AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #1 Skrevet 21. august 2013 Et spørsmål til dere jenter: Hva er logikken bak det at en del jenter ikke kvier seg for å ha ONS etter ei natt på byen, mens de ikke ønsker sex med en de dater? - ONS: "hei, jeg har bare kjent deg i en time og bryr meg ikke om deg. Skal vi ha sex?" Date: "Vi har treftes tre ganger og jeg liker deg, men jeg vil ikke ha sex ennå..." Er ONSen mere verdt en daten da, siden dere har sex med ONSen? Eller er det slik at daten på en eller annen misforstått måte burde se det som noe positivt at hun ikke vil hoppe i senga? Anonymous poster hash: bf18f...5a8
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #2 Skrevet 21. august 2013 Fordi ved ONS vil man knulle og på date vil man snakke. Samme som at noen ganger vil du ha grandis og andre ganger 3-retters meny. Teit spørsmål. Anonymous poster hash: 8f971...3de 14
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #3 Skrevet 21. august 2013 Teit svar! Når en kvinne ser på en mann som kjæresteemne så vil hun ikke ligge med ham. Men, dersom han er en random hun treffer på byen er det bare å peise på. Det er vel det det reageres på. Hvor er logikken i det? Anonymous poster hash: bf18f...5a8 3
Gjest Moirai Skrevet 21. august 2013 #4 Skrevet 21. august 2013 En del kvinner interesserer seg for en viss type menn som ser ned på kvinner som har sex på første daten/tilfeldig sex. Dersom de skal ha noen mulighet hos dem er de nødt til å holde litt igjen. Dersom du hele tiden støter på sånne kvinner bør du kanskje se litt på hvilke holdninger du gir uttrykk for i forhold til kvinner og sex. (Eventuelt er du ganske ung, da vil dette gå over av seg selv, når du begynner å date voksne kvinner.) 6
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 21. august 2013 #5 Skrevet 21. august 2013 Logikken er vel egentlig ganske enkel. Med en ONS er man interessert i kun en ting. Da holder det at man har kjemi og tenner på hverandre. Er man interessert i noe mer er det mange som ønsker å bli kjent med personen og vite at man kan stole på han før de går til sengs. Sex med følelser er gjerne noe annet en sex kun for sexens skyld. 15
Limah Skrevet 21. august 2013 #6 Skrevet 21. august 2013 Dere trenger ikke forstå det, akkurat som det er mye vi ikke forstår ved dere. Det har ikke noe å gjøre med at en date er mindre verdt enn en ons, tvert i mot. En date er man faktisk interessert i å bli bedre kjent med, men da mange gutter bare er ute etter sex vil man forsøke å luke ut disse ved å vente med sexen. Det, også det faktum at mange gutter faktisk ser på det som negativt dersom man hopper til sengs med det samme. Skyld dere selv. 11
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #7 Skrevet 21. august 2013 Dere trenger ikke forstå det, akkurat som det er mye vi ikke forstår ved dere. Det har ikke noe å gjøre med at en date er mindre verdt enn en ons, tvert i mot. En date er man faktisk interessert i å bli bedre kjent med, men da mange gutter bare er ute etter sex vil man forsøke å luke ut disse ved å vente med sexen. Det, også det faktum at mange gutter faktisk ser på det som negativt dersom man hopper til sengs med det samme. Skyld dere selv. Ikke misforstå, jeg klager ikke. Jeg har ikke noe problem med å vente noen dater på sex med en kvinne jeg ser på som et kjæresteemne. Dersom kjemien er der og man tror det kan bli noe mere seriøst er det jo litt pirrende og vente litt også. Ville høre kvinners synspunkt på dette da en del kvinner (ikke alle) skiller veldig på sex med ONS og en de dater. Er mang en gutt som lurer på hvorfor en kvinne han dater ikke vil ha sex med ham enda hun lett har sex med helt ukjente etter en bytur... Da er det lett å stille spørsmålet: hun dater meg, men vil ikke ha sex med meg, enda hun har hatt mange ONS tidligere. Er jeg verdt så lite for henne? TS Anonymous poster hash: bf18f...5a8
Silfen Skrevet 21. august 2013 #8 Skrevet 21. august 2013 Så; enkelte gutter verdsetter sex høyere enn person, derfor blir de snurt når de ikke får pule når de er kåt. Enkelte jenter verdsetter person høyere enn sex, derfor blir en ONS mindreverdig mens en interessant person som anses som kjærestemateriale, der kommer sex gjerne på etterskudd fordi de ønsker å bli kjent på et dypere plan først, siden sex kan være veldig overfladisk. I tillegg så blir en del jenter stemplet som horer, løse, felleshøl, madrasser etc dersom de har villig sex uten videre og de ønsker jo selvsagt ikke dette av en person de anser som kjærestemateriale. Jeg skjønner ikke hvorfor dette skal være vanskelig å forstå. 9
Limah Skrevet 21. august 2013 #9 Skrevet 21. august 2013 Ikke misforstå, jeg klager ikke. Jeg har ikke noe problem med å vente noen dater på sex med en kvinne jeg ser på som et kjæresteemne. Dersom kjemien er der og man tror det kan bli noe mere seriøst er det jo litt pirrende og vente litt også. Ville høre kvinners synspunkt på dette da en del kvinner (ikke alle) skiller veldig på sex med ONS og en de dater. Er mang en gutt som lurer på hvorfor en kvinne han dater ikke vil ha sex med ham enda hun lett har sex med helt ukjente etter en bytur... Da er det lett å stille spørsmålet: hun dater meg, men vil ikke ha sex med meg, enda hun har hatt mange ONS tidligere. Er jeg verdt så lite for henne? TS Anonymous poster hash: bf18f...5a8 Jeg kan skjønne hvorfor du tenker sånn, men du har jo fått svaret, det er ikke så mye mer å lure på 1
Marie90 Skrevet 21. august 2013 #10 Skrevet 21. august 2013 Fordi ved en ONS er man kun interessert i den ene natten og hva gutten tenker om deg er likegyldig. Er man interessert i mannen vil man investere tid først for å være sikker på at det ikke bare blir sex. Noen gjør det også for å ikke virke lett på tråden. Etter min erfaring er det sjelden jenter som har mange ONS venter lenge med sex uansett. Er jo tullete å ligge rundt og så være oppsatt på å virke hard to get når man liker noen.
silkis Skrevet 21. august 2013 #11 Skrevet 21. august 2013 Ikke misforstå, jeg klager ikke. Jeg har ikke noe problem med å vente noen dater på sex med en kvinne jeg ser på som et kjæresteemne. Dersom kjemien er der og man tror det kan bli noe mere seriøst er det jo litt pirrende og vente litt også. Ville høre kvinners synspunkt på dette da en del kvinner (ikke alle) skiller veldig på sex med ONS og en de dater. Er mang en gutt som lurer på hvorfor en kvinne han dater ikke vil ha sex med ham enda hun lett har sex med helt ukjente etter en bytur... Da er det lett å stille spørsmålet: hun dater meg, men vil ikke ha sex med meg, enda hun har hatt mange ONS tidligere. Er jeg verdt så lite for henne? TS Anonymous poster hash: bf18f...5a8 Vil jo tro du er verdt mer da? Hvis hun syns det er verdt å bli kjent med deg før noe mer. En ONS er jo bare sex.
Lirael Skrevet 21. august 2013 #12 Skrevet 21. august 2013 Ikke misforstå, jeg klager ikke. Jeg har ikke noe problem med å vente noen dater på sex med en kvinne jeg ser på som et kjæresteemne. Dersom kjemien er der og man tror det kan bli noe mere seriøst er det jo litt pirrende og vente litt også. Ville høre kvinners synspunkt på dette da en del kvinner (ikke alle) skiller veldig på sex med ONS og en de dater. Er mang en gutt som lurer på hvorfor en kvinne han dater ikke vil ha sex med ham enda hun lett har sex med helt ukjente etter en bytur... Da er det lett å stille spørsmålet: hun dater meg, men vil ikke ha sex med meg, enda hun har hatt mange ONS tidligere. Er jeg verdt så lite for henne? TS Anonymous poster hash: bf18f...5a8 Akkurat når det gjelder ons er det kanskje slik at man enkelte ganger har et behov for å utaggere. Rett og slett gi litt faen. Så drikker man, treffer en man synes er kjekk eller som "passer" om du skjønner, og så lar man det liksom bare stå til. Eller han er pågående og får det han vil til slutt, selv om hun ikke var så interessert. På date med et kjæresteemne vil man jo ta ting seriøst og vil ikke gi gutten feil inntrykk. Vise at man har litt standard. Og så er man gjerne edru(det har jo litt å si). Husk på at de fleste jenter ikke har ons i hytt og pine. Det er nok for de fleste av oss et unntakstilfelle. Jeg er 28 og har vært seksuelt aktiv i 13-14 år. Har ca. 3-4 ons på samvittigheten alt etter hva man regner som ons. Dersom man regner en fyr man aldri har møtt før og ikke hatt kontakt med etterpå som ons - har jeg ikke hatt noen....
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #13 Skrevet 21. august 2013 er jeg på date så er nok begge klar over at den andre kanskje vil noe mer enn å bare ligge sammen. på ONS så er det nesten en selvfølge at det er "get in, get off, get out" ONS gir meg absolutt ingenting så det er det slutt på for leeenge siden! kjøper meg mye heller leker fra kondomeriet om det blir for ille men når vi snakker om ONS og dating, hva med pulevenner da? hvordan ser feks menn på ei jente som har regelmessig sex med en kompis (uten at det er noe mer der såklart) Anonymous poster hash: a67dc...98f
Cuckold Skrevet 21. august 2013 #14 Skrevet 21. august 2013 En del kvinner interesserer seg for en viss type menn som ser ned på kvinner som har sex på første daten/tilfeldig sex. Dersom de skal ha noen mulighet hos dem er de nødt til å holde litt igjen. En god forklaring. Det finnes menn som lider av hore/madonna-tankegang, disse vil dele kvinner i to grupper, på den ene siden horene, som de tenner på og som er greie å ha å pule på, på den andre siden madonnaen, de "dydige" og "rene" kvinnene, og for slike menn er det bare de dydige som er verdige kjærestekandidater. Derfor vil de skremmes bort av en kvinne som vil gå til sengs med deg første kvelden. Jeg skulle ønske kvinner kunne godta at de ikke er rett kvinne for en mann med slike holdninger hvis de allerede har hatt noen one night stands. Hvis du bare har sjans på en mann så lenge du holder din fortid hemmelig og fører ham bak lyset er jo forholdet basert på fortielse og løgn. For jeg kan love at en mann som lider av hore/madonna-tankegang vil oppfatte det enda mye verre om han senere skulle få vite at det bare er overfor han du har ventet med sex, mens du har hatt sex med andre første kveld. Menn med hore/madonna-tankegang ønsker at dama skal ha vært vanskelig å få til sengs for andre menn, det er jo derfor han oppfatter det positivt at hun er tilbakeholdene overfor ham, han tolker det som et tegn på at hun er vanskelig å få til sengs rent generelt, og det er dette han oppfatter som bra. Hvis han derimot fikk vite at andre menn hadde funnet henne lett å få til sengs, og at det bare var overfor ham hun var tilbakeholdende, ville han neppe bli særlig imponert. Som mann ønsker jeg at det skal være en så sterk seksuell kjemi mellom meg og kvinnen i mitt liv at hun vil ha vanskeligere for å si nei til sex med meg enn med andre, jeg har ingen sans for prektige kvinner og har ingen sans for hore/madonna-dikotomien. For meg er det viktig at vi har en sterk seksuell tiltrekning fra dag en, og det ville være sårt om jeg skulle oppdage at kvinnen i mitt liv var mer tilbakeholdende overfor meg enn overfor andre menn. For meg vil det føles omtrent som hun vil føle det om hun fikk høre at jeg normalt hadde bedt datene mine med på gourmetrestaurant, mens jeg nøyde meg med å ta henne med på Subway fordi jeg ville bli ordentlig kjent med henne før jeg inviterte henne med på de dyre restaurantene. 2
I Grosny Skrevet 21. august 2013 #15 Skrevet 21. august 2013 Kanskje gutter og jenter vurderer ons ganske forskjellig. Jeg har en mistanke om at mange gutter som får ons ønsker seg mer, som f.eks. livslang kjærlighet.
AnonymBruker Skrevet 21. august 2013 #16 Skrevet 21. august 2013 er jeg på date så er nok begge klar over at den andre kanskje vil noe mer enn å bare ligge sammen. på ONS så er det nesten en selvfølge at det er "get in, get off, get out" ONS gir meg absolutt ingenting så det er det slutt på for leeenge siden! kjøper meg mye heller leker fra kondomeriet om det blir for ille men når vi snakker om ONS og dating, hva med pulevenner da? hvordan ser feks menn på ei jente som har regelmessig sex med en kompis (uten at det er noe mer der såklart) Anonymous poster hash: a67dc...98f Det er ikke noe galt med hverken ONS eller pulevenner i utgangspunktet, jeg regner jo med at kvinnene jeg dater gjennom livet har en historie, akkurat slik jeg har det. Problemstillingen kommer først når daten sier at hun liker meg, men samtidig viser tydelig at sex er helt uaktuelt på dette tidspunktet. Når man da vet at hun har hatt ONS og pulevenner, uten følelser, som hun har kost med så blir jo det litt merkelig. Da virker hun plutselig ikke så troverdig når hun sier at hun liker deg... Er litt enig med Cuckold lenger oppe i tråden. Jeg er heller ikke tilhenger av hele hore/madonna dikotomien, men jeg er ikke tilhenger av å bli spilt spill med heller... Anonymous poster hash: bf18f...5a8
Lirael Skrevet 21. august 2013 #17 Skrevet 21. august 2013 En god forklaring. Det finnes menn som lider av hore/madonna-tankegang, disse vil dele kvinner i to grupper, på den ene siden horene, som de tenner på og som er greie å ha å pule på, på den andre siden madonnaen, de "dydige" og "rene" kvinnene, og for slike menn er det bare de dydige som er verdige kjærestekandidater. Derfor vil de skremmes bort av en kvinne som vil gå til sengs med deg første kvelden. Jeg skulle ønske kvinner kunne godta at de ikke er rett kvinne for en mann med slike holdninger hvis de allerede har hatt noen one night stands. Hvis du bare har sjans på en mann så lenge du holder din fortid hemmelig og fører ham bak lyset er jo forholdet basert på fortielse og løgn. For jeg kan love at en mann som lider av hore/madonna-tankegang vil oppfatte det enda mye verre om han senere skulle få vite at det bare er overfor han du har ventet med sex, mens du har hatt sex med andre første kveld. Menn med hore/madonna-tankegang ønsker at dama skal ha vært vanskelig å få til sengs for andre menn, det er jo derfor han oppfatter det positivt at hun er tilbakeholdene overfor ham, han tolker det som et tegn på at hun er vanskelig å få til sengs rent generelt, og det er dette han oppfatter som bra. Hvis han derimot fikk vite at andre menn hadde funnet henne lett å få til sengs, og at det bare var overfor ham hun var tilbakeholdende, ville han neppe bli særlig imponert. Som mann ønsker jeg at det skal være en så sterk seksuell kjemi mellom meg og kvinnen i mitt liv at hun vil ha vanskeligere for å si nei til sex med meg enn med andre, jeg har ingen sans for prektige kvinner og har ingen sans for hore/madonna-dikotomien. For meg er det viktig at vi har en sterk seksuell tiltrekning fra dag en, og det ville være sårt om jeg skulle oppdage at kvinnen i mitt liv var mer tilbakeholdende overfor meg enn overfor andre menn. For meg vil det føles omtrent som hun vil føle det om hun fikk høre at jeg normalt hadde bedt datene mine med på gourmetrestaurant, mens jeg nøyde meg med å ta henne med på Subway fordi jeg ville bli ordentlig kjent med henne før jeg inviterte henne med på de dyre restaurantene. Jeg tror en del kvinner ønsker at flere menn tenker som deg Men desverre ikke. Har sett noen undersøkelser på dette som viser at om lag en tredjedel av menn synes det er negativt om hun går til sengs første kvelden. Selv har jeg hoppet til køys med et par menn som jeg likte kjempegodt ganske tidlig og så har det vist seg at de ikke var interessert likevel. Og det har vært jævli vondt. Mange kvinner holder nok igjen selv om de kunne tenkt seg å dra mannen til sengs etter ørene og det bare på grunn av slike holdninger som gjør at de må "play the game".
I Grosny Skrevet 21. august 2013 #18 Skrevet 21. august 2013 Det er ikke noe galt med hverken ONS eller pulevenner i utgangspunktet, jeg regner jo med at kvinnene jeg dater gjennom livet har en historie, akkurat slik jeg har det. Problemstillingen kommer først når daten sier at hun liker meg, men samtidig viser tydelig at sex er helt uaktuelt på dette tidspunktet. Når man da vet at hun har hatt ONS og pulevenner, uten følelser, som hun har kost med så blir jo det litt merkelig. Da virker hun plutselig ikke så troverdig når hun sier at hun liker deg... Er litt enig med Cuckold lenger oppe i tråden. Jeg er heller ikke tilhenger av hele hore/madonna dikotomien, men jeg er ikke tilhenger av å bli spilt spill med heller... Anonymous poster hash: bf18f...5a8 Kanskje hun ikke er full nok? På date så vil man gjerne bli litt kjent, og da er det uklokt å være overstadig beruset. Ons derimot kan oftere foregå i mer beruset tilstand. Eller kanskje hun er målbevisst, har en plan, og gjennomfører? Datingplaner og onsplaner er gjerne litt forskjellige.
Gjest Maria_Marihøne Skrevet 21. august 2013 #19 Skrevet 21. august 2013 Er det slik at menn alltid spør/ forventer sex på første date da eller? 1
Cuckold Skrevet 21. august 2013 #20 Skrevet 21. august 2013 (endret) Kanskje gutter og jenter vurderer ons ganske forskjellig. Jeg har en mistanke om at mange gutter som får ons ønsker seg mer, som f.eks. livslang kjærlighet. Det er i hvert fall ingen tvil om at menn og kvinner har litt ulik tilgang til sex utenfor forhold, og jeg tror dette er noe kvinner ofte glemmer. Menn er jevnt over ivrigere på sex for sexens skyld enn kvinner, noe det neppe er så stor uenighet om og som vi ser tydelig i disse videoene: http://www.dagbladet.no/2013/08/14/nyheter/psykologi/elaine_hatfield/sex_discrimination/28700468/ Siden de 20-30% mest populære av hunnkjønn ikke på langt nær dekker behovet de tilsvarende 20-30% mest populære av hannkjønn har for uforpliktende sex vil disse guttene ta for seg av jenter over store deler av den utskjelte attraktivitetsskalaen. Det betyr i praksis at jenter over store deler av attraktivitetsskalaen kan få sex med kjekke menn, menn de ikke nødvendigvis vil kunne få som livspartner. Noe som igjen betyr at det blir vanskeligere å få sex utenfor forhold for de resterende 70-80% av hannkjønn. Alle menn kan få sex, men de mest populære får lett sex for sexens skyld, mens de på nedre halvdel av popularitetsskalaen ofte bare får sex når de har kapret seg en kjæreste. Det har faktisk vært forsket på dette, og forskningen stemmer overens med det vi alle ser hver helg på byen: Kvinner er mer kresne på hvem de har tilfeldig sex med enn menn: http://www.kk.no/820327/den-stygge-sanneten-om-tilfeldig-sex Det betyr at tilgangen på sex før du har investert tid og følelser i en jente gir en god indikasjon på hvor attraktiv du er som mann, og det betyr at sex før det har blitt et forhold betyr mer for mannen enn for kvinnen. Kvinner vil - hvis de er noenlunde oppegående - forstå at det ikke er spesielt smigrende at en kjekk mann vil ha sex med deg, for det betyr bare at han regner deg til de 70-80% av alle kvinner i rett alder som er "pulbare". For en mann det derimot kjipt å tilhøre kategorien menn som nesten bare får sex i forhold, altså bare når man har gått inn med fullt alvor og investert seg selv og sine følelser i dama. Endret 21. august 2013 av Cuckold 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå