Gå til innhold

Matutgifter. Hva er normalt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Lurer på hvor mye det er vanlig å bruke på mat og dagligvarer pr. mnd. når man er en alenemor og et barn på 3år?

Vil ikke bare ete nudler men er opptatt av at vi skal få i oss et variert kosthold med bla. grønnsaker.

Det er greit å ete nudler en gang i uka men ikke hver dag liksom.

Vil gjerne ha tilbakemelding på hva dere bruker på dagligvarer i mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi bruker 10 000 på matvarer i måneden. Vi er 4 stk. Ville vel brukt 6-7000 hvis vi var bare to.

Skrevet

Vi bruker 10 000 på matvarer i måneden. Vi er 4 stk. Ville vel brukt 6-7000 hvis vi var bare to.

Eeeeeehhhh.......

Anonymous poster hash: a5ca3...dda

• Liker 19
Skrevet

10 000 kroner i mnd!!!?? Det er jo helt sykt. Vi er 4 personer og vi bruker vel ca 6000.

Anonymous poster hash: 776fd...f0c

• Liker 4
Skrevet

Spis heller skiver enn nudler. Nudler er fullt av palmeolje.

Vi er tre og bruker ca 1500 i uka. Hadde nok brukt ca 800 om jeg var alenemor. Vil jeg tippe. Spiser mye kjøtt og grønnsaker som blir dyrt.

Egg koster like lite som nudler, hva med omelet og brød til middag? Havregrøt? Tomatsuppe med billig bokstomat, brød og olje?

Anonymous poster hash: 0aa55...417

• Liker 5
Skrevet

Jeg er alene med en gutt på 14 mnder og bruker ca 5500kr på mat, dvs med bleier og alt det andre man kjøper på dagligvarebutikk også da.

• Liker 2
Skrevet

Kommer nok veldig langt med 5000-6000,- vil jeg tro. Og man kan sikkert gjøre det billigere også, og likevel spise sunt og variert om man går inn for det :)

Anonymous poster hash: 3b656...0ce

• Liker 1
Skrevet

10 000 kroner i mnd!!!?? Det er jo helt sykt. Vi er 4 personer og vi bruker vel ca 6000.

Anonymous poster hash: 776fd...f0c

Er det virkelig helt sykt? Hva er det egentlig du regner som helt sykt? Vi har tre middager med fersk fisk i uka. De andre fire middagene har vi en med ren vegetabilsk (men økologisk) middag, resten kjøtt (økologisk) som hovedrett.

Vi spiser skikkelig pålegg med makrell, vill laks, økologisk leverpostei, økologisk skinke osv på brødskiva. Vil du heller at vi skal spise masseprodusert burhønsegg??

Lurer litt på hva du syns er rimelig til 4 personer i måneden?

• Liker 7
Skrevet

Jeg har allergi mot egg, fisk og kylling. det som er billig. eneste jeg stort sett kan ete er kjøttdeig virker det som. men liker å variere. men siden jeg ikke har så mange alternativer blir det dyrt med storfe og lammekjøtt :( tips?

Dere som svarer, hva spiser dere da? i løpet av uka

Skrevet

alt er jo dyrt. kjøpte 2 paprikaer i dag og de kosta 30 kr. bare for det liksom

• Liker 1
Skrevet

jeg har erfart at å lage fra scratch ofte blir dyrere enn å kjøpe feks fjordland.

her om dagen ville jeg prøve noe nytt. lagde lam karri. lager ikke det hver dag liksom. men ble helt paff for skulle være 10 krydder i og forskjellige grønnsaker. bare krydderet kosta sikkert 100 kr liksom.

har lyst å lære meg noen retter som er rimelige, gode og næringsrike. når man lager selv mæ man ofte kjøpe tilbehør og noen ganger lurer jeg på om det er bedre å bare spise ute!

tenk da når du lager man selv bruker du strøm på komfyren og zalo når du tar oppvasken. og du mister verdifull tid. :P

Jeg har en hektisk hverdag siden jeg er student, alenemor og har et barn i beste trassalder. Kan være utfordrende å få "kabalen til å gå opp" :P

tips?!

• Liker 2
Skrevet

50 kr for 12 ruller med dasspapir

Skrevet

3 forskjellige pålegger og vips! 100 kr.

Gjest gjest17
Skrevet

alt er jo dyrt. kjøpte 2 paprikaer i dag og de kosta 30 kr. bare for det liksom

Om du har kjøpt to paprika for 30,- har du betalt ALT for mye. Sist jeg var på Obs tror jeg at jeg betalte fem-seks kroner stykket. Enig med deg at matvarer er dyrt, men det gjelder å finne de produktene hvor du kan kjøpe billig, kontra den dyre varianten. Lag ukesmenyer, sørg for å ikke kaste mat og ikke handle mer enn en gang i uka :-)

• Liker 3
Skrevet

lammekjøtt til å lage suppe, 130 kr kg....... WTF!

Skrevet

Om du har kjøpt to paprika for 30,- har du betalt ALT for mye. Sist jeg var på Obs tror jeg at jeg betalte fem-seks kroner stykket. Enig med deg at matvarer er dyrt, men det gjelder å finne de produktene hvor du kan kjøpe billig, kontra den dyre varianten. Lag ukesmenyer, sørg for å ikke kaste mat og ikke handle mer enn en gang i uka

Å ikke handle mer enn en gang i uka funker ikke. plutselig tom for melk og juice. Og når det gjelder brød så må jeg kjøpe nytt hver dag. har prøvd å fryse ned brød og da jeg tok det opp smuldra det bare opp og var tørt og jævlig. Har ikke lyst å sende en tørr brødskive med ungen i bhg liksom heller

Skrevet

Jeg bor alene (kun en kvinne). Mat er ganske viktig for meg og jeg liker å prøve nye og sunne retter.

En uke jeg har god råd kan jeg bruke 1000 kr, en uke jeg sparer mer rundt 700.

Burde antakelig brukt mindre, men bor i en dyr del av London og matvareprisene her er relativt høye. Gode råvarer er viktig for meg så bruker heller penger på det enn andre ting.

Skrevet

jeg synes det er vanskelig å lage ukeplan der jeg får brukt alle varene. hver nye rett har "sitt særpreg" med ingredienser. Men til en viss grad går det vel, eller man kan ete det samme hver dag.

Gjest gjest17
Skrevet

Å ikke handle mer enn en gang i uka funker ikke. plutselig tom for melk og juice. Og når det gjelder brød så må jeg kjøpe nytt hver dag. har prøvd å fryse ned brød og da jeg tok det opp smuldra det bare opp og var tørt og jævlig. Har ikke lyst å sende en tørr brødskive med ungen i bhg liksom heller

Jeg mener da hovedhandelen, man kjøper inn juice, melk og brød etterhvert. Lag ukesmeny over hva dere skal spise kommende uke, lag handleliste og ta en storhandel i uka.

Skrevet

Jeg er alene med en gutt på 14 mnder og bruker ca 5500kr på mat, dvs med bleier og alt det andre man kjøper på dagligvarebutikk også da.

så du bruker ca 183,33 kr på dagligvarer pr dag? Si meg drikker ungen din nan?

Hvis du tar 183,33 og trekker fra shampo, bleier, zalo og alt som ikke heter mat. Hvor mye har du igjen til mat pr dag da? Si meg, spiser du 4 måltider pr. dag?

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...