Gå til innhold

Går dere tur med hunden hver morgen før jobb?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi skal gå til anskaffelse av hund, begge jobber 100%. Vi har tenkt å sette opp løpestreng i Hagen og lage luftegård som er ca 4x3 meter som har et godt isolert hundehus.

Er det feil av meg å sette hunden ut i løpestrengen på morgenen slik at hunden får gjort fra seg og deretter sette han i luftegården til vi kommer hjem kl halv 5 fra jobb? Skal selvsagt gå lange turer med han hver dag og ha han inne på natta.

Anonymous poster hash: fe91f...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syns det er greit jeg. kommer så klart helt ann på hvilken rase det er da?



Anonymous poster hash: 13395...76e
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Belle Gunnes

Når jeg hadde hund og bodde i blokk, så gikk jeg så klart tur med hunden. 30 mins på morgenen.

Men når eksen og jeg hadde hund med hundegård og løpestreng, så gjorde vi som du planer å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Hun går fritt på tomta etter vi kommer hjem.



Anonymous poster hash: bcc82...abd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her: det er en mellomstor gatemiks 😊

Anonymous poster hash: fe91f...4c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg går eller jogger tur med dem hver morgen. Synes det er en fin start på dagen, og uansett hvor trøtt jeg er blir jeg i godt humør når jeg ser hvor mye de koser seg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går ikke tur med han om morgenen bare en 5-10 min lufting i hagen. synes planen din høres grei ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor heldigvis sånn til at jeg bare kan slippe hunden ut og gå å ordne meg. Men på begynnelsen når hu var her gikk jeg med hu i 3 minutter så hu fikk gjort fra seg og ferdig med det... Jeg er ikke så a-menneske at jeg står opp halv 6 for å gå en halvtime med bikkja gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er greit jeg. kommer så klart helt ann på hvilken rase det er da?

Anonymous poster hash: 13395...76e

Hvorfor kommer det an på rase?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder trenger å luftes ,de må få lukte og snuse rundt. "Lese avisen"

Å slippe en hund løs i hagen i 10 min gir ingen stimulanse hverken til kropp eller sinn

Den skal luftes før du reiser på jobb.Så kan du med god samvittihet reise fra den.Og vite at nå sover hunden min fordi den fikk løpt,lekt og lest avisen først.



Anonymous poster hash: 44b68...d93
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle hunder trenger å luftes ,de må få lukte og snuse rundt. "Lese avisen"

Å slippe en hund løs i hagen i 10 min gir ingen stimulanse hverken til kropp eller sinn

Den skal luftes før du reiser på jobb.Så kan du med god samvittihet reise fra den.Og vite at nå sover hunden min fordi den fikk løpt,lekt og lest avisen først.

Anonymous poster hash: 44b68...d93

Hunden gir nok F i når den "leser avisen" så lenge det skjer senere på dagen...

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har aldri villet gjort fra seg på vår eiendom. Den kan stå ute lenge, men det er først når jeg går med den at den gjør fra seg. Bare en tanke - det er ikke sikkert alle hunder har så lyst til å gjøre fra seg enda så mye de må



Anonymous poster hash: a7cd3...870
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kunne ikke falt meg inn å ikke lufte skikkelig før jobb, selv om jeg har bodd slik at jeg kunne slippe ut/sette i løpestreng. Hunden får minst tre turer om dagen, uansett.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden (elghund) får en times tur før jobb, er ute i hundegård med hundehus hele dagen, og får ny tur etter jobb (ca. 1-1,5 time). Så blir det en liten luftetur på en halvtime før leggetid.



Anonymous poster hash: 8dfe3...aa6
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufter før jobb, så tur etter jobb. Men kunne i falle meg inn å la bikkjene stå ute alene i så mange timer. Vet aldri om de klarer å komme seg ut av gården/løpestrengen eller gneldrer over tid til plage for naboer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde jeg vært deg hadde jeg satt hunden i løpestreng med en gang jeg våknet, og så gått en liten tisse tur rett før du må gå til jobb. Jeg hadde aldri turt gå ifra en hund ute i luftegård mens jeg ikke var hjemme. Så hadde jeg gått tur med hunden med en gang jeg kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går en liten halvtimestur med hunden om morgenen før jobb. Må jo såklart opp tidligere, men sånn er det jo bare når man velger å anskaffe seg hund.

Når jeg kommer hjem fra jobb så setter jeg hunden ut i løpestrengen så hun får tisse. Etter middag så går jeg en lengre tur med henne, gjerne i et område der hun kan løpe fritt.

Også går jeg en kortere tur om kvelden før jeg legger meg.



Anonymous poster hash: c53db...b72
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...