Gå til innhold

Livet med Minibikini

Bikini

Anbefalte innlegg

Der kommer de sikkert til å ulme i minst, ja, hva skal man si, resten av livet. Hehe, sånn er det.

Thihi, jeg er skeptisk av natur, så der ulmer det i grunn både titt og ofte fra før av også ;)

Gratulerer med baby i magen :hoppe:

Takk! :biggrin:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva skjer a?

Etter at jeg var hos legen på onsdag så merker jeg ikke noe til av jeg er gravid lenger!?
Eller, jeg var skikkelig kvalm i ti minutter da jeg våknet i går, men utenom det og de nye,oppblåste puppene mine så kjenner jeg ingenting! Har daglig hatt murringer nederst i magen, men de er borte nå. Kjenner kanskje litt i lysken, men om det er "fantomsmerter" vet jeg ikke. Blir selvfølgelig litt urolig, men jeg må bare trøste meg med at ikke alle symptomer er til stede hele tiden. Og jeg er selvfølgelig glad for å slippe unna monster-kvalme! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går ;) Noen har de hele tiden, noen har ingen og noen har de til og fra. Første gang jeg var gravid hadde jeg konstante plager frem til jeg mistet, mens denne gangen som det har gått bra så har symptomene vært veldig til og fra. Vær glad for at du er i fin form :)

God helg! :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt normalt at symptomene kommer og går ;) Noen har de hele tiden, noen har ingen og noen har de til og fra. Første gang jeg var gravid hadde jeg konstante plager frem til jeg mistet, mens denne gangen som det har gått bra så har symptomene vært veldig til og fra. Vær glad for at du er i fin form :)

God helg! :skya:

Det er godt å høre. Jeg har jo en god følelse,så jeg får stole på den :)

Nå har jeg ihvertfall bestilt ultralyd. Fredag om to uker skal vi få se om alt står bra til nedi her :) Det blir veldig spennende! Da er jeg et sted mellom 8 og 9,5 uke på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikveld var det godt å treffe puta! Jeg "klagde" her på lite symptomer,og det hjalp,for i dag så har jeg vært av og på kvalm i hele dag. Kjempesulten i det ene øyeblikket,og stappmett like etter. Men kvalmen er ikke verre enn at jeg funker som normalt.

En annen ting som er ubehagelig er at jeg får så mageknip innimellom. Det er så vondt!!

Uansett,så lenge det er til et godt formål så får jeg bare bite tenna sammen og klappe meg på magen,og være takknemlig for nok en gjennomført dag! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjenner jeg er litt lei om dagen. Lei av å lure. Lei av å være bekymret. Lei internett. Egentlig litt lei situasjonen jeg er i. Misforstå meg rett, jeg er takknemlig for å være gravid, men akkurat nå så fylles hodet mitt opp av flere bekymringer enn positive tanker. Har hatt en dag hvor jeg har bekymret meg mye igjen i dag, med påfølgende internettsurfing. Har klart meg fint i noen dager, og har holdt meg helt unna google, men i dag har jeg vært fæl. Ting har vært hektisk rundt meg hele forrige uke, men nå er det rolige tider og da kommer tankene.

Jeg vet at sjansen for at alt står bra til er mye større enn at det skal gå galt. Jeg vet at hver dag som går er et steg nærmere en søt liten bebis.

Jeg gleder meg bare sånn til jeg tillater meg selv til å glede meg..(det ble en rar setning..)

Endret av Bikini
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftsmerter ja, jeg hadde det en periode i sommer og begynte å lure hver gang om det var rier, er ca sånn jeg ser for meg at rier er :fnise:

Har du mistet tidligere? Jeg skjønner godt tankene dine uansett, mange ny-gravide har den tanken. Derfor er mange så opptatt av den magiske uken 12. Har mistet selv en gang for noen år siden så jeg hadde det veldig mye i hodet mitt frem til ordinær ultralyd i uke 19, selv om jeg følte meg litt bedre etter uke 12.

Husk at ikke alle mister og om man gjør det så betyr det ikke automatisk at noe er galt med mora, da var det mest sannsynlig noe alvorlig galt med fosteret.

Men hvis det plager deg veldig mye kanskje du skal prate med legen eller jordmor? Når skal du til legen neste gang?

:hug:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Håper det ikke blir så lenge til at du får kost deg med å være gravid! Det er vanskelig å legge fra seg tankene, men håper du klarer det etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg skjønner det kan bli mye å tenke på! Kjenner meg litt igjen, i sommer da vi hadde første uoffisielle pp var vi på båttur rett etter el. Jeg ble plutselig redd for at hoppinga da vi kjørte jolla utover gjorde at egget ikke fikk festa seg likevel - selv om det nesten ikke var bølger :ler:

Så jeg kjenner meg absolutt igjen i behove for å google - men håper du klarer å vente til du evt kan ta opp spørsmålene med lege/jordmor. Kan tenke meg googling bare gir flere spørsmål enn det besvarer. :klemmer:

Håper du har en fin dag i dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, Bikini! Titter innom her jeg også. Antageligvis vanlig at symptomer kommer og går. Akkurat det samme her, føler meg stort sett ikke gravid, før jeg plutselig blir kjempedårlig/kvalm, men da føler jeg meg til gjengjeld kjempegravid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere er snille, altså! Setter pris på alle klemmer :) <3

Det går litt bedre i dag, tror jeg. Grunnen til at jeg er så nedpå er nok at ALLE symptomer er på vei, samtidig! I dag har jeg vært kvalm i hele dag, puppene er vonde, det stikker i underlivet og jeg er usaklig trøtt. Har en hel bunke med norsktekster som ligger på bordet og skriker på meg. Frister meget lite akkurat nå. Og oppå alle de fysiske symptomene så svinger humøret mitt enormt. Jeg satt her og så på Ettermiddagen på tv2 nettopp og da de spurte gjestene der hva lykke er, så svarte jeg det å kunne legge seg om kvelden. Jeg flyter rundt som en zombie, og bruker masse energi på å være normal på jobben, for om jeg "slipper meg nedpå" så tror folk at jeg har blitt sløv, og som ganske nyutdannet så er det greit å unngå det, selv om folk skjønner det om et par måneder uansett.

Får vel krabbe meg bort til tekstene mine, jeg.

Ha en flott kveld, dere flotte gravide damer! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bah, KVALM! Dro tidlig på jobb i dag for å få rettet noen tekster før arbeidstid, men hjernen jobber i sneglefart.. Tok meg meg en rett i koppen-pose med kakao som så sååå fristende ut da jeg dro hjemmefra, men nå orker jeg ikke se på den en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oh, the joys of pregnancy. ;)

Jeg har hørt noen rykter om at det kommer noe positivt ut av dette,så da får'n bare ta i mot all moroa!

I dag var jeg kun kvalm da jeg våknet,og til jeg kom meg på jobb. Kakaokoppen var veldig god litt utpå dagen ;) Har egentlig litt lyst på en til akkurat nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare lære deg å flyte med. Bitche litt når ting er ræva og smile når ting er bedre. Jada, det er selvvalgt, men ingenting er som litt selvmedlidenhet innimellom. fullt lov å ta ut til det fulle i dagbøker.

Til opplysning kan jeg fortelle deg om den dagen da jeg i mitt første svangerskap var på vei hjem fra en venninne, tidlig en lørdagsmorgen. Hun skulle på jobb, jeg gadd ikke henge, så dermed tuslet jeg gjennom Bergen sentrum, sammen med alle folk som var på vei ut for tidlig handel og på jobb. Og der ble jeg råkvalm. Sto midt blant blomster og gress og spydde så de hørte meg sikkert opp på Fløyen. Hadde ikke sjans til verken å rekke hjem eller rekke et toalett. Ikke var jeg synlig gravid heller, så folk gikk forbi, ristet på hodet og syns garantert at jeg nok burde ha drukket mindre, der jeg nok mest sannsynlig var midt i en walk of oh, the so terrible shame.

Så nyt kakaoen din, hvem vet, kanskje du barfer foran elevene dine en dag. :nigo:

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha,Silfen! Det skulle tatt seg ut om jeg plutselig en dag må ta i bruk søppelbøtta i en norsktime ;) Har hatt et par episoder hvor jeg har blitt akutt kvalm pga tåfis-lukt i klasserommet. Da måtte jeg virkelig ta meg sammen,og stå ved vinduet i noen minutter.

Uff,føler meg litt dum nå. Har i flere dager vært redd for at klumpen skal ha lagt seg på feil sted,altså utenfor livmoren,fordi jeg har hatt en slags pølse på høyre side av magen,som strekker seg fra trusekanten og oppover. Den "harde" følelsen har kommet og gått litt utover dagen. Men da jeg våknet nå så var den kjempehard,og jeg hadde samtidig mye luft i magen(sorry for the details). Og da slo det meg: Det er en litt full tykktarm jeg kjenner! Jeg har en veldig smal midje,ihvertfall nå,så ut ifra hva jeg har skjønt så er det ingen umulighet..

Så nå er det avgårde for å kjøpe svisker for de tarmene her er nok fulle ;)

Igjen:the joys of pregnancy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada. Det er luft. Baby vil ikke gi noe som helst utslag i form av pølser eller annet alienlignende på en god stund ennå. ;) Samme med spark. Nei, den sparker ikke, også luft, hehe.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...