Gå til innhold

Kunne du bodd på bygda?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Ps. Hvor får man tak i rosa fiskestenger? Er litt lei av de 4 jeg har som er svarte, grønn og gul.

Endret av absinthia
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bor i en by. typen bor langt utti . på et bitte lite sted. bare jeg er på besøk har hele området fått det med seg før jeg har gått over dørstokken hjemme hos han. han vil bo der. jeg vil ikke. jeg klarer ikke den slarvinga som foregår.

Anonymous poster hash: 0a138...d40

slarvingen her er veldig spesiell.

om folk ikke har noe å slarve om, så lager dem det. det er ikke tull en gang.

morsomt å nevne når jeg flytta hit. siden jeg har en fetter her blandt anna så kjenner folk meg, men jeg kjenner ikke dem. så første dag i ny jobb kom alle og hilste og pratet til meg som om vi hadde kjent hverandre i årevis. de ropte: Hei Trude. Hvordan går det?

jeg ble litt paff, for selv om dette kan virke hyggelig så var det tydelig at alle hadde pratet om meg, Trude kjempe lenge.

Anonymous poster hash: 28e75...cfc

Skrevet

Man får så mye større hus, gjerne enebolig til en samme pris som en liten leilighet i Oslo. Om drømmemannen har lyst til å bo langt inn i granskauen så blir jeg selvfølgelig med. :)

det er ikke verdt det spør du meg. du kan risikere og måtte ofre alt i fra frihet til presonliet ditt. men for all del hvis du liker det whynot? :)

Skrevet

Hadde aldri skjedd... Jeg takler det ikke. Er ikke enig i alt du skriver i hovedinnlegget, men jeg har egne punkter.

fortell :D

Skrevet

Jeg kunne godt tenke meg å bo landlig, men jeg er ikke så keen på å ha harrytasser til nabo. Har hørt at det er vanlig å ikke bare komme på besøk uanmeldt, men også brase inn eller bli sur fordi døren er låst! Også har jeg skjønt at folk på landet bruker hverdagstøy på jobb, det synes jeg er veldig rart. Så tror ikke det blir noe av for min del.

Anonymous poster hash: 9e057...1ca

ja. det er helt vanlig her. folk bare kommer så i begynnelsen når jeg bodde her reagerte jeg på det. da ble dem sure. alle vet hvor man er til enhver tid også. jeg er sikker på at folk vet når jeg gjør mitt fornødne i denne bygda. :P

Skrevet

TS...Kor e det du bur? Her trener 'alle 'ingen som eg har sett har rosa fiskestang :-P Det er 2 ungmødre her :-P

Toten. hvor bor du da? :)

Skrevet

Jeg bor på bygda, og trives godt..

Her har vi treningssenter

Jeg kjenner ingen med rosa/lilla fiskestang, men ja, jakt og fiske er utbredt. Ikke noe galt i å skaffe sin egen mat direkte fra naturen?

Champagne drikkes ikke så ofte, men desto mer prosecco og cava (noe jeg synes er bedre). Lite sprit - mest hos ungdommen

Alle kjenner alle, og det er jo både positivt og negativt

det er et slags treningsenter her men ingen drar dit.

Gjest Crazycatlady
Skrevet

Slarving ja. Det er også noe av det negative. Er man litt annerledes eller trenger ikke være det en gang, så er praten i gang.

I lunsjpausen på enkelte jobber så går praten om diverse folk og da vet alle hvem det er. Er eneste som sitter der og ikke vet. Bryr ikke meg om det heller. Er det virkelig så spennende? Folk må ha lite å gjøre på.

Skrevet

Jeg har også vokst opp på bygda. Ønsker å bo litt mer sentralt når jeg får hus og barn, så man slipper å kjøre bil uansett hvor man skal.

- Når du begynner i 1. klasse på bygda (eventuelt i barnehagen) er det bare å prøve å få så mange venner som mulig. De er nemlig de eneste vennene du har, for der er gjerne ikke mer enn 3 jenter (maks!) i hvert klassetrinn.

Anonymous poster hash: 0f375...50b

ja. som en kamerat av meg sa: "Må du kjøre buss for å komme deg på do her, eller?"

Skrevet

Kjenner meg igjen i noe, men langt fra alt. Spesielt når det kommer til treningsvanene høres det veldig feil ut, mitt inntrykk er at mange i bygdenorge er svært glade i skog og mark. Ofte går på ski eller fjellturer, det er jo også trening. Samt at det ofte er slik at "de eneste alternativene for ungdommen er enten sport eller sitte forran PCen".

Syntes og det er litt sært at jenter skal fiske så mye, med mindre "fiske" er det samme som "telttur med bål, pølser og gruppesex".

Anonymous poster hash: 4ec3f...d3a

jeg tror mange i byfdene (eller jeg vet det) later som de er aktive. de er i grunn mest aktive på sexfronten. sant dette med fisketurene. der foregår det mye rart innefor teltets vegger.

Skrevet

Toten. hvor bor du da? :)

Toten vetdu, du må flytte deg over til riktig side av Mjøsa :)

Anonymous poster hash: 00060...5f9

Gjest abcdefgh
Skrevet

Gjerne , så lenge det er kort veg til en middels stor by. Skikkelig gokk bygda med timesvis til nærmeste sentrum hadde vært helt krise.

Skrevet

Slarving ja. Det er også noe av det negative. Er man litt annerledes eller trenger ikke være det en gang, så er praten i gang.

I lunsjpausen på enkelte jobber så går praten om diverse folk og da vet alle hvem det er. Er eneste som sitter der og ikke vet. Bryr ikke meg om det heller. Er det virkelig så spennende? Folk må ha lite å gjøre på.

ja mye prating. er det en ny bil i området så skuler alle på den. :/

nye folk i bygda? jenta blir snakket om så det holder. rimelig sært. og ordene er ikke særlig hyggelige.

Skrevet

Toten vetdu, du må flytte deg over til riktig side av Mjøsa :)

Anonymous poster hash: 00060...5f9

tsk tsk ;)

Gjest Jepp123
Skrevet

Helt greit med bygda. Bodd i by og trivdes med det. Bor nå på bygda og trives med det.

• Liker 1
Skrevet

Ps. Hvor får man tak i rosa fiskestenger? Er litt lei av de 4 jeg har som er svarte, grønn og gul.

vet ikke for jeg gidder ikke bli med dem på de kjedelige fikseturene dems. alt jeg vet er at rosa stenger er drit kult lizm. :P

vær fornøyd med de fire du har.

Skrevet

Nei, er vokst opp i en mindre by, tror ikke jeg hadde taklet særlig mindre enn det. Litt kanskje, men ikke mye mindre. Drømmer om å ende opp i "hjembyen" etter hvert :) Nå bor jeg i byen, greit som student men ser ikke for meg at det hadde vært særlig digg å bo i bygård med en fremtidig familie. Litt utenfor hadde vært ok. Gud hvor jeg rabler i vei :P

Skrevet

jeg rabler også i vei. :)

Ja jeg ville likt å bo litt mer sentralt selv. :buss:

Skrevet

Jeg bor i en campingvogn midt på Hardangervidda. Her selger jeg geitost og moreller til asiatiske turister. :)

Anonymous poster hash: 7e11a...0e7
Skrevet

Jeg kan glatt svare ja for jeg bor på bygda og trives med det :) Jeg er født og oppvokst i ei lita bygd (mindre enn den jeg bor i nå) men flyttet rundt en del under utdannelsen min. Jeg har bodd både i storby, småby, på bygda, i tettsted og langt ut på en øy. Etter å ha bodd i leilighet i tettbebygd strøk fikk jeg helt noia og flyttet gladelig utpå landet. Jeg liker å bo nært naturen og ha muligheten til å spille høy musikk og slippe løs katten min uten at det plager en haug naboer. Jeg følte meg innestengt og beglodd da jeg bodde i leilighet i byen da naboene gikk rett forbi stuevinduene mine. I tillegg kom plutselig ungene deres hvinende inn balkondøra mi og ville seeee på fiiiine pusekatten som de hadde sett inne i stua mi. Dette var forøvrig i et borettslag så jeg ble også dritlei av tvungne dugnader og folk som klaget over små filleting.

Jeg trives mye bedre mer landlig til med eget uteområde, et godt stykke til nærmeste nabo og ingen klager på tørketromling etter kl 23, manglende klipping av plen eller feilparkering. Vi kan klippe plenen og male huset når det passer oss og ikke akkurat når noen andre mener det passer best. Ja kollektivtrafikken suger fullstendig men med egen bil (billig bruktbil) lider jeg ingen nød. Vi bor knappe ti minutter med bil unna byen og har et lite kjøpesenter med butikker enda nærmere, så jeg føler jeg har det som plommen i egget :)

Anonymous poster hash: 4c2eb...ada
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...