Gå til innhold

Kommodes dagbok

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå har jeg vekket og ringt, og fått beskjed om å komme inn for en sjekk. Så da får vi se da, hvordan det ser ut :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så spennende!! :duskedame::popcorn:

Ønsker deg en fantastisk fødselsopplevelse! :strix:

Skrevet

Spennende!

Jeg og KM heier fra sofaen :)

Skrevet

Spennende :duskedame:

Skal sende deg gode vibber.

Skrevet

Ojojoj! Det er i gang iallefall, og kanskje gutten er ute allerede! Lykke til :hjertesmil:

Skrevet

Han er her :) Han kom ti over tolv og er så søt så søt! Alt i orden med både ham og meg, og helt grei og ukomplisert fødsel. Jeg kommer sterkere tilbake med mer når vi er hjemme :)

• Liker 1
Skrevet

GRATULERER!! :strix: :strix:

Så bra å høre at alt gikk greit og etter boka! Kos deg med lillepjokken!

Skrevet

Gratulerer med gutten, Kommode! :hjerte:

Høres ut som det gikk fort og fint!

Skrevet

Gratulerer :strix:

Kos dere og nyt hverandre.

Skrevet

Gøy at jeg hadde rett! ;)

Gratulerer så mye med gutten! :strix: :strix:

Gjest Clafoutis
Skrevet

Oioioi, ser at det straffer seg å ta seg noen dagers KG-pause, her har det jo skjedd MASSE!!! Gratulerer så mye med den lille gutten, er helt sikker på at han er nydelig :strix: :strix: :strix:

Også så kjapt som det plutselig gikk der på slutten da, det hørtes jo supert ut! Håper du vil fortelle hele fødselshistorien senere, etter at jeg fødte selv har jeg begynt å synes det er SÅ spennende med andres fødsler :)

Skrevet

Spennende!!!! :popcorn: lykke til

Så spennende!!

Ønsker deg en fantastisk fødselsopplevelse!

Spennende!

Jeg og KM heier fra sofaen :)

Spennende

Skal sende deg gode vibber.

Så spennende, masse lykke til!

Ojojoj! Det er i gang iallefall, og kanskje gutten er ute allerede! Lykke til

Oj, så spennende! Masse lykke til! :)

GRATULERER!!

Så bra å høre at alt gikk greit og etter boka! Kos deg med lillepjokken!

Gratulerer med gutten, Kommode! :hjerte:

Høres ut som det gikk fort og fint!

Gratulerer

Kos dere og nyt hverandre.

Gratulerer!!

Grattis med babygutten :D

Gøy at jeg hadde rett! ;)

Gratulerer så mye med gutten!

Oioioi, ser at det straffer seg å ta seg noen dagers KG-pause, her har det jo skjedd MASSE!!! Gratulerer så mye med den lille gutten, er helt sikker på at han er nydelig

Også så kjapt som det plutselig gikk der på slutten da, det hørtes jo supert ut! Håper du vil fortelle hele fødselshistorien senere, etter at jeg fødte selv har jeg begynt å synes det er SÅ spennende med andres fødsler :)

Gratulerer så mye med lillegutt!

Gratulerer så mye, Kommode!

Tusen takk for lykkeønskninger og gratulasjoner :klemmer::klemmer::klemmer: Nå er vi hjemme, kom hjem igår, og prøver å finne ut hvordan ting skal funke her :) Han spiser og spiser og spiser hele dagen, for melken er bare såvidt kommet og han får nok ikke nok ennå. Nå prøver vi cabooen for første gang, og foreløpig virker han fornøyd inni der :)

Skrevet (endret)

Fødselen gikk veldig greit. Vi dro inn til sykehuset en liten stund etter at jeg hadde postet her, og da hadde jeg fremdeles bare litt sånn halv-vonde rier som varte et halvt minutt, men kom ganske regelmessig med rundt 3 minutter imellom. Jeg hadde 2 cm åpning da vi kom inn, og det ble bestemt at vi skulle henge i nærheten. Først var det snakk om at vi skulle gå en tur eller noe, men pga bekkenet så kunne jeg ikke gå noe særlig så vi fikk være på en fødestue likevel. Klokka var vel halv ni eller noe da vi kom inn på fødestua. Jeg fikk et klyx for å se om det satte fortgang i ting, og det gjorde det gitt! Slimproppen gikk, jeg spydde og riene ble mye sterkere og lengre med en gang. Så da var vi igang!

Jeg satt stort sett hele tiden på en sånn fødeball/treningsball og vugget med bekkenet gjennom hver ri. Mannen satt på en stol foran meg og holdt rundt meg og klappet og trøstet mens jeg vugget og pustet. Jeg fikk en sånn TNS-maskin som smertelindring, og det hjalp også. Ved ti-tiden hadde jeg 7 cm, og sånn kvart på tolv hadde jeg hatt 9 cm en stund uten å komme videre og da tok de vannet. (Så det var definitivt ikke likt forrige gang som startet med at vannet gikk!) Da gikk det veldig kjapt videre. Ifølge journalen hadde jeg pressrier fra 12.04, og 12.11 var han ute! Tre pressrier og der var han! :)

Jeg måtte sys noen sting etterpå, men bare overfladiske rifter så det gikk også veldig greit. På den andre pressrien fikk jeg beskjed om å vente og ikke presse, bare puste ham ut, men så ble det en liten pause før den siste rien og da gikk fosterlyden ned og ble der nede, så da ble det å presse igjen likevel da den siste pressrien endelig kom. Var jo tross alt viktigere å få ham ut :)

Vi hadde veldig flinke jordmødre og følte oss veldig godt ivaretatt hele tiden. Vi hadde en jordmorstudent, og hun hadde bare oss så hun var tilstede så mye vi ville og var veldig trygg og flink. I tillegg hadde jo hun en veileder som kom inn med jevne mellomrom og sjekket at alt var i orden, og som var der hele tiden på slutten og var rolig og erfaren og veldig kjekk og tydelig. Jeg fikk problemer med å slappe av og puste ordentlig under og mellom riene i den kjipe 8-9 cm-fasen, men da jeg begynte å bli desperat og klar for å gi opp var det endelig klart for å presse og så var det jo over :)

Kroppen min er helt klart mye flinkere til å føde enn til å være gravid! :)

Endret av Kommode

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...