Gå til innhold

30 days squat challenge! Starter i dag


Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Det er ikke noe i veien for å trene hver dag 365 dager i året. Hvor mye restitusjon du trenger er individuelt og etterhvert som man blir erfaren så kjenner man selv når det trengs og hvordan man skal styre treningen for å unngå å kaste bort verdifull treningstid med å ligge hjemme på sofaen.

(Selvsagt har vi alle forskjelle mål og motivasjoner for å trene, og det er ikke sikkert alle har lyst å trene så mye som man kan. Da passer det vel greit å si at man trenger en hviledag?)

Så alt som skrives om restitusjon er bare bullshit? :klo:

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så alt som skrives om restitusjon er bare bullshit? :klo:

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Edit: Altså, jeg skjønner jo at man kan trene hver eneste dag, men her er det jo snakk om nøyaktig samme muskelgruppe hver eneste gang. Det er bare det som får meg til å lure.

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så alt som skrives om restitusjon er bare bullshit? :klo:Anonymous poster hash: 37a71...54e

Mye av det er nok bullshit. Restitusjon er ikke absolutt fordi nedbrytningen ikke er det. Kroppen tilpasser seg og lærer seg å takle.

Overtrening forekommer veldig sjeldent hos folk som er utrent eller ikke supermosjonister. Stortsett er det bare toppidrettsutøvere som kan løpe risiko. De fleste som trener mye uten å ha grunnlaget blir gjerne heller skadet før de blir overtrent.

Man kjenner på seg selv om man har trent så mye at man kan eller bør hvile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt dag 2 :) Det var mye lettere i dag enn i går, det var jo veldig greit. Men jeg kjenner godt at jeg gjorde det samme i går, ja!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Tok femti idag uten vekter. Gadd ikke gå opp for å hente dem :fnise:
Kjenner dere det i magen forresten? I do. Magen og lårene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Melder meg opp" før jeg begynner, hvis ikke gir jeg garantert opp halvveis i dagens 50 squats. Ønsker alle rumper masse lykke til med den kommende måneden ;)

Edit: Ferdig nå, gikk jo skremmende fort, men det ble litt pusting likevel, gitt :P

Endret av isbjørnungen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg tatt mine 60, pluss en lang og god tur på rare stier i skogen. Bør bli bra, dette her! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at å få en rumpe som på bildet over, forresten snertne sneller, vel så mye ef genetisk betinget - en slik snerten og blikkfager stuss er for de fleste umulig å oppnå selv med optimal trening og kosthold... Så glem den motivasjonen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Ikke glem at å få en rumpe som på bildet over, forresten snertne sneller, vel så mye ef genetisk betinget - en slik snerten og blikkfager stuss er for de fleste umulig å oppnå selv med optimal trening og kosthold... Så glem den motivasjonen!!

Uansett om man ikke kan få akkurat den rumpa så kan man få noe som ligner. Takk til deg.

Jeg skal ta 55 idag :D

Endret av Mortem
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvorfor kan dere ikke heller bedrive ordentlig trening, framfor å leve i en naiv sky av pjatt om at DET DER skal forme dvaske rumper som aldri blir trimmet? Det funker IKKE.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

..hvorfor kan dere ikke heller bedrive ordentlig trening, framfor å leve i en naiv sky av pjatt om at DET DER skal forme dvaske rumper som aldri blir trimmet? Det funker IKKE.

Hvorfor blir du så grinete over det? :fnise: La oss få holde på, funker det så bra for oss. Funker det ikke så får vi prøve noe annet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor blir du så grinete over det? :fnise: La oss få holde på, funker det så bra for oss. Funker det ikke så får vi prøve noe annet.

Grinete, nei. Oppgitt, ja. For all del, men jeg skal le hele veien til gymmet når du oppdager at stumpen din verken er blitt hardere eller rundere etter endt prosjekt. Ha en fin dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Grinete, nei. Oppgitt, ja. For all del, men jeg skal le hele veien til gymmet når du oppdager at stumpen din verken er blitt hardere eller rundere etter endt prosjekt. Ha en fin dag.

Og jeg skal le høyt av deg hvis stumpen min faktisk blir finere av denne treninga. :) Kos deg på gymmet!

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

..hvorfor kan dere ikke heller bedrive ordentlig trening, framfor å leve i en naiv sky av pjatt om at DET DER skal forme dvaske rumper som aldri blir trimmet? Det funker IKKE.

Knebøy regnes som en god basisøvelse, så hvorfor det ikke skal hjelpe i det hele tatt vil jeg gjerne at du utdyper. :)

Når det er sagt, så er "The 30 Day Squat Challenge, er en glimrende måte å forme gode treningsvaner om det er lenge siden du har trent regelmessig. Programmet er så enkelt og lite komplisert er sjansen for at du dropper en økt er minimal. Terskelen for å gjennomføre en eneste øvelse på stuegulvet hjemme, er langt mindre enn å pakke en bag med treningstøy, kjøre hele veien til treningsstudioet for deretter å utføre x-antall kompliserte øvelser.".

Kilde: http://treningstips.org/30-day-squat-challenge/#ixzz2cKVFnZ9A

Anonymous poster hash: 4ff67...1ce

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest LonelyAngel

Ikke glem at å få en rumpe som på bildet over, forresten snertne sneller, vel så mye ef genetisk betinget - en slik snerten og blikkfager stuss er for de fleste umulig å oppnå selv med optimal trening og kosthold... Så glem den motivasjonen!!

Den er realistisk for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da slenger jeg meg på! Har fått en motivasjonsboost for å begynne å trene (blitt dumpa :danse: ( :trist: )) så denne er en god start. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...