Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg får sitere noen blogger jeg følger: "..using black people as props"

YES! Endelig noen som sier det samme som meg.

(Men meg henger de ut som"oversensitiv" når jeg påpekte det, der og da. Djees.)

Ikke bare det,- men måten hun demonstrerer alt det hun forbinder med svartes seksualitet som er direkte forenlig med utbredte fordommer mot svarte og svarte stereotypier i USA.

Tunga hennes er det minst intressante. Hun har vel trøske eller noe.

Eller så seriesuger hun på blå og røde kjærligheter for å dempe ømhet i kjeven fra joggesko... Noe som ikke skulle forundre meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tråd ryddet for ufine kommentarer

Kosemose,mod

• Liker 1
Skrevet

Jeg har igrunnen ikke hørt så mye som en tone fra unge frøken Cyrus før nå, men det slår meg at We Can't Stop er akkurat litt for treig til å fenge.

Skrevet

YES! Endelig noen som sier det samme som meg.

(Men meg henger de ut som"oversensitiv" når jeg påpekte det, der og da. Djees.)

Ikke bare det,- men måten hun demonstrerer alt det hun forbinder med svartes seksualitet som er direkte forenlig med utbredte fordommer mot svarte og svarte stereotypier i USA.

Tunga hennes er det minst intressante. Hun har vel trøske eller noe.

Eller så seriesuger hun på blå og røde kjærligheter for å dempe ømhet i kjeven fra joggesko... Noe som ikke skulle forundre meg.

I amerikanske medier er det jo velkjent at hun har sagt "I want something that feels black".

Alle de propsene hun har brukt, er noe svarte ungdommer i USA har brukt lenge, hvor de da blir kategorisert som thugs, villains, gangsters, trashy etc..men med en gang en liten, hvit jente gjorde det, så...booom.

• Liker 1
Skrevet

I amerikanske medier er det jo velkjent at hun har sagt "I want something that feels black".

Alle de propsene hun har brukt, er noe svarte ungdommer i USA har brukt lenge, hvor de da blir kategorisert som thugs, villains, gangsters, trashy etc..men med en gang en liten, hvit jente gjorde det, så...booom.

Takker og bukkerfor at du oppsummerer så oversiktelig :)

Er hjertelig enig.

Forteller mye om den dobbeltmoralen som hersker over dammen og hvordan man plasserer svarte i en kategori med en type løsere moral (AKA Svarte bare er sånn. De er mer kåte på sex, villere og bedre i senga.) og hvite i en annen kategori der jenter forutsettes å være prydelige og "mer moralske" jomfruer til de gifter seg og slettes ikke "så kåte som svarte"...

Hip-hop kulturen er full av hyperseksualisering fordi svarte forventes å være mer promiskuøse med generelt høy libido.Spesielt svarte menn omfattes av en sånn stereotypi.

Miley forsøker å spille på dette ved å provosere med å være ramaskrik-slutty og "ulovlig attraktiv" for å sjokkere sånn som Madonna gjorde i sin tid.

Hun prøver seg på good girl gone bad trikset som funket for Rihanna. Hun går bare et skritt lenger ford i"hun er hvit". Rasistiske fordommer triller som erter ut av en sekk...

Simulert onani med en diger foam finger på scenen og gnikking mot skrittet på en (omdiskutert) mann skal utslette rollen hun har hatt som søt Disney-prinsesse og country girl.

Og der kommer bruken av svarte som props for å gjennomføre hennes agenda, inn med full kraft.

Ghastly, men akk så lite provoserende på den måten hun ønsker seg. Nemlig ved å tøye grenser som en ikke-lenger-uskyldig, søt, jente. Men hun tråkker i stedet på svarte med sine ideer..

Hun fikk det ikke til med "Party in the USA," så nå drar hun den helt ut. Tror hun selv.

Det jeg tror er at hun har et dårlig management. Og at Dolly Parton fra Smokey Mountains, "that little woman with the big chest" i sin blonde parykk og med pyntelige country-hits, gremmer seg.

Men kanskje Miley kan begynne å si det samme som gudmoren sin, ikoniske Dolly,sa en gang fra scenen: -It takes a lot of work to look this cheap ... :plystre:

Skrevet

Her har dere en som får det til, uten å forsøke å kopiere noe "frivolt" og "umoralsk" andre gjør, -og uten å tråkke på andre. Rett og slett fordi han gjør sin egen greie.

Og det var det Madonna gjorde også, forresten. Sin egen ting.

Det samme med Lady Gaga.

Miley,not so much.

Hun vil gjøre noe "som føles svart".. Med andre ord ikke "noe som føles som meg og I don't give a fuck what you think about me for doing so."

• Liker 1
Skrevet

Kan være stoff også....

Skrevet

Veldig enig med tøytigern her..istedetfor å kopiere hele greia ;)

USA er veldig moraliserende sånn sett. Det er bare å google på "stand your ground"-loven, og hvordan svarte har blitt dømt i forhold til hvite i rettsaker. Hvordan f.eks Trayvon Martins bakhistorie gjorde ham til "en som nesten fortjente det", blant annet fordi han ble avbildet med grillz i kjeften, en joint i hånda, og med "fuck you"-bilder på nett. Men igjen; en liten, hvit og rik pike gjør det samme, tilogmed i en muikkvideo, og hva skjer? Hun blir hyllet, og kopiert.

Miley går "gjennom en fase", men svarte ungdommer som gjør det samme, er thugs og ghetto.

• Liker 1
Skrevet

Veldig enig med tøytigern her..istedetfor å kopiere hele greia ;)

USA er veldig moraliserende sånn sett. Det er bare å google på "stand your ground"-loven, og hvordan svarte har blitt dømt i forhold til hvite i rettsaker. Hvordan f.eks Trayvon Martins bakhistorie gjorde ham til "en som nesten fortjente det", blant annet fordi han ble avbildet med grillz i kjeften, en joint i hånda, og med "fuck you"-bilder på nett. Men igjen; en liten, hvit og rik pike gjør det samme, tilogmed i en muikkvideo, og hva skjer? Hun blir hyllet, og kopiert.

Miley går "gjennom en fase", men svarte ungdommer som gjør det samme, er thugs og ghetto.

Tommelopp, Binta Ba.

Skrevet

tunga kan jeg overleve....Men det var noe som var myyye værre

69ef4f7c8f98232fbf3e2b396221fb0f.jpg

• Liker 8
Skrevet

tunga kan jeg overleve....Men det var noe som var myyye værre

69ef4f7c8f98232fbf3e2b396221fb0f.jpg

:fnise:

• Liker 2
Skrevet

:fnise:

Pluss meg gjerne tilbake :sikle:

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tror egentlig ikke at Miley har hatt så mye å si, akkurat det samme som resten av gjengen (Rihanna, Brittney, Bieber osv.). Det sitter en gjeng bak som styrer og bestemmer alt. (klær, musikksjanger, mat, oppførsel, hva de skal si/ikke si, osv.) De ser på markedet, hva er der, hva mangler, hva kunne vært nytt, og prøver seg fram med folk som gjerne vil bli sett. Noen ganger klarer de det, andre ganger ikke. "Artistene" har muligvis noen få invendelser, men jeg tror ikke de har så mye å si, gjør de ikke som sjefene sier, så finner de bare en annen som passer til beskrivelsen. Og nå snakker jeg altså om "artister" som Miley. De får bare en låt i hånda, autotune på mikrofonen, trenere i alle sjangre - that's it.

Endret av Eolin
  • Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor det ble sånn oppstyr etter opptreden hennes.. Kunne den ikke heller blitt litt forbigått i stillhet?

Dette er helt sikkert bare knall pr for henne!

Skrevet

Ja huffameg. Skjønner ikke at folk skal bry seg så mye om hva hun driver med. Hun er en pop-artist som vet å provosere. Sjokkerende...

Skrevet

Ser vma på mtv as we speak. Hun så ut som en.. parodi på seg selv.. da hun kom ut av bamsen med tunga ute..

Haha....

Anonymous poster hash: c69a8...27b
  • Liker 2
Skrevet

Etter å ha sett den usensurerte videoen av den Thicke-sangen (aldri hørt om fyren før, bare så vidt hørt sangen, men ikke sett noen av videoene til den før nå), er det jo tydelig at det er der showet kommer fra.. Hudfarget bh og truse, den store fingeren, å igle seg innpå fyren....

Skjønner virkelig ikke oppstyret og Cyrus-hetsen!

Skrevet

Det har lenge vært spørsmål om hun kommer til å gå samme vei som Lindsay Lohan eller Amanda Bynes. Får vel håpe for hennes skyld at hun ikke gjør det...

Anonymous poster hash: 3a737...fe6

Tror det er ingen fare for at hun går samme vei som Amanda Bynes, ettersom det Amanda Bynes lider av (hun er visstnok schizofren), er noe man ikke kan få "på veien" - enten mot berømmelse eller på veien nedover. Men at hun er rimelig ute og kjøre, er nok klart.

Anonymous poster hash: f9199...57c

Skrevet

Forresten, når jeg tenker meg om, så har jeg faktisk begynt å forbinde Miley Cyrus med tunge, hver gang jeg hører om henne eller av en eller annen grunn tenker på henne, da tenker jeg også "tunge". Hele henne er en gedigen tunge, jeg ser tunge stikke ut av henne hele tiden. Hun er blitt tungedamen. Det er forstyrrende, det tar budskapet hennes (om hun hadde noen eller har noen) vekk, fordi oppmerksomheten rettes mot det hun har i munnen (eller ute av munnen).

Jeg tipper hun er ute av mediebildet innen et par år når det gjelder artist-karrieren hennes, når det, derimot, gjelder alt det andre - så er hun nok fortsatt i mediebildet. Men en dag blir Cyrus for gammel, og da vil hun definitivt forsvinne i mørket.

Jeg tror faktisk Justin Bieber har større sjanse enn Miley Cyrus å kunne skape seg en karriere som står på egne ben, og fjernt fra fjortis-greiene.

Anonymous poster hash: f9199...57c
Skrevet

Nå blir ikke jeg spesielt sjokkert over dette klippet. Sceneshowet imponerer meg ikke, men det plager meg ikke noe særlig heller. Det finnes nok av gode musikere å oppdage til at man kan overse de krampaktige. Synd hvis barn tror Miley Cyrus er den beste å aspirere til, naturligvis, og hvis de tror en kvinnes eneste ressurs er kropp og sex, men det gjelder jo å gi dem andre forbilder og impulser som veier opp.

Det som provoserer meg, er dobbeltmoralen i reaksjonene etterpå. Hvorfor blir ikke Robin Thicke også kalt vulgær? Vel er han mer påkledd, men han synger jo om puling, og det er han som står for musikkvideoen hvor alle damene er nakne. Hvis man først skal rope om uanstendighet og vulgaritet, så må det vel gjelde ham like mye som Cyrus?

Helt enig

Les denne feks: (http://) sexologist.tumblr.com/post/59399069155/a-sexologists-two-cents-on-the-2013-mtv-vmas

Også kan jo dere som liker videon til Thicke se denne også ;)

youtube.com/watch?v=tKfwCjgiodg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...