Sniff80 Skrevet 15. august 2013 #281 Del Skrevet 15. august 2013 Foreldre som...på den lokale fiskefabrikken eller i "oljå"? Mine foreldre er akademikere, nærmere bestemt leger. Om det er viktig for deg, er begge faktisk seksjonsoverleger. Selv har jeg en direktørstilling. Vet ikke helt hva du ville oppnå med kommentaren din. Støtter de i tråden som mener at flere her ikke klarer å skille mellom hva de selv synes er fint og hva som er forbundet med lav status. Hva heter du forresten selv, siden du kommenterer som AB? Anonymous poster hash: 3dda5...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
encore Skrevet 15. august 2013 #282 Del Skrevet 15. august 2013 Kom på et til.. Liselotte! Og siden jeg ikke finner en "vise-finger'n"- smiley til alle som har nevnt navnet mitt, får dere heller en velrettet mental digitus impudicus (Ble faktisk skikkelig SUR av denne tråden! ) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chien Skrevet 15. august 2013 #283 Del Skrevet 15. august 2013 Det signaliserer vel lav intelligens å tro at et jentenavn kan signalisere sosial status. Neida..... Joda 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samaysa Skrevet 15. august 2013 #284 Del Skrevet 15. august 2013 Ailin/Eilin synes jeg også er et navn som skriker lav sosial status 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. august 2013 #285 Del Skrevet 15. august 2013 Trine!! Monica Gry JeanetteAnonymous poster hash: 6daba...891 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #286 Del Skrevet 16. august 2013 Det signaliserer vel lav intelligens å tro at et jentenavn kan signalisere sosial status. Neida..... Joda Er det barene myte ressurssterke mennesker ikke gir barna navn som Ronny, Jonny, Linda og Monika?Anonymous poster hash: 3dda5...136 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #287 Del Skrevet 16. august 2013 Det signaliserer vel lav intelligens å tro at et jentenavn kan signalisere sosial status. Neida..... Joda Er det bare en myte at ressurssterke mennesker ikke gir barna navn som Ronny, Jonny, Linda og Monika?Anonymous poster hash: 3dda5...136 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trolletrine Skrevet 16. august 2013 #288 Del Skrevet 16. august 2013 Orker ikke lese alle sidene, men har fått med meg at mitt navn er nevnt som lavstatusnavn - i tillegg til min datters, mor, søster, venninners navn etc. Egentlig navnene til flesteparten jeg kjenner. Noen har tydeligvis bestemt at vi er ukultiverte, har dårlig økonomi, dårlig smak etc kun på bakgrunn av at de subjektivt ikke liker navnet vårt. Helt greit. Men jeg er blitt veldig nysgjerrig på hva de samme menneskene heter selv, og ikke minst deres kulturelle ballast samt deres privatøkonomi. Siden de er eliten, liksom;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #289 Del Skrevet 16. august 2013 Brit bor på Ammerud, er gift med Jim-Ronny (litt til og fra, siden han har en hang til å gi henne en blåveis eller fem hver gang han drikker sprit istedenfor øl), og nå har datteren Jeanette akkurat flyttet hjem til dem med barna Lucas Chrisander og Thea Michelle. Det er trangt om plassen, men Jeanette har ikke noe valg, siden Lucas Chrisander sin pappa, Kevin, nekter å betale bidrag før han har fått tatt en dna-test som kan bekrefte farskapet, og Thea Michelle sin pappa, Muhammad, har reist fra henne til fordel for en av Jeanettes beste venninner, Veronica. Heldigvis er Brit og Jim-Ronny sine to andre barn, Melissa og Jim-Robert begge godt plassert i kommunale leiligheter og sponset av NAV. Anonymous poster hash: eb990...eae 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #290 Del Skrevet 16. august 2013 Men hvem sa at staute bønder er høystatus.Anonymous poster hash: 3dda5...136 Vel, alle som har litt peiling på bønder på Jæren vet at dette er tradisjonsrike familier med store formuer. Å påstå at navn som Ruth, Karen, Anne, Johanne, Solveig og lignende er lavstatusnavn viser bare at du har totalt misforstått hva tråden dreier seg om. Anonymous poster hash: a6b77...363 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #291 Del Skrevet 16. august 2013 Ser Monica blir nevnt flere ganger, og jeg som trodde jeg hadde et fint navn... Men, akk så har ingen mine foreldre gjort en innsats i skoleverden. Jeg har heldigvis kommet meg et steg videre enn hva de noen gang gjorde. Har forresten aldri hatt problemer med å finne meg en jobb, eller komme på intervju. Hilsen trashy Monica Anonymous poster hash: ebfe2...f92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #292 Del Skrevet 16. august 2013 Brit bor på Ammerud, er gift med Jim-Ronny (litt til og fra, siden han har en hang til å gi henne en blåveis eller fem hver gang han drikker sprit istedenfor øl), og nå har datteren Jeanette akkurat flyttet hjem til dem med barna Lucas Chrisander og Thea Michelle. Det er trangt om plassen, men Jeanette har ikke noe valg, siden Lucas Chrisander sin pappa, Kevin, nekter å betale bidrag før han har fått tatt en dna-test som kan bekrefte farskapet, og Thea Michelle sin pappa, Muhammad, har reist fra henne til fordel for en av Jeanettes beste venninner, Veronica. Heldigvis er Brit og Jim-Ronny sine to andre barn, Melissa og Jim-Robert begge godt plassert i kommunale leiligheter og sponset av NAV. Anonymous poster hash: eb990...eae Hey...du glemte deres fetter Sander og kusine Mette-Marit som begge fikk reisen dekket av NAV? Og hva med deres tante Gry og onkel Ronny!Anonymous poster hash: 3dda5...136 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffegjest Skrevet 16. august 2013 #293 Del Skrevet 16. august 2013 Ser Monica blir nevnt flere ganger, og jeg som trodde jeg hadde et fint navn... Men, akk så har ingen mine foreldre gjort en innsats i skoleverden. Jeg har heldigvis kommet meg et steg videre enn hva de noen gang gjorde. Har forresten aldri hatt problemer med å finne meg en jobb, eller komme på intervju. Hilsen trashy MonicaAnonymous poster hash: ebfe2...f92 Glem aldri at HVIS ens navn skulle være såkalt "lavstatus" så betyr ikke det at PERSONEN er lavstatus. Man skiller mellom navn og person. Hvor du kommer fra og/eller hva du heter er ikke din skyld. Det kan man ikke velge selv! Det som er viktig hele livet er hvordan du tenker, vurderer og handler. Alltid. Overalt. Glem nå ikke det da, "Monica" :-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #294 Del Skrevet 16. august 2013 Jentungen min har dobbet fornavn, uten bindestrek. Det er rett og slett en tradisjon i familien. Mette-Marit har bindestrek og det er lavstatus... Men Norges kommende dronning heter Ingrid Alexandra.Anonymous poster hash: 3dda5...136 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irislily Skrevet 16. august 2013 #295 Del Skrevet 16. august 2013 SIden nesten alle navn i Noreg er nevnt som "lavstatus", hvilke navn er da "høystatus" ? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kaffegjest Skrevet 16. august 2013 #296 Del Skrevet 16. august 2013 SIden nesten alle navn i Noreg er nevnt som "lavstatus", hvilke navn er da "høystatus" ? Du kan jo foreslå noen i tråden om "høystatus" navn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
irislily Skrevet 16. august 2013 #297 Del Skrevet 16. august 2013 Du kan jo foreslå noen i tråden om "høystatus" navn? Ikke tull, finnes det en slik tråd og? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #298 Del Skrevet 16. august 2013 Lav status: Emilie Jennifer Danielle Marie Diana Dina Cathrine Sonja Alexandra Victoria Henriette Camilla Elise Madeleine Helena Anonymous poster hash: d79ec...89e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. august 2013 #299 Del Skrevet 16. august 2013 Lav status: Emilie Jennifer Danielle Marie Diana Dina Cathrine Sonja Alexandra Victoria Henriette Camilla Elise Madeleine Helena Anonymous poster hash: d79ec...89e Jeg har markert de som er høystatus, jeg. Victoria har nok mistet litt staus, Camilla, Alexandra og Madeleine var høystatus for en del år siden. Hilsen oppvokst på beste vestkant, jobbet på verste østkant. Anonymous poster hash: 0c887...f75 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BabyBlue Skrevet 16. august 2013 #300 Del Skrevet 16. august 2013 Michelle, Angelica. I tillegg har alle Ida og Victoria jeg har truffet på kommet fra trøblete hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå