Gjest abcdefgh Skrevet 3. august 2013 #61 Skrevet 3. august 2013 Du er den som har trøbbel med at kvinner har krav og kriterier for valg av partner. Hvis du derimot hadde skrevet at enkelte kvinner og menn bør kanskje se seg i speilet og senke kravene bittelitt, så hadde du fått mer forståelse, men det er hele tiden der greia med at kvinner er problematiske fordi de setter krav, mens menn er bare opportunistiske. Ellers: Når det kommer til rapportering så sier jeg i fra når jeg ser folk er utidige under AB-funksjonen. Jeg rapporterer derimot aldri folk som er greie nok til å være frekk under eget nick. Folk har jo lov til å ha de kravene de vil , men vi er jo på ett diskusjonsforum hvor man har lov til å mene noe.Er jo greit med saklig argumentering uten å uten å ty til personangrep når man er tom for argumenter. Du som jeg har registrert er motstander av Anonymbruker knappen demonstrerer jo her hvorfor noen velger å benytte seg av den , når du går til personangrep basert på din tolkning av brukerens tidligere innlegg når du er tom for argumenter. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #62 Skrevet 3. august 2013 (endret) Folk har jo lov til å ha de kravene de vil , men vi er jo på ett diskusjonsforum hvor man har lov til å mene noe.Er jo greit med saklig argumentering uten å uten å ty til personangrep når man er tom for argumenter. Du som jeg har registrert er motstander av Anonymbruker knappen demonstrerer jo her hvorfor noen velger å benytte seg av den , når du går til personangrep basert på din tolkning av brukerens tidligere innlegg når du er tom for argumenter. Du skriver her over et ræva innlegg med tanke på det at du i #11 kalte damen en hore. Begynn og argumenter og slutt å beskylde folk for personangrep når de bare diskuterer. Vel, men hvis en kvinne er en hore fordi hun ikke vil date en fyr som ikke har sin økonomi i orden, hva vil du kalle en mann som avviser en kvinne fordi han mener hun har 5kg for mye? Endret 3. august 2013 av Gjest
Nettinettet Skrevet 3. august 2013 #63 Skrevet 3. august 2013 Jeg mener at alle har verdi. Det jeg derimot mener at kun de med høy IQ bør bli sett på som ekstra verdifulle, og at folk som kun har gode sosiale evner, kjenner de rette folkene, er pene å se på eller får suksess grunnet andre faktorer enn høy IQ egentlig bare er helt vanlige. Ser ikke å en advokat eller telefonselger som mer verdt enn en renholder. Jeg derrimot måler et menneskes verdi ut i fra lykkefølelsen menneske har. Hvor tilfreds personen er med eget liv, er bevisst på hvem man er og har målsetninger ut i fra de behovene som enda ikke er dekket. En renholder kan jo ha en mye høyere IQ enn andre, men har valgt det yrke fordi det yrke gjør han lykkelig. Dette stemmer ikke, da fri vilje i bunn og grunn er en umulighet rent vitenskapelig. Er nok mer snakk om heldige gener og miljøpåvirkninger. Du kan jo ikke si at det ikke stemmer, når jeg føler det på den måten? Det handler om min virkelighet og den er ikke noe du kan argumentere mot. Du kan ikke bestemme at jeg ikke har tatt tak i livet mitt og gjort meg selv lykkelig, bare fordi du ikke har troen på at man kan velge å gjøre seg selv lykkelig? Det handler om å se hvilke muligheter man har, og jobbe med de begrensningene man har slik at de ikke blir en belastning for lykkefølelsen. Det blir det samme som når damer som ikke er veldig smarte, eller klarer å lykkes i arbeidslivet utnytter det faktum at menn i høye stillinger og med sosial status liker å ha en pen dame ved sin side. Jeg ser på de damene som smarte, fordi de ser begrensningene sine, men ser også løsninger på det problemet de har.
Gjest abcdefgh Skrevet 3. august 2013 #64 Skrevet 3. august 2013 Vel, men hvis en kvinne er en hore fordi hun ikke vil date en fyr som ikke har sin økonomi i orden, hva vil du kalle en mann som avviser en kvinne fordi han mener hun har 5kg for mye? Hore er jo for å sette ting på spissen her , men gold digger indeed. Om mannen er bra nok ellers , og er foreløbig under utdanning som i de fleste tilfeller fører til bra nok med penger så er jo det gold digger å avvise han nå istedenfor å stå ved hans side til han når målet. Ellers har jeg ikke behov for å mene noe om den andre påstanden siden det ikke er relevant til DENNE tråden. 1
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #65 Skrevet 3. august 2013 Hore er jo for å sette ting på spissen her , men gold digger indeed. Om mannen er bra nok ellers , og er foreløbig under utdanning som i de fleste tilfeller fører til bra nok med penger så er jo det gold digger å avvise han nå istedenfor å stå ved hans side til han når målet. Ellers har jeg ikke behov for å mene noe om den andre påstanden siden det ikke er relevant til DENNE tråden. Sterkt uenig. Man er ikke en gold digger fordi man vil at mannen i ens liv skal ha sin økonomi på stell.
Gjest abcdefgh Skrevet 3. august 2013 #66 Skrevet 3. august 2013 Sterkt uenig. Man er ikke en gold digger fordi man vil at mannen i ens liv skal ha sin økonomi på stell. Greit å være uenig. Her er jo mannen på veg til å få økonomien på stell , og da synes jeg det er mer enn bra nok 2
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #67 Skrevet 3. august 2013 Greit å være uenig. Her er jo mannen på veg til å få økonomien på stell , og da synes jeg det er mer enn bra nok Det er opp til henne og bestemme det.
Gjest JakeGreen Skrevet 3. august 2013 #68 Skrevet 3. august 2013 Dette stemmer ikke, da fri vilje i bunn og grunn er en umulighet rent vitenskapelig. Er nok mer snakk om heldige gener og miljøpåvirkninger. Jeg er provosert, PeeWee! Mener du (og vitenskapen) at jeg ikke har fri vilje? Tilfeldighetene vil det slik at jeg må ta flere valg de nærmeste dagene som i stor grad kan påvirke livet mitt de neste årene og sannsynligvis også utfallet av resten av livet mitt. Mener du at jeg kan sløyfe å bruke tid på å evaluere valgene mine og heller gå på fylla i to dager?
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #69 Skrevet 3. august 2013 Hei er det sånn at mange Jenter/damer har et krav om at mannen må ha status og bra jobb og god råd etc snakket mye med henne jeg liker, men som sakt har jeg ikke noe bra status eller bra jobb og er ikke ferdig med utdaningen min enda og jeg lever et helt gjenomsnitlig liv. ble egentlig bare litt skuffa når jeg fikk det svaret. tenkte egentlig det er bare å gå vidre og ikke bruke mere krefter og tid på henne. Vær så snill. Ikke la slikt være en hindring. Jeg driter i status. Anonymous poster hash: f29f3...b04 1
AnonymBruker Skrevet 3. august 2013 #70 Skrevet 3. august 2013 Nåja. Jeg vil heller ha en mann som er upopulær fordi han står opp for seg selv, fremfor en fyr som er høyt i systemet fordi han har sleiket de nødvendige folka i raua. Anonymous poster hash: ee13b...b73 1
Purple Diamond Skrevet 3. august 2013 #71 Skrevet 3. august 2013 De eneste kravene jeg har er at mannen jeg skal være sammen med har en jobb, prøver å skaffe seg en jobb eller er under utdanning, og at økonomien er på stell Synes dette er noe man bør kunne forvente, jeg gjør i hvert fall det.
PeeWee Skrevet 3. august 2013 #72 Skrevet 3. august 2013 En renholder kan jo ha en mye høyere IQ enn andre, men har valgt det yrke fordi det yrke gjør han lykkelig.Om man har intellektuelle evner har man også et behov for å bruke disse. Det var derfor folk fortsatt utdannet seg til leger, ingeniører og sosiologer i den gamle østblokken selv om de kunne hatt det like bra økonomisk med å være faglært industriarbeider. En person med høy IQ kan aldri bli lykkelig som renholder. En person med høy IQ hadde nok heller enten endt opp som uføretrygdet eller kriminell heller enn å bli renholder. Du kan ikke bestemme at jeg ikke har tatt tak i livet mitt og gjort meg selv lykkelig, bare fordi du ikke har troen på at man kan velge å gjøre seg selv lykkelig?Dette blir også vanskelig å kommentere uten å vite noe spesielt om ditt liv og hva du har gjort. Det handler om å se hvilke muligheter man har, og jobbe med de begrensningene man har slik at de ikke blir en belastning for lykkefølelsen. Det blir det samme som når damer som ikke er veldig smarte, eller klarer å lykkes i arbeidslivet utnytter det faktum at menn i høye stillinger og med sosial status liker å ha en pen dame ved sin side. Jeg ser på de damene som smarte, fordi de ser begrensningene sine, men ser også løsninger på det problemet de har.Problemet her er jo at golddiggere produserer barn med dårlige gener, både lav IQ, lav impulskontroll og dårlig viljestyrke som degenererer overklassen. Dette fører nok til ulykker med pappagutter som har arvet det intellektuelle fra sin mor som kjører ihjel seg selv og andre i Audien de fikk til 18-årsdagen, raserer hytter på fjellet og når de blir voksne kjører pappa sin bedrift konkurs med alle personlige tragedier for de ansatte det fører med seg.Slik jeg ser det burde "samfunnet" i større grad premiere kvinner som tar realfag og gjør noe fornuftig, og ikke blonde solariumbrune golddigere som klarer å stikke seg frem på en eller annen måte. 4
Gjest Gjest Skrevet 3. august 2013 #73 Skrevet 3. august 2013 Ok, men hvor snill må en dame være når hun forteller en fyr at hun ikke er interessert for at han ikke skal begynne å kalle henne hore/gold digger?
Nettinettet Skrevet 3. august 2013 #74 Skrevet 3. august 2013 Om man har intellektuelle evner har man også et behov for å bruke disse. Det var derfor folk fortsatt utdannet seg til leger, ingeniører og sosiologer i den gamle østblokken selv om de kunne hatt det like bra økonomisk med å være faglært industriarbeider. En person med høy IQ kan aldri bli lykkelig som renholder. En person med høy IQ hadde nok heller enten endt opp som uføretrygdet eller kriminell heller enn å bli renholder. Dette blir også vanskelig å kommentere uten å vite noe spesielt om ditt liv og hva du har gjort. Problemet her er jo at golddiggere produserer barn med dårlige gener, både lav IQ, lav impulskontroll og dårlig viljestyrke som degenererer overklassen. Dette fører nok til ulykker med pappagutter som har arvet det intellektuelle fra sin mor som kjører ihjel seg selv og andre i Audien de fikk til 18-årsdagen, raserer hytter på fjellet og når de blir voksne kjører pappa sin bedrift konkurs med alle personlige tragedier for de ansatte det fører med seg. Slik jeg ser det burde "samfunnet" i større grad premiere kvinner som tar realfag og gjør noe fornuftig, og ikke blonde solariumbrune golddigere som klarer å stikke seg frem på en eller annen måte. Nå ble jeg rett og slett målløs. Det skjer sjeldent og det er ikke noe du skal se på som en handling fordi du kan klappe deg selv på skulderen. Ditt syn på mennesker, og sorteringen du gjør på de ut i fra IQ er rett og slett sjokkerende. Lar det være med dette jeg, og så får du heller google meg hvis du vil se min historie. Du kan jo også gjette om jeg har høy eller lav IQ så kan jeg fortelle deg litt om virkeligheten
AnonymBruker Skrevet 4. august 2013 #75 Skrevet 4. august 2013 Hei er det sånn at mange Jenter/damer har et krav om at mannen må ha status og bra jobb og god råd etc snakket mye med henne jeg liker, men som sakt har jeg ikke noe bra status eller bra jobb og er ikke ferdig med utdaningen min enda og jeg lever et helt gjenomsnitlig liv. ble egentlig bare litt skuffa når jeg fikk det svaret. tenkte egentlig det er bare å gå vidre og ikke bruke mere krefter og tid på henne. Jakt videre på den tredjedelen av kvinner som ikke er slik. Anonymous poster hash: cb66b...4dc 2
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2013 #76 Skrevet 4. august 2013 Jakt videre på den tredjedelen av kvinner som ikke er slik. Anonymous poster hash: cb66b...4dc Hvorfor skal ikke kvinner få lov til å ha krav når menn til alle tider har hatt det?
Gjest JakeGreen Skrevet 4. august 2013 #77 Skrevet 4. august 2013 Dette stemmer ikke, da fri vilje i bunn og grunn er en umulighet rent vitenskapelig. Er nok mer snakk om heldige gener og miljøpåvirkninger. Jeg er provosert, PeeWee! Mener du (og vitenskapen) at jeg ikke har fri vilje? Tilfeldighetene vil det slik at jeg må ta flere valg de nærmeste dagene som i stor grad kan påvirke livet mitt de neste årene og sannsynligvis også utfallet av resten av livet mitt. Mener du at jeg kan sløyfe å bruke tid på å evaluere valgene mine og heller gå på fylla i to dager?
PeeWee Skrevet 4. august 2013 #78 Skrevet 4. august 2013 Hvorfor skal ikke kvinner få lov til å ha krav når menn til alle tider har hatt det?Dette tror jeg nok ikke stemmer. Hvis man ser bort fra eliten tror jeg heller at det å ha så bestemte krav til en partner heller er noe som hører vår dekadente tid til. Mitt inntrykk er at på attenhundretallet og tidligere tenkte også folk i Norge mer slik som folk på Fillipinene og Thailand gjør idag. At det mer var snakk om å finne en fornuftig match, hovedsakelig basert på fornuft, så kunne kjærligheten komme over tid. Dette ser man i praksis ved at før 1900 var nesten alle nordmenn gift. 2
Gjest Gjest Skrevet 4. august 2013 #79 Skrevet 4. august 2013 Dette tror jeg nok ikke stemmer. Hvis man ser bort fra eliten tror jeg heller at det å ha så bestemte krav til en partner heller er noe som hører vår dekadente tid til. Mitt inntrykk er at på attenhundretallet og tidligere tenkte også folk i Norge mer slik som folk på Fillipinene og Thailand gjør idag. At det mer var snakk om å finne en fornuftig match, hovedsakelig basert på fornuft, så kunne kjærligheten komme over tid. Dette ser man i praksis ved at før 1900 var nesten alle nordmenn gift. Folk har da til alle tider hatt krav.
PeeWee Skrevet 4. august 2013 #80 Skrevet 4. august 2013 Folk har da til alle tider hatt krav.Ihvertfall ikke noe i nærheten av dagens. Den romantiske kjærligheten som ideal er jo noe som er ganske typisk for rike eller relativt utviklede land. Dette gjelder jo ikke bare parforhold men livet generelt sett. Folk i den rike verden har også stadig høyere krav til utdannelse, arbeide, bosted og annet.Jeg tror dette har mye med statusjag å gjøre. Tror at mange av kravene, både fra kvinner og menn, ikke stammer fra hva de selv, men at de er redd for hva deres venner og bekjente skal si om den utvalgte ikke er flott nok. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå