Gå til innhold

Det virker så koselig å være kristen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Wanderlust

Tenk så koselig det hadde vært om vi alle bare hadde hatt det i oss å kunne akseptere at vi ikke alle tror på det samme. Uten at noen skal føle trangen til å prøve å nedverdige eller latterliggjøre andre og deres tro.

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig er altså kristendommen: Gjør så mye jævelskap du bare vil. Du er allerede tilgitt.

Les Romerbrevet om du tør (finnes i det nye testamentet). Da finner du ut at dette ikke er sant. Alt er tilgitt, men du har ansvar for å leve et godt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er godt å føle at en der oppe er til støtte, men det er dessverre en illusjon!



Anonymous poster hash: fe7fb...dc6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke være kristen, eller religiøs for den sagst skyld, for å ha det koslig?

Man kan ha like gode verdier og har det like koslig selv om man ikke tror og ikke ber bordbønn.

Det er opp til deg selv - men om du ønsker bli kristen er det ikke for sent. Jesus tar imot alle, han ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Det virker så utrolig koselig å være kristen! Altså ikke et kuet medlem i en dominerende sekt eller noe, men sånn vanlig gladkristen som går i kirka og leser bibelen og tror på Jesus og sånt.

Det virker som et bra grunnlag for et fint samhold i en familie, i vennegjengen og mellom kjærester. Å dele en tro sammen. Dessuten virker det deilig å ha noen faste leveregler som man må følge, det gjør livet enklere. Og så har man liksom alltid Gud der som en mental støtte og trøst.

Kjenner jeg er skikkelig misunnelig på de som er vokst opp kristne. Det er litt seint å begynne nå kjenner jeg, og dessuten tror jeg jo ikke på Gud. Men skulle ønske!

Anonymous poster hash: 3c228...385

Det aldri for sent å bli kristen;)

kjøp deg en bibel å les i den, du sier du ikke tror. Men du skulle ønske ?

Anonymous poster hash: a0245...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

les salme 23;)

i salmene står det så mye fint.



Anonymous poster hash: a0245...fab
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det er aldri for sent. I bibelen er det en historie om når Jesus ble hengt på korset, da ble to tyver (altså skikkelige forbrytere i motsetning til Jesus) hengt ved siden av Ham. Den ene mobbet Jesus, men den andre visste at han ble straffet rettferdig. Han forsto også hvem som hang ved siden av, så han sa til Jesus "Husk på meg når Du kommer i Ditt rike". Da svarte Jesus "I dag skal du få være med i Paradis". Så det er håp for alle, uansett hva man har gjort og når man gjør det. Og hvis noen sier at du må gjøre så mange gode gjerninger for å komme til Himmelen kan du si "Hvor mange gode gjerninger fikk denne tyven gjort?). Det er bra med gode gjerninger, selvfølgelig, men det er ikke de som frelser deg.

Hun kan jo ikke tvinge seg selv til å tro dersom hun ikke gjør det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det mange tror å bli en kristen så mister man hele livet!

Man gjør ikke det, livet blir bedre ;D

Det er tilgivelse får alle synder. hvor godt er ikke det å tenke på?



Anonymous poster hash: a0245...fab
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Det mange tror å bli en kristen så mister man hele livet!

Man gjør ikke det, livet blir bedre ;D

Det er tilgivelse får alle synder. hvor godt er ikke det å tenke på?

Anonymous poster hash: a0245...fab

Jeg syns nå det er forkastelig jeg da. man kan være seriemorder og slakte ned en haug med mennesker, men bare fordi man er troende så skal man automatisk bli tilgitt? Samtidig som en ateist som bare er snill mot andre mennesker og bare gjør gode ting mot andre, kommer til helvete fordi vedkommende ikke tror. Helt på trynet spør du meg..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så stor forskjell på hvilket kristen gruppe man hører til jeg. Jeg har samme opplevelse som den lengre opp her som forteller om barndomsvenninnen som kom fra ett så hyggelig hjem. Jeg hadde også ei barndomsvenninne der mor i huset var fra bibelbeltet på sør-landet. Hele den familien der er på min liste over de hyggeligste og godhjertede menneskene jeg har møtt. Og jeg har en oppfatning fra media av andre fra det samme området at de er så muntre. Helt enig med TS at det må være veldig godt! :)

Jeg har derimot vokst opp i ett helt annet kristent miljø, og der var det ikke mye fryd og gammen nei. Der var det bare hykleri og fordømmelse og dommedagsprofetier og alle som ikke levde "riktig" var i følge disse besatt av demoner osv osv.. Alt annet enn den oppfatningen jeg har av hva det betyr å være en god kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hun kan jo ikke tvinge seg selv til å tro dersom hun ikke gjør det da..

Nei, men man trenger ikke og tro får å lese i en bibel.

den er får alle som har lyst og lese og er ingen som tvinger hu.

hu skriver att det høres så koselig å være kristen.;)

Anonymous poster hash: a0245...fab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Nei, men man trenger ikke og tro får å lese i en bibel.

den er får alle som har lyst og lese og er ingen som tvinger hu.

hu skriver att det høres så koselig å være kristen.;)

Anonymous poster hash: a0245...fab

hun fikk vel bibel i konfen?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hun fikk vel bibel i konfen?

En får da vell bare NT i konfen? Jeg fikk iallefall ikke bibel i konfen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest BettyBoop

En får da vell bare NT i konfen? Jeg fikk iallefall ikke bibel i konfen..

Jeg mener jeg fikk hele bibelen jeg altså.. Men uansett. Det er jo det nye testamentet som er mest relevant i kristendommen

Endret av BettyBoop
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener jeg fikk hele bibelen jeg altså.. Men uansett. Det er jo det nye testamentet som er mest relevant i kristendommen

Kan godt være at det er forskjellig fra kirke til kirke altså :) Når jeg tenker meg om så har min samboer en bibel jeg mener han sa han fikk på konfen sin. Og jeg kan si meg halt enig med deg, det står selvfølgelig mye av det "viktigste" i NT, men det er mye "bakrunns inforamsjon" og grunnleggende i GT som man går glipp av uten å ha hele bibelen da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BettyBoop

Kan godt være at det er forskjellig fra kirke til kirke altså :) Når jeg tenker meg om så har min samboer en bibel jeg mener han sa han fikk på konfen sin. Og jeg kan si meg halt enig med deg, det står selvfølgelig mye av det "viktigste" i NT, men det er mye "bakrunns inforamsjon" og grunnleggende i GT som man går glipp av uten å ha hele bibelen da :)

har ikke lest bibelen noe særlig så vet ikke hva man går glipp av. Men gt fins jo og i jødedommen og Gud blir beskrevet på en litt annen måte i GT enn NT. I GT er Gud mer en straffende og streng gud, mens i NT er han mer tilgivende og barmhjertig. Og så har du Jesus da som ikke er nevnt i GT

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lest bibelen noe særlig så vet ikke hva man går glipp av. Men gt fins jo og i jødedommen og Gud blir beskrevet på en litt annen måte i GT enn NT. I GT er Gud mer en straffende og streng gud, mens i NT er han mer tilgivende og barmhjertig. Og så har du Jesus da som ikke er nevnt i GT

Du har ganske rett altså :) Jeg bruker å si at man ser godt på en kristen hvilket testament de lever mest etter. Disse hyggelige glad-kristne har stort sett ett fokus på NT, mens disse dommedags- og fordømmelse-kristne er gjerne mer opptatt av GT ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...