Gå til innhold

Lei av folk som er redd hunder


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har du fått masse klager siden du må lage denne tråden om båndtvang?

Anonymous poster hash: 5eb13...b1d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du trenger ikke fatte at mennesker er redd hunder, bare respekter det. Du gir hundeeiere et dårlig rykte.



Anonymous poster hash: 7fdab...d5d
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Problemet" mitt er at jeg iokke har noen forståelse for at voksne mennesker kan være redd for hund. Jeg tar alle hensyn osv men jeg bare forstår ikke at man kan være redd hunder. Okei, du har blitt bitt, men tror du at alle hunder er like? Er jo nesten som å være redd for alle mennesker fordi du har møtt ett menneske som har brukt vold mot deg. Mennesker er like uforutsigbare som hunder.

Beklager folkens , jeg skjønner at dere er redde, og jeg har all respekt for det, men klarer liksom ikke å fatte det

Det er et problem ja. Et empatiproblem.

Anonymous poster hash: 40a5f...800

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du fått masse klager siden du må lage denne tråden om båndtvang?

Anonymous poster hash: 5eb13...b1d

Det er nettopp det greia handler om. Vi hundeeiere får masse klager, spesielt oss med store hunder. Selv om det ikke har skjedd noe. Selv om man plukker opp driten. Selv om hunden sover.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fatte at mennesker er redd hunder, bare respekter det. Du gir hundeeiere et dårlig rykte.

Anonymous poster hash: 7fdab...d5d

Man er dårlig hundeeier fordi man ikke forstår hunderedsel? Du sier jo selv at man kan respektere uten å forstå.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amonyn: Jeg er enig med deg. Av og til får vi hundeeiere noen kommentarer som får meg til å klø meg i hodet. Et eksempel fra min hundetid:

Jeg var ute på tur med min hund. Vi stoppet på en grusbane for å trene. Det var ikke et menneske å se i nærheten (det var et stort, åpent område med god sikt), så vi trente lydighet der. Dvs at hunden var nær meg hele tiden, fokusert kun på meg og vi trente ulike kommandoer og øvelser.

Plutselig hører jeg en sint damestemme: "Du må ta hunden din i bånd!" Jeg tenker at det har kommet noen som jeg ikke har fått med meg siden jeg var fokusert på hunden, så jeg kikker meg rundt. Ser ikke et eneste menneske i nærheten. Så jeg fortsetter å trene. Så kommer det igjen: "Du må ta hunden din i bånd!"

Jeg kikker meg rundt igjen, og da ser jeg kvinnemennesket - stående på en terrasse i et hus oppi en skråning, metervis fra der jeg står. Da ristet jeg bare på hodet. Greit det finnes idiotiske hundeiere, men det finnes jammen meg idiotiske kommentatører også.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med klager bør man ta et hint.

Anonymous poster hash: 5eb13...b1d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du trenger ikke fatte at mennesker er redd hunder, bare respekter det. Du gir hundeeiere et dårlig rykte.

Anonymous poster hash: 7fdab...d5d

Hva er det jeg gjør som gir hundeeiere dårlig rykte? Går tur med en golden retriever ved min side som ikke er til sjenanse for noen,løs når det IKKE er båndtvang??

Enig med bruker over her. Jeg får så mye kjeft og drit at dere aner ikke, kan bare forestille meg hvordan det er for en som eier en schæfer eller rottweiler...

Jeg HAR stålkontroll på hunden min!!

Dere kjenner meg ikke, og jeg virker som totalt blottet for empati. Det er greit, jeg blir forbanna bare jeg tenker på saken. Jeg vet hva som kommer nå som båndtvangperioden snart er over. De som kjenner meg vil nok beskrive meg annerledes:)

Anonymous poster hash: c0b17...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amonyn: Jeg er enig med deg. Av og til får vi hundeeiere noen kommentarer som får meg til å klø meg i hodet. Et eksempel fra min hundetid:

Jeg var ute på tur med min hund. Vi stoppet på en grusbane for å trene. Det var ikke et menneske å se i nærheten (det var et stort, åpent område med god sikt), så vi trente lydighet der. Dvs at hunden var nær meg hele tiden, fokusert kun på meg og vi trente ulike kommandoer og øvelser.

Plutselig hører jeg en sint damestemme: "Du må ta hunden din i bånd!" Jeg tenker at det har kommet noen som jeg ikke har fått med meg siden jeg var fokusert på hunden, så jeg kikker meg rundt. Ser ikke et eneste menneske i nærheten. Så jeg fortsetter å trene. Så kommer det igjen: "Du må ta hunden din i bånd!"

Jeg kikker meg rundt igjen, og da ser jeg kvinnemennesket - stående på en terrasse i et hus oppi en skråning, metervis fra der jeg står. Da ristet jeg bare på hodet. Greit det finnes idiotiske hundeiere, men det finnes jammen meg idiotiske kommentatører også.

Perfekt eksempel :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg har prøvd å spørre deg et spørsmål to ganger i denne tråden, men har ikke fått svar fra deg. Hvorfor tar du ikke bare båndet på hunden når det kommer folk, for så å ta båndet av igjen når de har gått forbi? Samt også gå mest turer der hvor det er lite folk når du ønsker å ha hunden løs? Da får du både ha hunden mye løs samt at du ikke er til irritasjon eller sjenanse for de som er redd hunder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amonyn: Jeg er enig med deg. Av og til får vi hundeeiere noen kommentarer som får meg til å klø meg i hodet. Et eksempel fra min hundetid:

Jeg var ute på tur med min hund. Vi stoppet på en grusbane for å trene. Det var ikke et menneske å se i nærheten (det var et stort, åpent område med god sikt), så vi trente lydighet der. Dvs at hunden var nær meg hele tiden, fokusert kun på meg og vi trente ulike kommandoer og øvelser.

Plutselig hører jeg en sint damestemme: "Du må ta hunden din i bånd!" Jeg tenker at det har kommet noen som jeg ikke har fått med meg siden jeg var fokusert på hunden, så jeg kikker meg rundt. Ser ikke et eneste menneske i nærheten. Så jeg fortsetter å trene. Så kommer det igjen: "Du må ta hunden din i bånd!"

Jeg kikker meg rundt igjen, og da ser jeg kvinnemennesket - stående på en terrasse i et hus oppi en skråning, metervis fra der jeg står. Da ristet jeg bare på hodet. Greit det finnes idiotiske hundeiere, men det finnes jammen meg idiotiske kommentatører også.

Yes! Akkurat sånne ting er det jeg opplever.

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hva er det jeg gjør som gir hundeeiere dårlig rykte? Går tur med en golden retriever ved min side som ikke er til sjenanse for noen,løs når det IKKE er båndtvang??

Enig med bruker over her. Jeg får så mye kjeft og drit at dere aner ikke, kan bare forestille meg hvordan det er for en som eier en schæfer eller rottweiler...

Jeg HAR stålkontroll på hunden min!!

Dere kjenner meg ikke, og jeg virker som totalt blottet for empati. Det er greit, jeg blir forbanna bare jeg tenker på saken. Jeg vet hva som kommer nå som båndtvangperioden snart er over. De som kjenner meg vil nok beskrive meg annerledes:)

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Jeg stilte deg (?) et spørsmål lenger opp i tråden. Hvordan kan noen vite at det er akkurat deg de møter, og at du har stålkontroll på hunden din?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS: Jeg har prøvd å spørre deg et spørsmål to ganger i denne tråden, men har ikke fått svar fra deg. Hvorfor tar du ikke bare båndet på hunden når det kommer folk, for så å ta båndet av igjen når de har gått forbi? Samt også gå mest turer der hvor det er lite folk når du ønsker å ha hunden løs? Da får du både ha hunden mye løs samt at du ikke er til irritasjon eller sjenanse for de som er redd hunder.

Å beklager!! Jeg gjør som regel dette. Hunden går ikke løs når vi møter noen på en smal vei. Men ikke når folk er et stykke unna meg, da kommanderer jeg hunden min til å gå fot i steden.

I oslomarka er det sjelden jeg har henne løs, da det som regel er mange andre ute og går der.

Men jeg bor på et boligfelt på et landlig tettsted, og naboene mine roper gjerne fra balkongen sin om de ser meg med hunden min på vei fra skogen uten bånd.

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg stilte deg (?) et spørsmål lenger opp i tråden. Hvordan kan noen vite at det er akkurat deg de møter, og at du har stålkontroll på hunden din?

Hvis man har stålkontroll på hunden sin, har man lov til å ha den løs utenfor båndtvangen. Så hva folk måtte lure på rundt det er meg revnende likegyldig.

Anonymous poster hash: c0b17...96a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med bruker over her. Jeg får så mye kjeft og drit at dere aner ikke, kan bare forestille meg hvordan det er for en som eier en schæfer eller rottweiler...

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Har alltid hatt schäfer og trodde det var ille, helt til jeg passet en slik:

presa_canario3.jpg

Folk behandlet meg som om jeg var "the spawn of satan". Fikk mange stygge blikk og fæle kommentarer da, ja (og den hadde jeg aldri løs) :fnise:

TS: Jeg har prøvd å spørre deg et spørsmål to ganger i denne tråden, men har ikke fått svar fra deg. Hvorfor tar du ikke bare båndet på hunden når det kommer folk, for så å ta båndet av igjen når de har gått forbi? Samt også gå mest turer der hvor det er lite folk når du ønsker å ha hunden løs? Da får du både ha hunden mye løs samt at du ikke er til irritasjon eller sjenanse for de som er redd hunder.

Enig her. Det hjelper masse å finne "triks" for å slippe reaksjoner. Men det er umulig å aldri irritere/være til sjenanse. Skal bare én gærning til i nabolaget for å gjøre livet ganske surt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Hvis man har stålkontroll på hunden sin, har man lov til å ha den løs utenfor båndtvangen. Så hva folk måtte lure på rundt det er meg revnende likegyldig.

Anonymous poster hash: c0b17...96a

Du snakker jo om noe helt annet. Jeg har ikke nevnt båndtvang. En gang til: Hvordan kan jeg vite at folk med hund alltid har kontroll med den, når jeg har opplevd å bli hoppet opp på flere ganger og dyttet over ende, uten at jeg har gjort noe som helst for å provosere?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ja, for vi som har allergi kan noe for det... Jeg er redd for hunder fordi jeg ikke kan noe om hunder, fordi jeg ikke tåler hunder. TS, ta deg en bolle!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har opplevd mye rart som hundeeier jeg også!

Og jeg sier meg enig med ts!

Jeg hadde en stor hund tidligere, og jeg husker en episode veldig godt!! jeg var ute og gikk tur, hunden ruslet glad og fornøyd foran meg (i bånd), da jeg plutselig ser en mann som skrår over veien og over på min side og begynner å skjelle meg ut! av den enkle grunn av at jeg hadde hund!!

Jeg måtte da vite at han var allergisk, og ønsket alle hunder fjernet fra jordens overflate. Jeg viste ingen hensyn til han, når jeg var ute på tur med hunden min. Så står han og kjefter videre på meg at nå fikk han store allergiske reaksjoner osv! Men da skal jeg love dere at det smalt med meg også! Han fikk virkelig som hatten passet for å si det sånn! Jeg kjeftet på han tilbake så jeg var helt svett, og mannen gikk der slukøret derifra..

Om noen er allergisk, hvorfor krysser man da gaten og stopper en hundeeier for å fortelle det, og kjefte på hundeeier fordi man har hund?

Jeg syns mange ikke er riktig skrudd sammen!!

Vi som hundeeiere har et ansvar ja, men jeg får fnatt av de som er allergiske, redde osv - og så oppsøker de dem og styrer på..

Er man allergisk, og man ser en hund komme, så går man rett forbi!

Er man redd hunder, så går man også rett forbi!

Mange sier "MAKAN TIL HUNDEEIERE", jeg sier: "MAKAN TIL ANDRE", jeg er direkte dritlei av at hundeeiere knapt skal få gå utav døren for de blir kritisert for å ha hund!

Hva med meg da? Jeg liker ikke røyk, jeg er nærmere allergisk! Ingen tar hensyn til meg..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir håpløst å ramse opp historier om idiotiske allergikere eller hundehatere for å poengtere hvor ille man har det som hundeeier. Vi har jo alle våre opplevelser fra den ene eller andre siden, ikke sant? Kan man ikke bare være enige om å vise hensyn? Verden blir et så mye bedre sted, liksom... ;)

Endret av Bodillen
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det blir håpløst å ramse opp historier om idiotiske allergikere eller hundehatere for å poengtere hvor ille man har det som hundeeier. Vi har jo alle våre opplevelser fra den ene eller andre siden, ikke sant? Kan man ikke bare være enige om å vise hensyn? Verden blir et så mye bedre sted, liksom... ;)

Det var nå helst ment for å nyansere debatten litt når det er innlegg etter innlegg med anekdoter om hvor fæle hundeeiere er. ;)

Endret av Tabris
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...