Cuckold Skrevet 21. august 2013 #21 Skrevet 21. august 2013 Jeg tror en del kvinner ønsker at flere menn tenker som deg Men desverre ikke. Har sett noen undersøkelser på dette som viser at om lag en tredjedel av menn synes det er negativt om hun går til sengs første kvelden. Selv har jeg hoppet til køys med et par menn som jeg likte kjempegodt ganske tidlig og så har det vist seg at de ikke var interessert likevel. Og det har vært jævli vondt. Mange kvinner holder nok igjen selv om de kunne tenkt seg å dra mannen til sengs etter ørene og det bare på grunn av slike holdninger som gjør at de må "play the game". Jo, men da er mitt spørsmål til kvinner: Hvorfor er dere ikke villige til å godta at de 33% av menn som eventuelt ligger under for hore/madonna-tenkningen er menn dere egentlig ikke hører sammen med? Jeg forstår jo at det innebærer å godta at det er færre å velge blant, men er det ikke bedre å finne en mann som har samme verdier og som ikke ville gått berserk om han fikk vite om din fortid?
I Grosny Skrevet 21. august 2013 #22 Skrevet 21. august 2013 Er det slik at menn alltid spør/ forventer sex på første date da eller? Det tror jeg ikke. Men det finnes vel ofte ett lite håp. Vi har vel forskjellig tålmodighet. Jeg har forresten inntrykk av at mange menn trekker seg unna dersom de føler at de ikke har draget fullt ut. Noen finner ut dette på andre date, andre gir det uker eller måneder. Jeg trakk meg etter 7 uker en vinter, fordi jeg ikke trodde på tiltrekningen. Det tok noen uker å komme opp i senga til hun jeg er med nå, men det var andre tidlige indikasjoner på at hun var sterkt tiltrukket, så jeg hadde ikke noe behov for å stresse.
Hapa Skrevet 21. august 2013 #23 Skrevet 21. august 2013 Er det slik at menn alltid spør/ forventer sex på første date da eller? Nei, det tror jeg ikke, jeg har i hvertfall aldri gått på en 1. date og regnet med at det vil ende med sex. Det har aldri vært et mål heller, jeg går på de første datene for å finne ut om hun kan være et kjæresteemne. Er hun ikke det gidder jeg ikke ha sex med henne heller... Det er vel ikke så uvanlig at 4-5 daten er hjemme hos kvinnen eller mannen og at det da blir god mat og sex, det er i hvertfall min erfaring. Men jeg skjønner problemstillingen, særlig når det gjelder yngre gutter/menn.
Guybrush Skrevet 21. august 2013 #24 Skrevet 21. august 2013 Problemstillingen blir først og fremst gyldig om du setter sex med og uten følelser som noe opphøyd og hellig. Hvorfor definerer du jentas verdi utifra hvor tidlig hun vil ha sex med deg? Og hvorfor tror du alle jenter har ons jevnlig? Du høres sur, bitter og sjalu ut. Kanskje dette også gjør at jenta blir mer usikker. Ellers er det en kjennsgjerning at svært mange umodne gutter i tidlig 20åra later som de er interessert i noe mer og deretter stikker når de har kommet dit. Det kan også sette psykiske spor og "lært" noen å vente? 6
Limah Skrevet 21. august 2013 #25 Skrevet 21. august 2013 Problemstillingen blir først og fremst gyldig om du setter sex med og uten følelser som noe opphøyd og hellig. Hvorfor definerer du jentas verdi utifra hvor tidlig hun vil ha sex med deg? Og hvorfor tror du alle jenter har ons jevnlig? Du høres sur, bitter og sjalu ut. Kanskje dette også gjør at jenta blir mer usikker. Ellers er det en kjennsgjerning at svært mange umodne gutter i tidlig 20åra later som de er interessert i noe mer og deretter stikker når de har kommet dit. Det kan også sette psykiske spor og "lært" noen å vente? Du har skjønt det!
Rakel Rips Skrevet 21. august 2013 #26 Skrevet 21. august 2013 Ja takk begge deler. Jeg har både ONS og "kjæreste. Jeg har prøvd å fortelle min kjæreste dette, men han snakker bare tyrkisk og dårlig engelsk, så da er det ikke noe i veien for å kjøre på . Rasool (kjæresten min tror bare jeg snakker sexyprat når jeg forteller hva jeg har gjort og blir kåt av dette). Vinn , vinn situasjon for meg. Hva er problemet her? Er man kåt, kjør på
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 21. august 2013 #27 Skrevet 21. august 2013 Jo, men da er mitt spørsmål til kvinner: Hvorfor er dere ikke villige til å godta at de 33% av menn som eventuelt ligger under for hore/madonna-tenkningen er menn dere egentlig ikke hører sammen med? Jeg forstår jo at det innebærer å godta at det er færre å velge blant, men er det ikke bedre å finne en mann som har samme verdier og som ikke ville gått berserk om han fikk vite om din fortid? De er fullstendig uaktuelle og uinteressante, men det er ikke alltid lett å få øye på de før det er "for sent". 1
Hapa Skrevet 21. august 2013 #28 Skrevet 21. august 2013 (endret) Problemstillingen blir først og fremst gyldig om du setter sex med og uten følelser som noe opphøyd og hellig. Hvorfor definerer du jentas verdi utifra hvor tidlig hun vil ha sex med deg? Og hvorfor tror du alle jenter har ons jevnlig? Du høres sur, bitter og sjalu ut. Kanskje dette også gjør at jenta blir mer usikker. Ellers er det en kjennsgjerning at svært mange umodne gutter i tidlig 20åra later som de er interessert i noe mer og deretter stikker når de har kommet dit. Det kan også sette psykiske spor og "lært" noen å vente? Jeg er enig i mye av det du sier her. Veldig mange unge menn ser på sex som akkurat det, noe opphøyd og hellig. Før man får noe særlig erfaring er det mye mystikk rundt sex og det er først med erfaring mange menn skjønner at sex ikke er SÅ spesielt. Jeg tror mange unge menn måler sin egen verdi i antall sexpartnere. Med erfaring så ser man vel at det er kvaliteten på sexen som betyr noe, ikke antall sexpartnere. For de aller fleste av oss så er kvaliteten best med følelser, altså med en kvinne vi er trygg på og er glad i/elsker. Når menn kommer til den erkjennelsen, sånn midt i 20-åra, så vil mange også forandre synet sitt på kvinner... Endret 21. august 2013 av Hapa
Cuckold Skrevet 21. august 2013 #29 Skrevet 21. august 2013 De er fullstendig uaktuelle og uinteressante, men det er ikke alltid lett å få øye på de før det er "for sent". Jo, men dette spillet med å holde igjen overfor en man er interessert i har jo bare den effekt at man ikke får silt ut disse mennene i starten. De mennene som lar seg imponere av at du ikke er spontan på det seksuelle området vil jo nettopp være menn som lider av hore/madonna-tankegang. 1
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 21. august 2013 #30 Skrevet 21. august 2013 Jo, men dette spillet med å holde igjen overfor en man er interessert i har jo bare den effekt at man ikke får silt ut disse mennene i starten. De mennene som lar seg imponere av at du ikke er spontan på det seksuelle området vil jo nettopp være menn som lider av hore/madonna-tankegang. Men noe av poenget er jo at det ikke nødvendigvis er et "spill" eller at man "holder igjen", men at det ikke faller seg naturlig å ha sex på første date. 4
Gjest Houdini Skrevet 21. august 2013 #31 Skrevet 21. august 2013 En uhøytidelig date hadde vært noe.
Silfen Skrevet 21. august 2013 #32 Skrevet 21. august 2013 Jo, men da er mitt spørsmål til kvinner: Hvorfor er dere ikke villige til å godta at de 33% av menn som eventuelt ligger under for hore/madonna-tenkningen er menn dere egentlig ikke hører sammen med? Jeg forstår jo at det innebærer å godta at det er færre å velge blant, men er det ikke bedre å finne en mann som har samme verdier og som ikke ville gått berserk om han fikk vite om din fortid? Hvordan i helsiken skal man vite dette på forhånd? Spørre? Nei, sorry, det går ikke. Fordi ganske mange menn lyver for å få seg et knull. Gull og grønne skoger, fremtid og kjærlighet og hva har du, spiller ingen rolle, bare de får dyppet snabben. Så går man gjerne på det og så hører man ikke noe fra de. Det gjelder ikke bare unggutter, men også godt voksne menn. Så står man der da, klar til å date. Man er glad i sex, men man vet også at ikke alle verken er glad i jenter som har sex på første date, eller om de er det, egentlig ikke er det likevel. Så liker man typen og tenker; jaja, han sier jo hvordan det er og han sier jo at han liker meg, så hvorfor ikke? Vel, i mange settinger så burde det vært ikke. For det er sikkert ikke alltid så jævla gøy å vite at man åpner fitten sin for en som lyver til seg og tenker hore. Så klart man ikke ville blitt sammen med en sånn en, men det vet man faktisk stort sett ikke før etterpå.
Cuckold Skrevet 21. august 2013 #33 Skrevet 21. august 2013 Men noe av poenget er jo at det ikke nødvendigvis er et "spill" eller at man "holder igjen", men at det ikke faller seg naturlig å ha sex på første date. Menn er forskjellige, men jeg tror mange menn vil oppleve det litt sårt om hun har hatt sex med andre menn første kveld, men ikke med ham. Personlig tror jeg nok jeg passer best sammen med en jente som er såpass spontan og har så sterke drifter at hun føler for sex når hun har truffet en mann hun har tilstrekkelig god kjemi med. Men menn er forskjellige, og jeg tror ikke det er noe problem å vente litt med å ha sex med mannen i ditt liv hvis det er slik at du aldri føler for sex første kveld. Det mange vil føle sårt er om du av og til føler det er riktig, men ikke med ham. For en mann vil det kunne føles litt på samme måte som om en kvinne fikk vite at han normalt ba datene med på gourmetrestaurant første kveld, men at han med henne nøyde seg med et besøk på Subway i første omgang. Hvordan i helsiken skal man vite dette på forhånd? Spørre? Nei, sorry, det går ikke. Fordi ganske mange menn lyver for å få seg et knull. Gull og grønne skoger, fremtid og kjærlighet og hva har du, spiller ingen rolle, bare de får dyppet snabben. Så går man gjerne på det og så hører man ikke noe fra de. Det gjelder ikke bare unggutter, men også godt voksne menn. Så står man der da, klar til å date. Man er glad i sex, men man vet også at ikke alle verken er glad i jenter som har sex på første date, eller om de er det, egentlig ikke er det likevel. Så liker man typen og tenker; jaja, han sier jo hvordan det er og han sier jo at han liker meg, så hvorfor ikke? Vel, i mange settinger så burde det vært ikke. For det er sikkert ikke alltid så jævla gøy å vite at man åpner fitten sin for en som lyver til seg og tenker hore. Så klart man ikke ville blitt sammen med en sånn en, men det vet man faktisk stort sett ikke før etterpå. La meg si det sånn: Hvis en mann lover deg gull og grønne skoger på første date burde varsellampene lyse uansett hva slags mann det er. Det er forskjell på å merke en god kjemi med en mulig gryende forelskelse og dette at mannen lover deg evig troskap og begynner å snakke om fremtiden etter et par timer. Så menn som lover deg gull og grønne skoger på første date vil nok i de fleste tilfeller være bløffmakere. Bare styr unna slike menn.
Silfen Skrevet 21. august 2013 #34 Skrevet 21. august 2013 Poenget er at menn sier ting som jenter vil høre. Veldig, veldig ofte. Når en jente sier at hun ikke syns at sex på første date er noe særlig, kan godt responsen være at han ikke ser ned på henne av den grunn. Selv om han mener det motsatte. En kvinne har absolutt ingen forutsetninger til å luke ut de 33 % FØR hun har spredd beina.
Gjest .-L-. Skrevet 21. august 2013 #35 Skrevet 21. august 2013 (endret) Sykt irriterende problem er det i alle fall. Forstår jo at en dame vil ha sikkerhet før hun har sex med en hun liker, men jeg har jo i grunn ikke tenkt å dumpe hun etter sex. Hvis jeg hadde dumpet hun så hadde det vært av helt andre grunner enn at vi hadde sex. Dog, forstår at hun vil beskytte følelsene sine. Jeg deler forresten ikke damer inn i hore/madonna. Jeg vil bare ha sex med en jeg liker. Endret 21. august 2013 av .-L-.
tom1986 Skrevet 21. august 2013 #36 Skrevet 21. august 2013 Et spørsmål til dere jenter: Hva er logikken bak det at en del jenter ikke kvier seg for å ha ONS etter ei natt på byen, mens de ikke ønsker sex med en de dater? - ONS: "hei, jeg har bare kjent deg i en time og bryr meg ikke om deg. Skal vi ha sex?" Date: "Vi har treftes tre ganger og jeg liker deg, men jeg vil ikke ha sex ennå..." Er ONSen mere verdt en daten da, siden dere har sex med ONSen? Eller er det slik at daten på en eller annen misforstått måte burde se det som noe positivt at hun ikke vil hoppe i senga? Anonymous poster hash: bf18f...5a8 Fordi de hun dater er hun ikke veldig seksuelt tiltrukket. Hun ser på de som en trygg og hyggelig mann hun kan gjøre dagligdagse ting med, mens ons er rått begjær og menn hun kun vil bli pult hardt av. Så om du dater en jente som har hatt ons, men som vil at du skal vente: dump henne på dagen!
Guybrush Skrevet 21. august 2013 #37 Skrevet 21. august 2013 Fordi de hun dater er hun ikke veldig seksuelt tiltrukket. Hun ser på de som en trygg og hyggelig mann hun kan gjøre dagligdagse ting med, mens ons er rått begjær og menn hun kun vil bli pult hardt av. Så om du dater en jente som har hatt ons, men som vil at du skal vente: dump henne på dagen! Ja tror jentene kommer best fra å slippe umodne gutter med den type sutrete holdning. Minner meg om barnehagen og hipstere. Ingen skal holde på med det jeg vil ha, og hvis noen andre har kost seg med det jeg vil ha så liker jeg det ikke lengre! 5
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #38 Skrevet 21. august 2013 Jo, men da er mitt spørsmål til kvinner: Hvorfor er dere ikke villige til å godta at de 33% av menn som eventuelt ligger under for hore/madonna-tenkningen er menn dere egentlig ikke hører sammen med? Jeg forstår jo at det innebærer å godta at det er færre å velge blant, men er det ikke bedre å finne en mann som har samme verdier og som ikke ville gått berserk om han fikk vite om din fortid? Muligens litt off topic, men ikke alle får den eller de mennene de vil ha. Noen av oss må ta til takke med "Søpla" om det skal bli noe på oss. Oppfatningen om at kvinner svømmer i tilbud, både når det gjelder sex og forhold, er feil. Til og med vanlige, gjennomsnittlige pene damer sliter med å skaffe seg mann. Det er flere årsaker til dette - nordmenn mangler datekultur - mange menn stiller krav som ikke matcher sin egen markedsverdi - kvinner har mindre tid til å finne en mann å skaffe barn med pga biologien. Anonymous poster hash: c7613...468 1
Cuckold Skrevet 21. august 2013 #39 Skrevet 21. august 2013 (endret) Poenget er at menn sier ting som jenter vil høre. Veldig, veldig ofte. Når en jente sier at hun ikke syns at sex på første date er noe særlig, kan godt responsen være at han ikke ser ned på henne av den grunn. Selv om han mener det motsatte. En kvinne har absolutt ingen forutsetninger til å luke ut de 33 % FØR hun har spredd beina. Mitt inntrykk er at mange kvinner har en gode sosiale antenner, en godt utviklet intuisjon, nærmest en sjette sans som er til stor nytte (og av og til skade, når det f.eks innebærer at hun senser at en mann er litt for forelsket i henne og derfor vender tommelen ned), men selvsagt finnes det også kvinner som i litt for stor grad lytter til det menn sier, og disse er sårbare for en mr Smooth talk. Mitt råd må være å lytte til magefølelsen og være mindre opptatt av hva menn sier. Dessuten er jo mitt poeng at jeg tror det vil være en fordel om det er en så sterk seksuell kjemi mellom deg og den rette at du har lyst på ham der og da. Og har du lyst på ham vil det jo ikke være noen skade skjedd om det ikke blir mer enn sex, hvis du ikke er blant de jentene som på død og liv skal begrense antallet sexpartnere. Så det verste som kan skje er jo at du har hatt sex med en mann du hadde veldig lyst på og at det så ikke ble noe mer. Med andre ord en one night stand. Risikoen ved å leke venteleken er jo mye større, for med den strategien vil du jo lett ende opp med en mann som tror du er dydigere enn du er og som aldri ville hatt deg om han hadde kjent sannheten: at det bare var overfor ham du valgte å vente, mens mange andre har fått heftig sex første natt. Fordi de hun dater er hun ikke veldig seksuelt tiltrukket. Hun ser på de som en trygg og hyggelig mann hun kan gjøre dagligdagse ting med, mens ons er rått begjær og menn hun kun vil bli pult hardt av. Så om du dater en jente som har hatt ons, men som vil at du skal vente: dump henne på dagen! Tom1986 har faktisk et poeng i at det finnes et kvinnelig motsvar til hore/madonna-dikotomien: Mens hore/madonna-tankegangen går ut på at menn finner noen kvinner attraktive som sexpartnere, men uten å respektere dem, og derfor ønsker en dydigere kvinnetype som livspartner og mor for sine barn, er det også en del kvinner som synes det er greit å pule på en del populære menn selv om de vet at disse mennene kanskje både er utenfor deres rekkevidde som partner og/eller for uregjerlige å ha som livspartner (bad boys), derfor vil det være "håp" for en del mindre populære gutter; selv om de ikke får så mye sex som single da jentene ikke finner dem attraktive nok til å ha sex bare for sexens skyld, blir de kanskje oppfattet som snille og greie menn å leve med og gode potensielle fedre og forsørgere for barn. Jeg synes ikke noe om hore/madonna-tankegangen og har sant å si ikke mer til overs for den kvinnelige varianten. For meg er det ønskelig at en mann skal oppleve at kvinnen i hans liv skal føle et så sterkt begjær for ham seksuelt at hun eventuelt må kjempe med seg selv for å unngå å ha sex med ham like raskt som med andre. Og i stedet for å bekjempe seg selv bør hun la kroppen tale og innlede forholdet med heftig sex. Med mindre mannen ligger under for hore/madonna-tankegangen vil dette ikke skade, tvert imot. Endret 21. august 2013 av Cuckold
tom1986 Skrevet 21. august 2013 #40 Skrevet 21. august 2013 Ja tror jentene kommer best fra å slippe umodne gutter med den type sutrete holdning. Minner meg om barnehagen og hipstere. Ingen skal holde på med det jeg vil ha, og hvis noen andre har kost seg med det jeg vil ha så liker jeg det ikke lengre! Måten du diskuterer på er svært feminin. Er du homofil eller egentlig kvinne?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå