Gå til innhold

30 days squat challenge! Starter i dag


Gjest LonelyAngel

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg lurer på for restitusjonen er oppi alt dette. Vil ikke dette være en ganske dum taktikk? Kan ikke så mye om dette da, jeg synes bare det virker litt rart å trene en så stor muskelgruppe med så lite restitusjon mellom slagene.



Anonymous poster hash: 37a71...54e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Jeg gjorde det èn dag så gadd jeg ikke mer :laugh: Men squats uten vekter ble for lett for meg så måtte fylle fire brusflasker med vann og ha i en sekk på ryggen.

*følge med tråden* Kanskje jeg får motivasjon.

Endret av Mortem
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens fordi man gjør det uten vekter, og det da er lite nok belastning til at man ikke trenger flere hviledager enn hver fjerde dag?

Ikke vet jeg.



Anonymous poster hash: da6c5...70c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Jeg gjorde det èn dag så gadd jeg ikke mer :laugh: Men squats uten vekter ble for lett for meg så måtte fylle fire brusflasker med vann og ha i en sekk på ryggen.

*følge med tråden* Kanskje jeg får motivasjon.

Oi, jeg ble utslitt uten noe ekstra vekter. Verker i beina 30 min etter økten :rodme: Så god form er jeg i gitt!

Endret av LonelyAngel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg gjorde det èn dag så gadd jeg ikke mer :laugh: Men squats uten vekter ble for lett for meg så måtte fylle fire brusflasker med vann og ha i en sekk på ryggen.

*følge med tråden* Kanskje jeg får motivasjon.

Ble det for lettt selv om du tok 50 knebøy, type ass to the grass? For da skjønner jeg ikke hvorfor du starter på et program for de som er relativt utrente. Husk at det er bedre å gå dypt enn å løfte tungt.

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Ble det for lettt selv om du tok 50 knebøy, type ass to the grass? For da skjønner jeg ikke hvorfor du starter på et program for de som er relativt utrente. Husk at det er bedre å gå dypt enn å løfte tungt.

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Ja, det gjorde det. Og hvorfor jeg starter er vel ganske obvious. Men kanskje jeg er mer trent enn jeg trodde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjorde det. Og hvorfor jeg starter er vel ganske obvious. Men kanskje jeg er mer trent enn jeg trodde.

Det er ikke så veldig obvious når du tydeligvis er ganske godt trent :P

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

Det er ikke så veldig obvious når du tydeligvis er ganske godt trent :P

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Jammen jeg burde ikke være det :P Har ikke trent på flere måneder og trente bare lår/rumpe sånn ca ti ganger. Men ferdig med å kuppe tråden. Sorry TS!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Benmuskulaturen brukes hele tiden, selvom man ikke trener aktivt. Det er derfor fint mulig å faktisk være "ganske godt trent" selvom man ikke trener noe særlig. Noen er sterke i beina, andre ikke - sånn er det bare. :)



Anonymous poster hash: da6c5...70c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble litt gira, og tok dag 1 med en gang jeg sto opp, før jeg hadde kledd på meg :P Kjenner ikke noe særlig i setemusklene, men er god-sliten i musklene rett over knærne og i ryggen. Har problemer med både knær og rygg, så kanskje ikke så rart at de musklene er litt svakere enn rumpa. Jeg slenger meg på utfordringen, så får jeg heller gi meg om knær eller rygg blir for vond!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på for restitusjonen er oppi alt dette. Vil ikke dette være en ganske dum taktikk? Kan ikke så mye om dette da, jeg synes bare det virker litt rart å trene en så stor muskelgruppe med så lite restitusjon mellom slagene.

Anonymous poster hash: 37a71...54e

Det er ikke noe i veien for å trene hver dag 365 dager i året. Hvor mye restitusjon du trenger er individuelt og etterhvert som man blir erfaren så kjenner man selv når det trengs og hvordan man skal styre treningen for å unngå å kaste bort verdifull treningstid med å ligge hjemme på sofaen.

(Selvsagt har vi alle forskjelle mål og motivasjoner for å trene, og det er ikke sikkert alle har lyst å trene så mye som man kan. Da passer det vel greit å si at man trenger en hviledag?)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har litt lyst til å henge meg på, men det som hindrer meg er hva jeg skal gjøre etterpå? Hvis jeg dedikerer en måned til å få kjempefin rumpe så har jeg jo lyst til at den skal forbli kjempefin uten at jeg må trene den hver eneste dag. Kan den vedlikeholdes på 2-3 ganger i uka?



Anonymous poster hash: 8b0f1...d17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest LonelyAngel

Tror det skal gå ann å vedlikeholdet det 2-3 ganger pr uke etter oppnådd resultat.

Jeg gruer meg til 55 squats i kveld jeg. :fnise:

Endret av LonelyAngel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tok 50 i dag, flaut å innrømme, men jeg går som om det var jordskjelv.
Der ser jeg hvor dårlig trent jeg er.

Men ja, merker det bare på fremsiden av lårene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merket det heller ikke i rumpemusklene mens jeg holdt på, men når jeg bruker de musklene nå kjenner jeg godt at jeg har trent :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt lyst til å henge meg på, men det som hindrer meg er hva jeg skal gjøre etterpå? Hvis jeg dedikerer en måned til å få kjempefin rumpe så har jeg jo lyst til at den skal forbli kjempefin uten at jeg må trene den hver eneste dag. Kan den vedlikeholdes på 2-3 ganger i uka? Anonymous poster hash: 8b0f1...d17

Jeg tenker å gå over på knebøy og utfall med vekter etter programmet er ferdig. Få repetisjoner med tunge vekter, tre ganger i uka burde være nok til å vedlikeholde, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...