Gå til innhold

Hallo du din språknazi som avsporer med retting på KG


Gjest kloss

Anbefalte innlegg

Gjest kloss

du virker ikke smart av og bemerke en skrivefeil. tvert om.

det er ufint og bruke skrivefeil mot andre for og gjøre narr.

den som skrev feil har ikke spurt om retting... tror du at du er en lærer med ansvar for språk her på forumet?

ingen bryr seg om avsporingen din.

hvorfor er du så nedlatende? ?

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ikke trådstarteren, men vedkommende har et poeng. I likhet med andre, så ser jeg også åpenbare skrivefeil, og det hender jeg irriterer meg over gjennomført dårlig språk når jeg leser innlegg (det går litt tregere å lese). Det er likevel et stykke fra det til å bruke andres rettskriving som hersketeknikk, eller å avspore tråder med pirking på ord og uttrykk. Dette skjer ofte på dette forumet, og irriterer langt mer enn dårlig språk.

Dere kan forresten respektere temaet trådstarteren vil diskutere, i stedet for å herpe tråden med latterliggjøring/avsporing.



Anonymous poster hash: e8933...5c0
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere kan forresten respektere temaet trådstarteren vil diskutere, i stedet for å herpe tråden med latterliggjøring/avsporing.

Anonymous poster hash: e8933...5c0

TS kunne enten sendt melding til den aktuelle brukeren eller postet tråden i riktig underforum. ;)

Anonymous poster hash: 3c022...071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS kunne enten sendt melding til den aktuelle brukeren eller postet tråden i riktig underforum. ;)

Anonymous poster hash: 3c022...071

Jeg vet ikke hvem trådstarteren spesifikt sikter til, men temaet kan godt diskuteres generelt, da det er en generell tendens.

Meg bekjent finnes det flere tråder på dette underforumet der man kan poste andre brukeres skrivefeil, så derfor ser jeg ikke den prinsipielle forskjellen på å diskutere det og å diskutere andre brukeres fokus på skrivefeil på forumet?

Anonymous poster hash: e8933...5c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg bekjent finnes det flere tråder på dette underforumet der man kan poste andre brukeres skrivefeil, så derfor ser jeg ikke den prinsipielle forskjellen på å diskutere det og å diskutere andre brukeres fokus på skrivefeil på forumet?

Anonymous poster hash: e8933...5c0

Første post er skrevet som en personlig melding, det finnes et eget underforum og personlige meldinger for disse. Om TS er misfornøyd med moderering av avsporing kunne han rapportert eller postet i Ris og ros. Dersom TS faktisk ønsker å diskutere avsporinger og KG kunne han ha opprettet tråden i Generell debatt.

Anonymous poster hash: 3c022...071

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest kloss

Første post er skrevet som en personlig melding, det finnes et eget underforum og personlige meldinger for disse. Om TS er misfornøyd med moderering av avsporing kunne han rapportert eller postet i Ris og ros. Dersom TS faktisk ønsker å diskutere avsporinger og KG kunne han ha opprettet tråden i Generell debatt. Anonymous poster hash: 3c022...071

det er ikke personlig melding det er en personlig tittel for at rett klientell skal lese tråden og svare. jeg ønsker svar på det jeg spør om..ikke tilbakemelding fra moderator.

hva er språkforumet til? ramse opp dårlig språk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig i at det er frekt å påpeke andres skrivefeil så fremt det ikke er relevant til diskusjonen (eller man vet at den man pirker på ikke vil ta det ille opp). Det blir jo en form for hersketeknikk, og er omtrent like pinlig som å kalle en motdebattant for «lille venn».

Jeg skjønner heller ikke hvorfor folk i denne tråden absolutt må harselere med trådstarters grammatikk i stedet for å diskutere det han eller hun tar opp, når det faktisk er et interessant og relevant tema. Unger!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil er forferdeleg å lesa. Eg påpeiker ofte skrivefeil og vil fortsetja med det i framtida. Det mest ftustrerande er at det er dei same skrivefeila som går igjen. Kva med å ta til seg kommenteringa av skrivefeilane og faktisk læra noko?!

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrivefeil er forferdeleg å lesa. Eg påpeiker ofte skrivefeil og vil fortsetja med det i framtida. Det mest ftustrerande er at det er dei same skrivefeila som går igjen. Kva med å ta til seg kommenteringa av skrivefeilane og faktisk læra noko?!

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

Wooops!

Du forstår kanskje ikke at noen har dysleksi? Det er ikke "bare å ta til seg kommenteringen" da. Dessuten ødelegger denne kommenteringen tråder. Og det er svært lite relevant for de aller fleste diskusjoner. Det dere gjør er å latterligjøre andre mennesker i steden for å svare på trådens tema.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wooops!

Du forstår kanskje ikke at noen har dysleksi? Det er ikke "bare å ta til seg kommenteringen" da. Dessuten ødelegger denne kommenteringen tråder. Og det er svært lite relevant for de aller fleste diskusjoner. Det dere gjør er å latterligjøre andre mennesker i steden for å svare på trådens tema.

Du må vera klar over at det er forskjell på skrivefeil og trykkfeil. Eller du er nok ikkje det, ser eg.

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at mange holder seg for ørene og roper.

Man lærer så lenge man lever.



Anonymous poster hash: 00931...385
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker er ikke like flinke i rettskriving, på samme måte som at alle mennesker ikke er like flinke i matte. Jeg synes det er utrolig dårlig gjort av folk å kommentere hver en skrivefeil, sånt sårer faktisk menneskjer som kanskje vet at rettskriving er noe de sliter med.



Anonymous poster hash: 76c54...c7c
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For meg spiller det ingen rolle om det kommer noen "skriveleifer" innimellom. Jeg synes det er mer irriterende når en tråd blir avsporet på grunn av folk som skal leke norsklærer.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig mange av dei skrivefeila eg ser på forumet kan ikkje bortforklarast med "dysleksi". Det er elementære skrivefeil som alle som (som er normalt oppegåande) har gått grunnskule skal kunne. Jf. den forferdelege feilbruken av spørjeordet hvordan.

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må vera klar over at det er forskjell på skrivefeil og trykkfeil. Eller du er nok ikkje det, ser eg.

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

Men du ser hvor irriterende det er? Å bli rettet på og påpekt at man gjør en feil som ikke har noe med temaet for det man skriver å gjøre??

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Veldig mange av dei skrivefeila eg ser på forumet kan ikkje bortforklarast med "dysleksi". Det er elementære skrivefeil som alle som (som er normalt oppegåande) har gått grunnskule skal kunne. Jf. den forferdelege feilbruken av spørjeordet hvordan.

Anonymous poster hash: cfd74...b8d

"Hvordan farge er det på den?" brukes i visse dialekter på østlandet.

Anonymous poster hash: 2981f...15d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rossin

Veldig mange av dei skrivefeila eg ser på forumet kan ikkje bortforklarast med "dysleksi". Det er elementære skrivefeil som alle som (som er normalt oppegåande) har gått grunnskule skal kunne. Jf. den forferdelege feilbruken av spørjeordet hvordan.Anonymous poster hash: cfd74...b8d

Hva med manglende komma, da? Synes du ikke det er irriterende? Nei, tydeligvis ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Hvordan farge er det på den?" brukes i visse dialekter på østlandet.

Anonymous poster hash: 2981f...15d

Dialekt er ikke språk. Det kan ikke forsvares, da KG reglene sier at man ikke skal skrive på dialekt.

Anonymous poster hash: 00931...385

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med manglende komma, da? Synes du ikke det er irriterende? Nei, tydeligvis ikke.

Det var da ikke nødvendig med komma i innlegget du reagerte på.

Anonymous poster hash: 00931...385

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...