AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #1 Skrevet 14. juli 2013 Fremtidsforsker: Der er ikke nok gode mænd Kvinder får børn alene, fordi de ikke kan finde den 'rigtige' far Den klassiske kernefamilie er kraftigt udfordret i disse år. Mange kvinder vælger at få børn alene, når det biologiske ur er i fare for at gå i stå. Men det er egentlig ikke, fordi de ikke ønsker kernefamilien. Det er bare umuligt for dem at finde en ordentlig partner, mener fremtidsforsker Birthe Linddal.Høje krav - Der er simplethen for få 'vindermænd' til vinderkvinderne. Kvinder i dag stiller meget høje krav, fordi de ikke er afhængige af, at manden skal forsørge dem. - Det de søger er attraktive mænd med udsyn, kulturel dannelse og empati. Sat på spidsen gider de ikke mænd, der siddder og bøvser i sofaen, men vil gerne dem som har et aktivt liv og som det mindste får fjernet hår i næsen. http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article2029718.ece Totalt ble det i fjor i Danmark født nesten 800 barn av singelmødre. I 2000 var dette tallet på rundt 200 barn. Også her i Norge er det flere og flere kvinner som velger å få barn alene fordi de ikke finner noen mann å få barn sammen med. Hvorfor er det så vanskelig for kvinner å finne en god mann? Anonymous poster hash: 981bb...a0b 3
Gjest Summers Skrevet 14. juli 2013 #2 Skrevet 14. juli 2013 Er kanskje heller at det er lettere å få barn som singel. 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #3 Skrevet 14. juli 2013 Er kanskje heller at det er lettere å få barn som singel. Du mener flere kvinner ikke finner noen mann å få barn med fordi det er blitt lettere å få barn som singel? Anonymous poster hash: d04c6...3e7 3
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #5 Skrevet 14. juli 2013 Fordi de fleste menn er noen fissebøvser. Anonymous poster hash: ce01d...db4 9
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #6 Skrevet 14. juli 2013 Fordi de fleste menn er noen fissebøvser. Anonymous poster hash: ce01d...db4 Med andre ord, du mener det ikke er noen gode menn i det hele tatt å bli kjent med? Hvorfor mener du det? Hva mener du har gjort at det er slik? Anonymous poster hash: d04c6...3e7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #7 Skrevet 14. juli 2013 Med andre ord, du mener det ikke er noen gode menn i det hele tatt å bli kjent med? Hvorfor mener du det? Hva mener du har gjort at det er slik? Anonymous poster hash: d04c6...3e7 Jeg sa de fleste, ikke alle. Veldig mange menn (også kvinner forsåvidt) har fått et bruk-og-kast-syn på partnere. Ved minste problem så er det liksom bare å slå opp og finne seg en ny. Dette er ikke en sunn utvikling. Folk snakker ikke sammen lenger! Også har jeg merket at mange menn bare vil tømme seg og ikke noe mer. Ikke at det gjør de udugelige, men hvor finnes det egentlig menn som vil ha forhold og familie? Jeg møter absolutt mange bra menn, problemet er at de vil være fri og frank og ikke ha noen forpliktelser. Føler veldig ofte at jeg lever i feil tidsalder, tror folk hadde bedre verdier før. Familielivet har 0 verdi lenger og det er så trist utvikling Anonymous poster hash: ce01d...db4 13
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #8 Skrevet 14. juli 2013 Jeg vurderer å få barn alene. Møter ingen single gutter, og nettdating er ikke noe for meg. Jeg vil ha en partner som stimulerer meg intellektuelt, som deler min interesse for friluftsliv, er morsom og som er med å teste ut nye ting og opplevelser. Dette har vist seg umulig å finne, så enn så lenge virker løsningen å få barn alene og heller ha mange gode venninner. Heller alene enn å nøye seg med en kjedelig sofapotet... Anonymous poster hash: 7b33f...676 3
Inx Skrevet 14. juli 2013 #9 Skrevet 14. juli 2013 (endret) Jeg vurderer å få barn alene. Møter ingen single gutter, og nettdating er ikke noe for meg. Jeg vil ha en partner som stimulerer meg intellektuelt, som deler min interesse for friluftsliv, er morsom og som er med å teste ut nye ting og opplevelser. Dette har vist seg umulig å finne, så enn så lenge virker løsningen å få barn alene og heller ha mange gode venninner. Heller alene enn å nøye seg med en kjedelig sofapotet...Anonymous poster hash: 7b33f...676 Spørsmålet du må stille deg er vel, hvorfor få barn i det hele tatt? Det vil jo legge masse begrensninger på alle de tingene du liker å gjøre, spesielt om du er alenemor Endret 14. juli 2013 av Inx 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #10 Skrevet 14. juli 2013 Jeg sa de fleste, ikke alle. Veldig mange menn (også kvinner forsåvidt) har fått et bruk-og-kast-syn på partnere. Ved minste problem så er det liksom bare å slå opp og finne seg en ny. Dette er ikke en sunn utvikling. Folk snakker ikke sammen lenger! Også har jeg merket at mange menn bare vil tømme seg og ikke noe mer. Ikke at det gjør de udugelige, men hvor finnes det egentlig menn som vil ha forhold og familie? Jeg møter absolutt mange bra menn, problemet er at de vil være fri og frank og ikke ha noen forpliktelser. Føler veldig ofte at jeg lever i feil tidsalder, tror folk hadde bedre verdier før. Familielivet har 0 verdi lenger og det er så trist utvikling Anonymous poster hash: ce01d...db4 Takk for (endelig!) et godt innlegg! Ja, samfunnet beveger seg veldig mye i retning av at man skal være individualistisk og klare seg selv. Både for menn og for kvinner. Samtidig virker det som menn enten er veldig ekstreme i å bare leve for seg selv og bryr seg lite om å tilpasse seg en partner, eller også er der menn som er veldig gode menn men som foretrekker å ligge rundt med forskjellige heller enn å slå seg ned med en. Anonymous poster hash: d04c6...3e7 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #11 Skrevet 14. juli 2013 Jeg sa de fleste, ikke alle. Veldig mange menn (også kvinner forsåvidt) har fått et bruk-og-kast-syn på partnere. Ved minste problem så er det liksom bare å slå opp og finne seg en ny. Dette er ikke en sunn utvikling. Folk snakker ikke sammen lenger! Også har jeg merket at mange menn bare vil tømme seg og ikke noe mer. Ikke at det gjør de udugelige, men hvor finnes det egentlig menn som vil ha forhold og familie? Jeg møter absolutt mange bra menn, problemet er at de vil være fri og frank og ikke ha noen forpliktelser. Føler veldig ofte at jeg lever i feil tidsalder, tror folk hadde bedre verdier før. Familielivet har 0 verdi lenger og det er så trist utvikling Anonymous poster hash: ce01d...db4 Man bør ikke basere seg på erfaringer med gutter i 18-25årsalderen Dessuten er det jo en kjent sak at kvinner ikke vet hva de vil ha og ikke hva de bør ha. Har man dårlig smak og alltid tiltrekkes av de som vil bare "tømme seg" så er det kanskje en selv det er noe galt med og ikke menn som sådan. Anonymous poster hash: af3e8...d78 5
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #12 Skrevet 14. juli 2013 Jeg vurderer å få barn alene. Møter ingen single gutter, og nettdating er ikke noe for meg. Jeg vil ha en partner som stimulerer meg intellektuelt, som deler min interesse for friluftsliv, er morsom og som er med å teste ut nye ting og opplevelser. Dette har vist seg umulig å finne, så enn så lenge virker løsningen å få barn alene og heller ha mange gode venninner. Heller alene enn å nøye seg med en kjedelig sofapotet...Anonymous poster hash: 7b33f...676 Men hva er det som gjør at det er så vanskelig å finne gode menn som vil slå seg til ro? Hvorfor er det slik at det bare blir flere og flere kvinner som heller velger å få barn alene, noe som er tøft, tøffere og mye mer krevende enn å få barn sammen med noen? For få gode menn? Anonymous poster hash: d04c6...3e7
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #13 Skrevet 14. juli 2013 Da blir det flere menn på oss som hverken vil ha barn eller bryr seg om manglende kulturell dannelse og litt nesehår Anonymous poster hash: c3c1c...3ac
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #14 Skrevet 14. juli 2013 Da blir det flere menn på oss som hverken vil ha barn eller bryr seg om manglende kulturell dannelse og litt nesehår Anonymous poster hash: c3c1c...3ac hihi ja sånn kan en jo også se på det! Anonymous poster hash: d04c6...3e7
Gjest Gresshoppesang Skrevet 14. juli 2013 #15 Skrevet 14. juli 2013 Da blir det flere menn på oss som hverken vil ha barn eller bryr seg om manglende kulturell dannelse og litt nesehår Anonymous poster hash: c3c1c...3ac You can have them all! 1
Andrelinoge Skrevet 14. juli 2013 #16 Skrevet 14. juli 2013 http://www.youtube.com/watch?v=OeL-Fn0V8iU Den gode mannen er på vei bort han er ikke ønsket i dagens samfunn. Og det spekuleres i om at det vil ta generasjoner å få han att. + mange forrsvinn til hobbyer, friluftsliv, interesser, data, man caves osv, som de bruker mer tid på en damer.
CutieMe Skrevet 14. juli 2013 #17 Skrevet 14. juli 2013 Problemet er så absolutt ikke at det finnes for få "gode menn". De finnes plenty av de, men de lider av akkurat det samme problemet. De føler det finnes for få "gode kvinner", og de man treffer er ikke interessert eller man er selv ikke interessert i vedkommende. De gode kvinnene og mennene må rett og slett bli flinkere til å finne hverandre. Selv har jeg vært inne på tanken å adoptere et barn alene hvis jeg ikke finner noen innen rimelig tid. Det er ikke så veldig mange andre som har gjort det før meg, men de finnes. Jeg har også snakket med andre venner (menn) som er eller har vært inne på de samme tankene. 4
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #18 Skrevet 14. juli 2013 Da blir det flere menn på oss som hverken vil ha barn eller bryr seg om manglende kulturell dannelse og litt nesehår Anonymous poster hash: c3c1c...3ac ..eller rumpehår Anonymous poster hash: ce01d...db4 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #19 Skrevet 14. juli 2013 Det blir vel sagt ofte, men her tror jeg faktisk feminisme har litt av skylda. Man har skapt en kultur hvor kvinner har for høye krav, kanskje urealistiske krav, og nå ødelegger feminisme skandinaviske familietradisjoner. Enslige mødre er ikke en ønskelig ting, selvsagt burde flest mulig barn ha mor og far. Anonymous poster hash: d30a4...399 1
AnonymBruker Skrevet 14. juli 2013 #20 Skrevet 14. juli 2013 Spørsmålet du må stille deg er vel, hvorfor få barn i det hele tatt? Det vil jo legge masse begrensninger på alle de tingene du liker å gjøre, spesielt om du er alenemor Jeg har alltid visst jeg vil ha barn, den gleden og kjærligheten vil jeg oppleve. Og ja, livet forandrer seg når man har barn, men jeg ser ikke at det blir begrensninger på det jeg liker å gjøre. Er jo bare å ta med barnet! Er jo blitt som jeg er fordi jeg alltid har vært i fjellet, reist etc. Og har stor familie som hadde stilt opp for meg, akkurat som jeg stiller opp for de nå. Anonymous poster hash: 7b33f...676 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå