Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2014

LempikasPromise

Anbefalte innlegg

Vi skal ha 100% dekningsgrad. Jeg tar ut mødrekvoten og felleskvoten. Baker inn 21 dager med ferie nå til sommeren og overfører resterende 4 til neste år. Min permisjon er ferdig i mars en gang og da tar jeg ut 25 dager ferie for 2015 + de fire jeg voerfører fra i år. Da kan jeg plassere dagene som jeg vil og det passer utmerket over påsken i april. Mannen tar sine uker fra og med siste uken i april og ut august inkludert bhginnkjøringen.

Jeg skal gjøre ferdig masteroppgave og kommer nok til å ta et par uker ulønnet permisjon i etterkant av min for å nøste opp alle løse tråder. Deretter ulønnet i juli så vi får ferie sammen.

Endret av Murmelmy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at dette ikke går an lenger? Kontordama på jobb hadde visst sjekket dette med NAV.

Arbeidsgiver betaler deg lønn i de dagene uten at du bruker feriedager, så hvis det er ok for dem burde det gå greit. Jeg håper iallfall det ;) Nav vet jo ikke hvor mange feriedager jeg har igjen etter permisjonen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang (Storesøster født 11. juni) hadde vi 100% med noen uker ulønnet permisjon begge to, pluss at vi spedde på med feriene og fikk strekt det helt fram til bhgstart. Denne gangen (termin 13. juni) går vi derimot for 80% + at jeg har 5 uker ferie som skal brukes i høst for å utsette permisjonen med tilsvarende, og 5 uker ferie neste år.

Skal til JM om halvannen uke, så da skal jeg be om terminbekreftelse og sende inn papirene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å bestille meg gravidfotografering, er det andre som skal, eller har vært? Hvordan var det evt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt! Skal fotograferes i uke 36, er skikkelig spent :jepp:

Er en sånn pakke med gravidfoto, nyfødtfoto og ettårsfoto, hos en skikkelig dyktig fotograf, tror det er en ordentlig fin investering :)

Vi har aldri tatt bilder sammen som kjærester før, heller, synes at dette er en fin anledning :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ihvertfall ikke fotograferes! :fnise:

Jeg hater generelt sett å bli tatt bilder av, og jeg vil ihvertfall ikke foreviges med en halv medisinball på magen... Jeg liker den igrunnen aller best flat. :P

Nå er det under 6 uker igjen, og tiden flyr mildt sagt vanvittig raskt! :bond:

På søndag er jeg 34 uker på vei, og jeg kjenner jeg er spent på hvor lenge jeg ender opp med å gå denne gangen. Sist gikk jeg i fødsel i 35+6, og de siste dagene har jeg hatt vanvittig med tildels ubehagelige kynnere og stikkinger. Jeg må si jeg lurer fælt på om dette betyr at det er modning på gang eller ikke, men nå skal jeg heldigvis på sykehuset til uka, så jeg får kanskje et svar på dette da? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, jeg føler meg faktisk ganske vel med magen min, men har ingen planer om å fotograferes sammen med samboeren på de gravidfotoene. Synes det er greit å heller fotograferes sammen når jeg ikke ser ut som et "berg" i forhold til ham ;)

Og så spennende SmallTalk! Sikkert godt med en time på sykehuset til uken da ja, og kanskje få noen avklaringer.

Tida flyr virkelig raskt ja, det får man si!! Er 33 uker nå straks selv :hakeslepp: Synes ikke det er lenge siden jeg passerte 12uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen tok noen bilder av meg i forrige svangerskap og de ble ganske fine (men ikke såpass at jeg vil henge dem på veggen), men skal innrømme at det hadde vært koselig med noen enda litt proffere bilder.. Vi får se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til hjemme-bilder, syntes andre gravid-bilder jeg har sett har vært fine, men samtidig hadde det vært litt rart å hatt et av meg på veggen.. (gjelder vel generelt bilder av meg selv ;) )

Men jeg skal prøve å forberede nyfødt-fotografering litt bedre denne gangen, spesielt finne frem og stryke et passende laken i god tid før baby kommer ut til å bruke som bakgrunn. Forrige gang hadde jeg ikke forberedt noe, og jeg klarte ikke en gang å finne laken når jeg trengte det, så bildene ble ikke helt sånn jeg ville hatt dem. Det var vanskelig nok å finne et tidspunkt de første dagene hvor baby var fornøyd, mett og våken samtidig, han var ikke en av disse medgjørlige babyene som går med på dandering i søvne :)

Endret av Amys
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg til hjemme-bilder, syntes andre gravid-bilder jeg har sett har vært fine, men samtidig hadde det vært litt rart å hatt et av meg på veggen.. (gjelder vel generelt bilder av meg selv ;) )

Men jeg skal prøve å forberede nyfødt-fotografering litt bedre denne gangen, spesielt finne frem og stryke et passende laken i god tid før baby kommer ut til å bruke som bakgrunn. Forrige gang hadde jeg ikke forberedt noe, og jeg klarte ikke en gang å finne laken når jeg trengte det, så bildene ble ikke helt sånn jeg ville hatt dem. Det var vanskelig nok å finne et tidspunkt de første dagene hvor baby var fornøyd, mett og våken samtidig, han var ikke en av disse medgjørlige babyene som går med på dandering i søvne :)

Skal nok ikke ha bilder av meg på veggen nei, hehe, så koselig synes jeg ikke det er ;) men jeg vil gjerne ha noen pene bilder i albumet som minner til senere. Evt morsomt å se forskjell fra svangerskap en og to, om vi bestemmer oss for å få en til senere.

Det med å forberede laken osv var en veldig god ide. Tenker vi også skal prøve å ta bilder hjemme, og som du sier er det sikkert greit å ha ting klart på forhånd. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok ikke ha bilder av meg på veggen nei, hehe, så koselig synes jeg ikke det er ;) men jeg vil gjerne ha noen pene bilder i albumet som minner til senere. Evt morsomt å se forskjell fra svangerskap en og to, om vi bestemmer oss for å få en til senere.

Morsomt å sammenlikne mager ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jørild

Denne gangen skal vi ha nyfødtfotografering, det gleder jeg meg til. Jeg elsker de bildene av en liten baby som ligger i krøll og sover :hjerter:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde nyfødtfotografering på første, og skal ha det med lillebror også!:) Beste pengene jeg har brukt! Jeg har både utstyr og evner til å ta gode bilder selv, men langt fra tid eller overskudd....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Jørild

Vi har bestemt oss. Vi bruker det ikke, er redd vi skal "bruke det opp" og vi har heller ikke fortalt det til noen. Gidder ikke negative kommentarer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jentenavnet er helt sikkert bestemt. Men har ikke fortalt det til noen, ønsker ikke kommentarer på det. (Noe moren min er absolutt troende til å komme med.)

Guttenavn derimot..... Vi aner ikke, finner liksom ikke noe som er tiltalende for begge, ikke har mannen noen spesielle favoritter heller, så da blir det vanskelig om jeg skal bestemme noe så viktig alene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge navnene er bestemt :) Tenker bare å bruke det første fornavnet til daglig. Det andre fornavnet er oppkalling etter farfaren til gutten. Det første fornavnet er et relativt vanlig navn, mens det andre er veldig, veldig sjeldent.

Holder navnene hemmelig, både fordi vi har bestemt oss og ikke vil få noen kommentarer på dem, men også fordi vi vil unngå at de blir "stjålet". Det er nemlig babyboom i bygda, så det er mange som er ute etter navn for tiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke bestemt oss. Det vil si - jeg har ikke. Mannen har en favoritt, men jeg er litt usikker på det navnet... Vi hadde flere jentenavn klare, men guttenavn er så vanskelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guttenavnet er bestemt, men i følge 2 ultralyd + 1 3d ultralyd så får vi ei jente... Og jentenavn er vi ikke enige om :fnise:

Nå har vi igrunn ikke snakket om navn de siste 2 mnd tror jeg.. Vi får vente til hun blir født så får vi se om det er lettere da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi krysser fingre og tær for at det faktisk er ei jente inni her, for jentenavn har vært klart siden vi fikk storebror. Guttenavn har vi derimot gitt opp å finne, for det eneste guttenavnet vi har funnet som begge liker er i bruk allerede... :P

Navnet har ikke akkurat blitt behandlet som en familiehemmelighet, og jeg tror de fleste rundt oss har fått med seg hva jenta skal hete. Andre sine meninger bryr vi oss i grunnen lite om, men alle tilbakemeldinger på navnet har vært positive. Det er et forholdsvis enkelt og vanlig navn som jeg har inntrykk av at de fleste synes er fint og som få ser ut til å ha noen negative assosiasjoner til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...