Gå til innhold

hvor viktig er det med deltidsjobb ved siden av studiene?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er i en såpass heldig situasjon at jeg har råd ( til en viss grad) til å være fulltidsstudent og greier å overleve på studielånet, uten å måtte ha jobb ved siden av, hvis jeg aksepterer litt dårligere råd det siste året på bacheloren.

Men så sies det jo at det er viktig å få arbeidserfaring også, i forhold til hvor enkelt det vil bli å få jobb etter studiene. Noen her inne som har tips til egentlig hva som er lurt å gjøre nå når jeg faktisk kan la være å jobbe ved siden av også?

Er det best å satse fullt på studiene å få knall karakterer eller vil det bli lettere å få en bra jobb med jobbreferanser og litt dårligere karakterer.

Har noen referanser fra før, men det er for det meste fra sommerjobber fra langt tilbake og avisbud da jeg var 14 år liksom.

Det skal være fullt mulig å få jobb med bare bachelor innenfor det jeg studerer, men de beste jobbene vil jo gå til de beste kandidatene.



Anonymous poster hash: ffe78...09d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det viktigste er alltid SUMMEN av det du har gjort.

Feks 100% stilling + C i snitt og ingen verv = God kandidat

40% stilling + B i snitt = God kandidat

50% stilling + C i snitt + tillitsverv = god kandidat

Aktiv sportsutøver på høyt nivå + C i snitt = God kandidat

Null jobb, null verv og A i snitt = god kandidat

Dagdriver, null verv og C i snitt = Vi tar noen andre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at deltidsjobb/sommerjobb er gull verdt mtp referanser, møte de riktige personer og å "få en fot innenfor".

Anonymous poster hash: 1dfc1...d71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at deltidsjobb/sommerjobb er gull verdt mtp referanser, møte de riktige personer og å "få en fot innenfor".

Anonymous poster hash: 1dfc1...d71