Gå til innhold

Helvetes kvinnfolk - skal plukke på alt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skjønner deg veldig godt TS, og jeg er kvinne selv. Slikt gjør man bare ikke.



Anonymous poster hash: cce50...4df
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg skjønner deg veldig godt TS, og jeg er kvinne selv. Slikt gjør man bare ikke.

Anonymous poster hash: cce50...4df

Hvorfor ikke? Jeg har ikke penger å kaste bort på råtten mat. Jeg kjøper ikke råttent kjøtt eller fisk, da velger jeg selvfølgelig ikke å kjøpe råtten frukt heller. Er bare idiotisk.

Anonymous poster hash: 9a8de...323

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Jeg har ikke penger å kaste bort på råtten mat. Jeg kjøper ikke råttent kjøtt eller fisk, da velger jeg selvfølgelig ikke å kjøpe råtten frukt heller. Er bare idiotisk.

Anonymous poster hash: 9a8de...323

Pleier du å fingre med kjøttet og fisken også? Det er vel ikke så farlig, man kan jo alltid vaske maten sin.

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pleier du å fingre med kjøttet og fisken også? Det er vel ikke så farlig, man kan jo alltid vaske maten sin.

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

For min del trykker jeg litt på biffen, for å kjenne om den er mør, men det er selvsagt gjennom plasten. Hvis det er i en slakterforretning holder det å be om å få en mør biff.

Når det gjelder fisk kan man ikke kjenne kvalitet ved å klemme, men først og fremst ved utseende og lukt. Det gjelder forsåvidt også jordbær, men du kan ikke fornemme utseende og lukt på bær som ligger under det øverste laget.

For øvrig må man jo nødvendigvis ta på en rekke type frukt og grønnsaker for å få de opp i posen, jeg har ikke sett noen butikker der de ber kundene ta på hansker. Og selvsagt sjekker jeg både epler og meloner for råtne flekker etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

For øvrig må man jo nødvendigvis ta på en rekke type frukt og grønnsaker for å få de opp i posen, jeg har ikke sett noen butikker der de ber kundene ta på hansker. Og selvsagt sjekker jeg både epler og meloner for råtne flekker etc.

Da svineinfluensafrykten herjet som verst for noen år siden, hadde matvarebutikker plakater med oppfordring om å ta på hansker, og esker med engangshansker var plassert flere steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som sier at de vasker bæra her: dere skyller vel bare boksen med bær i kaldt vann i noen sekunder (under springen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Alle som sier at de vasker bæra her: dere skyller vel bare boksen med bær i kaldt vann i noen sekunder (under springen)?

Jeg heller bærene i et dørslag og skyller av under springen, rister litt forat bærene skal fordele seg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg heller bærene i et dørslag og skyller av under springen, rister litt forat bærene skal fordele seg bedre.

Det hjelper mest på psyken. De blir ikke noe særlig renere om de ikke er fulle av jord da.

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det seriøst noen som tror at å skylle jordbær med kaldt vann vil fjerne noe særlig med bakterier?

tydeligvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Det hjelper mest på psyken. De blir ikke noe særlig renere om de ikke er fulle av jord da.

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

Jeg gjør det jo for å skylle unna eventuell jord og rusk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så er det stor forskjell på type bakterier.

De aller fleste bakterier er helt ufarlige. Og som regel er spytt, svette og hudceller ingen risiko. Om noen skulle klø seg i nakken eller ta seg for nesa så er ikke det noe stort problem. Annet enn at det nok for de aller fleste ikke høres så delikat ut.

Verre blir det når du får i deg bakterier som kommer fra tarm fra dyr og mennesker.

Klart når folk ikke vasker seg på hendene etter de har vært på toalett så blir det spredd tarmbakterier her og der.

En liten kuriositet. Da jeg studerte tok vi for moro skyld strykprøver av dørhåndtak (inngangsdør) hos utvalgte offentlige toalett.

På en av stedene husker jeg vi telte over 2500 tarmbakterier på dørhåndtaket.

Til opplysning er over 1000 tarmbakterier per 100 ml vann uegnet som badevann. I drikkevann sier forskriften det ikke skal finnes en eneste koliform bakterie.

Tror ikke jeg skal si noe mer om vi målte mer hos herre- eller dametoalettet... :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg skal si noe mer om vi målte mer hos herre- eller dametoalettet... :laugh:

Oh, please! :jepp:

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For ordens skyld så er det stor forskjell på type bakterier.

De aller fleste bakterier er helt ufarlige. Og som regel er spytt, svette og hudceller ingen risiko. Om noen skulle klø seg i nakken eller ta seg for nesa så er ikke det noe stort problem. Annet enn at det nok for de aller fleste ikke høres så delikat ut.

Verre blir det når du får i deg bakterier som kommer fra tarm fra dyr og mennesker.

Klart når folk ikke vasker seg på hendene etter de har vært på toalett så blir det spredd tarmbakterier her og der.

En liten kuriositet. Da jeg studerte tok vi for moro skyld strykprøver av dørhåndtak (inngangsdør) hos utvalgte offentlige toalett.

På en av stedene husker jeg vi telte over 2500 tarmbakterier på dørhåndtaket.

Til opplysning er over 1000 tarmbakterier per 100 ml vann uegnet som badevann. I drikkevann sier forskriften det ikke skal finnes en eneste koliform bakterie.

Tror ikke jeg skal si noe mer om vi målte mer hos herre- eller dametoalettet... :laugh:

Hvis det stemmer overens med hva jeg har hørt fra før, så var det herretoalettet som hadde flest bakterier.

Anonymous poster hash: 682fa...b56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå skjer det igjen.

Skulle på butikken for å kjøpe meg noe billig jordbær. Og hva ser jeg?? Jo ei dame som står å plukker og tar på jordbærene, løfter dem opp for å sjekke at alt ser "greit ut" nedi i korgene.

Hva f... er det de tenker med disse kvinnfolkene? Har de ikke tenkt på at det kommer kunder etter dem som ikke vil at x antall fremmede skal plukke på jordbærene med sine skitne fingre?

Det her er ikke noen engangsgreie. Jeg ser veldig ofte at spesielt kvinnfolk som driver å plukker og kjenner på frukt og grønnsaker. Greit nok at dere er kvalitetsbevisste. Men tenk litt på de som kommer etter dere.

Et eple er greit. Det kan man fint vaske. Men hva med jordbær?? De blir vasne og ødelagte om en skal vaske jordbærene når en kommer hjem.

For ordens skyld så var hun jeg så i dag ikke en gammel kjerring, men i 30-årene. Så dette er tydeligvis en uting som selv de yngre tar etter sine mødre.

Så jeg mistet helt lysten på å kjøpe noe jordbær i dag. Så jeg droppet det.

Bare tanken på at denne dama kanskje hadde klødd seg på glufsa før hun gikk inn i butikken gir meg brekningsfornemmelser om jeg skulle kost meg med disse jordbærene.. :kvalm:

Anonymous poster hash: 8f004...efa

Dette er et mindre problem i forhold til alle ubehagelige stuasjoner menn skaper i butikker. Uten unntak er det f eks alltid eldre menn som fiser når de lener seg over frysedisken, dette er noe jeg har opplevd jevnlig og det gjør at jeg mister lysten på å kjøpe noe som helst i butikken, jeg føler at alle varene er infisert med gasser fra disse sannsynligvis dårlig vaskede mannerompene!

Det er en kjennsgjerning at menn tenker mye skitnere tanker enn kvinner, og ergo sannsynligvis gjør mye skitnere ting med hendene og sikkert rompene sine også, så om en kvinne tar på noen jordbær, har hun sannsynligvis vasket seg godt på hendene først. Hvilket kjønn er det som har direkte kontakt med kjønnsorganet sitt hver gang de går på toalettet? Det er i alle fall ikke kvinner. Vil påstå at kvinner generelt er "det rene kjønn". Om noen tenker i de baner som trådstarter så tenker jeg automatisk at dette ikke kan være en person som akkurat tiltrekker seg det motsatte kjønn, og egentlig bare bør være glad og takknemlig for den kontakten med kvinner vedkommende kan få, det være seg via jordbær eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er et mindre problem i forhold til alle ubehagelige stuasjoner menn skaper i butikker. Uten unntak er det f eks alltid eldre menn som fiser når de lener seg over frysedisken, dette er noe jeg har opplevd jevnlig og det gjør at jeg mister lysten på å kjøpe noe som helst i butikken, jeg føler at alle varene er infisert med gasser fra disse sannsynligvis dårlig vaskede mannerompene!

Luktmolekyler kan ikke bære med seg smitte av noe slag. Tror du må gjøre noe med følelsene dine isteden.

Anonymous poster hash: 8eb5c...d1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...