt utrolig flott! Noe prisen og tilsier Men, det tar vi ikke her *hehe* Jeg er kjempefornøyd og vet at jeg har valgt riktig kjole! Akkurat en sånn kjole jeg har håpt på at jeg skulle kunne ha, men har vært usikker på om jeg kunne bære den riktig. Jeg er bare 1,60 høy og er slank, så jeg var usikker på om den ville virke for stor. at det ville bli kjole med meg, og ikke meg med kjole. Men det ble bare perfekt! Så nå er kjolen i box og jeg har bestemt meg for å ha slør til og.. Var usikker på forhånd (har alltid sagt at jeg ikke skulle ha slør) men det var veldig flott når jeg fikk det på. Skal få det festet slik at jeg kan ta det av utover dagen... Nå står vi på nippet til å bestille bryllupsreise! Skal få bestilt den før nyttår. Det skal bli godt å få den i box. Vi har bestemt oss for hvor vi vil dra og prøver å holde det litt hemmelig for en stund. Vi skal dra på mandagen eller tirsdagen etter bryllupet. Vi vil ikke reise dagen etter, for da er vi sikkert slitne og trøtte og det er jo deilig å ha et par dager å komme seg igjen før en drar på tur. Familien min bor ikke nær oss, så vi kommer til å bruke søndagen, etter at vi har sjekket ut av hotellet, sammen med de. Spise middag og bare være sammen. Så drar vi et par dager etter... Idag skal vi opp å se på et annet lokale. Vi kommer til å ta dette hvis vi synes det er fint. Har egentlig booket på et hotell, men ønsker å bytte! Thomas synes dette vi skal se på idag er fint. Jeg har ikke sett det, så jeg gleder meg. Skal ha med svigermor og, så vi blir 3 par øyne og ikke bare 2. Veldig praktisk! jaja, dette var jo litt mer positivt enn forrige gang! Hadde en skikkelig nedperiode, egentlig i hele livet... bryllupet ,skolen, venner... Alt var skikkelig "tungt".. Men nå er alt bare flott igjen! Gleden over bryllupet er tilbake, og kjærligheten er sterkere enn noen sinne! Livet er rart noen ganger Jaja, Helt til sist vil jeg bare ønske alle dere som leser dagboken min/vår en RIKTIG GOD JUL!! Nyt julehøytiden og plei kjærligheten i kulden :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 17. desember 2002 #11 Del Skrevet 17. desember 2002 SE DER JA!!!! NÅ SKINNER SOLSTRÅLEN IGJEN Kjempeflott at humøret er bedre!! Skjønner deg godt...en har ofte litt opp og ned i all denne planlegginga!! Så dere skal gifte dere i Bergen ja!! Vi bare noen få timer unna :D vi er noen uker før dere da, men det gjør jo ikke noe..vi håper på at blomstringen i Hardanger skal være litt sein til neste år, slik at alle våre slektinger får se Ulvik på sitt beste :D Lykke til med videre planlegging og god jul :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 15. januar 2003 Forfatter #12 Del Skrevet 15. januar 2003 Hei igjen! På tide med en liten ny oppdatering! Dagene er ganske kjedelige her i Bergen for tiden.. jeg er på jobbleting, men har enda ikke funnet noenting.. Har søkt på endel, men ikke fått svar! Håper jeg får meg en jobb så fort som bare mulig! Hele økonomien går jeg rett vest! Klarer oss ikke på det vi har nå, og sparingen til bryllupet står helt stille.. Uffa :cry: føler jeg må finne en jobb NÅ, for jeg begynner å bli TÅLIG lei av å ikke ha noe å gjøre på! Jaja, dukker nok opp noe ganske snart! Vi har nå fått sett på det nye lokalet (ble skyvd til etter jul pga sykdom) Vi var å så på det på mandag som var, og det er et DRITLEKKERT lokale! Det er stort og luftig, med utemuligheter. Spisesalen er lys og flott med parkett på gulvet (perfekt til valsen ) På veggene er det masse kunst (det er egentlig en kunstsamling som er der i lokalet). Det er som sagt et stort lokale med 3 store saler, noen smårom, flotte toaletter, lange ganger (som vi skal ha kubbelys i) og MASSE TRAPPER (brudens skrekk!! Ser for meg synet hvis jeg sklir i trappene.. Kjole, slør, tiara, sko og smykker bare ligger over alt! ) nei, uff.. Vi er veldig fornøyd med valg av lokale! Hun som hadde ansvaret for det og som vi skal ha som kontaktperson, var og helt herlig! Måtte bare komme med ønsker og forespørsler, så skulle de nok ordne det.. Liker sånne ting! Greit når det er bryllup, at man kan få bestemme litt selv hvordan man vil ha tingene! Maten er litt "småsær", men det er nok bare fordi vi ikke er så godt vant, tihi! Nå ligger vi på fugl som hovedrett, men vi skulle få litt forslag på retter med svin og okse før vi tar den endelige avgjørelsen på det, og også litt andre forretter.. Ingen av oss er begeistret for skalldyr og fisk, så mange av rettene var helt uaktuelle! Vi skal ikke ha alkoholservering, men heller ha en "bar" hvor man kan få mineralvann osv. Det er deilig å ha fått et lokale som vi begge er fornøyd med, og som har potensiale til å bli veldig "oss". Endelig er det i orden!! Så skal vi snart på dansekurs! Skal ta privattimer i vals! Ingen av oss har danset vals før, så det trengs! Jeg er ikke bekymret for valsen i det hele tatt, mens Thomas er litt skeptisk.. Han er ikke akkurat så rytmisk av seg, og er ikke særlig glad i å danse. Men vi synes at vals hører med i et bryllup, så vi skal nå iallefall ta de dansetimene. Går det helt rævva, så sløyfer vi det bare. Det er jo ingen som vet at vi skal ta timer, så det er greit! håper det ordner seg. Vi tar det såpass tidlig, at vi har masse tid til å øve! Øvelse gjør mester Så tar vi evt en time til i mai eller noe, for å perfeksjonere! Blir nok bra!! Thomas skal prøve klær nå snart.. Har egentlig time på lørdag, men så må han jobbe.. så da må vi skyve litt.. Det er brudeshow / bryllupsmesse på søndag, og dit skal vi! Gleder meg! Selvom kjolen er kjøpt og endel andre ting er bestemt, så er det enda masse som skal på plass! Håper jeg kan få litt inspirasjon til endel ting! Så har vi begynt å se litt på ringer... DET er ikke så lett akkuat! Vi har forlovelsesringer i glatt gull, 4mm, men vi skal da ha nye.. Og så vet vi ikke helt hva vi leter etter! Jeg vil ha en mindre ring (gjerne 2,5mm), men alle de fine og litt spesielle er på 4mm+.. Uff...Blir nok endel leting og tråling av byen!! Har også laget noen forslag til invitasjoner, så nå ligger de og modnes litt her hjemme.. Tror vi har funnet noe vi begge liker, men vi er litt usikre enda! De får ligge litt til før vi bestemmer oss! Jaja, det var en liten oppdatering! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 15. januar 2003 Forfatter #13 Del Skrevet 15. januar 2003 Tenkte jeg skulle legge ut linken til kjolen min... Blir liggende en liten stund, så tar jeg den bort! http://www.maggiesotterobridal.com/catalog...og/catalog3.htm er nr 2 oppe fra venstre, Dion. Fin, sant?? Jeg er veldig fornøyd! Drømmekjolen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady79 Skrevet 15. januar 2003 #14 Del Skrevet 15. januar 2003 Heissann!! For en nydelig kjole!!! WOW!! :D Heldigen dere som kan gå med stroppeløs kjole....det kan ikke jeg Men jeg har også funnet drømmekjolen min, så det er jo ingen problemer sånn... Lykke til videre da!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
meta Skrevet 16. januar 2003 #15 Del Skrevet 16. januar 2003 Så nydelig kjole :D Den var en drøm ja. :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monja Skrevet 16. januar 2003 #16 Del Skrevet 16. januar 2003 Halloen Solstrålen.... Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. Jeg synes du er skikkelig flink til å planlegge jeg. Skjønner godt at du ble drittlei etter en stund, for det ble jeg også, men så gikk jula, og nå når det er bare 8 mnd igjen kom lysten tilbake. Så nå ordnes det for fulle mugger her :D Blir ferdig med invitasjonene idag - de er etterlyst har jeg hørt WOW!!!!For en dritstilig kjole. Du blir sikkert kjempelekker i den. Har du fått den? Hva slags blomster og annet "stæsj" skal du ha til den? Slør? Tiara? Blir kjempegøy å følge med i dagboka di framover. You go girl :D Kos og klem...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anede Skrevet 17. januar 2003 #17 Del Skrevet 17. januar 2003 Heia vennen! Hvordan går det med deg og problemet ditt?? Er det bedre?? Hi hi hi! du er rar du! det begynner å bli ganske sikkert at vi flytter til Bergen nå.. litt skummelt er det jo, men kjempe gøy å flytte!!! Ellers så planlegger vi og koser oss! gleder meg til mail fra deg! klem Anette Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 18. januar 2003 Forfatter #18 Del Skrevet 18. januar 2003 Heisann jenter! Så koselig med masse hilsner :D Følger med i dagbøkene deres, og synes det er kjempespennende! Jeg må innrømme at jeg ble litt lettet over at dere likte kjolen min.. Har ikke turt å hive den ut i forumet enda :oops: Så jeg tenkte jeg skulle teste den her først, hehe.. Den er bare så utrolig lekker på! Rart det der hvordan drømmekjolen på papir ser helt fryktelig ut på, mens en som ser litt småkjedelig og sær ut kan se lekker ut på! Synes bildet av kjolen min er litt kjedelig, og jeg hadde ikke spurt å få prøve den i butikken! Men når jeg sto der i kjolen, og de damene fløy rundt meg med tiaraer og slør og brudebuketter osv, da følte jeg meg virkelig som en prinsesse!! Alle kjolene etterpå ble bare "stoffhauger" for meg, hehe.. Bestemte meg sekundet jeg så meg i speilet! Litt synd at vi bare får bruke den en dag.. Jeg sa til de i butikken at jeg godt kunne ta deltidsjobb i butikken som utstillingsdukke.. Bare stå i vinduet noen timer i uken med kjolen min på... *sukk* DET hadde vært drømmejobben, eller?? Nei, jeg har ikke fått den enda, like greit egentlig for jeg har ikke noe sted å ha den! Den ble bestilt i midten av desember og det er 4 mnd leveringstid... Jeg trodde jeg var i SÅÅÅÅ god tid når jeg begynte å se på kjoler i slutten av november.. Tenkte jeg kanskje skulle vente til februar, men TAKK GUD for at jeg ikke gjorde det! Til skal jeg ha ett-lags slør som går kant i kant med slepet, skal ha tiara eller coronette.. Og så må jeg ha et smykke... Men HVA SLAGS? Hm, det blir nok det nye prosjektet! Skal ha en brudebukett som ikke er så stor, men heller litt hengete.. Øredobber fik jeg til jul av min kjære... Skulle åpne pakken på julaften morgen, så jeg kunne bruke de på julaften. For da ble de gamle til bryllupsdagen, og da hadde jeg iallefall noe nytt (kjole) og noe gammel (øredobbene) De var så nydelige! Nå ser det ut som invitasjonene våre begynner å ta form! De blir i blå-lilla med transparent svakt, svakt gult mønstret ark utenpå. Inni er teksten skrevet på pc med fin font på marmorert papir som limes på høyresiden inni. På venstresiden skriver jeg et ordtak med sølvtusj. På utsiden på det transparente papiret limes et hjerte som er embosset i sølv på den lilla-blå fargen. Det limes fast med limpute, så det står litt opp. Så har jeg kuttet i hjørnene på de 2 øverste lagene (av 4) med en hjørne-mønster klipper. Så lukker vi invitasjonen med satengbånd i lilla. Ble nydelig! VELDIG FORNØYD!! Så bruker vi det samme embossede hjertet og hjørneklipperen på bordkortene.. Skal få tatt bilde av de når jeg finner laderen til digitalkameraet, så dere kan få se.. Var ikke så mye arbeid egentlig.. Litt slit å klippe rundt hjertene, men har jo gooooo tid! Thomas prøvde klær idag, men fant ingentlig.. Ville ha sjakett, men nå vil han ikke det lengre.. Sjakettjakken de hadde der var i 100% ull, så det ble litt trasig.. Var skikkelig varm stakkar.. Gifter oss jo 28. juni, og da kan det være veldig varmt.. Vi får se litt om det finnes jakker som ikke er i ull.. Buksene var litt slitt bak, synes jeg og vesten var skikkelig tragisk.. Hadde bare en.. så det som var fint var jo da tørklet, skjorten og jakken (men den var varm).. Vi får lete litt til! Ellers synes jeg det er blitt fryktelig gøy å planlegge igjen.. Mistet gløden, men nå er den tilbake for fullt! Kjempegøy! Ps: Anette, hehe.. Joda det går bra med problemet mitt!! Har ordnet seg igjen! Kjenner ikke noe til det lengre.. Flaue greier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Solstrålen Skrevet 9. mars 2003 Forfatter #19 Del Skrevet 9. mars 2003 Hei igjen! Uff, jeg er ikke så flink til å bruke denne dagboken som jeg burde! Men grunnen er egentlig ganske enkel: Det har ikke skjedd så mye rundt bryllupet egentlilg... Det har vært stille og rolig rundt et temaet og ALLE rundt oss begynner å bli stresset... Bortsett fra oss da.. Har GOOOOOO tid, trodde vi... Før jeg satt i forelesning her i uken og oppdaget til min store skrekk at det var 3,5 måned igjen.. 3,5!! Da fikk jeg litt småpanikk! Vi har rett og slett lagt bryllupsplanene litt på hylla i det siste, og nå begynner vi å få dårlig tid!!! Vi har begge hatt masse å gjøre med studiene våre nå i begynnelsen av semesteret, og det har rett og slett tatt det meste av tiden vår de siste månedene! Vi hadde en SVÆR krangel/diskusjon om bryllupet her på fredag. Det var faktisk utrolig "godt", om dere forstår.. Jeg har lenge gått å følt meg veldig alene med bryllupet her.. Min familie (særlig besteforeldrene mine, skjønningene :D ) er veldig interessert og spør om ting, gir råd hvis vi trenger det og hjelper oss så godt de kan. Hans familie er litt mer reservert, uten at jeg helt vet hvorfor.. Men kan jo spekulere, men... Endel av venner/venninner av mine er og VELDIG med, og forloveren min er jo en engel! Tror hun gleder seg like mye som meg (nesten iallefall ) Men hun bor ganske langt fra meg, så det er av og til vanskelig å ta endel ting over telefon.. Lettere når man sitter sammen og ser de samme tingene osv.. Men, hun har vært helskjønn i det hele! MEN, så kommer problemet... Den jeg mest vil skal ta del i planleggingen har klart å sno seg unna.. Nemlig brudgommen! Og, på torsdag/fredag var det nok for meg! Jeg ekspolderte og det resulterte i en 5 timer lang gåtur med krangling, snørr og tårer.. Jeg var ikke sint eller sånn, jeg var bare så fryktelig frustrert og lei meg... Men det var nok det vi trengte begge to. Det er så tragisk det der, menn og kvinner kommuniserer så forskjellig.. Vi snakker ofte mot hverandre og over hverandre, og tror at vi forstår den andre parten.. Men, så har vi tatt feil! Vi har nok vært rammet av det viruset der når det gjelder bryllupsplanleggingen.. Men etter den "diskusjonen" (høres litt bedre ut!), så har vi faktisk fått gjort en god del! Jeg har håpt at vi skulle kunne glede oss sammen over planleggingen og at vi sammen skulle se bryllupet ta form.. At vi skulle ta alle (nesten iallefall) avgjørelsene sammen og at det rett og slett skulle være en fellesting.. Mens han, som MAAAAAAAANGE menn, hater å planlegge lang tid i forveien og enda verre hvis det er lang tid i forveien OG det er pirk.. Men nå med den begrensede tiden igjen (vi har begge eksamner osv i hele mai/begynnelsen av juni) fikk jeg endelig gjennom at det begynner å haste.. Og, det gleder mitt veldig forelskede hjerte å se at det glitrer i øynene hans når vi snakker om bryllupet nå.. Det har gjort det før og, men ikke på denne måten! De siste dagene har han plutselig bare stoppet opp ved siden av meg når jeg har lest, brettet klær, pusset tenner el.l og bare SETT på meg med store, glade øyne og med go'smilet om munnen.. Tror han fikk en "wake-up call" og at virkeligheten plutselig slo han i ansiktet. Er det andre som har hatt det sånn? Skal det være sånn at det er vi, brudene, som gjør det meste av planleggingen?? Virker ofte sånn på meg, at vi gjør mye på egenhånd.. Jeg synes det er så synd! Men nå vil det bli anderledes her hos oss, og det er bra! På mandag hadde jeg prøvetime hos frisøren. Hun var utrolig koselig og virket veldig flink. Jeg skal stripe håret på mandagen før bryllupet, altså 23.juni. Vil ha det litt lysere og vil derfor stripe det ganske masse. Gyldne striper.. Skal ha håret opp i "løkker" med litt hår hengende ned på siden, med slør festet bak i nakken og tiara. Skal sminkes i lyse farger og skal legge kunstige negler på fredagen. Føler meg litt mer "trygg" på den delen der nå etter prøvetimen. At det kommer til å bli bra.. Få en ok start på dagen. Skal ha med meg forloveren min, så jeg får instruere henne til å skrike ut hvis jeg ser helt grusom ut, hehe.. Vi har vært å sett på blomster.. Har funnet en flott brudebukett, så vi går nok for den! Den har lyse roser (creme mot gult) og noen lilla små blomster (som jeg ikke husker navnet på), perler, strå og kvister og sølvtråder. Selve buketten er rundt oppe, og så henger det litt strå, sølvtråd med perler og disse lilla blomstene ned.. Vanskelig å forklare.. Den er veldig enkel og ikke så kraftig. Jeg har ganske smalt liv, så buketten kan ikke være så stor, for da vil den jo komme på utsiden av kroppen.. Ikke en look jeg er ute etter! Idag skal vi på kaffebar og bli enig om salmer og sanger, marsjer og alt som har med musikken å gjøre.. Hotell er booket for de aller fleste gjestene, og pyntingene av kirken er i boks. Kommer seg nå.. Ja, det gjør det virkelig! Nå trenger jeg 2 ting: Tid og et spark i baken ...Tror jeg må ta en tur ned til forloveren min og få igang dette papir-styret.. Har ikke begynt på invitasjonene enda (skam, skam).. Er bare ca 40 dager til de skal sendes (OK, nytt panikk-anfall!!!) Trenger å få unna endel ting som tar mye plass i hjernen.. Surrer mye tanker der oppe og mye løse greier som trengs å knyttes sammen og fåes vekk! Må få laget invitasjoner, lysdekor, serviettringer og bordkortene.. Hjemmesiden vår er i produksjon, så det er jo iallefall en ting! JUNI- OG JULIBRUDER: er dere ferdige med det meste?? Er det jeg som rett og slett er treigest i verden :o ??? Har inntrykk av at dere er så flittige og har alt under kontroll... Jaja, det blir nok bryllup på oss uansett skal du se Hadet bra alle sammen, for nå! Skal bli flinkere til å skrive! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sunshine-t Skrevet 13. mars 2003 #20 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei snuppa mi!! Nå er det ikke lenge før du kommer nedover og jeg gleder meg så vannvittig mye at Larsen holder på å gå på veggene.. Det skal bli så godt å begynne på alt papirarbeidet, om å ikke bli ferdig ike minst..hehhe!!!! Holder på å skaffe barnevakt på lør og søn, slik at vi kan jobbe i fred, hadde vært godt det!! Rosene er jo knallfine og stolen og`, blir sååå fint skal du se!! Jeg har lagt klar alle permene mine som jeg trenger,3i1 og de der vet du. Larsen rister bare på hodet han.. Menmen.. vær glad ikke thomas er sånn... Snakkes snart regner jeg med... Ikke like lett å skrive med Isabell på fanget*ss* Kjempeglad i deg vet du!!! Tone Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå