Gå til innhold

Kan jeg få utbetalt ferien min? Er sykemeldt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er for tiden gravid og går ut i permisjon 20.12.13.

Dette er et risikosvangerskap, og jeg er for tiden sykemeldt, og blir mest sannsynlig det helt frem til jeg går ut i permisjon.

Hittill i år har jeg kun fått brukt 2 feriedager.

Hva skjer med den resterende ferien min? Forsvinner den bare? Eller kan jeg få den utbetalt i lønn i stede?



Anonymous poster hash: f4e44...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan vell flytte den til neste år ?

Kan ikke ta ut mer enn 4 uker og 1 dag i ferie i permisjonstiden.

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke feriepenger for mer en opptil 12 (tror jeg) uker med sykepenger, så det er nok ikke dumt å be om å få ferien overført til neste år. Men snakk med arbeidsgiver, sånt går ikke i orden av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så kan man jo ikke overføre mer enn 10 dager er de vel...



Anonymous poster hash: f4e44...84d
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke feriepenger for mer en opptil 12 (tror jeg) uker med sykepenger, så det er nok ikke dumt å be om å få ferien overført til neste år. Men snakk med arbeidsgiver, sånt går ikke i orden av seg selv.

Hjelper ikke å overføre den til neste år. Får ikke brukt mer enn 4+1 i permisjonstiden uansett, og det er jo det man har krav på av neste års ferie som er lovfestet.

Endret av Tomaten
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du går glipp av planlagt ferie pga sykdom har du vel krav på å få lønn og på å kunne ta det igjen senere.



Anonymous poster hash: b827d...416
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ta ut ekstra ferie etter at permisjonen er over heller? Altså som en forlengelse av permisjonen før man begynner å jobbe igjen? Hvordan er reglene, dere som kan dem?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke ta ut ekstra ferie etter at permisjonen er over heller? Altså som en forlengelse av permisjonen før man begynner å jobbe igjen? Hvordan er reglene, dere som kan dem?

I mitt tillfelle vil jeg ikke være tilbake i jobb før våren 2015 siden jeg har lengre permisjon pga flerlingfødsel. Og at permisjonen utsettes i 2014 med ferie.

Ferien min for 2013, får jeg neppe spart helt til 2015.

Eller er det noen som vet om man kan benytte seg av overført ferie i permisjonstiden, i tillegg til de 4 ukene og 1 dag?

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får ikke feriepenger for mer en opptil 12 (tror jeg) uker med sykepenger, så det er nok ikke dumt å be om å få ferien overført til neste år. Men snakk med arbeidsgiver, sånt går ikke i orden av seg selv.

Vet du hvor det står på NAV sine sider at man kun får feriepenger for 12 uker av sykemeldingen

Finner det kun om foreldrepenger.

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er reglene: http://www.nav.no/Om+NAV/Satsar+og+utbetalingsdatoar/Feriepenger+og+fritak+for+forskuddstrekk.198714.cms

Men jeg husket feil, 12 uker gjelder ikke sykepenger, men andre stønader. Du får feriepenger for de første 48 sykepengedagene.

Ikke mye å rope hurra for :s

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har egentlig ikke peiling, men er det ikke mulighet til å overføre til neste år, bruke den da og så overføre neste års ferie igjen til 2015?



Anonymous poster hash: fab61...6f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har egentlig ikke peiling, men er det ikke mulighet til å overføre til neste år, bruke den da og så overføre neste års ferie igjen til 2015?

Anonymous poster hash: fab61...6f3

Vet ikke om det går, men må nok høre litt rundt.

Hvem kan jeg ringe om sånt da.. Nav har jo igrunn ikke noe med bruk av ferien min å gjøre. Vet LO det tror dere? Jeg er medlem. De burde jo kunne svare på det meste. =p

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man kan gjøre ang ubrukt ferie utover 4+1 og avvikling av permisjon er å søke avbrudd fordi man skal jobbe 100%. Så avtaler man med jobben at man avvikler ferie denne perioden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det man kan gjøre ang ubrukt ferie utover 4+1 og avvikling av permisjon er å søke avbrudd fordi man skal jobbe 100%. Så avtaler man med jobben at man avvikler ferie denne perioden.

Det var jo et smart smutthull... :)

Takk for tipset

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Men da er det jo bare 4 dager man går glipp av? Tenker at det må vel være greit med tanke på at man er sykemeldt så lenge?

Kan ikke ta ut mer enn 4 uker og 1 dag i ferie i permisjonstiden.

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du de 4 dagene fra?

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du de 4 dagene fra?

Anonymous poster hash: f4e44...84d

Var jo noen som skrev at TS ikke kunne ta ut mer enn 4 uker + 1 dag året etter. Så de 4 dagene er vell ikke så viktige når mann er sykemeldt så lenge?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var jo noen som skrev at TS ikke kunne ta ut mer enn 4 uker + 1 dag året etter. Så de 4 dagene er vell ikke så viktige når mann er sykemeldt så lenge?

Poenget her er at man ikke kan ta ut mer enn 4+1 i løpet av permisjonstiden per år.

Det er da neste års ferie

Her er det jo snakk om hva man skal gjøre med den ferien som er til gode for i år. Som er på 4 uker og 3 dager ettersom 2 er brukt

Dessuten har man krav på ferie selvom man er sykemeldt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...