Gå til innhold

MonThe blir sunn og sterk og stram

MonThe

Anbefalte innlegg

Heihei:vinke:

Ikke heelt tilbake til hverdagen her enda, kostholdsmessig, men vært ok med aktiviteten denne uka med 1 spinningtime + 3 trilleturer på 1-1,5 time.

Gadd ikke veie meg i dag pga mye snop + brødmat i går og dagen før, men er ganske sikker på at vekta har gått litt opp i jula. Får stå på litt ekstra i uka som kommer så håper jeg at vekta ikke viser noe mer enn sist veiing neste fredag ;)

Fikk frestn spinningsko med mannen til jul!! :hoppe: prøvde de tidligere i uka, litt uvant følelse, men følte jeg fikk et mye jevnere tråkk, blir nok bra når jeg blir vant :tommelopp:

Godt nyttår :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godt nyttår! Jeg skal også kjøpe spinningsko! Er det tyngre? Hvordan er det i forhold til belastning på knær? Er det bedre å ha spinningsko enn vanlige sko? Hvis du klarte å kjenne så mye på akkurat det under økta :fnise:

Litt julevekt tror jeg de fleste har fått :fnise: går heldigvis av ganske fort. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spinningsko er et must for meg ihvertfall! Man får et bedre tråkk (ved å dra opp foten samtidig som man trykker ned den andre), og det er generelt enklere å sykle med. Med vanlige sko fikk jeg vondt midt under foten, der pedalen slutter, slik at jeg hadde vanskeligheter med å stå. Nå går det som en lek. :nigo:

Jeg har jo et problemkne, og jeg har ihvertfall ikke merket noen forverring. :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke om jeg merket suuperstor forskjell på spinningsko/vanlige sko, men er som Belle sier -- man får er mye jevnere tråkk! :jepp: merket stor forskjell under "spurtene", der har jeg hatt vansker med å finne en "god rytme" når jeg skal tråkke kjempefort og jevnt, mens med spinningskoene gikk det egentlig av seg selv :jepp: ift belastning på knær så vet jeg egentlig ikke, har ikke tenkt over det :vetikke:

Og om det er tyngre... Hmm.. Synes timen var driiittung, men det kan skyldes så mye :fnise: men hadde jevnt over en høyere puls (enn de forrige timene) og da! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal nok kjøpe meg nye sko!

Etter en helt super time i dag med spinningskoene så kan jeg absolutt anbefale det, ja! :jepp:

-----

Super spinningtime i kveld! Ny instruktør med ny musikk og "nytt oppsett" :hoppe: Tung, men morsom time hvor vi stod i intervaller på 4-6 minutt, 1 min pause (sittende sykling) før stående intervaller igjen! Såå morsomt! :jepp:

Gj. snittspuls 166 (83% av max)

Maks puls 194 (97% av max)

548 kalorier forbrent

:tommelopp:

Ellers var vi på en 1,5 times trilletur uti marka på søndag. Har planer om enten trilletur eller en yogaøkt i morgen, og det samme på torsdag :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette er frestn den siste måneden min hjemme i mammapermisjon, før jeg skal tilbake til det "virkelig" liv. Både gruer og gleder meg til det! :)

Årets nyttårsforsett er egentlig å fortsette med et sunt kosthold, og jeg skal gjennomføre to treninger/skikkelige turer iløpet av uka. Gjerne mer, men skal ikke bli skuffa over meg selv hvis det bare blir med to økter iløpet av ei uke -- for jeg tror jaggu at 100% jobb og 2 barn gir meg nok å henge fingrene i :wink:

Men før den tid så SKAL jeg nå målet mitt om å se 6-tallet. Spent på veing på fredag. Mitt "endelige" mål er 68 kg. Da skal jeg si meg fornøyd med vekta, og jobbe for å holde den der. Men det er når vekta bikker under 70 får jeg premie!! :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Ble ikke noe trening/tur i går. Men i dag har jeg trent til del 2 av Extreme Shed and Shred, det var ei god treningsøkt! :tommelopp: Klarte såvidt å løfte armene/shamponere håret etterpå :fnise: Har prøvd Level 1 tidligere, synes Level 2 var myye tyngre. Kluret litt med noen av øvelsene, men de sitter nok neste gang!

Ellers skikkelig sulten i dag. Og godtesyk :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frestn superfornøyd med tightsen fra Ronisch -- den sitter virkelig som et skudd!! Får virkelig testa den under JM-øktene, den rikker seg ikke en cm til tross for hopping hit og dit og opp og ned :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er frestn superfornøyd med tightsen fra Ronisch -- den sitter virkelig som et skudd!! Får virkelig testa den under JM-øktene, den rikker seg ikke en cm til tross for hopping hit og dit og opp og ned :tommelopp:

Du er så flink til å trene hjemme! Hjemmetrening blir det aldri noe av her i huset. Da er det gøyere å gjøre hva som helst annet. :fnise:

Deilig å ha passende treningsklær! Mine tightser er blitt for store. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg plutselig lyst til å trene enda mer! Stå på Mon The!

Tusen takk for gode ord! :jepp: Og god helg! :)

Du er så flink til å trene hjemme! Hjemmetrening blir det aldri noe av her i huset. Da er det gøyere å gjøre hva som helst annet. :fnise:

Deilig å ha passende treningsklær! Mine tightser er blitt for store. :sjenert:

Er jo artig når klærne blir for store og da! :wink: ....om man ønsker å gå ned da :P

Tjaaaa,flink og flink, må iallefall få unna treningen fra morningen av hvis det skal bli noe hjemme-trening, hvis ikke er det fort at alt annet er mye mer morsomt her også :fnise: God helg til deg og dine Belle! Er innom deg og leser hver dag, men orker sjelden å skrive noe! Synes jentene dine høres herlige ut :hjerte::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vekta viste i dag 70,7 kilo, det er nøyaktig det samme som den viste før jul :wink: Sååå, evt. ekstra vekt etter jula er iallefall borte -- og nå går vi for 6-tallet neste fredag! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjempebra! Blir spennende å se om du når målet ditt! :jepp: Du er veldig flink til å gå ned i vekt for tiden. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempebra! Blir spennende å se om du når målet ditt! :jepp: Du er veldig flink til å gå ned i vekt for tiden. :)

Tusen takk for gode ord :klemmer: Selv synes jeg det går litt tregt, har vært mange uker med lite trening/så som så med koshold/sykdom/etcetc, men all-over kan det ikke være såå ille, vekta sniker seg jo nedover :)

----

Helga har sålangt vært bra mtp vekttap, for jeg fikk spysjuka på fredagskvelden, og føler meg egentlig ikke helt bra i dag heller. Fikk ned noen pizzastykker til kvelds i går, og noen knekkebrød til frokost i dag, men matlysten er ikke på topp. .... ingen anbefalt slankekur da, å spy er virkelig noe herk :/

Skal lage meg en treningsplan for uka senere i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Ukas første treningsøkt unnagjort, trente i dag til Level 2 på Yoga Meltdown/JM. Hadde egentlig tenkt å ta ei lita styrkeøkt etterpå i tillegg, men var helt skjelven i både føtter og armer etter økta så droppa det, det får være nok for i dag. Kjenner meg fortsatt litt uggen i magen, og har ikke spist så mye siste dagene/har ikke så mye matlyst.

Når det gjelder treningsplan for uka så ser den ganske kjedelig ut :sjenert: Men SKAL trene/trille ons+tors+fre. Utenom i morgen, for da skal jeg på spinning. Hadde håpt å kunne dra på spinnig på torsdag også, men da skal mannen bort på kveldstid. I helga skal jeg bort, så blir ingen trening lør + søn.

Hadde vært F A N T A S T I S K om jeg hadde bikka under 70 til fredag!!

Ha ei fin uke alle sammen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nok en deilig spinningtime unnagjort -- samme instruktør og opplegg som sist, synes det er kjempegøy med skikkelig intervalltrening!! Og musikken hun spiller! :nigo::hoppe:

Gj.puls 166 -- 83% av Max

Max puls 197 -- 98% av Max

559 kalorier forbrent

:tommelopp:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble 40 minutters trilletur i raskt tempo i går, i snøkav og nydelig vær! :sol:

........og så blir det veiedag i dag istedenfor i morgen. Siden jeg og ungene reiser bort i morgen skal jeg og kjære lage oss "fredagsmat" i kveld.

Og vekta viser....

69,7 kilo!! :sjokk::bolledeig::hoppendeglad::hoppe::skya::duskedame::danse::biggrin::bolledeig::bond::hakeslepp::lol::nigo::klaske::rulle:

Er EKSTATISK over å ha nådd det opprinnelige målet mitt!!

...så i dag blir det stolshopping! :lur::hoppendeglad:

Endret av MonThe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Woohoo! :hoppendeglad: Du er superflink! :klem:

Årh, intervallspinning er noe av det beste som finnes! Og jeg er veldig enig med deg i at musikken betyr mye. Personlig elsker jeg sånne tunge technosanger. Mmmm. :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...