AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #21 Skrevet 14. juli 2013 Det blir vel sagt ofte, men her tror jeg faktisk feminisme har litt av skylda. Man har skapt en kultur hvor kvinner har for høye krav, kanskje urealistiske krav, og nå ødelegger feminisme skandinaviske familietradisjoner. Enslige mødre er ikke en ønskelig ting, selvsagt burde flest mulig barn ha mor og far.Anonymous poster hash: d30a4...399 Utrolig trist om man må ofre lik rett til utdannelse, jobb og lønn om man skal ha sjans til å få seg en mann... Om det at jeg har jobbet hardt, fått en bra jobb og klarer meg selv gjør at jeg forblir singel, så foretrekker jeg faktisk å være alene... Heller alene, enn hjemme alene... Anonymous poster hash: 7b33f...676 5
Gjest Gresshoppesang Skrevet 14. juli 2013 #22 Skrevet 14. juli 2013 Det blir vel sagt ofte, men her tror jeg faktisk feminisme har litt av skylda. Man har skapt en kultur hvor kvinner har for høye krav, kanskje urealistiske krav, og nå ødelegger feminisme skandinaviske familietradisjoner. Anonymous poster hash: d30a4...399 Hva er for høye krav? Er det et urealistisk krav å kreve at mannen bruker fritiden til noe annet enn å ligge på sofaen og klø seg på ballene mens han slipper nok en øl-rap for å se om den kan vare lenger enn den forrige? Synes jeg hører så mye om disse urealistiske kravene som feminismen har besørget, men ingen klarer å definere kravene på en ok måte. (Og det er faktisk ikke alle som har krav om at mannen skal være høy, mørk, med stor tisselur, bulende muskler og feit lommebok. Om man leser her inne, så er omentrent eneste kravet at de ikke skal dumpe oss via silent treatment?) 7
Lirael Skrevet 14. juli 2013 #23 Skrevet 14. juli 2013 Jeg sa de fleste, ikke alle. Veldig mange menn (også kvinner forsåvidt) har fått et bruk-og-kast-syn på partnere. Ved minste problem så er det liksom bare å slå opp og finne seg en ny. Dette er ikke en sunn utvikling. Folk snakker ikke sammen lenger! Også har jeg merket at mange menn bare vil tømme seg og ikke noe mer. Ikke at det gjør de udugelige, men hvor finnes det egentlig menn som vil ha forhold og familie? Jeg møter absolutt mange bra menn, problemet er at de vil være fri og frank og ikke ha noen forpliktelser. Føler veldig ofte at jeg lever i feil tidsalder, tror folk hadde bedre verdier før. Familielivet har 0 verdi lenger og det er så trist utvikling Anonymous poster hash: ce01d...db4 Det som er enda mer trist er at det er veldig veldig mange som tenker akkurat dette. Meg selv inkludert. Men likevel velger vi å ikke gjøre noe med det. Det er egentlig ikke rart heller - hvor man snur seg hører man bare om utroskap og skilsmisser osv. Egentlig er det utrolig at rundt halvparten av alle ekteskap faktisk overlever. Men de hører man sjelden noe til eller om. Man hører bare om det negative. Jeg vil høre mer om hvordan de parene som har klart seg har tenkt. Hva har de vært villig til å gi avkall på for hverandre og hva har de fått igjen. Der har man noe å lære. Skal man få et forhold til å være i dag, må man være innstilt på å gjøre sitt, fordi vi ikke er avhengige av hverandre lenger. Og vi må sette ned kravene til samlivene til et realistisk nivå- både kvinner og menn... 1
Lirael Skrevet 14. juli 2013 #24 Skrevet 14. juli 2013 Utrolig trist om man må ofre lik rett til utdannelse, jobb og lønn om man skal ha sjans til å få seg en mann... Om det at jeg har jobbet hardt, fått en bra jobb og klarer meg selv gjør at jeg forblir singel, så foretrekker jeg faktisk å være alene... Heller alene, enn hjemme alene...Anonymous poster hash: 7b33f...676 Second that Jeg er også enig i at det er for lettvint å gi feminnismen skylden for dette. Menn føler at kvinnene i dag har for høye krav og kvinnene opplever at menn har for høye krav. 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #25 Skrevet 14. juli 2013 Det som er enda mer trist er at det er veldig veldig mange som tenker akkurat dette. Meg selv inkludert. Men likevel velger vi å ikke gjøre noe med det. Det er egentlig ikke rart heller - hvor man snur seg hører man bare om utroskap og skilsmisser osv. Egentlig er det utrolig at rundt halvparten av alle ekteskap faktisk overlever. Men de hører man sjelden noe til eller om. Man hører bare om det negative. Jeg vil høre mer om hvordan de parene som har klart seg har tenkt. Hva har de vært villig til å gi avkall på for hverandre og hva har de fått igjen. Der har man noe å lære. Skal man få et forhold til å være i dag, må man være innstilt på å gjøre sitt, fordi vi ikke er avhengige av hverandre lenger. Og vi må sette ned kravene til samlivene til et realistisk nivå- både kvinner og menn... Jeg er så enig med deg. Snakket med han jeg dater om det her, og vi ble enige om at det er mangel på kommunikasjon som er problemet i dagens samfunn. Folk vet rett og slett ikke hvordan de skal kommunisere lenger! Er liksom mye greiere med the silent treatment istedet for å snakke ut om ting. Så klart vil man alltid irritere seg over partner til tider, men det er faktisk sånn at man må akseptere hverandre hvis et forhold skal funke. I tillegg til forståelse om behov for egentid tor jeg. Skulle ønske folk kunne være mer gode med hverandre jeg. Og har man en periode man er litt lei så er det lov å si at man har behov for å være litt alene. Ikke gjøre det slutt, men av og til trenger vi alle litt alenetid. Det krever dog forståelse fra partneren. Anonymous poster hash: ce01d...db4
Ghostwalker Skrevet 14. juli 2013 #26 Skrevet 14. juli 2013 Hva er for høye krav? Er det et urealistisk krav å kreve at mannen bruker fritiden til noe annet enn å ligge på sofaen og klø seg på ballene mens han slipper nok en øl-rap for å se om den kan vare lenger enn den forrige? Konklusjonen er at kvinner vil ha sofaen for seg selv? Kjenner mange flotte menn, de er dog alle opptatt av andre kvinner, meg selv inkludert. Problemet er at samfunnet har blitt til at man skal være hjemme og skrive på facebook og alt annet dritt fremfor å dra ut og møte hverandre med mer. Dere kan sitte her og mase om at dere krever en mann eller kvinne som skal tilbringe tid på hobbyer utenfor hjemmet, mens dere selv sitter foran tven. Gå heller fram som et godt eksempel, kanskje dere møter en av det motsatte kjønn med samme hobby?! 1
Gjest .-L-. Skrevet 15. juli 2013 #27 Skrevet 15. juli 2013 (endret) Kanskje det er litt vanskelig å finne en man liker, som liker deg også, der begge ønsker og vil det samme. Samtidig som man står for samme verdier osv. Det er vanskelig for meg i alle fall. Møter jeg en jeg liker så er det en god sjangse for at hun har kjæreste, ikke liker meg, ikke vil/ønsker det samme som meg, osv.. Så er det ikke så ofte jeg treffer en jeg liker heller. Endret 16. juli 2013 av .-L-. 1
Gjest Gjest Skrevet 15. juli 2013 #28 Skrevet 15. juli 2013 Man bør ikke basere seg på erfaringer med gutter i 18-25årsalderen Dessuten er det jo en kjent sak at kvinner ikke vet hva de vil ha og ikke hva de bør ha. Har man dårlig smak og alltid tiltrekkes av de som vil bare "tømme seg" så er det kanskje en selv det er noe galt med og ikke menn som sådan.Anonymous poster hash: af3e8...d78 Argumenter for at kvinner ikke vet hva de vil ha. 1
Gjest Gresshoppesang Skrevet 15. juli 2013 #29 Skrevet 15. juli 2013 Problemet er at samfunnet har blitt til at man skal være hjemme og skrive på facebook og alt annet dritt fremfor å dra ut og møte hverandre med mer. Dere kan sitte her og mase om at dere krever en mann eller kvinne som skal tilbringe tid på hobbyer utenfor hjemmet, mens dere selv sitter foran tven. Gå heller fram som et godt eksempel, kanskje dere møter en av det motsatte kjønn med samme hobby?! Jeg er ofte ute og møter folk. Kanskje problemet er at Mannen sitter hjemme i sofaen og bygger på modellflyet sitt? 1
Andrelinoge Skrevet 15. juli 2013 #30 Skrevet 15. juli 2013 Modell fly pft aldri likt modell fly. Men bygger/maler all slags andre ting lol.
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #31 Skrevet 15. juli 2013 Hva er for høye krav? Er det et urealistisk krav å kreve at mannen bruker fritiden til noe annet enn å ligge på sofaen og klø seg på ballene mens han slipper nok en øl-rap for å se om den kan vare lenger enn den forrige? Synes jeg hører så mye om disse urealistiske kravene som feminismen har besørget, men ingen klarer å definere kravene på en ok måte. (Og det er faktisk ikke alle som har krav om at mannen skal være høy, mørk, med stor tisselur, bulende muskler og feit lommebok. Om man leser her inne, så er omentrent eneste kravet at de ikke skal dumpe oss via silent treatment?) Er jo en del innlegg her inne som tar for seg krav som er mer omstendelige enn det der... Men, det er vel egentlig heller ikke poenget. Om kvinner ikke finner NOEN de mener de passer sammen med, så er det noe galt. Enten treffer de ikke nok menn i et miljø som passer for dem eller så er de ekstremt sære. Om man har gitt det å treffe noen i et miljø som passer en skikkelig sjanse og fortsatt ikke finner noen man mener matcher, så er det på tide å ta en titt på seg selv. Det er sjelden alle andre det er noe galt med Anonymous poster hash: 54889...59c
Gjest Gresshoppesang Skrevet 15. juli 2013 #32 Skrevet 15. juli 2013 Er jo en del innlegg her inne som tar for seg krav som er mer omstendelige enn det der... Men, det er vel egentlig heller ikke poenget. Om kvinner ikke finner NOEN de mener de passer sammen med, så er det noe galt. Enten treffer de ikke nok menn i et miljø som passer for dem eller så er de ekstremt sære. Om man har gitt det å treffe noen i et miljø som passer en skikkelig sjanse og fortsatt ikke finner noen man mener matcher, så er det på tide å ta en titt på seg selv. Det er sjelden alle andre det er noe galt med Anonymous poster hash: 54889...59c Så svaret på at damer er single er enten at de ikke treffer nok menn i et miljø som passer for dem eller at de er ekstremt sære? Da skal jeg jammen finne ut hvilken av de båsene jeg hører hjemme i. Jeg tror nok ikke single damer tenker at det er alle andre det er noe i veien med. Erfaringsmessig spør de fleste damer seg hva som er i veien med dem, siden de ikke klarer å finne seg noen. 1
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #33 Skrevet 15. juli 2013 Så svaret på at damer er single er enten at de ikke treffer nok menn i et miljø som passer for dem eller at de er ekstremt sære? Da skal jeg jammen finne ut hvilken av de båsene jeg hører hjemme i. Jeg tror nok ikke single damer tenker at det er alle andre det er noe i veien med. Erfaringsmessig spør de fleste damer seg hva som er i veien med dem, siden de ikke klarer å finne seg noen. Ok, jeg skal presisere. Meningen var ikke at _alle_ single kvinner er sære, for man har jo også de som er frivillig single og som trives med det. Min mening var egentlig rettet mot de som er single OG klager over at det ikke finnes noen bra menn, og som også er et av premissene som stilles i åpningsinnlegget der det skrives at det ikke finnes nok "gode" menn. Blant annet siteres også en dansk forsker inn med samme meninger. Antar vi at dette premisset er riktig, at undersøkelsen virkelig har vist at kvinnene i den mener det ikke finnes gode nok menn, så ja, da har man enten ikke leita i riktig miljø og funnet en mann som passer for seg, eller så er man så sær at man må ta en titt på seg selv før man finner bjelker i alle andre (menns) øye. Anonymous poster hash: 54889...59c
AnonymBruker Skrevet 15. juli 2013 #34 Skrevet 15. juli 2013 Jeg tror det er vanskelig å finne noen å få barn med fordi vi både stiller større krav til tilværelsen og har det gjennomgående ganske fint som single/mer eller mindre single. Og etter hvert har det jo blitt sånn at mange forhold ryker selv om man har barn sammen, og det har blitt vanligere at far har sin del av omsorgen etter samlivsbrudd. Da er en, med litt skamvett, bundet til å bo i noenlunde nærhet og forholde seg til en eks mange år framover. Jeg tror det er vel så viktige grunner til å synes det er vel så greit å få barn alene, uten en eks/far å forholde seg til. Jeg tenker også en større andel av de mennene som ikke er "bra nok" til å bli fedre likevel er i forhold med kvinner, bare kanskje ikke de mest etablerte forholdene? Anonymous poster hash: ff04a...d55
glidemiddel Skrevet 16. juli 2013 #35 Skrevet 16. juli 2013 (endret) Utrolig trist om man må ofre lik rett til utdannelse, jobb og lønn om man skal ha sjans til å få seg en mann... Om det at jeg har jobbet hardt, fått en bra jobb og klarer meg selv gjør at jeg forblir singel, så foretrekker jeg faktisk å være alene... Heller alene, enn hjemme alene...Anonymous poster hash: 7b33f...676 Siden du svarer dette kan jeg konkludere med at du ikke vet hva feminisme er. Og da vet du heller ikke hva slags enorme skader det har ført til i forholdet mellom mann og kvinne, familielivet og samfunnet. Sannheten om feminisme er brutal og at det er en voksende motstand mot feminisme er ikke et angrep mot kvinner. http://www.manwomanmyth.com/video/feminism/ http://www.angryharry.com/esFeminismandNazism.htm Og til opplysning, begge mine bestemødre tok høyere utdannelse, ho ene i begynnelsen av 50 årene, og ho andre i slutten av 50 årene og de fikk samme lønn som menn i privat bransje. Men dette gjorde de etter de hadde fått barn. Kvinner har aldri vært undertrykt, men har hatt forskjellige kjønnsroller noe som er naturlig da vi er biologiske forskjellige. Kvinner har aldri vært nødt til å prestere noe, derfor har de også blitt undervurdert i tillegg til å være beskyttet. Menn har beskytterinstinkt ovenfor kvinner og det er ikke en ond egenskap. Hvis du treffer en mann du liker, men som er lavere utdannet en deg, så håper jeg du ikke dumper han pga av det. Det samme gjelder hvis du tjener mer enn ham. Selv har jeg blitt møtt med... "åh... driver du bare å tar en master"... og skrinlagt bare pga at hun hadde en master selv og så etter noen med bedre "status" som de selv liker å definere det som. Dette er fullstendig idiotisk, men denne holdningen er meget utbredt og er grunnen til at menn styrer unna kvinner som er høyt utdannet og tjener bedre enn dem. Men vi vil gjerne ha smarte jenter med fornuftige verdier. Kvinner kan være så kravstore og kresne at de går inn i overgangsalderen uten å ha funnet en mann hun anser som god nok for henne. Jeg syns dette er å ha urealistiske forventninger og overdreven vurdering av seg selv. Endret 16. juli 2013 av glidemiddel
Collan Skrevet 16. juli 2013 #36 Skrevet 16. juli 2013 Siden du svarer dette kan jeg konkludere med at du ikke vet hva feminisme er. Og da vet du heller ikke hva slags enorme skader det har ført til i forholdet mellom mann og kvinne, familielivet og samfunnet. Sannheten om feminisme er brutal og at det er en voksende motstand mot feminisme er ikke et angrep mot kvinner. http://www.manwomanmyth.com/video/feminism/ http://www.angryharry.com/esFeminismandNazism.htm Og til opplysning, begge mine bestemødre tok høyere utdannelse, ho ene i begynnelsen av 50 årene, og ho andre i slutten av 50 årene og de fikk samme lønn som menn i privat bransje. Men dette gjorde de etter de hadde fått barn. Kvinner har aldri vært undertrykt, men har hatt forskjellige kjønnsroller noe som er naturlig da vi er biologiske forskjellige. Kvinner har aldri vært nødt til å prestere noe, derfor har de også blitt undervurdert i tillegg til å være beskyttet. Menn har beskytterinstinkt ovenfor kvinner og det er ikke en ond egenskap. Hvis du treffer en mann du liker, men som er lavere utdannet en deg, så håper jeg du ikke dumper han pga av det. Det samme gjelder hvis du tjener mer enn ham. Selv har jeg blitt møtt med... "åh... driver du bare å tar en master"... og skrinlagt bare pga at hun hadde en master selv og så etter noen med bedre "status" som de selv liker å definere det som. Dette er fullstendig idiotisk, men denne holdningen er meget utbredt og er grunnen til at menn styrer unna kvinner som er høyt utdannet og tjener bedre enn dem. Men vi vil gjerne ha smarte jenter med fornuftige verdier. Kvinner kan være så kravstore og kresne at de går inn i overgangsalderen uten å ha funnet en mann hun anser som god nok for henne. Jeg syns dette er å ha urealistiske forventninger og overdreven vurdering av seg selv. Jeg orket ikke se hele videoen, men jeg skal imøtegå noe av svadaen du kommer med her. Et grunnleggende problem er at det samfunnet du og en del likesinnede drømmere dere tilbake til, der menn var forsørgere og beskyttere, i svært liten grad har eksistert. Historisk sett har ekteskapet vært et arbeidsfellesskap, fordi det har vært økonomisk umulig å leve alene for de fleste. Dette gjaldt i bondesamfunnet, og også i høy grad ganske lenge i det industrialiserte samfunnet. Historisk sett er det bare hos en liten elite at kvinnene har kunnet latt være å jobbe og bare bli forsørget av mannen. Også i et kort tidsrom i etterkrigstidens Vest-Europa og USA oppsto det et ideal om den hjemmeværende hustru/mor. Om det gjaldt flertallet kan diskuteres, det var uansett bare en kort periode. Fram til da var det i det industrialiserte samfunnet såpass lave lønninger at både kona og mannen måtte jobbe. I tillegg fikk kvinner lavere lønn enn menn for samme arbeid, det var til og med helt greit i henhold til lovverket. Argumentet var at mannen var forsørger. Som om kvinnene ikke hadde noe forsørgeransvar; mange kvinne som var alenemødre fikk lavere lønn enn sine mannlige kolleger. Ellers så gjør videoen et poeng av at i et stort sett fredelig og velregulert samfunn som store deler av verden er i det 21. århundre er mannen som beskytter blitt overflødig. På den tiden mannen var nødvendig som beskytter var han stort sett beskytter mot andre menns aggresjon. At vi har klart å skape et samfunn som stort sett gjør dette unødvendig synes jeg er bra, gjør ikke du? I f .eks. Afghanistan fins det i liten grad noe fungerende stat, polit og rettsvesen. Der er det stadig konflikter mellom ulike klaner og stammer, og stammehøvdingens ord er lov. Her er mannen nødvendig som beskytter, men det er da også menn som skaper problemene. Kvinner har vært undertrykt, det fins nok av eksempler på det. Menn fikk stemmerett lenge før kvinner fikk det, og kvinners stemmerett kom etter protestaksjoner fra kvinnegrupper. I forbindelse med hundreårsjubileet for kvinners stemmerett i år har det vært artikler der de har gjengitt argumentene som ble brukt mot at kvinner skulle få stemmerett. Jeg har dessverre ikke bokmerket disse artiklene, men det var av typen at det kunne være skadelig for kvinner begrensede mentale kapasitet å skulle gjøre noe så viktig som å stemme. I dag rister vi på hodet av disse argumentene, heldigvis. Selv i de mest likestilte land i verden, dvs. de skandinaviske land, er de fleste politikere menn, de fleste toppstillinger i næringslivet innehas av menn osv. Hvordan får du det til at feminismen har gått alt for langt? 1
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #37 Skrevet 16. juli 2013 Selv i de mest likestilte land i verden, dvs. de skandinaviske land, er de fleste politikere menn, de fleste toppstillinger i næringslivet innehas av menn osv. Hvordan får du det til at feminismen har gått alt for langt? Det handler ikke bare om kvotering av kvinner inn i høyere stillinger eller at det er flest menn i toppstillinger (som dessuten like ofte skyldes egne valg heller enn strukturell diskriminering). Det handler om likestilling på flere arenaer og at det i mange tilfeller har skjedd på kvinners premisser. For eksempel i forhold til omsorg for egne barn der det på ingen måte eksisterer likestilling i dag. Det har blitt litt bedre, men fortsatt så er det mange menn som sliter med å holde kontakten med egne barn fordi samfunnet rundt vurderer mor som den primære omsorgspersonen i forhold til de gamle tradisjonene. Likestilling og feminisme handler også om kjønnsroller og identitet. Kvinner i dag har relativt stor fleksibilitet når det gjelder væremåte, klesstil og i det hele tatt personlighet uten at det fører til noen represalier fra storsamfunnet rundt. Og det er selvfølgelig bra, men problemet er at denne fleksibiliteten ikke er gitt menn. Menn må fortsatt være maskulin, sterk, ha en bra jobb osv. for å i det hele tatt å vurderes som mannlig i storsamfunnet. Med andre ord så har man ikke oppnådd en like stor fleksibilitet knyttet til mannlig kjønnsidentitet og resultatet er et samfunn der kvinner i større grad enn menn har "lov" til å definere seg selv. Dette behandles nesten ikke i praksis da "postfeminismen" syntes å være mer opptatt av å definere ytterligere rettigheter til kvinner som allerede har blitt vist stor fleksibilitet. Det er greit nok det, men da bør man være enig i å kalle det kvinnesak - ikke generell/teoretisk feminisme som egentlig er kjønnsnøytralt. Og så tilbake til dette med at det er flere menn i lederstillinger. Dette er jo et tema som stadig tas opp av representanter for feminisme, og i mange tilfeller er det ikke et like stort problem lenger. Men det er jo heller tydeligvis ikke et problem at langt de fleste studentene ved høyere studier nå er kvinner, noe som relativt sikkert vil gjøre noe med kjønnsdelingen blant høyere stillinger. Hadde reell feminisme blitt praktisert i Norge så hadde man hatt øyne for å kunne ha to tanker i hodet på samme gang, dvs. diskriminering av kvinner der det fortsatt skjer OG hvordan man kunne stimulere flere menn til å ta høyere utdannelse. Men jeg, og mange med meg, legger merke til at det ikke skjer - at feminisme benyttes som begrep til det som i praksis utøves som ren kvinnesak. Anonymous poster hash: 54889...59c
Gjest Gresshoppesang Skrevet 16. juli 2013 #38 Skrevet 16. juli 2013 Kvinner i dag har relativt stor fleksibilitet når det gjelder væremåte, klesstil og i det hele tatt personlighet uten at det fører til noen represalier fra storsamfunnet rundt. Og det er selvfølgelig bra, men problemet er at denne fleksibiliteten ikke er gitt menn. Menn må fortsatt være maskulin, sterk, ha en bra jobb osv. for å i det hele tatt å vurderes som mannlig i storsamfunnet. Med andre ord så har man ikke oppnådd en like stor fleksibilitet knyttet til mannlig kjønnsidentitet og resultatet er et samfunn der kvinner i større grad enn menn har "lov" til å definere seg selv. Hadde reell feminisme blitt praktisert i Norge så hadde man hatt øyne for å kunne ha to tanker i hodet på samme gang, dvs. diskriminering av kvinner der det fortsatt skjer OG hvordan man kunne stimulere flere menn til å ta høyere utdannelse. Men jeg, og mange med meg, legger merke til at det ikke skjer - at feminisme benyttes som begrep til det som i praksis utøves som ren kvinnesak. Anonymous poster hash: 54889...59c Hm. Kvinnene har kjempet seg frem via feminismen og jeg tenker at det faktisk ikke er feministene sitt ansvar at menn ikke har blitt GITT samme friheten ift hvordan de vil kle seg osv. (Dessuten er det bare vås at kvinner får oppføre seg som de vil, uten at det blir reagert på. Har du for mange sexpartnere, er du fortsatt et ludder, mens en mann som har hatt mange sexpartnere helt greit blir omtalt i mildere former. Går for eksempel inn på klær og mote-forumet her inne og se hvor mange tråder der klær blir omtalt som slutty og horete. Dette av den yngre generasjonen også.) Det er godt mulig feministene bør jobbe for at gutter skal ta høyere utdanning, så hva med å danne mannspolitiske utvalg allerede i ungdomsskolen? 2
AnonymBruker Skrevet 16. juli 2013 #39 Skrevet 16. juli 2013 Hm. Kvinnene har kjempet seg frem via feminismen og jeg tenker at det faktisk ikke er feministene sitt ansvar at menn ikke har blitt GITT samme friheten ift hvordan de vil kle seg osv. (Dessuten er det bare vås at kvinner får oppføre seg som de vil, uten at det blir reagert på. Har du for mange sexpartnere, er du fortsatt et ludder, mens en mann som har hatt mange sexpartnere helt greit blir omtalt i mildere former. Går for eksempel inn på klær og mote-forumet her inne og se hvor mange tråder der klær blir omtalt som slutty og horete. Dette av den yngre generasjonen også.) Det er godt mulig feministene bør jobbe for at gutter skal ta høyere utdanning, så hva med å danne mannspolitiske utvalg allerede i ungdomsskolen? "Gitt" var bare en skrivemåte her. Det kunne like godt stått "gjelder for" istedet, det var ikke poenget. Jo, jeg mener feministene har vært delvis ansvarlige for det. Det betyr ikke at menn ikke skal gjøre noe, men det har man jo heller ikke lagt til rette for. Jobber man for reell feminisme (som egentlig er kjønnsnøytralt) så har man faktisk også et kjønnsnøytralt ansvar. Jobber man i praksis for kvinnesak så får man heller innrømme det og ikke forkle det som feminisme. Kvinnesak og feminisme er ikke det samme! Jeg mente heller aldri at kvinner aldri lenger blir konfrontert med kjønnsstereotyper lenger, men kvinner har fått det mye bedre på mange områder og vises mye mer fleksibilitet enn menn i mange tilfeller. Anonymous poster hash: 54889...59c
Gjest Gresshoppesang Skrevet 16. juli 2013 #40 Skrevet 16. juli 2013 Jeg er enig i at kvinnesak og feminisme ikke er det samme, men har en vag erindring om at kvinnesak har sitt utspring fra feminisme? Mulig jeg husker feil. Det er fortsatt lik rett til utdanning her i landet, noe som skyldes feminisme? Eller? At gutter ikke fullfører skolegang må nok håndteres av andre enn feminister. Tror faktisk både foreldre og lærere har en sentral rolle i denne jobben. Mest lærere muligens, siden mange av de guttene som dropper ut av skolen har foreldre som har lavere utdanning og sosiokulturelle faktorer blir omtalt som en av årsakene til at guttene dropper ut. (Dog klarer jenter lettere å komme seg gjennom utdanning uten å være hindret av foreldrenes grad av utdanning.) Mener det står noe om dette i en eller annen NOU. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå