Gå til innhold

Til menn; hva er best? Ei dame med BMI på 21, som har hofter, rumpe og pupper, eller ei med en BMI på 16 som du ser beina på, og lite former?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ts;

Mannen min synes jeg er kjempefin nå. Selv om jeg har en BMI på 21 så er jeg ikke dvask da jeg trener 4-5 ganger i uka. Jeg følger også matplan som ernæringsfysiolog har satt opp til meg slavisk.

Men har en engang slitt med SF så ligger det jo alltid og gnager i bakhodet. Så når en får en sånn kommentar så lurer en på om mennesker kanskje egentlig foretrekker damer som er veldig tynne...

Bare det å måtte kjøpe klær i str S/M var vanskelig.



Anonymous poster hash: eece6...a92
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ts;

Hvor har jeg rakket ned på andre? Kanskje du burde ha lest hele tråden så ser du at jeg svarte ganske tidlig i innleggene på hvorfor jeg lurte på det. Jeg gjentok meg selv nettopp hvis du leser.

BTW; svaret ditt var ganske frekt og sårende. Hva har jeg egentlig gjort det som gjør at du svarer meg sånn?

Anonymous poster hash: eece6...a92

Drit i det, ts. Jeg skjønte hva du mente, og tråden var ikke frekt ment :klem:

Anonymous poster hash: 932a8...6d4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det med KG og kroppshysteri ??!

Jeg syns det dukker opp slike tråder i hytt og pine, startet av en eller annen som sårt trenger bekreftelse på at de ER attraktive fordi om de har noe ekstra eller litt lite etter en eller annen tabell !

Slutt å tenke vekt og BMI og bruk heller tiden på lære dere å være glad i den kroppen dere har !

Alle er flotte på sin måte. Verden ville vært ganske så kjedelig hvis alle var like.

Jeg er rund og får stadig kommentarer fra menn på at de liker formene mine :)

Er nok dessverre ikke isolert til KG.... Kroppshysteriet er overalt hvor man snur eller vender seg disse dager :/

Men ++ skal jeg spandere på deg, for resten har du jo helt rett i :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts;

Jeg har jo svart her.......

Skrev at da jeg var alvorlig syk, med veldig lav BMI (var 1.72 høy og ca 45kg) så var jeg skikkelig undervektig. Da jeg kom meg opp på en normal BMI på 21 så sa onkelen min at jeg hadde lagt skikkeilg på meg og at jeg kledde bedre sånn som jeg var da jeg var syk.

Så derfor jeg lurte.......litt klønete emneoverskrift, jeg ser den!

Anonymous poster hash: eece6...a92

Drit nå i Onkelen din for pokker, han er din onkel og han bør da virkelig ikke ha noen interesse av å kommentere sin nises kropp. Din onkel er kanskje en mann, men hva han mener bør jo virkelig ikke ha noe som helst å si for hva andre menn mener er mer tiltrekkende på en seksuell måte.

Ts;

Hvor har jeg rakket ned på andre? Kanskje du burde ha lest hele tråden så ser du at jeg svarte ganske tidlig i innleggene på hvorfor jeg lurte på det. Jeg gjentok meg selv nettopp hvis du leser.

BTW; svaret ditt var ganske frekt og sårende. Hva har jeg egentlig gjort det som gjør at du svarer meg sånn?

Anonymous poster hash: eece6...a92

Du har selv skrevet at overskriften din er klønete , det er godt du ser det selv i alle fall, det er greit at du selv trenger støtte og oppmuntring, men du tiltrekker deg og svar som går på at tynne folk er stygge, eller fin så lenge jeg har klær på meg, som sagt, du bør kanskje tenke på hvordan du formulerer deg, det er det også andre som har reagert på og ikke bare meg. Og jeg synes faktisk ikke svaret mitt var frekt, jeg synes det står i stil til overskriften!

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

167 og 46 kg er sykelig lite.

Bildet du viser er enten gammelt eller i en SVÆRT heldig vinkel.

Du burde opp i minst 55 kg

Anonymous poster hash: a4927...e4b

Jeg tok det i går natt, rett før jeg la det ut.

Svært heldig vinkel? Synes det var en uheldig vinkel, jeg. Blitzen fikk meg til å virke skranglete og vinkelen gjorde proposisjonene mine rare. Vanligvis er jeg ganske så fin, nemlig.

Hvordan foreslår du at jeg går opp i vekt, forresten? Skal jeg legge på meg ti kg muskler eller skal jeg spise enorme mengder dynka i tomme karbohydrater?

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tok det i går natt, rett før jeg la det ut.

Svært heldig vinkel? Synes det var en uheldig vinkel, jeg. Blitzen fikk meg til å virke skranglete og vinkelen gjorde proposisjonene mine rare. Vanligvis er jeg ganske så fin, nemlig.

Hvordan foreslår du at jeg går opp i vekt, forresten? Skal jeg legge på meg ti kg muskler eller skal jeg spise enorme mengder dynka i tomme karbohydrater?

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

Man går opp i vekt av å trene styrke, fordi muskler veier en del.

Jeg er ikke den du siterte btw, men siden du lurte..

Og muskler har man også bruk for. Jeg har trent regelmessig styrke i 1 år nå (har også trent styrke før det, men ikke nesten hver dag sånn som dette året) og du skulle bare visst hvor mye lettere ting blir når man har litt muskler altså.

Anonymous poster hash: 932a8...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 35 prosent begynner det å bli helsefarlig.

body-fat-percentage-women.jpg

Kvinner skal ha en fettprosent mellom 18 og 30, bare sånn at alle får med seg det.

Det er også helsefarlig å ha for lav fettprosent. Kjenner ei jente som nå fikk barn og gikk opp kun 3 kilo under graviditeten og er utrolig tynn fra før av. Barnet døde nesten og ble født for tidlig.

Anonymous poster hash: 932a8...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

over 35 prosent begynner det å bli helsefarlig.

body-fat-percentage-women.jpg

Dette er vel snakk om fett% og ikke BMI, og dama på første bildet kunne jo lett ha endt opp med en BMI som liksom skulle tilsi at hun var både overvektig og usunn....

Edit: Poenget er at jeg mener at dette med BMI er BS!

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går opp i vekt av å trene styrke, fordi muskler veier en del.

Jeg er ikke den du siterte btw, men siden du lurte..

Og muskler har man også bruk for. Jeg har trent regelmessig styrke i 1 år nå (har også trent styrke før det, men ikke nesten hver dag sånn som dette året) og du skulle bare visst hvor mye lettere ting blir når man har litt muskler altså.

Anonymous poster hash: 932a8...6d4

Men kroppen min fungerer til mitt bruk. Hvorfor skal jeg legge på meg ti kg i muskler?! Jeg har nok muskler til at jeg kan klabbe til innpåslitne fyllefolk og til at jeg kan ferdes i skog og mark uten å bli for sliten. Er ikke det nok?

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er vel snakk om fett% og ikke BMI, og dama på første bildet kunne jo lett ha endt opp med en BMI som liksom skulle tilsi at hun var både overvektig og usunn....

Edit: Poenget er at jeg mener at dette med BMI er BS!

enig, midjemål, er kanskje en bedre pekepinn på helsesituasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

enig, midjemål, er kanskje en bedre pekepinn på helsesituasjonen?

Helt ærlig... har ikke peilig.... Pekepinne kanskje :vetikke: Men det er jo som mange forskjellig kroppsfasonger at det blir i beste fall en halveis-pekepinne. Og det går jo også an å ha et godt lag med fett og være sunn som bare rakker, samtidig som det går an å være tynn som en flis og være "innfeit" og usunn som få...

Er egentlig ikke noe "fan" av "pekepinner" tror jeg :D

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KateW

Jeg er drøye 60 cm rundt midja, bruker 60 i BH størrelse (altså under bysten) jeg er 180 høy. I følge hva folk på KG mener, så er jeg ei MoskvaMarit før operasjonen basert på klesstørrelsen min. Så skal man tro folk her, så er da ikke midjemål en god pekepinn....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest .-L-.

Seriøst, mann. Se på bildet jeg la ut, da. Ser det ut som om jeg kommer til å knekke sammen?

Forøvrig ser jeg ikke helt hvilken hjelp jeg trenger. Jeg spiser sunt og jeg spiser meg mett. Jeg går ikke opp i vekt, ikke om jeg spiser pizza og ikke om jeg spiser brokkoli. Jeg foretrekker sunn mat og jeg beveger meg mye, kroppen min fungerer utmerket og folk kommenterer heller formene mine (men sånt er jo ikke lov å si med mindre de har minst ti cm med fett over beina.. eller?) enn hvor radmager jeg er. Jeg er ikke chubby, men jeg er ikke sykelig tynn. Nøyaktig hva trenger jeg hjelp til? Å spise ti pizzaer daglig slik at jeg oppfyller KGs krav til formfull og vakker?

Og for politisk korrekthetens skyld: Så lenge folk er sunne og friske, skal de få veie så mye de vil for min del. Jeg vet at mange ville vært sengeliggende om de hadde hatt min BMI. Men på den andre siden er det også mange som har min BMI og som egentlig er drittlei av å måtte forsvare det.

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

Hallo? Dette er jo ikke noe jeg dikter opp, det er ikke jeg som har laget skalaen over hva som er helsefarlig. Det er legers og psykiateres forskning og hva de anbefaler. Ikke kom her å si at det er noe kg krav, det er bullshitt. Hvis ikke du vil ta innover deg at det du holder på med kan være farlig så er det for så vidt ditt problem.

Ville ikke trykket i meg pizzaer, ville heller sørget for å få i meg 500-1000 kalorier mer per dag så du kommer over hva som blir sett på som helseskadelig, AV DE FAGELIGE, jezuz.

Endret av .-L-.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Dette er jo ikke noe jeg dikter opp, det er ikke jeg som har laget skalaen over hva som er helsefarlig. Det er legers og psykiateres forskning og hva de anbefaler. Ikke kom her å si at det er noe kg krav, det er bullshitt. Hvis ikke du vil ta innover deg at det du holder på med kan være farlig så er det for så vidt ditt problem.

Ville ikke trykket i meg pizzaer, ville heller sørget for å få i meg 500-1000 kalorier mer per dag så du kommer over hva som blir sett på som helseskadelig, AV DE FAGELIGE, jezuz.

Det jeg holder på meg? Hva holder jeg på med? Jeg spiser skikkelig og jeg spiser nok. Vekta mi er stabil, kroppen min er frisk og jeg har det bra. Hvorfor skal jeg tvinge kroppen min opp i vekt for noe som er unaturlig for den? Har forøvrig prøvd, og det går ikke. Kroppen min trives på den vekta den er nå.

Anonymous poster hash: 494fe...4e6

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo? Dette er jo ikke noe jeg dikter opp, det er ikke jeg som har laget skalaen over hva som er helsefarlig. Det er legers og psykiateres forskning og hva de anbefaler. Ikke kom her å si at det er noe kg krav, det er bullshitt. Hvis ikke du vil ta innover deg at det du holder på med kan være farlig så er det for så vidt ditt problem.

Ville ikke trykket i meg pizzaer, ville heller sørget for å få i meg 500-1000 kalorier mer per dag så du kommer over hva som blir sett på som helseskadelig, AV DE FAGELIGE, jezuz.

Norske myndigheter bruker BMI som en måleenhet for å følge vektutviklingen i befolkningen når de gjør helseundersøkelser. Henriette Øien i Sosial og helsedirektoratet sier at BMI er mangelfull å bruke på individnivå.

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.4138371

Anonymous poster hash: d8512...335

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hallo? Dette er jo ikke noe jeg dikter opp, det er ikke jeg som har laget skalaen over hva som er helsefarlig. Det er legers og psykiateres forskning og hva de anbefaler. Ikke kom her å si at det er noe kg krav, det er bullshitt. Hvis ikke du vil ta innover deg at det du holder på med kan være farlig så er det for så vidt ditt problem.

Ville ikke trykket i meg pizzaer, ville heller sørget for å få i meg 500-1000 kalorier mer per dag så du kommer over hva som blir sett på som helseskadelig, AV DE FAGELIGE, jezuz.

Sorry ass, men dette kan jeg ikke gjøre noe annet enn å le av. BMI er en indikator, å plotte inn to stykk tall for å finne ut av om du er sunn og frisk er intet annet enn latmansforetak. For ikke så lenge siden kom det frem at samtlige på det norske herrelandslaget i håndball var "overvektige" i følge BMIèn deres. Tull med tall kalles det da. Tull med tall kan det for så vidt kalles også på den andre siden av skalaen, at du er så opphengt i å ikke se det får være opp til deg, men den som kommer med bs her er ikke kvinnen som la ut bilde av seg selv i alle fall.

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry ass, men dette kan jeg ikke gjøre noe annet enn å le av. BMI er en indikator, å plotte inn to stykk tall for å finne ut av om du er sunn og frisk er intet annet enn latmansforetak. For ikke så lenge siden kom det frem at samtlige på det norske herrelandslaget i håndball var "overvektige" i følge BMIèn deres. Tull med tall kalles det da. Tull med tall kan det for så vidt kalles også på den andre siden av skalaen, at du er så opphengt i å ikke se det får være opp til deg, men den som kommer med bs her er ikke kvinnen som la ut bilde av seg selv i alle fall.

BMI blir brukt som en indikator når det gjelder spiseforstyrrelser iallefall. En kompis jobber på BUP og han sier at når en ungdom har en BMI på 15 så blir det innleggelse og tvangsnæring hvis ungdommen ikke spiser selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får kols av alt maset om BMI og vekt, helt uintressant. En pen kropp er en naturlig kropp, ikke beinrangel og ikke feit. Feit vil si feks 40% og oppover. Men for dem som streber etter idealkroppen, så vil jeg si 20-25% er innertier. Noe mindre enn det ser ofte "sykelig" ut imo.

Har aldri blitt betatt eller vært intressert i ei modelldame, selv om de ikke er stygge, de er bare aaaltfor slanke, noe som ser jævla rart ut i trynet når fett % er lav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BMI blir brukt som en indikator når det gjelder spiseforstyrrelser iallefall. En kompis jobber på BUP og han sier at når en ungdom har en BMI på 15 så blir det innleggelse og tvangsnæring hvis ungdommen ikke spiser selv.

Spiseforstyrrelser er en sykdom og det sier seg vel selv at når en er syk så er en ikke frisk uavhengig av BMI men en frisk person kan ha en bmi på både 16 og 17 uten at det indikerer en skitt. Slik en person med en BMI på 20 kan ha bulimi eller en person med bmi på 25 kan slite med tvangsspising.

Og i og med at ab kvinnen som la ut bilde ikke har anoreksi eller en BMI på 15 så kan heller ikke -L- si noe om hennes helse slik jeg heller ikke kan utale meg om den, de eneste som kan det er hun selv og hennes lege, da er det TOTALT bs å begynne å synse og mene noe om det på kg.

Edit: etter et kjapt googlesøk viser det seg at ved Oslo universitetssykehus ved regional avdeling for spiseforstyrrelser så mener de at en BMI på 14 er innleggelse på sykehus, og med en BMI på 12 er alvorlig somatisk fare og ved å ikke vise behandlingssamarbeid gir en vurdering i tvangsinnleggelse. http://www.oslo-universitetssykehus.no/SiteCollectionDocuments/Om%20oss/Avdelinger/Psykisk%20helse%20og%20avhengighet/Lands-%20og%20regionsfunksjoner/RASP/RASP;%20Presentasjon%20til%20m%C3%B8te%20med%20avtalespesialister.%2028.09.12.pdf

Men igjen, denne tråden handler ikke om spiseforstyrrelser, selv om fenkelte desperat prøver å vri den dit.

Endret av skreppamedleppa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...