Gå til innhold

Vaksiner ungene deres.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veldig skeptisk til vaksiner, med all rett. Ser hvordan det har gått med mange som tok fugleinfluensa-vaksinen.

Anonymous poster hash: 05be9...3c4
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva med å utdype hvorfor du mistet respekten?

fordi han har alltid virka så "ordentlig" og snill i mine øyne, men nå som han bare slang ut en så meningsløs kommentar som "Du burde enten bli ta frat retten til unger " fordi en person har valgt hva hun syns er best for sitt eget barn, da mister jeg litt respekt for personen!

• Liker 1
Gjest hogwash
Skrevet

To siste AB; Dere skremmer meg. Virkelig.

Vis gjerne til noen gode kilder som fraråder vaksinering på generell basis.

• Liker 8
Gjest hogwash
Skrevet

fordi han har alltid virka så "ordentlig" og snill i mine øyne, men nå som han bare slang ut en så meningsløs kommentar som "Du burde enten bli ta frat retten til unger " fordi en person har valgt hva hun syns er best for sitt eget barn, da mister jeg litt respekt for personen!

Da tror jeg ikke du skjønner hvor stor konsekvens bare en bærer av sykdommen kan ha. Kopper har jo blitt utyddet (med noen få lab unntak) av vaksinering.

At noen basert på uvitenhet da skulle nekte å vaksinere seg kan i verste fall påvirke alt annet liv på kloden.

• Liker 15
Skrevet

Vaksiner inneholder ikke lenger kvikksølv. Trodde det var noe alle oppegående mennesker visste nå til dags.

Anbefaler alle å se "Folkeopplysningen" og episoden om vaksinering.

Man er egoistisk og ignorant om man ikke følger vaksinasjonsprogrammet nå til dags!

• Liker 17
Gjest Gjest
Skrevet

Jeg lar barna mine få de vanlige vaksiner som barn har fått i årevis. Vaksinen de fikk ved 1,5 års alder utsatte jeg til de var 4 pga eggeallergi. Andre vaksiner som influensavaksiner og ev forsøksvaksiner (vi fikk for smittsom hjernehinnebetennelse) skyr jeg som pesten. De er ikke tilstrekkelig testet til at jeg vil utsette mine barn for ev bivirkninger. Mange av mine venninner har fått sykdommer i tidlig voksen alder som potensielt kan føres tilbake til forsøksvaksinen vi fikk som ungdommer.

Skrevet

Meslinger kunne vært utryddet hadde det ikke vært for de alternative miljøene. Jeg kjenner til "alternative" som sier at de er beredt på å takle litt svinn (at et av deres eget eller andres barn dør) ved noe så naturlig som sykdom.

De gravide som det er farligst for, får jo aldri ta noe valg..

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Jeg håper dere som ikke vaksinerer ungene deres sier ifra til alle foreldrene til andre barn deres barn møter på sin vei. Det finnes faktisk folk som ikke KAN ta disse vaksinene og dere som lar være fordi dere mangler kunnskap utsetter disse barna for fare.

Synes dere virkelig ikke at det er så farlig at andres barn (eller deres egne for den saks skyld) kan dø pågrunn av dere?

Og skjønner dere ikke at på grunn av sånne som dere så er sykdommer som tidligere nesten var utryddet på vei tilbake?

Det er galskap å drive på på den måten, det er trist at noen lar seg hjernevaske av en gjeng tullinger (viser for eksempel til vaksineaksjonen for noen år siden. De folka er ikke gode i hue).

Anonymous poster hash: dedfd...d4d
  • Liker 12
Skrevet

:roll:

Nei, takk. Forgifter ikke barna mine med giftcoctailer.

Anonymous poster hash: b6cdc...02e

Men å gi dem kikhoste og meslinger, og sette andres barn i fare, det gjør du.

• Liker 14
Skrevet

Håper alle i denne tråden husker å REVAKSINERE seg. Gjelder ikke bare ungene.

• Liker 4
Skrevet

Man får det dersom man har hatt vannkopper, noe de fleste har. Derimot får ikke de fleste helvetesild.

• Liker 2
Skrevet

Murica: Vannkoppvaksine ligger ikke i vaksinasjonsprogrammet. Så da er alle foreldre jævlige, da :roll:

Dagens glupeste...

Meslinger kunne vært utryddet hadde det ikke vært for de alternative miljøene. Jeg kjenner til "alternative" som sier at de er beredt på å takle litt svinn (at et av deres eget eller andres barn dør) ved noe så naturlig som sykdom.

De gravide som det er farligst for, får jo aldri ta noe valg..

De gravide velger faktisk idet de velger å bli gravide uten selv å være vaksinerte!

Jeg er tilhenger av vaksinering, altså, bare så det er klart, men blir fryktelig oppgitt av denne typen ansvarsfraskrivelse.

• Liker 1
Gjest Murica
Skrevet

Murica: Vannkoppvaksine ligger ikke i vaksinasjonsprogrammet. Så da er alle foreldre jævlige, da :roll:

Dagens glupeste...

De gravide velger faktisk idet de velger å bli gravide uten selv å være vaksinerte!

Jeg er tilhenger av vaksinering, altså, bare så det er klart, men blir fryktelig oppgitt av denne typen ansvarsfraskrivelse.

Så fordi det ikke ligger i ett allerede oppsatt program, så velger du å ikke vaksinere mot det?

Jaja, deg om det.

Jeg er hvertfall vaksinert. Så får du utsette barna dine for det du vil.

Men jeg syns hvertfall det er en jævlig ting å gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

En annen ting er jo å se på innvandringen. De fleste her er ikke vaksinert å kan derfor bringe og spre smitten her. Da er det jo synd for alle dere anti vaksinasjons folk om barna deres blir smittet. Jeg hadde fått helt ekstremt dårlig samvittighet om barnet mitt lå døende siden jeg ikke ville gi dem vaksine.

Finnes det vaksine mot vannkopper, Murica? Det visste jeg ikke, trodde vannkopper var en sykdom så og si alle hadde hatt jeg. Jeg er blitt vaksinert mot det meste, men hadde vannkopper, det samme med alle vennene mine.

Anonymous poster hash: 32764...f11
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"Up to a third of all adults who have had chicken pox will eventually develop one or both of these conditions, becoming debilitated for anywhere from a week to several years" Leste litt om den sykdommen din Murica, var faktisk ganske mange som fikk enten denne eller den andre sykdommen som ble nevnt, etter å ha hatt vannkopper. Rart man ikke har hørt noe om dette i Norge. Det kan vel ikke være så utbredt her.

Link: http://www.nytimes.com/2010/06/10/health/10chen.html?src=me&ref=general&_r=0

Anonymous poster hash: 32764...f11
Gjest Gunfreak
Skrevet

NÅ mista jeg respekten for deg!

Hvis jeg noen gang får barn, risikerer det barnet å dø pga. Disse idiotene, så ja de bør ikke ha barn om de utsetter sitt egent og andres barn for fare, ikke noe annerledes enn om de lot barnet sitt leke på motorveien bare enda værre fordi dem også sender andres barn ut på motorveien.

• Liker 10
Gjest Murica
Skrevet

Ja, det var påkrevd når jeg flyttet til USA. Hadde ikke hørt om helvetesild/shingles før jeg flyttet hit, men er visst langt ifra uvanlig å få det.

Skrevet

Så fordi det ikke ligger i ett allerede oppsatt program, så velger du å ikke vaksinere mot det?

Jaja, deg om det.

Jeg er hvertfall vaksinert. Så får du utsette barna dine for det du vil.

Men jeg syns hvertfall det er en jævlig ting å gjøre.

Da mine var små kunne man ikke velge seg vannkoppevaksine. Min eldste hadde en forferdelig runde med vannkopper (vi snakker sykehusinnleggelse), så jeg ba om vaksine til min yngste. Men jeg fikk ikke! Det er godt mulig at denne vaksinen er mer tilgjengelig nå enn for ni år siden, men å kalle meg (og andre) en jævlig forelder av den grunn er ikke noe annet enn fryktelig ignorant!

Dessuten:

I likhet med sykdommen gir vaksinen en vedvarende infeksjon som kan føre til herpes zoster senere i livet, men risikoen ser ut til å være lavere enn etter vannkoppesykdom [7].

I følge folkehelseinstituttet beskytter ikke vaksinen mot helvetesild, den gir derimot en risiko for den, så argumentasjonen din ryker på egen urimelighet,

• Liker 5
Skrevet

Det finnes egen vaksine for helvetesild. Men den er ikke så mange år gammel.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...