Tabris Skrevet 11. august 2013 #61 Skrevet 11. august 2013 Jeg er født og oppvokst i ei bygd, og kunne aldri tenkt meg å bo i en by. Jeg har ikke engang lyst å bo i et byggefelt, det blir for tett for meg. Jeg trenger ro rundt meg. MEN, jeg vil også ha forholdsvis lett tilgjengelighet til alle butikker, puber og fasiliteter man har i en by, derfor ønsker jeg å bo i ei lita bygd i et privat område, men med kort vei til nærmeste by. 1
Gjest Rodion Raskolnikov Skrevet 11. august 2013 #62 Skrevet 11. august 2013 (endret) Klart jeg kunne Men jeg foretrekker og bo i by. Endret 11. august 2013 av Mephistopheles
MilleVanille Skrevet 11. august 2013 #63 Skrevet 11. august 2013 Jeg trives altfor godt i byen, og hadde aldri i livet kunnet flytte til "bygda". 1
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #64 Skrevet 11. august 2013 Jeg kjøpte et landsted på bygda for ikke lenge siden, og må si jeg fikk litt kultursjokk. Det som forbauser meg mest er hvor mye det prates om andre. Det er helt utrolig hvor mye alle vet om andre! Hvem som har skilt seg fra hvem for 30 år siden, og siden giftet seg med tanta til niesa til den og den og gud vet hva. Og han har nylig bygd på garasjen men de tror ikke han hadde fått noen tillatelse til det. Hun arvet så og så mye men de tror ikke det er så mye igjen nå. Hehe.. Det er stort sett det det går i hele tiden. Det prates og snokes om andre hele tiden er det inntrykket jeg har. Sånt interesserer meg midt i ryggen for å være ærlig, og jeg stiller meg totalt uforstående til hele fenomenet! Og så er det det at de blander seg opp i hva jeg gjør rundt det lille huset mitt. Plutselig står det en nabo tett ved husveggen og glor.. Eller de banker på og skal på besøk i tide og utide. Jeg er ikke vant til sånt. Mulig noen synes det er hyggelig, men ikke jeg! Anonymous poster hash: 5a4a9...127 1
Ingeborg! Skrevet 11. august 2013 #65 Skrevet 11. august 2013 Jeg flyttet fra en by på Vestlandet til ei bygd østpå for 8 år siden - og elsker det! Vi lever mye tettere på lokalsamfunnet, tradisjoner, kultur, natur, friluftsliv, årtider og høytider enn vi gjorde i byen. Og det passer oss fint. Her er mangler ingen fritidsaktiviteter for ungene, det er stort sett greit å få seg jobb og boligprisene er overkommelig. Folk er engasjerte og dugnadsånden stor med tanke på ulike arrangement. Av og til trenger jeg en bytur, men om det er til Bergen, Oslo eller London spiller ingen rolle. Og jeg er alltid glad for å komme hjem
Kittykat Skrevet 11. august 2013 #66 Skrevet 11. august 2013 (endret) Nei, jeg klarer ikke å bo i bygden. Og jeg skal heller aldri bo der. Det er ikke kollektivtransport what-so-ever, nærmeste butikk er milevis unna, sladder, ikke så særlig mye man kan finne på hvis man er ten-åring m.m. Samboeren min vil gjerne flytte til bygden en gang hvis vi skal flytte, men jeg har sagt at det er uaktuelt for meg, for da blir jeg veldig avhengig av han pga bil. Hvor vi bor nå er alt sentralt og buss går det så og si hele tiden. Jeg er et stor by- menneske deluxe. Endret 11. august 2013 av Kittykat
totes_mc Skrevet 11. august 2013 #67 Skrevet 11. august 2013 Jeg er oppvokst på bygda (sted med ca 500 innbyggere), og har alltid likt meg her. Er likevel en byjente som elsker alt storbyene har å by på - men gud for deilig det er å komme hjem til lyden av vind i trærne og sildring i bekken! Jeg har tidligere bodd på et tettsted i USA med ca 2500 innbyggere, og likte meg godt der og. Relativt stille og rolig med butikker i nærheten passer meg utmerket. (Og bare for å få full effekt av storbyfølelsen flytter jeg til London om en måned, men jeg kommer nok til å finne meg til rette på bygda igjen til slutt )
AnonymBruker Skrevet 11. august 2013 #68 Skrevet 11. august 2013 Jeg vokste opp uten venner på bygda og ble mobbet fordi jeg hadde andre fritidsinteresser enn de kule. Den samme historien går igjen hos alle vennene mine i Oslo som har kommet flyttende fra bygda. Jeg vil ikke barna mine så vondt at jeg flytter tilbake.Anonymous poster hash: 318e0...ed8
Gjest Linda sofie Skrevet 12. august 2013 #69 Skrevet 12. august 2013 (endret) ALDRI I LIVET! Jeg er en byjente deluxe Men besteforeldrene mine bor på bygda og jeg liker å være der en helg, men så er det nok for meg .Merker det er mye mer insekter der enn der jeg bor. Mygg og småfluer overalt. Må kjøre i 15 min for å komme til nærmeste matbutikk For å ikke snakke om de som driver en grisegård like ved. Noen ganger stinker det helt jævlig. Deilig å skulle sitte ute å spise mens det stinker dritt. Bokstavlig talt. Det er heller ikke en dritt å finne på der. Er også MYE sladder på bygda. Alle vet alt om alle der Jeeses. Endret 12. august 2013 av Linda sofie 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå