Gjest Clafoutis Skrevet 10. september 2013 #61 Skrevet 10. september 2013 Så herlig med en liten gutt i magen, Kommode Du vet jo også allerede hvor gøy det er med gutter! Og så godt å få konstatert at alt ser fint ut, husker selv hvor godt det var etter ordinær UL, hvordan jeg endelig kunne senke skuldrene litt mer
Frøken Vims Skrevet 10. september 2013 #62 Skrevet 10. september 2013 (endret) Hurra for en liten Gutter er best altså! (Helt objektivt vurdert ) Endret 10. september 2013 av Frøken Vims
*Lollipop* Skrevet 11. september 2013 #65 Skrevet 11. september 2013 Gratulerer med en liten gutt i magen gutter er fantastisk, som du sikkert vet
Kommode Skrevet 11. september 2013 Forfatter #66 Skrevet 11. september 2013 Clafoutis, Frøken Vims, Haley, Pusilus og Lollipop: Takk! Jeg gleder meg masse til en gutt til, jeg liker veldig godt å være guttemamma!
Kommode Skrevet 22. september 2013 Forfatter #67 Skrevet 22. september 2013 Bah, jeg begynner å bli lei av folk som på død og liv skal forsøke å overbevise meg om at jeg egentlig synes det er kjempestas å gå gravid. Jeg synes ikke det. Jeg visste godt hva jeg gikk til og jeg synes det er verdt det på alle måter for å få en baby, men jeg synes ikke det er noe gøy å være gravid. Jeg har vondt i bekkenet hele dagen, jeg sover dårlig om natten pga bekkenet, jeg får kink i nakken og ryggen fordi jeg sover annerledes enn før pga magen og bekkenet, jeg er sliten fordi jeg ikke får sove, jeg kaster opp hver morgen igjen fordi jeg er sliten osv. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så viktig at jeg synes det er stas å være gravid? Det holder vel at jeg ikke klager til Gud og hvermann hele tiden (bare til mannen, og han får tåle det), og at jeg gleder meg til babyen som skal komme? Enkelte virker som om de tar det som en personlig fornærmelse at jeg ikke setter pris på det fantastiske mirakelet de syntes det var å gå gravid. Fint for dem at de likte det så godt og savner det og alt det der, men det kan da ikke være nødvendig at alle synes det samme. Det var dagens utblåsning Ellers har jeg det fint altså! 20 uker igår etter den nye termindatoen, og halvveis!
Yesterday Skrevet 22. september 2013 #68 Skrevet 22. september 2013 Oj halvveis! Skjønner hva du mener, og spesielt nå på slutten, er lei! Men det tar jo slutt og da har man en baby; )
*Lollipop* Skrevet 22. september 2013 #69 Skrevet 22. september 2013 Halvveis kommode! Det der kjenner jeg igjen. Jeg syns det var forferdelig å være gravid men om jeg sa det var det nesten som å ha sagt noe alvorlig galt. Vi er flere som syns det samme heldigvis!
pusilus Skrevet 22. september 2013 #70 Skrevet 22. september 2013 Halvveis Det er flere som deg Kommode, kjenner flere som ikke synes det å gå gravid er stas og ei heller de første månedene med babyen på utsiden. Og jeg synes at det skal aksepteres, folk er ulik og sånn er det Så har vi meg da som hadde veldig blandede følelser for det hele, men etter passerte 30 uker synes jeg det var stas og skuldrene senket seg litt og jeg klarte stort sett å slappe av *erikkeheltsomalleandre* Men bare for å slenge ut en tanke; det er vel ikke for graviditetens skyld vi går gjennom det? Det er det som kommer etterpå
Kommode Skrevet 22. september 2013 Forfatter #71 Skrevet 22. september 2013 Oj halvveis! Skjønner hva du mener, og spesielt nå på slutten, er lei! Men det tar jo slutt og da har man en baby; ) Ja, det er jo bare en periode man må igjennom og det er helt greit. Jeg har innstilt meg på at det skal være sånn denne perioden, og så går det over. Og nå er det over halvveis! Halvveis kommode! Det der kjenner jeg igjen. Jeg syns det var forferdelig å være gravid men om jeg sa det var det nesten som å ha sagt noe alvorlig galt. Vi er flere som syns det samme heldigvis! Det er godt det er flere av oss Jeg skjønner at folk blir irriterte hvis man klager hele tiden altså, men når de spør om jeg ikke synes det er FANTASTISK å være gravid så må de tåle å høre svaret! Veldig stas å være halvveis!
Kommode Skrevet 23. september 2013 Forfatter #72 Skrevet 23. september 2013 Halvveis Det er flere som deg Kommode, kjenner flere som ikke synes det å gå gravid er stas og ei heller de første månedene med babyen på utsiden. Og jeg synes at det skal aksepteres, folk er ulik og sånn er det Så har vi meg da som hadde veldig blandede følelser for det hele, men etter passerte 30 uker synes jeg det var stas og skuldrene senket seg litt og jeg klarte stort sett å slappe av *erikkeheltsomalleandre* Men bare for å slenge ut en tanke; det er vel ikke for graviditetens skyld vi går gjennom det? Det er det som kommer etterpå Jeg så ikke denne igår Det er godt det er flere som forstår. Som du sier er det jo ikke for graviditetens skyld vi går igjennom dette, men for det som kommer etterpå. Og det gleder jeg meg veldig til!
Kommode Skrevet 29. september 2013 Forfatter #73 Skrevet 29. september 2013 21 uker Ukene går mye fortere nå. Formen er heldigvis litt bedre nå, det har nok hjulpet å jobbe redusert en stund. Jeg kan spise frokost uten å kaste opp nå (yey) hvis jeg bare er flink og tar meg god tid om morgenen. Mannen min er bortreist med noen venner i helgen, og jeg og 14-åringen har besøk av noen av våre venner. Veldig koselig De vi har besøk av er noen vi møtte gjennom barnehagen til 14-åringen da han var liten, en mor og sønn som jeg og han var mye sammen med da vi var alene. Vi bodde ved siden av hverandre og spiste ofte middag sammen etc, og var nesten som en familie på den tiden. Veldig koselig å være sammen alle fire igjen De andre sover ennå, det ble litt sent igår, så det er bare jeg og den lille turneren i magen som er oppe. Han underholder seg selv og meg med masse organisering der inne, jeg lurer på om han ominnreder eller noe
Gjest Clafoutis Skrevet 29. september 2013 #74 Skrevet 29. september 2013 Kommode, Kommode, Kommode, jeg er en ELENDIG dagbok-følger... Her har du til og med rundet halvveis, og jeg har ikke fått det med meg Herlig at du er over halvveis nå, i hvert fall :hoppe: Så godt at formen er litt bedre nå, jeg skjønner veldig godt at det ikke er spesielt festlig å gå gravid når du sliter med så mye plager. Jeg elsket jo faktisk å være gravid, men jeg hadde jo også et veldig greit svangerskap. Jeg skal i hvert fall tenke meg litt nøyere om neste gang jeg vurderer å spørre en gravid om hun ikke synes det er fantastisk (er nemlig skyldig i å ha sagt det siden jeg syntes det var en så fin tid). Skjønner at det for mange et mer strev enn hygge! Håper du har hatt en fin helg, hørtes ut som om dere har kost dere med gamle venner
Kommode Skrevet 29. september 2013 Forfatter #76 Skrevet 29. september 2013 (endret) Kommode, Kommode, Kommode, jeg er en ELENDIG dagbok-følger... Her har du til og med rundet halvveis, og jeg har ikke fått det med meg Herlig at du er over halvveis nå, i hvert fall :hoppe: Så godt at formen er litt bedre nå, jeg skjønner veldig godt at det ikke er spesielt festlig å gå gravid når du sliter med så mye plager. Jeg elsket jo faktisk å være gravid, men jeg hadde jo også et veldig greit svangerskap. Jeg skal i hvert fall tenke meg litt nøyere om neste gang jeg vurderer å spørre en gravid om hun ikke synes det er fantastisk (er nemlig skyldig i å ha sagt det siden jeg syntes det var en så fin tid). Skjønner at det for mange et mer strev enn hygge! Håper du har hatt en fin helg, hørtes ut som om dere har kost dere med gamle venner Jeg er ikke så flink til å oppdatere selv heller, eller skrive i andres dagbøker. Jeg leser mer enn jeg skriver, for jeg leser ofte på telefonen når jeg sitter på bussen og sånn, og da er det så pes å skrive på telefontastaturet. Det er helt greit for meg å bli spurt om jeg ikke synes det er fantastisk altså, jeg forventer ikke at folk skal gjette seg til at jeg ikke synes det er så kjempestas. Så jeg tror ikke du har vært så kjip mot folk Men enkelte fortsetter faktisk å insistere på at jeg EGENTLIG synes det er kjempestas når jeg sier at jeg ikke synes det er så veldig artig. Litt sånn "jaja, vi hadde jo alle noen gravidplager og kunne jo bli lei innimellom, men når alt kommer til alt så er det jo et mirakel og du ville vel ikke byttet det bort for alt i verden hvis du tenker deg litt om?" Så det er mer det at de ikke tror meg når jeg sier at jeg gjerne skulle sluppet, og at de prøver å fortelle meg hva jeg føler. Det er jo ikke noe hyggelig uansett hva det gjelder Og at de bagatelliserer bekkenløsningen min med at alle har noen gravidplager. Det er jo faktisk ikke det samme å være i relativt normal form bortsett fra de vanlige plagene, og å ha vondt hele tiden og innimellom ikke klare å stå på bena :/ Men det er jo heldigvis de færreste som er sånn altså, jeg var bare ganske sur over å ha møtt to på rad den dagen Håper du også har hatt en fin helg! Endret 29. september 2013 av Kommode
Kommode Skrevet 29. september 2013 Forfatter #77 Skrevet 29. september 2013 21 uker Høres ut som en fin helg Det har vært en kjempefin helg Nå ser 14-åringen og jeg på Alt for Norge og venter å at mannen skal komme hjem
Gjest Clafoutis Skrevet 4. oktober 2013 #78 Skrevet 4. oktober 2013 Noen store helgeplaner på gang, Kommode??
Kommode Skrevet 4. oktober 2013 Forfatter #79 Skrevet 4. oktober 2013 Noen store helgeplaner på gang, Kommode?? Ikke noe særlig spennende, mest avslapping Jeg skal møte noen venninner på kafe i morgen, og så kommer svigermor på besøk og blir noen dager. Det blir sikkert koselig. Jeg var hos jordmor her om dagen, det var fint. Hun målte symfyse-fundusmålet for første gang, og det var godt over gjennomsnittskurven Det var 14-åringen også da jeg var gravid med ham, og han ble ikke mer enn 4190 g, så det går nok greit. Alt var i orden med alle prøver osv, men hun ville likevel at jeg skal ta glukosebelastningstest fordi jeg er 38 år (snart) og overvektig. Yack, jeg gruer meg, men det må jo bare gjøres. Jeg får henvisning fra fastlegen, så jeg får bare gå og ta den en dag det passer. Mannen kjente spark utenpå magen igår! Det er ganske harde spark nå, han spreller skikkelig inni der! :D
Yesterday Skrevet 6. oktober 2013 #80 Skrevet 6. oktober 2013 Jeg måtte ta glukosebelastningen jeg og, kun pga overvekt. Var ikke så ille som jeg hadde trudd, men kjedelig å sitte på venterommet i 2 timer. Må du ha henvisning? Jeg bare møtte opp på legekontoret om morgenen, måtte ikke inn til legen, bare inn på labben. Måtte ta den i uke 28. Så kos med babyspark!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå