Gå til innhold

Kan jeg få utbetalt ferien min? Er sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Å hjelpe meg, her var det mye rare og gale svar...

Dersom man er sykemeldt i ferien (med sykemeld fra lege) får man den senere. Dvs at du har dine 23 dager TS.

Hvis du forblir sykemeldt hele året kan du overføre dem til neste år. Da vil du ha 23+25 dager neste år.

Du kan ta ut 21 feriedager i permisjonen for å forlenge denne (4 uker og 1 dag). Det er da lurt å gjøre dette i 2014. De resterende feriedagene får du overført til 2015.

Når permisjonen din er ferdig i 2015 vil du da sitte med 2 (23-21) feriedager fra 2013, 25 feriedager fra 2014 og 25 feriedager fra 2015. Det kan da feks være lurt å gå rett fra permisjon og i ferie, slik at du forlenger permisjonen med dine feriedager fra tidligere år...

Anonymous poster hash: 6a2b4...984

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ferien for i år kan du få utbetalt. Den har du jo allerede opparbeidet deg. Du må be arbeidsgiver om å få ferien utbetalt.

Er man langtidssykemeldt får man ikke feriepenger for mer enn 12 uker, men det gjelder ikke før neste år.



Anonymous poster hash: 5ab49...083
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å hjelpe meg, her var det mye rare og gale svar...

Dersom man er sykemeldt i ferien (med sykemeld fra lege) får man den senere. Dvs at du har dine 23 dager TS.

Hvis du forblir sykemeldt hele året kan du overføre dem til neste år. Da vil du ha 23+25 dager neste år.

Du kan ta ut 21 feriedager i permisjonen for å forlenge denne (4 uker og 1 dag). Det er da lurt å gjøre dette i 2014. De resterende feriedagene får du overført til 2015.

Når permisjonen din er ferdig i 2015 vil du da sitte med 2 (23-21) feriedager fra 2013, 25 feriedager fra 2014 og 25 feriedager fra 2015. Det kan da feks være lurt å gå rett fra permisjon og i ferie, slik at du forlenger permisjonen med dine feriedager fra tidligere år...

Anonymous poster hash: 6a2b4...984

Det er det beste svaret jeg kunne få! Takk Takk :hug::)

Anonymous poster hash: f4e44...84d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...