Gå til innhold

"Visste" du at du var gravid før positiv test?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg visste det alle tre gangene fordi rundt 7-8 dpo begynte brystene alltid å stikke og de vokste og var veldig varme.



Anonymous poster hash: 1897d...0af
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både og. Når det var uplanlagt så har jeg tenkt, med prevensjon, at fuck, nå blir jeg gravid. Og det ble jeg. Så ingen overraskelse der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har visst at jeg har vært gravid mange ganger jeg, men så tar jeg test så er heldigvis ikke gravid likevel. Blir nok bare litt paranoid. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble gravid mens jeg gikk på p-piller og visste det. "Kjente" det noen dager etter samleiet hvor befruktningen må ha funnet sted.

Noen år senere mistet jeg mensen og gikk til legen for å finne ut hva som var galt, for jeg var helt sikker på at jeg ikke var gravid selv om kjæresten og jeg hadde bevisst hatt ubeskyttet sex. Jeg hadde rett, det var noe galt da og jeg var ikke gravid.



Anonymous poster hash: 9435b...4b7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det alle tre gangene fordi rundt 7-8 dpo begynte brystene alltid å stikke og de vokste og var veldig varme.

Anonymous poster hash: 1897d...0af

Men da "visste" du det jo ikke. Da hadde du jo tegn på svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De gangene jeg trodde jeg var gravid var testene negative.

Da jeg endelig begynte å slappe av, kom plutselig ikke mensen og jeg testet positivt. Jeg visste det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, overhodet ikke. Jeg ble gravid på vårt første ivf-forsøk, og magefølelsen tilsa at jeg absolutt ikke var gravid. Jeg testet noen dager før testdatoen gitt av klinikken, og jeg fikk helt sjokk da testen ble positiv. Eneste grunnen til at jeg testet tidlig var at testdatoen var en arbeidsdag, og jeg ville heller bearbeide den endelige skuffelsen over negativ test i helgen.

Når jeg tenker tilbake, hadde jeg flere symptomer på graviditet allerede rundt tidspunktet for positiv test. Jeg kjente et slags rart "trykk"/tyngdefølelse i livmorområdet og noen spesielle stikninger. Kaffe smakte ikke så godt lengre, og brystene føltes ømme. Men jeg tenkte at dette sikkert var bivirkninger av progesteronstøtten jeg gikk på, så det var først i ettertid når symptomene vedvarte og forsterket seg at jeg koblet dem til graviditet. Etter flere år med håp og stadige nedturer og ikke antydning til positiv test, orket jeg ikke å få opp håpet for så å bli skuffet nok en gang.



Anonymous poster hash: 3e3ea...b2a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da "visste" du det jo ikke. Da hadde du jo tegn på svangerskap.

Ja, men jeg visste det jo basert på dette tegnet, og visste at testene kom til å bli positive.

De som svarer at de visste det her har jo hatt en grunn til at de tenker at de visste det, være seg om brystene stakk eller om de følte seg svimle. Jeg tolket ikke trådtittelen som om det handlet om at "visste du bare at du var gravid helt utav det blå". Beklager, skulle ikke svart.

Anonymous poster hash: 1897d...0af

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde på følelsen av at jeg var gravid. Husker jeg sto på jobb 9 dager etter el og tenkte "hadde jeg tatt en test i dag hadde den vært positiv", og jaggu hadde jeg rett. Tok en test dagen etter og fikk to streker som syntes godt. :)

Endret av Orchideae
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg visste det jo basert på dette tegnet, og visste at testene kom til å bli positive.

De som svarer at de visste det her har jo hatt en grunn til at de tenker at de visste det, være seg om brystene stakk eller om de følte seg svimle. Jeg tolket ikke trådtittelen som om det handlet om at "visste du bare at du var gravid helt utav det blå". Beklager, skulle ikke svart.

Anonymous poster hash: 1897d...0af

Alle VET jo det om de har klare tegn. Men med "visste" i klammer så tolket jeg det som om at man vet det, type intuisjon, noe som man egentlig ikke kan si er reellt eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle VET jo det om de har klare tegn. Men med "visste" i klammer så tolket jeg det som om at man vet det, type intuisjon, noe som man egentlig ikke kan si er reellt eller ikke.

Jeg tolket det som at TS ikke var opplyst om ordentlig bruk av gåsetegn :fnise:

Anonymous poster hash: 1897d...0af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Visste det jo ikke helt sikkert, men jeg var rimelig sikker ja. Har vært gravid to ganger, første gangen endte det i SA ganske raskt. Men: begge gangene ble jeg uggen og småsvimmel noen 3-5 dager før IKM. Litt sånn "fyllesyk" følelse. Så andre gangen var det ihvertfall ingen tvil, men det tok noen dager før det slo ut på test ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle VET jo det om de har klare tegn. Men med "visste" i klammer så tolket jeg det som om at man vet det, type intuisjon, noe som man egentlig ikke kan si er reellt eller ikke.

Det er jeg ikke enig i. Mange som prøver å bli gravide leter jo bevisst eller ubevisst eller symptomer, og det er mange symptomer på graviditet som ligner på ting som kommer før menstruasjon. Som ømme bryster, lett verking i livmor osv. I tillegg tror jeg man kan innbille seg mye hvis man vil noe veldig sterkt. Så det er ikke åpenbart at man skal vite at man er gravid før to uker etter eggløsning når man kan ta test. Jeg syns derfor det er interessant om man da får en annen visshet om at man er gravid når man faktisk er det. Slik intuisjon kommer jo gjerne ikke ut av det blå. Om den virkelig gjør det, tenker jeg at det handler mer om tilfeldigheter.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært gravid 3 ganger, og de to første gangene så merket jeg ingenting før dagen før IKM eller noe.. Så det teller ikke.

Men denne gangen så var jeg bombestikker på at jeg var gravid 7 dager etter EL. Da kjente jeg veldige murringer i magen, og dette får jeg bare MAX 2 timer før mensen kommer. Da murringene fortsatte ett par dagers tid var jeg overbevist, og ikke noe overrasket da testen ble positiv 1 dag før IKM ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Jeg var ganske sikker. Det er en del år siden nå da, men jeg hadde veldig stabil menstruasjon. Da den uteble i over en uke var jeg egentlig sikker før jeg tok testen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...