Mazilla Skrevet 6. oktober 2014 #2381 Del Skrevet 6. oktober 2014 Der er vel greit å true så lenge man faktisk kan gjennomføre det man truer med (og faktisk gjør det til slutt)? Verre med typen "hvis ikke du er grei, så setter vi deg av midt på motorveien" osv... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Nesevisa Skrevet 6. oktober 2014 #2382 Del Skrevet 6. oktober 2014 Der er vel greit å true så lenge man faktisk kan gjennomføre det man truer med (og faktisk gjør det til slutt)? Verre med typen "hvis ikke du er grei, så setter vi deg av midt på motorveien" osv... ...jeg ble satt av på veien da jeg var liten, så aldri si aldri... (skal nevnes at det ikke akkurat var på motorveien og at jeg var litt mer enn tre år, da.) Jeg synes du har kloke KG-venninner, Kisskissbangbang. Og så tror jeg ikke jeg kjenner en eneste mamma som er tålmodig og mild og konsekvent absolutt hele tiden. Det er viktig å ha i bakhodet selv om vi selvfølgelig strekker oss etter å bli den beste mammaen vi kan være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #2383 Del Skrevet 6. oktober 2014 Kjenner meg veldig igjen Når det tar en halvtime å kle på for å gå ut og leke for eksempel, så kan det fort koke over. Og jeg ER en sånn mamma som kan komme med trusler, eller konsekvenser, om du vil. Type "hvis du ikke kommer hit og kler på nå så går vi ikke ut. Da går mamma opp igjen". Forutsatt at det ikke har funket å lokke med alt det artige vi skal gjøre ute og sånne ting. Jeg vet ærlig talt ikke hvordan jeg ellers skal få han til å høre etter når han holder på sånn der. Synes du er en kjempeflink mamma. Du er så rolig og vet liksom hva du skal si. At du av og til mister tålmodigheten er helt naturlig, spesielt når du er sliten for tiden. Den alderen J er i nå er jo ofte ganske slitsom for mange. Du er nok den beste mammaen i verden for L! Som O sier omtrent hver eneste dag, uansett om vi har "kranglet" så busta fyker: "Mamma e min bæstevænn!", og da tenker jeg at selv om det til tider er dårlig stemning, så skaper det trygghet hos ungene å vite at det er grenser de må forholde seg til, selv om det ikke er gøy der og da og det kan ende opp med hyling og grining. Tusen takk! :klemmer: Jeg og L er jo gode venner vi og, og det er mye god stemning og gode ord og. Heldigvis Eh, vi kommer med noen trusler vi også altså, det skal innrømmes. Ellers hadde vi aldri fått henne til å gjøre noe som helst. Ikke så alvorlig som ''om du ikke går og legger deg nå, så, så...FÅR DU ALDRI SNOP IGJEN!!!'' (okei da, det har skjedd EN gang ), men slik som Teriyaki beskriver. Tror det er helt normalt. Jada, det er helt fair å "true" med konsekvenser, som Teriyaki beskriver. Det er bare det at jeg gjør det for mye nå, og går dit før jeg prøver andre ting. Der jeg ellers ville avleda, feks, hopper jeg alt for lett til "Skal vi ikke til farmor eller?". Det er så unødvendig å holde på sånn hele dagene, når jeg vet at han responderer bedre på andre ting dersom jeg bare tar meg tid til det. Der er vel greit å true så lenge man faktisk kan gjennomføre det man truer med (og faktisk gjør det til slutt)? Verre med typen "hvis ikke du er grei, så setter vi deg av midt på motorveien" osv... Jeg er enig med deg, men som jeg skrev til Belle er problemet at jeg synes jeg får rundt og slenger trusler rundt meg hele dagen, og rett og slett er litt sånn surkjerring. Hopper for fort til "Innestemme!" "Nei!" "Kutt ut!" "Ikke mas!" "Gjør ditt!" "Gjør datt!", i stedet for å snakke skikkelig til ham, og være tålmodig. Ikke hele tiden, selvsagt, men mye mer enn det jeg synes er greit. ...jeg ble satt av på veien da jeg var liten, så aldri si aldri... (skal nevnes at det ikke akkurat var på motorveien og at jeg var litt mer enn tre år, da.) Jeg synes du har kloke KG-venninner, Kisskissbangbang. Og så tror jeg ikke jeg kjenner en eneste mamma som er tålmodig og mild og konsekvent absolutt hele tiden. Det er viktig å ha i bakhodet selv om vi selvfølgelig strekker oss etter å bli den beste mammaen vi kan være. Jeg synes også de er skikkelig flotte folk! Nei, jeg sikter ikke mot å være supermamma altså, den kampen tapte jeg for lenge siden Men jeg vil gjerne være den beste mammaen JEG kan være, og jeg vet at sånn suring og masing egentlig ikke er noe jeg gjør så mye, at jeg er inni i en skikkelig dårlig periode sånn sett. *** I dag har L vært i barnehagen igjen, og det var skikkelig digg Han har jo vært syk mer eller mindre konstant i to uker. Eller, for syk for barnehagen, men for frisk for å være hjemme. Så en del av gnisningene mellom oss kommer nok av den grunn, at vi har gått litt oppå hverandre her hjemme. Jeg har i hvert fall ikke vært suremamma i dag, og ikke kommet med trusler en eneste gang Jeg har laga spaghetti med kjøttsaus til minstemini i dag, for sånn ca et år fremover. Vet ikke helt hva som skjedde, men plutselig hadde jeg ei hel jerngryte stappfull med mat Tenkte egentlig å fikse en kyllinggryte også i dag, men tror faktisk ikke jeg gidder.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #2384 Del Skrevet 6. oktober 2014 J har forresten blitt en racer til å komme seg rundt, utførsker stua og kjøkkenet hele dagen, og er konstant smørblid. Liker'e! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. oktober 2014 #2385 Del Skrevet 6. oktober 2014 Du, jeg laga den kylling-kardemommegryta di i dag, og den falt i smak! Mett ble han også, etter en dæsj av den pluss pupp var han mett i mange timer. Hadde i litt olje og smør da, det skal sies. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2014 #2386 Del Skrevet 6. oktober 2014 Flinkisbaby som kommer seg rundt da Det er så herlig å se når de kommer seg rundt omkring, såå stole og alt er SÅ spennende Så bra at dagen i dag har vært bedre Og topp kjøkkeninnsats Er alt for lite flink til å lage mye av gangen, tror jeg må snu litt på den der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #2387 Del Skrevet 6. oktober 2014 Du, jeg laga den kylling-kardemommegryta di i dag, og den falt i smak! Mett ble han også, etter en dæsj av den pluss pupp var han mett i mange timer. Hadde i litt olje og smør da, det skal sies. Så bra! Jeg skal lage den igjen i morra, det er det som hittil har falt best i smak. Tenkte å lage en versjon der jeg bytter ut kardemommen med karry og, karry og ananas er jo så godt sammen så tror det kan bli godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #2388 Del Skrevet 6. oktober 2014 Flinkisbaby som kommer seg rundt da Det er så herlig å se når de kommer seg rundt omkring, såå stole og alt er SÅ spennende Så bra at dagen i dag har vært bedre Og topp kjøkkeninnsats Er alt for lite flink til å lage mye av gangen, tror jeg må snu litt på den der. Jeg synes det er såå greit å stå på kjøkkenet et par timer en kveld og så ha middager for to-tre uker fremover. Greit å bare kunne ta opp fra fryseren, hive i microen og servere. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 6. oktober 2014 Forfatter #2389 Del Skrevet 6. oktober 2014 Har jeg forresten nevnt at J, selveste Vognhateren, har begynt å sove dupper ute i vogna? Han har virkelig HATA den, og vognbagen er så godt som ubrukt, men nå kan han bæres i søvn og så legges der, for så å sove en god dupp og våkne pludrende. Herlig! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 6. oktober 2014 #2390 Del Skrevet 6. oktober 2014 Det er jo langt mer praktisk å heller bruke noen få timer en dag og ha mat klar for lang tid fremover tullete at jeg ikke gjør det selv egentlig Herlig at han har skjønt at vogna er digg er jo såå godt for dem å kunne sove ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 6. oktober 2014 #2391 Del Skrevet 6. oktober 2014 Yaaaay for vogn! Det går opp og ned her, men i dag sovna han i vogna etter bare litt (ok mye) gynging utenfor, ikke trilletur. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 6. oktober 2014 #2392 Del Skrevet 6. oktober 2014 Hva har du i den berømmelige kardemommemiddagen? Jeg har ikke kommet helt i gang med middagslaging til R, og trenger litt inspirasjon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #2393 Del Skrevet 8. oktober 2014 Gaaaah, snørrete unge betyr ut og inn av rommet for byssing og pupping og spruting av saltvann i nesa. Mannen er sammen med noen kompiser og spiller FIFA og drikker øl, og jeg er sur (men bare inni meg) fordi jeg må være hjemme. Vært inne hos mini fire ganger siden han sovna klokka sju, så artig kveld i vente! Og så har jeg har forpist meg på pops. Det var ikke helt meninga ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sushi Skrevet 8. oktober 2014 #2394 Del Skrevet 8. oktober 2014 Blææ, føler med deg. Inne for andre gang i kveld jeg også, bare at jeg ikke skjønner hva som feiler min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 8. oktober 2014 #2395 Del Skrevet 8. oktober 2014 Joiner klubben! Vært inne ca tusen ganger (nesten ihvertfall) siden kl seks, mannen har ENDELIG tatt over. Tulleunger! Antar det er tenner som feiler min, hvis ikke har jeg vel ødelagt ham på annet vis Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 8. oktober 2014 #2396 Del Skrevet 8. oktober 2014 Pops? Som i den sjokoladen? Åååh, det er godt!!! Føler med deg ang snørrete unge. Håper det går bedre enn du forventer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 8. oktober 2014 #2397 Del Skrevet 8. oktober 2014 Har du smakt den nye popsen med havsalt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kisskissbangbang Skrevet 8. oktober 2014 Forfatter #2398 Del Skrevet 8. oktober 2014 Blææ, føler med deg. Inne for andre gang i kveld jeg også, bare at jeg ikke skjønner hva som feiler min. Vi er vel oppe i sånn ca 7 ganger nå, tror jeg Han sover kjempedårlig, og makker seg konstant. Halvparten av gangene bare sutrer han litt før han sovner igjen, da. Vet egentlig ikke helt hva greia er med min heller lengre, nå er snørra så godt som borte, men våkner gjør han likevel... Joiner klubben! Vært inne ca tusen ganger (nesten ihvertfall) siden kl seks, mannen har ENDELIG tatt over. Tulleunger! Antar det er tenner som feiler min, hvis ikke har jeg vel ødelagt ham på annet vis Jeg tenker heldigvis aldri at det er min feil, skylder på ungen jeg Pops? Som i den sjokoladen? Åååh, det er godt!!! Føler med deg ang snørrete unge. Håper det går bedre enn du forventer. Mmhm, som i sjokoladen. Jeg spiste nesten hele posen. Har du smakt den nye popsen med havsalt? Oooooff, ja! Jeg er så svak for sjokkis med litt salt. Smash og sånn ... Husker jeg kjøpte meg en sånn gigapose med Smash en gang jeg hadde vært på byen og var passelig småfull. Satte meg på en benk i en park og inhalerte hele posen på sånn (nesten uten å overdrive) tre minutter, og så grein jeg fordi det var tomt. Og jeg griner aldri. Sjokkis, ass ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Favole Skrevet 9. oktober 2014 #2399 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg tenker heldigvis aldri at det er min feil, skylder på ungen jeg Like greit, er jo han som våkner, ikke du som vekker han med vilje Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Teriyaki Skrevet 9. oktober 2014 #2400 Del Skrevet 9. oktober 2014 Jeg er generelt sett ganske glad i sjokolade, men har spist lite av det i graviditeten. Har bare ikke hatt lyst på det. Men har lyst på mye annet da Og sjokolade når man drikker? Nei DET går ikke! Alt som er søtt er kvalmt med alkohol innabords. Da går det i potetgull og junkfood. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå