Gjest Summers Skrevet 17. juli 2013 #81 Skrevet 17. juli 2013 Er ikke dette i praksis litt selvmotsigende? Min erfaring er gjerne ihvertfall at folk som elsker friluftsliv også er litt "enkle" intellektuelt sett, mens folk som er interessant intellektuelt sjelden er interessert i friluftsliv. Jaha, vil vel heller si at friluftsliv er inn blant eliten.
PeeWee Skrevet 17. juli 2013 #82 Skrevet 17. juli 2013 Jaha, vil vel heller si at friluftsliv er inn blant eliten.Dessverre, så betyr ikke det at man er norsk elite at man er særlig intellektuelt interessant. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 17. juli 2013 #83 Skrevet 17. juli 2013 Jaha, vil vel heller si at friluftsliv er inn blant eliten. off topic men jeg hater alt dette kravet om at alle MÅÅÅ elske friluftsliv.
Alina X Skrevet 17. juli 2013 #84 Skrevet 17. juli 2013 Jeg tenker ikke at det er for få gode menn, jeg er heller opptatt av å nyte livet litt enn å kaste på meg ekteskap og barn med det første,og nå om dagen så er dette mulig. Jeg er 26, og for 100 år siden ville jeg antageligvis vært gift med en fyr,hatt 2-3 unger og sittet lykkelig uvitende hjemme uten kunnskap eller kjennskap til noe annet enn barnepass,matlaging og husvask. Kanskje jeg måtte bo med en jeg ikke elsket og som jeg ikke engang ønsket å være intim med. Dette er jeg glad jeg slipper. Jeg kan tjene mine egne penger,lære,reise og leve livet, men det betyr ikke at jeg er en selvsentrert kjerring som er 'for god'for menn,bare at jeg ikke vil ende opp med feil mann og derfor tar meg tid før jeg finner noen å slå meg til ro med. Det er uansett flere som er yngre enn meg som faktisk er samboere og har barn og er lykkelige, det handler om å finne en man ønsker å bli gammel med,ikke bare gifte seg med gutten på nabogården fordi man må, 2
Gjest Summers Skrevet 17. juli 2013 #85 Skrevet 17. juli 2013 (endret) Dessverre, så betyr ikke det at man er norsk elite at man er særlig intellektuelt interessant. Tror vi like mye kan si at det er forskjell på å være intellektuel og være intellektuelt interessant for deg. Fakta er uansett at akademikere og folk med gode jobber ofte liker å være i naturen. off topic men jeg hater alt dette kravet om at alle MÅÅÅ elske friluftsliv. Ja, men synes friluftsliv er litt sånn man bare skriver på interesser uten at det trenger å bety så mye, kan være nok at de plukker blåbær en gang i året. Så egenltig burde man kanskje presisere med hva slags friluftsliv man driver med, er man enten på ekspedisjon eller planlegger neste ekspedisjon så er det jo litt viktigere at partneren deler samme interesse enn om man bare går en tur rundt sognsvann(oslo) Endret 17. juli 2013 av Summers
Inx Skrevet 17. juli 2013 #86 Skrevet 17. juli 2013 Tror vi like mye kan si at det er forskjell på å være intellektuel og være intellektuelt interessant for deg. Fakta er uansett at akademikere og folk med gode jobber ofte liker å være i naturen. Ja, men synes friluftsliv er litt sånn man bare skriver på interesser uten at det trenger å bety så mye, kan være nok at de plukker blåbær en gang i året. Så egenltig burde man kanskje presisere med hva slags friluftsliv man driver med, er man enten på ekspedisjon eller planlegger neste ekspedisjon så er det jo litt viktigere at partneren deler samme interesser enn om man bare går en tur rundt sognsvann(oslo) Helt enig, folk legger svært forskjellig innhold i det at de driver med friluftsliv. Synes ikke det har så mye med elite/intellektuelle å gjøre heller - de burde vel presisere: friluftsliv som i trening for birken
Gjest Gjest Skrevet 17. juli 2013 #87 Skrevet 17. juli 2013 Godt mulig kvinner vet hva de vil ha, men de innrømmer det ikke. I hvert fall ikke alle. Ta f.eks kvinner som mener det ikke har noe å si om en mann er veltrent. Mange av de samme damene oppfører seg snålt og blir tafsete når de møter en mann som er det. Det er selvfølgelig ikke et krav at mannen skal være veltrent, men det å si at det ikke har noe å si i det hele tatt og samtidig oppføre seg sånn rundt veltrente menn er ganske hyklersk. Det er veldig vanskelig å kjempe i mot basic attraksjon. Vel, man kan si det samme om en hel del menn. 1
AnonymBruker Skrevet 17. juli 2013 #88 Skrevet 17. juli 2013 Dessverre, så betyr ikke det at man er norsk elite at man er særlig intellektuelt interessant. Ikke vært så mye i fjellet du, eller? Tror ikke du finner så stor tetthet av intellektuelle og høyt utdannede mennesket noe annet sted som ei DNT-hytte langt inni fjellheimen. Men har aldri sagt mannen må tilhøre eliten. Dro inn friluftsliv som ett av "kravene mine" som evt måtte ofres av at feminismen hadde gjort oss for kravstore... Anonymous poster hash: 7b33f...676
Ghostwalker Skrevet 21. juli 2013 #90 Skrevet 21. juli 2013 (endret) Utgangspunktet for denne tråden var jo at kvinner ikke lenger finner menn som er gode nok. Deretter ble feminismen dratt inn. Dere er ikke kravstore da? Mine personlige opplevelser er at dere er altfor kravstore før "dere" får en kjæreste, for så å finne frem alle muligheter til å kutte ut kontakten nærmest. Bare det siste året så har minst tre kvinner gått langt over streken for min del ute etter meg, ei med en mann hun har barn med, ei med kjæreste og siste var vill etter meg men måtte date 2 andre samtidig, hva er det for noe?! Menn faller av lasset på grunn av sosiokulturell bakgrunn. I 2000 fullførte 75% av gutter som hadde foreldre med lang høyere utdanning, 62% av de som hadde lavere høy utdanning, mens bare 24% av de som hadde foreldre uten utdanning gjennomførte. Tallene er noe høyere for jenter og disse tallene er hentet fra yrkesfag. For studiespesialiserende er det høyere andel som gjennomfører. Tall finnes når du søker på SSB sine sider. Det er også størst frafall på elektro, byggfag og mekaniske fag. Her har altså ikke kvinnesakskvinnene gått inn og fysisk fjernet gutta boys. Jeg regner i grunnen med at ingen feminister heller har gjort det? Her er interessant lesing om hvorfor gutter ikke gjennomfører videregående: http://brage.bibsys.no/hil/handle/URN:NBN:no-bibsys_brage_15079 Menn har like rettigheter som kvinner ved samlivsbrudd. Faktisk. Er ikke tilfeldig at elektro, byggfag og mekaniske fag har gått til helvete, etter at Jens S. og co endret studieplanen fra å se og mekke på bil, til lese på svart hvitt. Selv om firmaene og lærerne klager så kan jo Jens S. og co best, selv om tallet på frafallet bare blir større, og firmaene må bruke mer penger på læringene for de har jo aldri rørt en bil før. Endret 21. juli 2013 av Ghostwalker
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå