Gå til innhold

Sliter med navnevalg...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Iben blir mest i dag brukt som jentenavn, selvom det kan brukes av begge kjønn.

Fullstendig klar over det - men synes det er riktig så flott på gutter - oppgraderer en mann til å bli en skikkelig mannemann, liksom ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fullstendig klar over det - men synes det er riktig så flott på gutter - oppgraderer en mann til å bli en skikkelig mannemann, liksom ;D

Oppgradere en mann på grunn av et navn mange assosierer med et jentenavn? :klo:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare unngå Kine, Bård, Odd, Even og Simen om de skal funke på engelsk.... :fnise:

Man er ikke mye løsningsorientert om man ikke klarer å bruke Simon på engelsk. ;)

Anonymous poster hash: 075c7...7b2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cora

Medea

Aida

Iris

Ella

Edvin

Austin

Bobby

Calvin

Dion

Werner

Samuel

Morgan

Isaiah

Anonymous poster hash: 061c5...8e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Houdini

Myke navn er veldig i vinden, og om 10-20 år komme alle de harde navnene tilbake, da blir myke navn forbundet med det som vi i dag synes er nasty. Alle har jo ramset opp såkalte myke navn, med mange vokaler og myke konsonanter.

Hvordan våger dere, jenter?! Alva er jo vitterlig en del av Tea-bølgen, T(h)ea, Mathea,

Jeg foreslår Dagmar. Stilig. Hvis jeg får en datter skal hu hete det.

Endret av Houdini
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teddy!

Det heter gutten vår, jeg digger navnet, vet det er endel som synes det bare høres ut som et kallenavn, men har også fått masse tilbakemeldinger på at folk synes det er utrolig kult.

Har faktisk hørt om flere små Teddyer rundt om i det siste, så han kommer ikke til å være den eneste i Norge som heter det (og det er fint, altfor spesielle navn kan bli utsatt for mobbing), men kommer heller ikke til å være fire andre Teddyer i klassen hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Houdini

Teddy!

Det heter gutten vår, jeg digger navnet, vet det er endel som synes det bare høres ut som et kallenavn, men har også fått masse tilbakemeldinger på at folk synes det er utrolig kult.

Har faktisk hørt om flere små Teddyer rundt om i det siste, så han kommer ikke til å være den eneste i Norge som heter det (og det er fint, altfor spesielle navn kan bli utsatt for mobbing), men kommer heller ikke til å være fire andre Teddyer i klassen hans.

Hva med Teodor på fødselsattesten, og så kaller dere ham for Teddy i dagliglivet? Samtidig virker dere litt mer kontinentale og ikke så bondske.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fullstendig klar over det - men synes det er riktig så flott på gutter - oppgraderer en mann til å bli en skikkelig mannemann, liksom ;D

Er det ikke rart hvor forskjellige vi er?

For det første synes jeg også Iben er et guttenavn. Men jeg ser for meg en veik, liten pusling når jeg hører det...? :P

Litt sånn GummiTarzan! :fnise:

Men samtidig ser jeg for meg ei skikkelig hillbilly "traktorlesbe" med rutete flanellskjorte og tresko når det blir brukt på jenter...?

Og nei, jeg kjenner faktisk ingen som heter det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare skumlest trådene, så sorry om det kommer navn som er nevnt tidligere,

Gutt:

Edvin

edvard

edmund

henry

Thor

Peter

jon

rikard

konrad

Jente:

mary

Olga

Petra

eva

charlotte

Anonymous poster hash: 24e00...911

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke navn likte du? Er spennende å høre!

Anonymous poster hash: fa567...60d

Sorry sent svar... har vært bortreist noen dager.

De jeg syns er fine er følgende:

Alva, Ellida, Ines, Aleena, Talia, Medea

Aron, Amon, Dion

Som dere skjønner så liker jeg de litt spesielle navnene, som få eller ingen andre heter.

Så glemte jeg å nevne som et kriterie at navnene må han en fin betydning.

Som f.eks Phillip betyr hesteelsker, og det er ikke akkurat så pent =p

Skal slå opp betydningene på disse navnene og høre med gubben om han liker noen av de å sette de på lista. Eller rettere sagt, lage ei =p

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Fanny?

Fanny? Virkelig?

Engelsk familie, og så skal jeg kalle ungen fanny?

hehe

Anonymous poster hash: a8ddf...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vi sliter skikkelig med navnevalg. Jeg har rett og slett for mange kriterier som skal følges og er altfor kresen. Ja jeg er så fullstendig klar over det selv, og innrømmer det gjerne.

1) Navnet skal ikke være, eller ha vært på topplistene de siste året.

2) Det skal heller ikke være sånn sukkersøtt navn som plutselig har eksplodert de siste årene. Sånn typisk unge alenemødre navn (Beklager, måtte ty til stereotype for å forklare meg.)

3) Det skal selvfølgelig ikke kunne mobbes

4) Ikke ha et stygt kallenavn. Som f.eks mackenzie som garantert kommer til å bli kalt mc'ern når hun kommer på ungdomskolen.

5) Må kunne utales pent på både engelsk og norsk. Har amerikansk familie så det er viktig.

6) det blir to etternavn, så det er viktig at navnet er kort og lett. Ikke så mange stavelser helst

Så er det det at jeg får assosiasjoner med folk jeg kjenner som har et navn jeg f.eks blir foreslått.

1) liker jeg ikke vedkommende, så er det jo ikke sjans for at jeg kaller ungen min opp etter h*n.

2) liker jeg vedkommende, er det for nært til å kalle ungen opp.

Konklusjon... kanke kjenne noen som heter det.

De navnene jeg derimot liker, er ofte så amerikanske da, at det ikke blir fine når man skal si de på norsk.

De gubben liker da.. er sånt som adrian, mads, kristine osv :kvalm: Han er så kjeeeedelig

Ja jeg er fullstendig klar over at jeg er superkresen... og at ungen min mest sannsynlig kommer til å ende opp med å bli tildelt et navn fra staten :fnise:

heldigvis har vi en del mnd igjen... :murvegg:

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Sorry sent svar... har vært bortreist noen dager.

De jeg syns er fine er følgende:

Alva, Ellida, Ines, Aleena, Talia, Medea

Aron, Amon, Dion

Som dere skjønner så liker jeg de litt spesielle navnene, som få eller ingen andre heter.

Så glemte jeg å nevne som et kriterie at navnene må han en fin betydning.

Som f.eks Phillip betyr hesteelsker, og det er ikke akkurat så pent =p

Skal slå opp betydningene på disse navnene og høre med gubben om han liker noen av de å sette de på lista. Eller rettere sagt, lage ei =p

Anonymous poster hash: a8ddf...077

:klo:

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klo:

Vi har tydeligvis forskjellige meninger om hva som er sukkersøtt.

tenker mer på sånne som leah michelle, mie celine, linnea, hermine, bertine,

evander, leander, liam alexander

De navnene jeg liker er spesielle og sjeldne ja, men vil ikke si at de er sukkersøte. heller mer anti-norske.

Anonymous poster hash: a8ddf...077

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Riskjeks

Vi har tydeligvis forskjellige meninger om hva som er sukkersøtt.

tenker mer på sånne som leah michelle, mie celine, linnea, hermine, bertine,

evander, leander, liam alexander

De navnene jeg liker er spesielle og sjeldne ja, men vil ikke si at de er sukkersøte. heller mer anti-norske.

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Jeg synes de fleste navnene du nevnte har et sånt "krampaktig original"-preg, og flere av dem hørtes ganske jålete ut også. Dette tipper over i harry-kategorien for min del :P Vi har alle forskjellig smak, men du spurte jo etter vår mening så...

Og Alva er vel et norsk navn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de fleste navnene du nevnte har et sånt "krampaktig original"-preg, og flere av dem hørtes ganske jålete ut også. Dette tipper over i harry-kategorien for min del :P Vi har alle forskjellig smak, men du spurte jo etter vår mening så...

Og Alva er vel et norsk navn?

Ja alva er vel norsk. Har ikke slått opp betydning eller hvor de stammer fra enda. tar det etterhvert.

Var det ingen du likte? :P syns du virkelig alle var harry? :P

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Riskjeks

Ja alva er vel norsk. Har ikke slått opp betydning eller hvor de stammer fra enda. tar det etterhvert.

Var det ingen du likte? :P syns du virkelig alle var harry? :P

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Tja, muligens Elida (ville skrevet det slik) og Ines.

Aron er også OK.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, muligens Elida (ville skrevet det slik) og Ines.

Aron er også OK.

Enig i skrivemåten. :)

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fanny? Virkelig?

Engelsk familie, og så skal jeg kalle ungen fanny?

hehe

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Synes du sa de var amerikanske, jeg? Du kan bruke Kristin, Helen(a), Maria/e, Ellen, Nora, Tora, Magnus, Nils, Fredrik, Jon, Alexander ++++

Anonymous poster hash: a92a5...7cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja alva er vel norsk. Har ikke slått opp betydning eller hvor de stammer fra enda. tar det etterhvert.

Var det ingen du likte? :P syns du virkelig alle var harry? :P

Anonymous poster hash: a8ddf...077

Alva er svensk.

http://m.navn.klikk.no/jentenavn/Alva

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...