Gå til innhold

Hvorfor i all verden skal ikke vi menn tjene mer enn kvinner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er bevist at kvinner og menn tjener like mye for likt arbeid her i vesten. Ingen av kjønnene opplever åpenbar diskriminering, med unntak av politi, militær og brannvesenet, der kvinner slipper inn lettere og er forventet å produsere mindre, men likevel tjener like godt, som er det samme som at menn tjener mindre per verdiproduksjon. Det koster dessuten mye mer å leve som mann. En mann trenger nesten dobbelt kalorinivå for å livnære seg og enda mer om han skal ha en kropp som kvinner finner attraktiv nok. I tillegg vet vi det at kvinner ikke akkurat står i kø for å etablere seg med menn som tjener mindre enn dem selv eller har dårligere råd, så et stort antall kvinner får problemer med å finne seg en å snylte på å stifte familie med. Så hvorfor i all verden skal ikke menn tjene bedre enn kvinner, når det koster mer å livnære seg som mann og at familier ikke etableres og at etterkommere blir mangelvare når kvinner ikke har penger å grave etter blant menn? Skal vi kjøre samfunnet i grøft bare fordi kvinner vil være overlegne å ha det bedre enn menn? Anonymous poster hash: 9040c...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg syns det er så godt å se at kvinner vil prøve seg på min arbeidsplass, all ros til dem!

MEN!, de slipper billig unna, karene vil vise muskler ved å ta de tunge takene selv, jentene roses opp i skyene for å gjøre det som strengt tatt forlanges av de...

Noe som igjen fører til at de fort får et godt rykte som sprer seg inn på kontorene og vips så rykker de opp i rang før oss karene.

Ja til likestilling, men mennene må slutte å ødelegge for seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så godt å se at kvinner vil prøve seg på min arbeidsplass, all ros til dem!

MEN!, de slipper billig unna, karene vil vise muskler ved å ta de tunge takene selv, jentene roses opp i skyene for å gjøre det som strengt tatt forlanges av de...

Noe som igjen fører til at de fort får et godt rykte som sprer seg inn på kontorene og vips så rykker de opp i rang før oss karene.

Ja til likestilling, men mennene må slutte å ødelegge for seg selv!

Utmerket observasjon. Men kvinner skal få lov å jobbe hvor de vil for min del, men en liten kvinne på 60 kg har ikke i nærheten av det samme matbudsjettet som en mann på 90, så det burde være en mannebonus eller en tilrettelegging i lønna for menn på samme måte som kvinner har fått abortmuligheter og ting tilrettelagt for seg.

Anonymous poster hash: 9040c...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Amber Rose

Rart det der med dobbelt kalorinivå. Jeg spiser mye mer enn typen min, selv om jeg er mindre enn han, så det stemmer nødvendigvis ikke alltid ;) Da bør vel jeg tjene mer enn han da, siden jeg trenger mer mat...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart det der med dobbelt kalorinivå. Jeg spiser mye mer enn typen min, selv om jeg er mindre enn han, så det stemmer nødvendigvis ikke alltid ;) Da bør vel jeg tjene mer enn han da, siden jeg trenger mer mat...

Det er ikke gjennomførbart.

Skal man føre opp høyde, vekt og gjennomsnittlig matinntak på selvangivelsen da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med dobbelt kalorinivå. Jeg spiser mye mer enn typen min, selv om jeg er mindre enn han, så det stemmer nødvendigvis ikke alltid ;) Da bør vel jeg tjene mer enn han da, siden jeg trenger mer mat...

Apetitt er ikke det samme som behov. Et kvinner spiser mer enn sitt behov vises veldig godt blant unge voksne ja. Jeg har ikke telling på hvor mange tynne til atletiske menn som går hånd i hånd med en liten tønneformet kvinne.

Anonymous poster hash: 9040c...8fc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ekstra utgifter hver måned under menstruasjonen og jeg spiser mer enn mannen min selv om jeg er mindre enn han.



Anonymous poster hash: 75e20...41f
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg burde tjene mer fordi jeg er kvinne! Jeg bruker bind, sminkefjerner, hudkremer, balsam, og er mer glad i å shoppe enn det han er! ;)



Anonymous poster hash: e27d3...84b
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ekstra utgifter hver måned under menstruasjonen og jeg spiser mer enn mannen min selv om jeg er mindre enn han.

Anonymous poster hash: 75e20...41f

Og du tror ikke det går noen ekstra kalorier for mennene som må løpe fra dere og huset under samme perdiode da? Hvorfor antas det at den tyngste byrden av menstrasjonen bæres av kvinner?

Anonymous poster hash: 9040c...8fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er så godt å se at kvinner vil prøve seg på min arbeidsplass, all ros til dem!

MEN!, de slipper billig unna, karene vil vise muskler ved å ta de tunge takene selv, jentene roses opp i skyene for å gjøre det som strengt tatt forlanges av de...

Noe som igjen fører til at de fort får et godt rykte som sprer seg inn på kontorene og vips så rykker de opp i rang før oss karene.

Ja til likestilling, men mennene må slutte å ødelegge for seg selv!

Jeg har jobbet på en mannsdominert arbeidsplass med tøffe tak, min erfaring er at:

-Sjefene kjeftet noe mindre på meg enn på gutta

-kollegene mine observerte dette, og reagerte med å gi meg ekstra pes når sjefene ikke var tilstede

-Flere av de som ga meg oppgaver ga meg bevisst de tunge oppgavene siden det i hvert fall ikke skulle gjøres noe forskjell siden jeg var jente!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Amber Rose

Apetitt er ikke det samme som behov. Et kvinner spiser mer enn sitt behov vises veldig godt blant unge voksne ja. Jeg har ikke telling på hvor mange tynne til atletiske menn som går hånd i hånd med en liten tønneformet kvinne.

Anonymous poster hash: 9040c...8fc

Det som er det vittigste av alt er at det er han som er normal/ litt tettbygd, veier 92 kg og jeg er tynn (søyleformet i følge tv2.no. Siden du virker å være så opptatt av former) og veier 58 kg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bør tjene mer enn friske mennesker siden jeg har en sykdom som innebærer mye legekonsultasjoner, både fastlegen og spesialist. Og ikke alt dekkes av frikortet, så jeg må betale en del hver gang.

Like gode argumenter som TS sine...



Anonymous poster hash: 51191...e19
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg vil ha bonustillegg for mensen,alle kvinner har mensen men ikke alle menn spiser som elefanter.

Det som irriterer meg er de som får samme lønning som meg for å daffe rundt og gjøre minst mulig,uavhengig av kjønn.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart det der med dobbelt kalorinivå. Jeg spiser mye mer enn typen min, selv om jeg er mindre enn han, så det stemmer nødvendigvis ikke alltid ;) Da bør vel jeg tjene mer enn han da, siden jeg trenger mer mat...

Samme her, sånn ca. Kjæresten min kan fysisk spise mer enn meg, men han går på noe diett opplegg så han spiser mindre enn meg sånn sammenlagt.

Og ja, også enig i at kvinner burde få tillegg for mensen. Vi bruker jo penger på tamponger, bind og ekstra vask av truser. :ironi:

Jeg tror nok egentlig ikke heller løsningen er ekstra lønn til menn om det faktisk er "diskriminering" på jobb, men kanskje endring av arbeidsoppgaver.

Jeg har sett mange kvinnfolk ta i et tak jeg, og mannfolk som er svakere og mer pysete enn småjenter, så det er jo ikke så svart/hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du tror ikke det går noen ekstra kalorier for mennene som må løpe fra dere og huset under samme perdiode da? Hvorfor antas det at den tyngste byrden av menstrasjonen bæres av kvinner?

Anonymous poster hash: 9040c...8fc

Fordi det er vi som blør!

Dessuten, at går noen ekstra kalorier er jo bare bra? Og det koster heller ikke noe i kroner og ører.

Anonymous poster hash: 75e20...41f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Rart det der med dobbelt kalorinivå. Jeg spiser mye mer enn typen min, selv om jeg er mindre enn han, så det stemmer nødvendigvis ikke alltid ;) Da bør vel jeg tjene mer enn han da, siden jeg trenger mer mat...

Det der tror du ikke på selv engang :)

Dersom han veier mer enn deg, så spiser han mer enn deg. Veldig enkel biokjemi. Med mindre typen din er ei lita flis da. Du har ikke kontroll på hvor mye han spiser, selv om du tror det selv. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...