AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #1 Skrevet 10. august 2013 Jeg bor på bygda. Langt inn i granskaugen, men jeg er egentlig ikke herfra og skal flytte når ungene blir litt større. Nå skal jeg ramse opp all dritten som finnes på bygda: - Hvis du tror noen liker deg så tro om igjen. Ingen liker hverandre der. - Mange drikker sprit i store mengder nesten hver dag. Champagne blir aldri drukket. Champagne blir sett ned på av alle som bor der. - Når de blir fulle har alle seg med alle, og bestevenner har seg gjerne med bestevennens mann/dame. - Det meste de har å prate om er hvor stor veranda de skal ha eller har, og det er slik dem konkurrerer også altså om hvem som har det største og det beste. - Ingen trener der. Det nærmeste de kommer trening er å vifte med lilletåa. - Mange av dem ljuger noe helt sinnsykt også og dem ljuger til alle. - De fleste har et eller to barn før fylte 20 år. - De fleste er skilt etter to barn før fylte tyve år, og har gjerne tredjemann på vei. - Det er moderne å fiske der. OG alle jentene vil ha lilla eller rosa fiskestang. Dette matcher de til og med med klærne sine. Kunne du bodd i et slikt miljø? Har du noen å fortelle i fra bygda du kjenner til eller er i fra? Anonymous poster hash: 28e75...cfc
Anglofil Skrevet 10. august 2013 #2 Skrevet 10. august 2013 Ja, flyttet fra Oslo til "bygda" da jeg var 16 år. Det er helt greit, men savner kollektivtransport, det er vel i grunn det. Jeg kommer til å flytte tilbake til Oslo, eller nærmere enn jeg bor nå. Jeg kjenner lite folk her, så jeg kjenner ikke så mye til de tingene du lister opp. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #3 Skrevet 10. august 2013 Jeg kunne aldri ha bodd på bygda nei. Har vært der en del, mtp hytteferier f.eks, men aldri et sted jeg hadde klart å bosette meg på. Men jeg er også muligens blitt noe lignende en definisjon på en by-fis, så jeg foretrekker jo naturligvis noe deretter også. Anonymous poster hash: ef49b...7d5
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #4 Skrevet 10. august 2013 Ja, flyttet fra Oslo til "bygda" da jeg var 16 år. Det er helt greit, men savner kollektivtransport, det er vel i grunn det. Jeg kommer til å flytte tilbake til Oslo, eller nærmere enn jeg bor nå. Jeg kjenner lite folk her, så jeg kjenner ikke så mye til de tingene du lister opp. Mvh Yvonne Der sa du noe. Det finnes jo ikke kollektivtransport der. Det finnes ikke transport der i det hele tatt på enkelte steder. Anonymous poster hash: 28e75...cfc
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #5 Skrevet 10. august 2013 Har planer om å flytte til landet om noen år, er ikke noe glad i Oslo, så mange sprø og selvopptatte mennesker. Anonymous poster hash: c94bb...c8f 3
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #6 Skrevet 10. august 2013 jeg bor i en by. typen bor langt utti . på et bitte lite sted. bare jeg er på besøk har hele området fått det med seg før jeg har gått over dørstokken hjemme hos han. han vil bo der. jeg vil ikke. jeg klarer ikke den slarvinga som foregår. Anonymous poster hash: 0a138...d40 3
Gjest Kv84 Skrevet 10. august 2013 #7 Skrevet 10. august 2013 Man får så mye større hus, gjerne enebolig til en samme pris som en liten leilighet i Oslo. Om drømmemannen har lyst til å bo langt inn i granskauen så blir jeg selvfølgelig med. 2
Gjest Kim Skrevet 10. august 2013 #8 Skrevet 10. august 2013 Nei, jeg får klaustrofobi av bygdenorge!
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #9 Skrevet 10. august 2013 Kunne ikke tenkt meg noe bedre enn å bo på bygda i Norge. Hater Oslo og byer generelt. Anonymous poster hash: 74027...5e3 4
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #10 Skrevet 10. august 2013 Der kunne A og jeg bo Anonymous poster hash: 24369...46e
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #11 Skrevet 10. august 2013 Bor i en hytte ute i skogen sammen med kattene mine, jeg. Nærmeste nabo er en revefamilie og hvis noen mennesker nærmer seg kaster jeg kjeks på dem og hvis ikke de går vekk da, henter jeg hagla. Da slipper jeg både bygdetasser og byfiser. Herlig! Anonymous poster hash: 7e11a...0e7 5
Elanore Skrevet 10. august 2013 #12 Skrevet 10. august 2013 Hadde aldri skjedd... Jeg takler det ikke. Er ikke enig i alt du skriver i hovedinnlegget, men jeg har egne punkter. 2
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #13 Skrevet 10. august 2013 Jeg kunne godt tenke meg å bo landlig, men jeg er ikke så keen på å ha harrytasser til nabo. Har hørt at det er vanlig å ikke bare komme på besøk uanmeldt, men også brase inn eller bli sur fordi døren er låst! Også har jeg skjønt at folk på landet bruker hverdagstøy på jobb, det synes jeg er veldig rart. Så tror ikke det blir noe av for min del. Anonymous poster hash: 9e057...1ca
Gjest Belle âme Skrevet 10. august 2013 #14 Skrevet 10. august 2013 TS...Kor e det du bur? Her trener 'alle 'ingen som eg har sett har rosa fiskestang :-P Det er 2 ungmødre her :-P
Chiquita Skrevet 10. august 2013 #15 Skrevet 10. august 2013 Jeg bor på bygda, og trives godt.. Her har vi treningssenter Jeg kjenner ingen med rosa/lilla fiskestang, men ja, jakt og fiske er utbredt. Ikke noe galt i å skaffe sin egen mat direkte fra naturen? Champagne drikkes ikke så ofte, men desto mer prosecco og cava (noe jeg synes er bedre). Lite sprit - mest hos ungdommen Alle kjenner alle, og det er jo både positivt og negativt
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #16 Skrevet 10. august 2013 Jeg har også vokst opp på bygda. Ønsker å bo litt mer sentralt når jeg får hus og barn, så man slipper å kjøre bil uansett hvor man skal. - Når du begynner i 1. klasse på bygda (eventuelt i barnehagen) er det bare å prøve å få så mange venner som mulig. De er nemlig de eneste vennene du har, for der er gjerne ikke mer enn 3 jenter (maks!) i hvert klassetrinn. Anonymous poster hash: 0f375...50b
AnonymBruker Skrevet 10. august 2013 #17 Skrevet 10. august 2013 Kjenner meg igjen i noe, men langt fra alt. Spesielt når det kommer til treningsvanene høres det veldig feil ut, mitt inntrykk er at mange i bygdenorge er svært glade i skog og mark. Ofte går på ski eller fjellturer, det er jo også trening. Samt at det ofte er slik at "de eneste alternativene for ungdommen er enten sport eller sitte forran PCen". Syntes og det er litt sært at jenter skal fiske så mye, med mindre "fiske" er det samme som "telttur med bål, pølser og gruppesex". Anonymous poster hash: 4ec3f...d3a
Gjest halebein Skrevet 10. august 2013 #18 Skrevet 10. august 2013 Ja! Blir stresset av å være i oslo. Altfor høyt tempo, trafikk, stressa mennesker som løper for å rekke ting, må passe på ungene hele tida når vi går i byen.... Slitsomt! 1
Gjest Crazycatlady Skrevet 10. august 2013 #19 Skrevet 10. august 2013 (endret) Jeg bor vel på bygda eller kanskje ikke helt, men er stort sett samme. Her jeg bor har jeg inntrykk av at "alle" trener. Folk er veldig aktive her. Har ikke merket noe av det du lister opp utenom det at folk får barn tidlig, og jeg har bodd på bygda hele livet stort sett. Kanskje det er forskjell andre steder i landet. Det som irriterer meg ved bygda er rånere, at folk er så forbanna tradisjonelle, at tilbudet over aktiviteter er ganske så snevert og at folk er lite åpne for andre enn "innfødte". Ellers syns jeg det er helt ok, men vil aldri i livet flytte lenger ut på landet enn nå. Trives godt i byen og, men vil nok uansett bo på mindre og roligere plass. Spørs litt hva fremtiden bringer, men så lenge jeg får reise og oppleve noe nytt så kan jeg gjerne bo litt usentralt Endret 10. august 2013 av Crazycatlady
absinthia Skrevet 10. august 2013 #20 Skrevet 10. august 2013 Jeg bor på bygda, har vodd i byen og er oppvokst i ei større bygd. Folk er generelt ganske like overalt, bortsett fra at i bygda må man være flinke til å finne på ting selv, det er derfor mange av de beste idrettsutøvere kommer fra bygda, at folk der bare starter opp festivaler og engasjerer seg for å få ting til å skje. Er muligens litt forskjell på kysten og innlandet. Jeg fikk kultursjokk da jeg bodde i ei innlandsbygd i 8 måneder, mens jeg jobbet i nabokommunen; for det første ble vi faktisk ikke kjent med noen, vi fikk følelsen av at folk bare skulet på oss bortsett fra et par stykker vi ofte traff når vi luftet hunden og nesten ingen tok noe slags initiativ til å snakke med oss. Greit nok at jeg bor sammen med en mann som ser ut som Kim Thayils mye yngre og mer veltrente lillebror og ikke ser fryktelig A4 ut selv,, men dette har da aldri vært noe problem før. Det viste seg at flere som hadde forsøkt å bo der hadde det akkurat på samme måte, så det var nok ikke oss det var noe galt med, selv om vi hadde begynt å lure. Var også vant med at konsertene som ble arrangert der jeg bodde før, var mange og innen flere ulike sjangre, men på innlandsbygda sto visst danseband høyt i kurs for det var omtrent bare det som ble arrangert dans/ konserter med. Her jeg bor nå, vet omtrent alle hvem jeg er og stopper for å snakke, selv om jeg ikke har opparbeidet meg noen ordentlige vennskap enda. Vi ble tatt hjertelig imot da vi flyttet hit og folk er generelt svært positive i tillegg til at det er en svært variert befolkning. Bor en god del kunstnere og engasjerte ildsjeler her, så det er et herlig sted.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå