Gå til innhold

Menn: er det vanskelig å stoppe hvis jenta sier nei?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg antar ingenting, jeg leser det du skriver og responderer.

Det har flere andre her i tråden også gjort - og responsen er svært negativ.

Om du gjør slik du skriver(og det antar jeg du gjør siden du sier det) så gir du både deg selv og dine sexpartnere triste og uverdige opplevelser.

Om du ikke bryr deg særlig om dem, så kan du iallefall få selvrespekt nok til å la deg selv oppleve fullstendig gjensidig sex, at noen har uforbeholdent lyst på deg og at du slipper å "snu et nei om til et ja" og alle de andre tvilsomme teknikkene du beskriver.

At noen åpenbart har lyst på deg, sier det til deg, viser det tydelig og ikke trenger overtales.

Det du driver med nå, om du bruker de triksene du tidligere beskrev - er i en ekstrem gråsone og i beste fall uverdig. Slik er det, og det er dine egne ord som gir det klare inntrykket.

Hva er det egentlig som er galt med å ta opp usikkerheter i forhold da? Ofte er det jo slik at en/begge ikke er klare for sex, og at man må oppklare usikkerheter i forkant før man ønsker å gå videre. Når man gjør det spiller vel egentlig ikke så stor rolle?

Anonymous poster hash: 69138...1d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du tror at klining skal føre til noe mer, er det da vanskelig å stoppe om jenta sier nei?

Anonymous poster hash: 9528d...503

Nei. Jeg tror det må være noe seriøst galt med en mann som ikke kan stoppe når han blir konfrontert med et nei. Hvis han ikke VIL stoppe, så er han ganske enkelt en voldtektsforbryter, og det er en annen sorts feil.

Jeg har bare opplevd det en gang, og jeg hadde ingen vansker med å stoppe.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du PReSSER damene til sex, Black March, og du virker stolt over det. Forkastelig.

Anonymous poster hash: 4bb3d...a06

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du PReSSER damene til sex, Black March, og du virker stolt over det. Forkastelig.

Anonymous poster hash: 4bb3d...a06

Nei, jeg presser ingen til noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen sier nei først av usikkerhet, fordi de ikke vet helt. Men så kan det hende de ombestemmer seg. Noen igjen sier nei, men mener ja (fordi noen har komplisert tankegang, he-he!), mens andre sier nei fordi de faktisk mener nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Skal vi virkelig ha flere av disse "menn er egentlig bare primale dyr hvis seksualitet ikke kan stoppes og ikke er særlig avhengig av den andres lyst"?

Menn har lyst på sex med kvinner eller menn eller begge deler som har gjensidig lyst på dem - og visa versa.

Menn har ikke lyst å gjennomføre seksuelle handlinger med noen som ikke egentlig har spesielt lyst på dem/virkelig ikke har lyst på dem og visa versa.

Makan til åndssvakt og degraderende syn på menns seksualitet i denne verden ass.

Å joda, når det er om å gjøre å få tømt seg. Det er mas og mas og mas til man til slutt gir etter for å få fred, så man får sove etterpå.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler virkerlig med de damene som liker mannen så godt at de ikke tør å si nei for hundrede gang og etterhvert bare samtykker. Jeg skal faen meg bare gå neste gang noen fortsetter etter jeg sier nei.

Anonymous poster hash: 4bb3d...a06

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Hva er det egentlig som er galt med å ta opp usikkerheter i forhold da? Ofte er det jo slik at en/begge ikke er klare for sex, og at man må oppklare usikkerheter i forkant før man ønsker å gå videre. Når man gjør det spiller vel egentlig ikke så stor rolle?

Anonymous poster hash: 69138...1d1

1: Det spiller stor rolle når man tar opp ting. Man gjør aldri det i en potensielt sårbar situasjon hvor det er vanskelig å avvise/holde tilbake.

Du tar det opp i en setting hvor det føles OK å være ærlig og sette/åpne grenser.

2: Hva har usikkerheter med dette å gjøre?

Eksempler på usikkerhet(hos noen få, sannsynligvis unge jenter/gutter):

- Jeg har lyst, men den slemme eksen maste så om/presset meg til at vi skulle gjøre blabla i sexakten - og nå er jeg nervøs for å skuffe deg ved at jeg ikke har så lyst til akkurat det enda/ever.

- Jeg har lyst, men er interessert/forelsket i deg og har ikke lyst til å forspille en mulighet om du har konservative meninger rundt dette med sex utenfor faste forhold(jeg har nemlig lest på KG at alle jenter som liker sex er løse, tenk om du og er så imbesilsk)

- Jeg/forrige partner synes jeg har stygg(e) pupper/rumpe/er tykk/har liten eller rar eller lang eller skjev penis/for lite muskler whatever - tenk om du ikke liker meg med klærne av

Riktig svar: Jeg liker deg oppriktig for den du er, og har lyst på deg/er forelsket i deg/liker deg(hva enn som er tilfelle). Jeg vil ikke at du skal føle deg usikker, og skulle ønske du kunne se deg selv slik jeg ser deg - du er fantastisk(oppriktig ment, ellers finner man på noe annet å drive med). (og lar så henne/han ta initiativet fordi man vet vedkommende er usikker).

Synes dere virkelig dette med sosiale antenner er så innmari vanskelig og komplisert? :vetikke:

Kunne ikke falle meg inn å ha sex med en mann som ikke var 100% helt definitivt klart kjempeinteressert i å ha sex med meg.

Kan jo ikke være spesielt kult å kle av personen og vite at "h*n har egentlig ikke superlyst her og nå" kontra at vedkommende river av en klærne og har så lyst på en at stemningen bare dirrer i rommet og vedkommende blir helt skjelven av lyst bare du tar på ham/henne.

Jeg går iallefall for sistnevnte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har skjedd at jeg har sagt nei når jeg egentlig mente ja, men ikke mer enn et par ganger og bare med en mann jeg har vært i forhold med på det tidspunktet. :fnise: Det spørs hvordan hun sier det - hvis det sies som stønning med en sexy lyd, så er det åpenbart JA! :laugh: Hvis det sies bestemt - mest sannsynlig er det nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

You can't stop a speeding train, baby

Anonymous poster hash: 45658...9a1

Klart du kan du trykker på bremsen

Anonymous poster hash: 7e873...b98

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart du kan du trykker på bremsen

Anonymous poster hash: 7e873...b98

Det er mange som mangler en slik bremse inni seg.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1: Det spiller stor rolle når man tar opp ting. Man gjør aldri det i en potensielt sårbar situasjon hvor det er vanskelig å avvise/holde tilbake.

Du tar det opp i en setting hvor det føles OK å være ærlig og sette/åpne grenser.

2: Hva har usikkerheter med dette å gjøre?

Eksempler på usikkerhet(hos noen få, sannsynligvis unge jenter/gutter):

- Jeg har lyst, men den slemme eksen maste så om/presset meg til at vi skulle gjøre blabla i sexakten - og nå er jeg nervøs for å skuffe deg ved at jeg ikke har så lyst til akkurat det enda/ever.

- Jeg har lyst, men er interessert/forelsket i deg og har ikke lyst til å forspille en mulighet om du har konservative meninger rundt dette med sex utenfor faste forhold(jeg har nemlig lest på KG at alle jenter som liker sex er løse, tenk om du og er så imbesilsk)

- Jeg/forrige partner synes jeg har stygg(e) pupper/rumpe/er tykk/har liten eller rar eller lang eller skjev penis/for lite muskler whatever - tenk om du ikke liker meg med klærne av

Riktig svar: Jeg liker deg oppriktig for den du er, og har lyst på deg/er forelsket i deg/liker deg(hva enn som er tilfelle). Jeg vil ikke at du skal føle deg usikker, og skulle ønske du kunne se deg selv slik jeg ser deg - du er fantastisk(oppriktig ment, ellers finner man på noe annet å drive med). (og lar så henne/han ta initiativet fordi man vet vedkommende er usikker).

Synes dere virkelig dette med sosiale antenner er så innmari vanskelig og komplisert? :vetikke:

Kunne ikke falle meg inn å ha sex med en mann som ikke var 100% helt definitivt klart kjempeinteressert i å ha sex med meg.

Kan jo ikke være spesielt kult å kle av personen og vite at "h*n har egentlig ikke superlyst her og nå" kontra at vedkommende river av en klærne og har så lyst på en at stemningen bare dirrer i rommet og vedkommende blir helt skjelven av lyst bare du tar på ham/henne.

Jeg går iallefall for sistnevnte.

Og igjen, disse usikkerhetsmomentene er ikke noe som nødvendigvis relateres til når man tar de opp, de er heller kontekstbaserte. En kvinne som er usikker om hun vil ha sex enten det gjelder tidligere press fra partner, at hun ikke vil forspille noe eller at hun er usikker på egen kropp er noe som kan gjelde både på 1. og på 10. date eller langt ut i forholdet for den saks skyld, det viktige er jo at det tas opp på en måte som begge er komfortabel med.

Du har også noen implisitte antakelser jeg ikke kan være enig i. For det første antar du at det er snakk om press. Men det å ta opp usikkerheter på en voksen måte er ikke press når det i utgangspunktet dreier seg om to voksne som har lyst på hverandre. For det andre antar du jo at kvinner automatisk er i en posisjon der de må presses til sex og at det egentlig ikke er noe de har lyst til hvilket faller på sin egen urimelighet. For det tredje syntes det å være en litt konservativ seksualmoral mellom linjene her, at det liksom må være press når det dreier seg om sex på første date eller veldig tidlig. Men som jeg skrev handler ikke dette nødvendigvis om når, men på hvilken måte det tas opp, og det er heller selvsagt ikke slik at kvinner ikke ønsker å ha sex tidlig på generelt grunnlag.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hovedgreia med å si nei men mene ja er jo de normer samfunnet,en selv og venner har satt for en. Kvinner er usle,uverdige horer hvis de har sex på første date eller one night stand og mange føler en seksuell skam og at de gjør noe galt....det ironiske er jo at det er menn generelt som mener jenter som har sex er stygge billige horer,men bruker samme taktikk for å få pult:overbevisning om at han ikke synes hun er det, at han vil treffe henne igjen osv....truth is,at han gir egentlig faen i hvordan du føler deg,ha skal bare knulle litt.,

Men det finnes de som sier nei av andre grunner en seksuell skam eller frykt for horestempling,kanskje de føler seg usexy,har glemt å barbere beina,nettopp slått opp med noen,en dårlig periode i livet osv,og disse tror jeg egentlig vil,men sier nei pga hun ikke vil han skal se feks hennes hårete ben......

Jeg tror ca 50% av alle menn tar nei for et nei når du mener det,men mange vil pushe på før og. Husker jeg sov hos et vennepar hvor også en kompis av dem skulle sove.Han tok på meg,jeg fjernet hånden og sa skarpt ifra,fortsatt så ga han seg ikke men prøvde 2-3 ganger til, jeg var ikke spesielt full og er heller ikke redd og skrek til han :"kan du gi faen i å ta på meg?!?seriøst,ikke rør meg,det skjer ingenting, jeg sover her,du sover der. Og hold deg til helvete langt unna meg!"....han tok poenget da ja og unnskyldte seg.

Men så har du disse drita fulle nei-ene da,her er gråsone,fordi hun sier nei,dytter svakt,halvsover osv.....her er det mange som ikke tenker,verken kvinner eller menn.Blir du med en fremmed mann hjem,vil han mest sannsynlig(i 100% av tilfellene)ønske sex med deg, hvis du ikke ønsker sex,IKKE bli med en fremmed mann hjem!!!!LItt annerledes med kompiser,fordi du tenker du er trygg,du kjenner han jo, du er full og sovnet og våkner at du er naken og han er oppå deg. For han trenger ikke dette å se ut eller virke som en voldtekt,kanskje du bare har sagt slutt...nei....orker ikke ....også ikke protestert videre(antageligvis fordi du sovna)så han tror han fikk deg på gli....samtidig synes jeg det er forkastelig med menn som ligger og knuller på damer som sovner,virker helt borte pga overstadig beruset på alkohol eller er som besvimt pga veruselse fra narkotika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt ironisk ettersom jeg er TS.

Men jeg møtte en kjekkas på byen i går, og ble med han hjem. Jeg sa først nei til sex, men endte opp med å ha det likevel.

Anonymous poster hash: 9528d...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hovedgreia med å si nei men mene ja er jo de normer samfunnet,en selv og venner har satt for en. Kvinner er usle,uverdige horer hvis de har sex på første date eller one night stand og mange føler en seksuell skam og at de gjør noe galt....det ironiske er jo at det er menn generelt som mener jenter som har sex er stygge billige horer,men bruker samme taktikk for å få pult:overbevisning om at han ikke synes hun er det, at han vil treffe henne igjen osv....truth is,at han gir egentlig faen i hvordan du føler deg,ha skal bare knulle litt.,

Men det finnes de som sier nei av andre grunner en seksuell skam eller frykt for horestempling,kanskje de føler seg usexy,har glemt å barbere beina,nettopp slått opp med noen,en dårlig periode i livet osv,og disse tror jeg egentlig vil,men sier nei pga hun ikke vil han skal se feks hennes hårete ben......

Jeg tror ca 50% av alle menn tar nei for et nei når du mener det,men mange vil pushe på før og. Husker jeg sov hos et vennepar hvor også en kompis av dem skulle sove.Han tok på meg,jeg fjernet hånden og sa skarpt ifra,fortsatt så ga han seg ikke men prøvde 2-3 ganger til, jeg var ikke spesielt full og er heller ikke redd og skrek til han :"kan du gi faen i å ta på meg?!?seriøst,ikke rør meg,det skjer ingenting, jeg sover her,du sover der. Og hold deg til helvete langt unna meg!"....han tok poenget da ja og unnskyldte seg.

Men så har du disse drita fulle nei-ene da,her er gråsone,fordi hun sier nei,dytter svakt,halvsover osv.....her er det mange som ikke tenker,verken kvinner eller menn.Blir du med en fremmed mann hjem,vil han mest sannsynlig(i 100% av tilfellene)ønske sex med deg, hvis du ikke ønsker sex,IKKE bli med en fremmed mann hjem!!!!LItt annerledes med kompiser,fordi du tenker du er trygg,du kjenner han jo, du er full og sovnet og våkner at du er naken og han er oppå deg. For han trenger ikke dette å se ut eller virke som en voldtekt,kanskje du bare har sagt slutt...nei....orker ikke ....også ikke protestert videre(antageligvis fordi du sovna)så han tror han fikk deg på gli....samtidig synes jeg det er forkastelig med menn som ligger og knuller på damer som sovner,virker helt borte pga overstadig beruset på alkohol eller er som besvimt pga veruselse fra narkotika.

Nå er det jo gjerne ikke de samme mennene som ønsker sex tidlig som syntes kvinner har dårlig seksualmoral om de også har lyst til å gjøre det tidlig. Det er jo i de tilfellene det er fornuftig å snakke sammen, for å finne ut om hun egentlig har lyst men skammer seg eller om hun virkelig mener nei som i ditt nederste avsnitt.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest åffårno

Og igjen, disse usikkerhetsmomentene er ikke noe som nødvendigvis relateres til når man tar de opp, de er heller kontekstbaserte. En kvinne som er usikker om hun vil ha sex enten det gjelder tidligere press fra partner, at hun ikke vil forspille noe eller at hun er usikker på egen kropp er noe som kan gjelde både på 1. og på 10. date eller langt ut i forholdet for den saks skyld, det viktige er jo at det tas opp på en måte som begge er komfortabel med.

Du har også noen implisitte antakelser jeg ikke kan være enig i. For det første antar du at det er snakk om press. Men det å ta opp usikkerheter på en voksen måte er ikke press når det i utgangspunktet dreier seg om to voksne som har lyst på hverandre. For det andre antar du jo at kvinner automatisk er i en posisjon der de må presses til sex og at det egentlig ikke er noe de har lyst til hvilket faller på sin egen urimelighet. For det tredje syntes det å være en litt konservativ seksualmoral mellom linjene her, at det liksom må være press når det dreier seg om sex på første date eller veldig tidlig. Men som jeg skrev handler ikke dette nødvendigvis om når, men på hvilken måte det tas opp, og det er heller selvsagt ikke slik at kvinner ikke ønsker å ha sex tidlig på generelt grunnlag.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

De implisitte antakelsene du antar at jeg har er jo totalt på villspor. Jeg har ikke en eneste av de antakelser hverken direkte eller implisitt - tvert imot.

Når man begynner å bable om kontekstuell tolkning i sammenheng med gjensidig sex så er man ganske far out i vurderingsevnen og hva man anser for å være OK i skjeve maktbalanser.

Det finnes ingen kontekst - nei er nei. Ja er ja.

Om du og din partner avtaler rollespill så er ikke nei nei - da er kodeordet nei.

Utover det så betyr nei nei.

Har man et snev av selvrespekt gidder man ikke overtale en tjnaniekanskje til ja. Det er nedrig.

Min hovedantakelser er jo nettopp at kvinner har lyst på sex - og tar initiativ og er helt med fra start når de har oppriktig lyst på sex. Akkurat slik det er for menn.

Hvordan du tolker det annerledes begriper jeg ikke.

Og konservativ seksualmoral? Haha.......yeah, right. Er det en ting jeg hverken har eller praktiserer så er det vel akkurat det.

Les nå hva jeg skriver uten å akademisere det og legge inn en rekke løse antakelser:

Vil man ha gangbang, A2M, trekant, romantisk sex i en blomstereng, blowjob under restaurantbordet, forsiktig elskov mens man hører på klein musikk så gjør man(kvinner og menn) det.

Vil man ikke en eller flere av de tingene der sier man nei.

Når man vil det sier man ja.

Ja. Nei. To forskjellige ting.

Er kvinnen/mannen så fjollete at de spiller kostbare med "knis fnis neeeeeeeei" så er de ikke gamle nok til å ha sex enda, iallefall ikke i hodet sitt.

Da takker man selv nei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest åffårno

Nå er det jo gjerne ikke de samme mennene som ønsker sex tidlig som syntes kvinner har dårlig seksualmoral om de også har lyst til å gjøre det tidlig. Det er jo i de tilfellene det er fornuftig å snakke sammen, for å finne ut om hun egentlig har lyst men skammer seg eller om hun virkelig mener nei som i ditt nederste avsnitt.

Anonymous poster hash: 69138...1d1

Tror du virkelig mange kvinner har et så skjørt forhold til sex at de ikke tør si hva de vil?

Vi vet hva vi vil ha, vi viser det og vi sier det. I den grad vi er litt tilbakeholdne så er det i 99% av tilfellene høflighet nok til at vi ikke sier "nei, vettu hva jeg har overhodet ikke lyst på deg" som gjør at vi drar litt på det uten å gå direkte inn på hva.

Jeg har selv blitt spurt om sex og etter et høflig nei blitt bedt om å si ærlig grunn til hvorfor jeg ikke har lyst.

Det er jo faktisk helt uaktuelt for meg å gi en ærlig begrunnelse til en hyggelig fyr jeg jo ellers bare vil godt. "Nei, du - jeg tenner ikke en plass på deg - du har dritkjedelig musikksmak, jeg føler ingenting når du tar på meg, jeg tenner hverken på utstråling, personlighet eller utseende - men jeg synes du er en kul venn altså" - og så skal liksom han ta det superkult?

Nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Søren76

Jeg er jente, og hvis sexpartneren min sier nei, synes jeg det er vanskelig å stoppe(men jeg gjør det selvsagt, hoho)!!!!!

Det er godt at høre :) da tør eg date deg . Findes mye skumle jenter derude ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er godt at høre :) da tør eg date deg . Findes mye skumle jenter derude ;)

Hahahaha! 169 cm liten jente uten store muskler. Er nok ingen fare, har ikke så mye å stille opp med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...