Gå til innhold

Menn: er det vanskelig å stoppe hvis jenta sier nei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

De implisitte antakelsene du antar at jeg har er jo totalt på villspor. Jeg har ikke en eneste av de antakelser hverken direkte eller implisitt - tvert imot.

Når man begynner å bable om kontekstuell tolkning i sammenheng med gjensidig sex så er man ganske far out i vurderingsevnen og hva man anser for å være OK i skjeve maktbalanser.

Det finnes ingen kontekst - nei er nei. Ja er ja.

Om du og din partner avtaler rollespill så er ikke nei nei - da er kodeordet nei.

Utover det så betyr nei nei.

Har man et snev av selvrespekt gidder man ikke overtale en tjnaniekanskje til ja. Det er nedrig.

Min hovedantakelser er jo nettopp at kvinner har lyst på sex - og tar initiativ og er helt med fra start når de har oppriktig lyst på sex. Akkurat slik det er for menn.

Hvordan du tolker det annerledes begriper jeg ikke.

Og konservativ seksualmoral? Haha.......yeah, right. Er det en ting jeg hverken har eller praktiserer så er det vel akkurat det.

Les nå hva jeg skriver uten å akademisere det og legge inn en rekke løse antakelser:

Vil man ha gangbang, A2M, trekant, romantisk sex i en blomstereng, blowjob under restaurantbordet, forsiktig elskov mens man hører på klein musikk så gjør man(kvinner og menn) det.

Vil man ikke en eller flere av de tingene der sier man nei.

Når man vil det sier man ja.

Ja. Nei. To forskjellige ting.

Er kvinnen/mannen så fjollete at de spiller kostbare med "knis fnis neeeeeeeei" så er de ikke gamle nok til å ha sex enda, iallefall ikke i hodet sitt.

Da takker man selv nei.

Personlig er jeg helt enig med deg at man bør gå for de partnerne som ikke er redd for å vise at de vil ha sex og sier det/gjør det 100 % opplagt.

Men det var jo ikke det denne diskusjonen dreide seg om, det var du selv som skrev at man burde ta det opp i en OK setting der man kan åpne/sette grenser, og du omtalte videre ulike situasjoner der jenta ikke ønsker å ha sex. Igjen, da er ikke spørsmålet når, men i hvilken sammenheng, det la du helt opp til selv med egne ord ;) En kontekstuell tolkning er da heller ikke irrelevant. Videre er de tre situasjonene du nevnte ikke relatert til tid eller når som jeg har påpekt flere ganger nå, så jeg ser fortsatt ikke at det er galt å snu et nei til et ja når det bare bunner ut i usikkerhet på seg selv/mannen når man egentlig vil ha sex.

Og når det gjelder implisitte antakelser; de ble gjort fordi du slik jeg tolket deg ikke syntes at det var greit å snu et nei til et ja i noen sammenheng, da er det vel heller ikke urimelig å tolke deg dithen til at du forutsetter en form for press i disse sammenhengene? Og det var nettopp befatningen med press jeg var uenig i, det trenger ikke være tilfelle.

På slutten nevner du jo ennå en sammenheng der nei kan bety ja, ved å spille "kostbar". Er det urimelig å snu et nei til et ja her? Ja, mulig de kanskje burde ha ventet litt med sex hvis de driver med slike spill, personlig er jeg enig i det. Men uavhengig av hva både du og jeg mener så har folk sex, også de unge som kanskje ikke har skaffet seg 100% seksuell selvtillit ennå eller som av ulike grunner vingler selv om de egentlig vil ha det.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vampen

Du PReSSER damene til sex, Black March, og du virker stolt over det. Forkastelig.Anonymous poster hash: 4bb3d...a06

At det var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror du virkelig mange kvinner har et så skjørt forhold til sex at de ikke tør si hva de vil?

Vi vet hva vi vil ha, vi viser det og vi sier det. I den grad vi er litt tilbakeholdne så er det i 99% av tilfellene høflighet nok til at vi ikke sier "nei, vettu hva jeg har overhodet ikke lyst på deg" som gjør at vi drar litt på det uten å gå direkte inn på hva.

Jeg har selv blitt spurt om sex og etter et høflig nei blitt bedt om å si ærlig grunn til hvorfor jeg ikke har lyst.

Det er jo faktisk helt uaktuelt for meg å gi en ærlig begrunnelse til en hyggelig fyr jeg jo ellers bare vil godt. "Nei, du - jeg tenner ikke en plass på deg - du har dritkjedelig musikksmak, jeg føler ingenting når du tar på meg, jeg tenner hverken på utstråling, personlighet eller utseende - men jeg synes du er en kul venn altså" - og så skal liksom han ta det superkult?

Nei.

Viser tilbake til samme avsnitt i mitt forrige innlegg. Det spiller ingen rolle hva du, dine likesinnede venninner eller jeg tenker om det. Også mennesker som er mindre tydelige språk og kroppsspråk har sex, det må du nesten bare tåle.

Det er flott at du og de du kjenner ikke er redd for å vise at dere vil, jeg setter personlig stor pris på slike kvinner. Men dere kan på ingen måte snakke for alle, det er mange menn som har møtt kvinner som har vært usikre på grunn av f. eks tidligere erfaringer eller egen evne og ikke det underliggende ønske om å faktisk ha sex.

Om du faktisk mener at standpunktet ditt kan generaliseres for "alle" kvinner så må du argumentere for det.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...