Gå til innhold

Skravletråd mars/ april 2014!

Gjest Maman

Anbefalte innlegg

Nå begynte jeg vel å gi vesla mat for 2-3 timer siden og nå sovna hun... Så ja hun er ofte urolig og spiser litt on and off om kveldene. Jeg synes det er helt greit med tanke på at hun gjerne sover 5-6 timer etterpå ;)

Edit: Nope, hun sover ikke. Ligger og hikker og knirker... *tar henne opp*

*misunnelig!!!* Her har ikke vesla sovet mer enn 1,5t sammenhengende på hvertfall fire dager :( Hun er så snørrete at det tetter seg med en gang vi legger henne ned, også begynner hun å skrike.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

*misunnelig!!!* Her har ikke vesla sovet mer enn 1,5t sammenhengende på hvertfall fire dager :( Hun er så snørrete at det tetter seg med en gang vi legger henne ned, også begynner hun å skrike.

Huff og huff, høres fryktelig kjedelig for dere alle tre! Tror jeg leste ett sted at man kan heve senga litt i hode enden for å gjøre det litt mer behagelig for dem, har dere forsøkt det?

Igår sovna hun til slutt ikke før nærmere 23.00 etter å ha fått litt mer pupp og flaske. Og våkna rundt 5. Etter pupp sovna hun igjen og sover enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff og huff, høres fryktelig kjedelig for dere alle tre! Tror jeg leste ett sted at man kan heve senga litt i hode enden for å gjøre det litt mer behagelig for dem, har dere forsøkt det?

Igår sovna hun til slutt ikke før nærmere 23.00 etter å ha fått litt mer pupp og flaske. Og våkna rundt 5. Etter pupp sovna hun igjen og sover enda.

Ja, vi har hevet hodeenden av vugga, men vi får henne ikke til å sove der for tiden. Hun merker at vi legger henne over og begynner å stresse noe veldig, og da surkler det enda verre. Så da blir det til at hun samsover med meg, enten inntil puppen eller på brytkassa. Tror jeg skal prøve å pumpe meg litt i dag, så kan hun få flaske i vugga og se om hun roer seg ned da. Det er verdt et forsøk hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har hevet hodeenden av vugga, men vi får henne ikke til å sove der for tiden. Hun merker at vi legger henne over og begynner å stresse noe veldig, og da surkler det enda verre. Så da blir det til at hun samsover med meg, enten inntil puppen eller på brytkassa. Tror jeg skal prøve å pumpe meg litt i dag, så kan hun få flaske i vugga og se om hun roer seg ned da. Det er verdt et forsøk hvertfall.

Håper det går bra og at både dere og mini får sovet^_^

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, minifomen funka her, så blitt ei betydelig roligere jente. Men vi har også noe uro på kveld uansett. Det syntes jeg å huske at vi hadde med storebror også. Det går seg heldigvis til, og de blir mye roligere ganske fort... Er sant som Maman skriver over her, det er hardt, men det går så fort over...Huske å nyyyyte babytiden.

Merker at jeg (som ALDRI mer skulle gå gravid) faktisk begynner å lukte på ideen om ett barn til... :eeeh: Var så sikker i min sak på at vi bare skulle ha to, men nå som jeg vet at dette er siste gang jeg har en baby så begynner jeg å freake litt ut her.... :P Mannen går nok ikke med på det, og på sikt så kommer jeg vel over det... Uff, skulle skrevet den : "x grunner til at jeg hater å være gravid"- lista mi mens jeg fremdeles var gravid og drittlei...

Andre som føler det slik? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan fortelle at jeg i går tok frem bæresjalet vi har fått låne og det gjorde underverker. Rolig baby så lenge jeg var i bevegelse frem til hun sovnet ordentlig. Hun roet seg ikke ordentlig for natten før i 01-tiden, men det var lite gråt og kaving. Har ikke gitt mme på flaske de 2 siste kveldene, så foreløpig har jeg nådd målet og ønsket om å fullamme. Baby er plassert i bæresjalet nå også og jeg har spist en sen frokost i fred og ro mens hun sover på magen min. Hun liker ikke å ligge alene og våkner ofte bare noen minutter etter at jeg legger henne ned. Noen andre som også har det sånn?

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en bæresele. Har lest mye bra om ergobaby. Noen som har erfaring eller kan komme med noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan fortelle at jeg i går tok frem bæresjalet vi har fått låne og det gjorde underverker. Rolig baby så lenge jeg var i bevegelse frem til hun sovnet ordentlig. Hun roet seg ikke ordentlig for natten før i 01-tiden, men det var lite gråt og kaving. Har ikke gitt mme på flaske de 2 siste kveldene, så foreløpig har jeg nådd målet og ønsket om å fullamme. Baby er plassert i bæresjalet nå også og jeg har spist en sen frokost i fred og ro mens hun sover på magen min. Hun liker ikke å ligge alene og våkner ofte bare noen minutter etter at jeg legger henne ned. Noen andre som også har det sånn?

Jeg vurderer å gå til innkjøp av en bæresele. Har lest mye bra om ergobaby. Noen som har erfaring eller kan komme med noen tips?

Så flott at det går bedre:)

Vår har også vært umulig å la ligge alene i det siste. I begynnelsen, da vi kom hjem fra sykehuset, gikk det som en drøm på dagen. Var helt uproblematisk å legge henne over i vognen. Nå sover hun bare i vogn om vi triller, resten av tiden MÅ hun sove oppå/inntil en av oss, uansett tid på døgnet. Vi har heldigvis bæresjal. (Caboo carrier - da slipper vi vanskelig knyting. Genialt :) ) Har tenkt å kjøpe ergobaby når hun blir litt større, har hørt masse positivt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ser bra ut! Jeg har lånt en moby wrap. Bra den og, selv om den må knyttes, men kjenner at jeg ikke helt klarer å stole på at baby blir holdt oppe så holder en arm på for sikkerhets skyld :D

Tenker jeg skal gå i butikken og prøve ergobaby en av dagene. Det fins jo også nyfødtinnlegg til den.

Her gikk det også fint å la henne ligge alene i begynnelsen, men nå er hun størsteparten av døgnet på kroppen min :) Vi samsover også. Vi sovner ofte mage mot mage (liggende på siden) mens hun dier om natten. Det er jo ikke helt anbefalt kanskje med tanke på at de skal ligge på ryggen, men det er det hun virker å trives best med. Snur henne over på ryggen hvis jeg får til. Hun liker også å sove i vognen når vi er ute og triller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, den ser bra ut! Jeg har lånt en moby wrap. Bra den og, selv om den må knyttes, men kjenner at jeg ikke helt klarer å stole på at baby blir holdt oppe så holder en arm på for sikkerhets skyld :D

Tenker jeg skal gå i butikken og prøve ergobaby en av dagene. Det fins jo også nyfødtinnlegg til den.

Her gikk det også fint å la henne ligge alene i begynnelsen, men nå er hun størsteparten av døgnet på kroppen min :) Vi samsover også. Vi sovner ofte mage mot mage (liggende på siden) mens hun dier om natten. Det er jo ikke helt anbefalt kanskje med tanke på at de skal ligge på ryggen, men det er det hun virker å trives best med. Snur henne over på ryggen hvis jeg får til. Hun liker også å sove i vognen når vi er ute og triller.

Høres ut som vi har ganske like erfaringer - vi sover også mest sånn. Måtte le litt i natt. Våknet av at hun hørtes så fortvilet ut. Hun hadde funnet puppen på egenhånd og begynt å suge, men t-skjorta lå imellom, og da kom det jo ikke noe melk! (Må ha på en oppklippet t-skjorte, for jeg tør ikke å trekke dyna så høyt opp når hun ligger inntil, og da blir jeg kald på skuldrene).

Oppdater oss på hvordan det går med ergobaby. Jo flere erfaringer jo bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun liker ikke å ligge alene og våkner ofte bare noen minutter etter at jeg legger henne ned. Noen andre som også har det sånn?

Hørtes kjent ut ja... Blitt noe bedre nå. Kan legge henne ned midt på dagen i vogga og hun kan sove der noen timer :)

Jeg elsker manducaen min (bæresele) og den er nesten prikk lik ergobaby.. Når de er små bruker jeg caboo carrier (sjal/sele).

Vi samsover også. Vi sovner ofte mage mot mage (liggende på siden) mens hun dier om natten. Det er jo ikke helt anbefalt kanskje med tanke på at de skal ligge på ryggen, men det er det hun virker å trives best med. Snur henne over på ryggen hvis jeg får til.

Dette hørtes også kjent ut. Gjør det samme her. Gjort det fra fødselen av, og gjorde det med storebror. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her sover mini også bare noen få minutter om jeg legger han fra seg. Hadde liksom håpet det skulle bli bedre jeg, meeeeeeeeen neida. Åtte uker i morgen og fortsatt like glad i å sove på mammaen. Jaja, det går kanskje over når han bikker tre måneder. I dag kunne jeg for første gang legge han våken i vogna uten at det ble hyl og skrik :)

Vi har Ergobaby, og jeg er veldig fornøyd. Enkel å bruke og lillemann sovner etter ca 12 sekunder. Om det er så lenge :fnise: Veldig kjekt å bruke den steder det ikke er så lett å ta med vogna eller hvis mini trenger å sove uten at han skjønner det selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei, inne og leser litt og det kan jo kanskje være greit å legge igjen et lite spor. Kjenner igjen mye av det som skrives over her.

Minsten er tre uker nå. Hun sliter mye med luft, og vil også bare sove på meg, eller i vogna når den trilles. Våkner nå med en gang hun legges ned, selv om vi også hadde en optimistisk start. Om nettene samsover vi.

Jeg har ikke funnet frem bæresjal eller ergobabyen enda (ettersom det ble keisersnitt har det ikke fristet så veldig enn så lenge). Var imidlertid veldig fornøyd med ergobabyen sist, og håper å få brukt sjalet innledningsvis mer denne gangen. Var inne på YouTube og så på noen videoer i går for å forberede meg på knytingen med mer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah, må bare få ut litt frustrasjon. Mini her har sovet hele fire av de siste tolv timene... Og da kun i bæresele på tur og oppå meg etter uendelig mye byssing, bæring, synging, smokk og amming. Hun har holdt på å sovne mange ganger, men det varer bare to min også våkner hun med et vræl med en gang jeg ikke beveger meg eller når smokken detter ut. Hun har vært skikkelig urolig og hatt kort lunte i hele dag, men virker ikke som hun har vondt i magen eller noe. Har levert fulle bleier på løpende bånd. What to do? Er så slitsomt å gå og bysse i timesvis. Prøver å hindre henne i å bli overtrøtt, men hun vil bare ikke sove. Blir spennende å se hvordan det blir i natt - håper hun tar igjen den tapte søvnen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Ah, må bare få ut litt frustrasjon. Mini her har sovet hele fire av de siste tolv timene... Og da kun i bæresele på tur og oppå meg etter uendelig mye byssing, bæring, synging, smokk og amming. Hun har holdt på å sovne mange ganger, men det varer bare to min også våkner hun med et vræl med en gang jeg ikke beveger meg eller når smokken detter ut. Hun har vært skikkelig urolig og hatt kort lunte i hele dag, men virker ikke som hun har vondt i magen eller noe. Har levert fulle bleier på løpende bånd. What to do? Er så slitsomt å gå og bysse i timesvis. Prøver å hindre henne i å bli overtrøtt, men hun vil bare ikke sove. Blir spennende å se hvordan det blir i natt - håper hun tar igjen den tapte søvnen da.

Hvordan gikk det? Babytiden er ikke bare fryd nei...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan gikk det? Babytiden er ikke bare fryd nei...

Hun sov fra 23 til 09, avbrutt av amming nøyaktig hver halvannen time. Etter det var hun våken helt til 15.30. Hun var til og med våken gjennom en times trilletur! Nå har hun endelig sovet en time, spent på hvor lenge det varer. Hun var supertrøtt i timesvis, men synes det er så spennende å se på verden rundt seg. Hun er innmari herlig altså, men huff så slitsomt det er å være forelder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maman

Hehe...joda. Hun her hjemme våkner hver 1,5 time om natten for å spise også, og sover dårlig hvis hun ikke er i en vogn på tur eller blir båret på dagtid.

For et par dager siden fikk jeg brystbetennelse, au! Trillet hjemover fra helsestasjonen da jeg ute av det blå fikk smerter i brystet, feber og frostrier. Klarte såvidt å komme meg hjem og legge meg i senga med babyen. Heldigvis var hun rolig og grei, lå og sov ved siden av meg eller ble ammet. Mannen min måtte komme tidlig hjem fra jobb, for jeg klarte ikke engang hente drikke til meg selv. Tok noen paracet (for med en baby og en treåring har man ikke tid til å være syk, må vite..) så da ble feberen og frostriene borte... Mannen ville at jeg skulle til legen men jeg vil helst ikke ta antibiotika hvis jeg ikke må. Så jeg har tatt noen paracet (ikke veldig bra det heller men...), og tatt det med ro, og i dag er feberen borte. Men brystet er fortsatt rødt og babyen er ikke veldig lysten på å spise fra det... Jeg håper det går over, vil nødig sitte på legevakta på 17.mai mens mannen min sier "I told you so...." ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som jeg er heldig så langt, her sover babyen gjerne tre timer enten på sofaen eller i vogna mens jeg styrer med alt mulig annet, Evt sover selv også ;)

hun kan ha perioder der hun er våken i endel timer og er sutrete og missfornøyd (er nok magen som er litt i ulage da, hun blir stille om man bærer og bysser på henne) men er sjeldent hun gråter høyt og lenge, er mest sutring... Hun er flink og sover i senga si på natta også, men våkner for mat i fem- seks tia og da havner hun ofte sammen med meg etterpå, litt kos må jeg jo få ;)

Å jeg syns jeg har det slitsomt.. Men ser ut som endel av dere får mindre hvile og søvn enn det jeg får.. Men ting snur jo ekstremt fort med disse små da.. Plutselig er det vell jeg som ikke har sovet på dagevis!

Ellers var vi hos helsesøster i dag, hun har lagt på seg ca en halv kilo på ti dager! så hun spiser tydeligvis nok :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brystbetennelse her også! :( Håper det går raskt over.

Sitter virkelig med puppen ute konstant om dagen, får kanskje 15 minutters pause mellom øktene, 30 min om jeg er virkelig heldig (heldigvis sover hun relativt godt om natten!). Gleder meg til hun blegynner å spise seg mett og ferdig på et måltid, og ikke skal ha kontinuerlig pupp. Vi fikk velsignelse fra helsesøster til å begynne med smokk nå, selv om det egentlig er litt tidlig, siden hun virker å ha et veldig stort sugebehov og har lagt på seg greit, men hun liker ingen av de tre typene vi har prøvd til nå.

Det er jammen mer slitsomt enn jeg trodde disse første ukene, men herregud så herlig lille jenten min er! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...