Gå til innhold

Hun vil vente med sex fordi "det kan bli noe mer"?


Gjest Sindre

Anbefalte innlegg

Nei, det er ikke for å få fram poenget. Ved å dømme andre mennesker ved å bruke ord på dem som har negative betydninger, så forsøker du å utøve makt på disse menneskene. Du mobber dem for å få dem tilbake til rekkene igjen i stram givakt etter mannens ønsker. Det er det man kan kalle en hersketeknikk...men vet du hva Steinar40. Alle mennesker kan ikke være som deg, eller danse etter din pipe. Noe du tydeligvis vil.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mannen har tradisjonelt sett forsøkt å kontrollere kvinnens seksualitet ved å indirekte fortelle henne at hennes seksualitet er mindre verdt enn mannens. Nå til dags har han ikke lenger en Gud å bruke som begrunnelse for det trekket, og han bruker derfor kvasiviteskapelige evolusjonbiologiske spekulasjoner som argument for hvorfor hun skal holde seg dydig for ham. Dette kommer av hans konkurransebehov ovenfor andre menn. Ingen andre menn skal ha rørt hans EIENDOM. Ja...menn betrakter nemlig fremdeles kvinner som en eiendom. Ihvertfall de eksemplarene av arten vi kan kalle urbefolkningen. Du vet: De med Wunderbaum i bilruta :D

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Jeg har riktignok ikke Wunderbaum i bilruta (siden noen årtier hehe) men selvfølgelig ser jeg på dama som min private eiendom. Helt normalt det skjønner du.

Samtidig ser jeg det sånn at jeg er hennes private eiendom. Faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

selv om de er brukt som skjellsord i en årrekke, så gjør ikke det det mer greit å bruke de.

Du leste hva jeg er enig i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eric of Hlathir

Dere er så utrolig selvsentrerte når dere resonnerer på den måten der.

Newsflash: selv single jenter er kåte - akkurat som gutter. Og vet du, da hender det de har sex. Med en eller annen som ikke betyr mer for henne enn hun gjør for ham. Veldig ryddig og greit, man puler, går hjem i godt humør og slipper involveringen i etterkant.

Så møter denne single jenten en fyr som treffer henne på et dypere plan. Midt i hjertet, som en knyttneve i magen, og hun VET, at har hun sex med ham så er hun fortapt. For dette, i motsetning til ONSene, innebærer en risiko der hun setter både hjertet sitt og følelsene sine på spill.

Utrolig overfladisk av dere å ikke ville skjønne denne siden ved kvinner. Så selvsentrerte som dere er så er det heller tvilsomt om dere er i stand til å utvikle dype forhold i det hele tatt.

Vel, hun oppnådde i alle fall det hun ville. Å sjalte deg ut FØR hun involverte sex og knyttet seg enda dypere til deg. Forhåpentligvis kommer hun raskere over deg enn hun ellers ville gjort, jeg vil bare gratulere dama og ønske henne lykke til neste gang hun treffer en som rører ved henne på et dypere plan.

I mellomtiden har hun sikkert en masse deilige one night stands, eller kanskje til og med en fuck friend. Vel fortjent, heia henne.

Litt overrasket her jeg sitter, du pleier å kunne se flere sider av saken.

Dama/damer er ikke mindre selvsentrerte om de mener kun deres logikk skal følges og forstås i datingfasen?

Det er ikke så vanskelig å skjønne hvorfor mange damer holder igjen når ting kan bli seriøse, og er det virkelig mer vanskelig å forstå at mange menn synes akkurat det er både frustrerende og tåpelig?

Det er jo ikke slik at TS gikk fordi han ikke fikk sex, og dermed ikke var verdt det i utgangspunktet? Han sier jo ganske klart at det var logikken som virket toskete, og ikke minst at han nærmest oppfattet det hele som et spill.

Noen av oss synes slike "regler" er tullete, og vi finner jo fort folk som praktiserer dem uattraktive eller uinteressante. Det gjelder ihvertfall for meg. Jeg lå med dama første kvelden, og nå - ni år etter - gifter vi oss. Det hadde ikke skjedd om hun holdt meg på avstand for å sjekke intensjonene mine.

TS er ingen dårlig fyr, og logikken til dama er ikke noe mindre verdt enn hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riktignok ikke Wunderbaum i bilruta (siden noen årtier hehe) men selvfølgelig ser jeg på dama som min private eiendom. Helt normalt det skjønner du.

Samtidig ser jeg det sånn at jeg er hennes private eiendom. Faktisk.

. Ektemenn er av den grunn den farligste gruppa i samfunnet. Det er de som begår flest mord på sin kvinnelige EIENDOM. Dere er farligere enn paranoid scizofrene f.eks. Bare en av konsekvensene.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt utenfor tema, men når jeg leser denne tråden er jeg sjeleglad for at mannen min ventet til jeg var klar.

Han ventet i nesten 12 uker!

Grunnen til at jeg holdt igjen, var at jeg ved to anledninger trodde jeg hadde funnet noen som var å satse på, men som stakk med en gang de hadde fått det de ville fra meg - sex.

Det ble altså to ONS, selv om jeg trodde de ville være med meg.

Dette ga meg en knekk i selvtilliten, og jeg turte ikke stole på at noen ville fortsette å være sammen med meg etter å ha hatt sex med meg.

Sex er veldig intimt for meg, og jeg turte ikke ta sjansen på å bli forlatt etter sex flere ganger, og derfor var det viktig for meg å vente.



Anonymous poster hash: a396b...c6f
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BettyBoop

Du leste hva jeg er enig i?

løs og billig er da like ille som hore. Og jeg mener det er vel så galt å bruke skjellsord om folk bak deres rygg som å si det direkte til de.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Ektemenn er av den grunn den farligste gruppa i samfunnet. Det er de som begår flest mord på sin kvinnelige EIENDOM. Dere er farligere enn paranoid scizofrene f.eks. Bare en av konsekvensene.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Og du mener da selvfølgelig at man skal kunne gjøre akkurat som man selv vil når man lever i et parforhold?

Utroskap er jo ikke noe problem da?

Problemet er altså at man ikke kan gjøre akkurat som man selv vil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke for å få fram poenget. Ved å dømme andre mennesker ved å bruke ord på dem som har negative betydninger, så forsøker du å utøve makt på disse menneskene. Du mobber dem for å få dem tilbake til rekkene igjen i stram givakt etter mannens ønsker. Det er det man kan kalle en hersketeknikk...men vet du hva Steinar40. Alle mennesker kan ikke være som deg, eller danse etter din pipe. Noe du tydeligvis vil.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Jeg bare gir noen gode råd ut i fra hvordan jeg vet at menn ofte reagerer når de er ute etter et seriøst parforhold.

Og da gir altså en historie med ONS og pulevenner etc. et veldig dårlig inntrykk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

løs og billig er da like ille som hore. Og jeg mener det er vel så galt å bruke skjellsord om folk bak deres rygg som å si det direkte til de.

Jeg tenker det for meg selv. Intet mer eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og du mener da selvfølgelig at man skal kunne gjøre akkurat som man selv vil når man lever i et parforhold?

Utroskap er jo ikke noe problem da?

Problemet er altså at man ikke kan gjøre akkurat som man selv vil.

Her tillegger du meg meninger og holdninger jeg hverken har eller har gitt uttrykk for. Kan du virkelig ikke komme med noe bedre enn stråmannsargumentasjon Steinar40? Dette var svake greier av deg. Ta deg sammen mann!

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts ville uansett bare ha mus. Bra ikke dama beit på.

Anonymous poster hash: 1965b...c1b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her tillegger du meg meninger og holdninger jeg hverken har eller har gitt uttrykk for. Kan du virkelig ikke komme med noe bedre enn stråmannsargumentasjon Steinar40? Dette var svake greier av deg. Ta deg sammen mann!

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Jeg antar at du er en av de tullingene som innbiller seg at man kan gjøre akkurat som man selv vil i parforholdet. I praksis leve som 2 single. Da går det aldri bra.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at du er en av de tullingene som innbiller seg at man kan gjøre akkurat som man selv vil i parforholdet. I praksis leve som 2 single. Da går det aldri bra.

Det er jeg ikke. Faktum er at jeg er verdimessig mer konservativ enn deg Steinar40. Derfor skal man ikke dømme andre mennesker, og din argumentasjon for hvorfor du kaster den første stein er svak. Du referer bare til folkemeningen, og begrunner ikke din rett til å dømme andre mennesker skikkelig.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest .-L-.

Det kan vel ligge ett forventningspress her, og pressende surhet kan oppstå. Slik surhet er turnoff, og kan utsette eller avlyse hele moroa.

Som sagt, de fleste oppegående menn vet jo at det ikke er spesielt lurt å utrykke den surheten^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skjønner tydeligvis ikke kvinner...

Det er ikke et spill, men problemet er at det du tilsynelatende vil ha ikke er det det samme som hun vil "gi".

For deg er sex kun sex, noe hun har med disse ONS'ene, men ikke vil ha med deg. Men for mange kvinner ( og sannsynligvis henne) er puling og elskov to helt forskjellige øvelser.

Puling er en utelukkende fysisk øvelse, som kun tilfredsstiller (i beste fall) det umiddelbare fysiske behovet. Puling er lite verdt, og brukes på de som ikke betyr noe.

Elskov er tilfredsstillende på så mange nivåer. Det består av fysisk, mental, følelsesmessig og åndelig tilfredsstillelse. Det er nærhet, samhold, begjær, kjærlighet og forutsetter at man kjenner hverandre.

Du anser fitte som fitte, og ville ha puling. Hun så potensiale i deg, og ville ha elskov.

Du har selvsagt rett til å mene hva du vil om denne forskjellen, men så lenge mange kvinner føler det sånn, og du ikke aksepterer det, kommer du til å havne i denne situasjonen flere ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er jeg ikke. Faktum er at jeg er verdimessig mer konservativ enn deg Steinar40. Derfor skal man ikke dømme andre mennesker, og din argumentasjon for hvorfor du kaster den første stein er svak. Du referer bare til folkemeningen, og begrunner ikke din rett til å dømme andre mennesker skikkelig.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Jeg dømmer ingen. Jeg bare gjør meg opp min personlige mening om saker og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg dømmer ingen. Jeg bare gjør meg opp min personlige mening om saker og ting.

Det svaret var både pissatrengt og kjedelig. Kom igjen nå! Imponer meg med filosofiske eller vitenskapelige argumenter, for hvorfor kvinnene skal være dydige ;) Har du bare folkemeningen fra bermen å komme med, så er du bare enda en sau i flokken.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det svaret var både pissatrengt og kjedelig. Kom igjen nå! Imponer meg med filosofiske eller vitenskapelige argumenter, for hvorfor kvinnene skal være dydige ;) Har du bare folkemeningen fra bermen å komme med, så er du bare enda en sau i flokken.

Anonymous poster hash: be74a...ca1

Det er jo mange gode grunner til hvorfor kvinner skal være dydige.

For det første gir det et godt inntrykk.

For det andre så blir hun da ikke brukt/utnyttet.

For det tredje blir kjønnssykdommer et minimalt problem.

Og for det fjerde så blir det ingen uønskede arbeidsuhell (barn).

Er du like imponert som meg nå? ;) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo mange gode grunner til hvorfor kvinner skal være dydige.

For det første gir det et godt inntrykk.

For det andre så blir hun da ikke brukt/utnyttet.

For det tredje blir kjønnssykdommer et minimalt problem.

Og for det fjerde så blir det ingen uønskede arbeidsuhell (barn).

Er du like imponert som meg nå? ;) hehe

Du skjønner ikke kvinner. Enkelt og greit.

Anonymous poster hash: f93cb...a96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...