Gå til innhold

Noen her som jobber ved siden av høyskolestudier?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har til nå jobbet 50% ved siden av fulltidsstudier, kommer til å jobbe 100% ved siden av at jeg skriver ferdig masteroppgaven (leveres mot jul).

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville om mulig, prøvd å finne en jobb som er relevant til studiene. Da kan du lære i mens og du få også noe på CVen din som teller positivt. Du kan prøve å få en annen hver helg - jobb, hvor det er muligheter for ekstrajobbing når du har tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg studerte i mange år med kronisk sykdom som gjorde meg ganske utslitt - og i de verste periodene(ville vært sykemeldt fra en jobb) så klarte jeg ikke jobbe(men da var jeg ikke arbeids- eller studiefør).

Stort sett jobbet jeg enten fulle annenhver helger - eller tilsvarende et par ganger i uka+en dag i helgen etc.

Jeg var da også frivillig, og hadde full studieprogresjon.

50% er altfor mye å ta på seg når man har en sykdom i tillegg og ikke er vant med full studieprogresjon.



Anonymous poster hash: 79326...f74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme ab her; jeg anbefaler forøvrig heller helgejobbing enn ukesjobbing om man kan velge. Gjerne en jobb som gir kveldstillegg osv - det tjener man jo mest på :)



Anonymous poster hash: 79326...f74
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer an på hva du skal studere? Jeg gikk årsstudium i realfag, og jobbet 50-80% uten problemer. Det var lite obligatorisk, og jeg klarte fint å lese/jobbe med oppgaver på egenhånd. Deretter studerte jeg økonomi i noen år, og der var det viktigere å møte opp (for min del i hvert fall), da jobbet jeg gjerne to dager i uken + annenhver helg, og ekstravakter når det passet meg. Dette gikk også helt fint. Jeg hadde et greit sosialliv, fikk gode karakterer, og en romslig økonomi.

Nå går jeg sykepleien, og her har vi mye mer obligatorisk - logisk nok. Dette har gjort det vanskeligere å kombinere med jobb, spesielt når vi har praksis i tillegg. Slik at nå jobber jeg kun hver tredje helg på et sykehjem, og så tar jeg ekstravakter når det passer meg. Noen måneder jobber jeg nesten hver helg, mens i eksamenstiden holder det med min faste helg, og dette passer meg ypperlig. Ukedagene bruker jeg derimot på skole og trening, og jeg velger å se på studiet som en fulltidsjobb++. Dermed tar jeg aldri vakter på en hverdag, for det er alltid noe mer jeg kan lese på, eller oppgaver som kan gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 5 nattevakter på 9 timer i måneden, tjener 10 000 ekstra.



Anonymous poster hash: 3bbdc...d34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg jobbet annenhver lørdag (5-8 timer) og en til to kvelder i uken (4-3 timer) da jeg var masterstudent. Av og til tok jeg på meg ekstravakter hvis jeg hadde tid og overskudd. Dette gjorde at jeg både følte jeg fikk tid til fritid og skole. I tillegg klarte jeg meg greit økonomisk. Jobbet også i ferier så klart.

Endret av sol87
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...